Julequiz om AaB
Re: Julequiz om AaB
Et bud fra en Debatside- og Julequiz-debutant:
Jens Flou, forhenværende pedel på Nøvling Skole
-
seamann
En perfekt debut, all yours.Dythand skrev:Et bud fra en Debatside- og Julequiz-debutant:
I modsætning til pedel Niels på Gl. Hasseris Skole, som åbenbart hadede børn, husker jeg Jens Flou, som en flinker fyr.
Her er så mit spørgsmål:
Til en pokalfinale af ældre dato var den ene langside på stadion fyldt med AaB-fans. Flere gange under kampen råbte hele AaB-langsiden i kor et øgenavn mod en af modstanderholdets spillere. Hvilken pokalfinale? Hvad blev der råbt? Og mod hvem?
Her er så mit spørgsmål:
Til en pokalfinale af ældre dato var den ene langside på stadion fyldt med AaB-fans. Flere gange under kampen råbte hele AaB-langsiden i kor et øgenavn mod en af modstanderholdets spillere. Hvilken pokalfinale? Hvad blev der råbt? Og mod hvem?
-
Gamen
Er det ikke kun mod Viborg, hvor AaB har haft store dele af langsiden? Bum bum - den er svær...Dythand skrev:I modsætning til pedel Niels på Gl. Hasseris Skole, som åbenbart hadede børn, husker jeg Jens Flou, som en flinker fyr.
Her er så mit spørgsmål:
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Hvad er det for noget med Elkjær, AaB og politibeskyttelse?
Hair is not a right: it´s a privilege!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Mosegrisen i 1990?Dythand skrev:I modsætning til pedel Niels på Gl. Hasseris Skole, som åbenbart hadede børn, husker jeg Jens Flou, som en flinker fyr.
Her er så mit spørgsmål:
Janteloven eksisterer IKKE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Formuleringen med "pokalfinale" og "stadion" tyder på, at det er en af de kampe, hvor Parken blev ombyggeet. Så det var vel mod OB omkring 1990 - vi spillede vel 7-9 pokalfinaler det år.
- FlæskeFrank
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det var Verona kampen på Stadion.Trickster skrev:Hvad er det for noget med Elkjær, AaB og politibeskyttelse?
Elkjær var på sit allerhøjeste dengang - og nogle vil sige han mere eller mindre hev Veronas serie A titel i hus.
Der var max. pres på da de kom forbi til den sommerkamp - og han måtte have politibeskyttelse for at komme frem og tilbage.
Ikke noget drama - men der var bare lige en 20,000 der gerne ville ha en autograf...
Bienvenu Bassogog!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Synd som det er gået lidt i glemmebogen hvor vild Elkjær var... men det hænger jo nok sammen med at han ikke fik den store anerkendelse dengang, fordi han kun spillede i mindre klubber. Snakker vi rendyrkede angribere, mener jeg at han var i en klasse for sig da han var bedst.astonvilla skrev: Elkjær var på sit allerhøjeste dengang - og nogle vil sige han mere eller mindre hev Veronas serie A titel i hus.
Verona i Aalborg lyder ikke af en skid i dag, men det var godt nok stort dengang.
Mosegris er korrekt!Køllen I Møllen skrev:Mosegrisen i 1990?Dythand skrev:I modsætning til pedel Niels på Gl. Hasseris Skole, som åbenbart hadede børn, husker jeg Jens Flou, som en flinker fyr.
Her er så mit spørgsmål:
Der blev råbt det lidet opfindsomme "Mosegris" efter OBs Ulrik Moseby, der på det tidspunkt var en yndlings-hade-spiller!
1990 er dog ikke korrekt - det var 1991. Dét år mødtes de to pokalfinalister på Odense Stadion (Parken var under ombygning) og de mange tilrejsende AaB-fans fyldte godt på den ene langside. Kampen endte 0-0, og med de daværende regler betød det en ny kamp. Den endte også målløs, og det gjorde de ekstra 2 x15 minutter også. I alt 210 minutter uden mål, og så blev det afgjort ved straffesparkskonkurrence til OBs fordel.
Her en artikel om den sidste af kampene: http://www.ob.dk/artikel/oejeblikket-po ... -1991.aspx
Serven er hermed givet videre!
- Køllen I Møllen
- Allstar

I hvilken forbindelse udtalte en tidligere AaB-leder at "Vi håber at det hjælper på problemet at vi nu selv har en af dem"?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
AaB håbede at Emeka Ezeugo ville støvsuge banen for bananer da han var neger af overbevisning.Køllen I Møllen skrev:I hvilken forbindelse udtalte en tidligere AaB-leder at "Vi håber at det hjælper på problemet at vi nu selv har en af dem"?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Hvor ... de-Ezeugo/
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Yes. Du får den...Provst i Brovst skrev:AaB håbede at Emeka Ezeugo ville støvsuge banen for bananer da han var neger af overbevisning.Køllen I Møllen skrev:I hvilken forbindelse udtalte en tidligere AaB-leder at "Vi håber at det hjælper på problemet at vi nu selv har en af dem"?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Hvor ... de-Ezeugo/
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
jeg kan ikke hitte ud ae, så den er fri
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
En af vores spillere kunne med lidt mere held have sørget for en 5-0 sejr i guldkampen mod agf tilbage i 1995. Hvilken spiller tænker jeg på, hvor endte afslutningen henne og hvad havde han fået i bonus, hvis han havde scoret på den fine chance?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Det var Erik Bo, der ville have scoret sit mål, nummer 30 i sæsonen, hvis den var gået ind. Jeg husker det som han ramte overliggeren. Bonussen...det kan jeg ikke huske.Mogens skrev:En af vores spillere kunne med lidt mere held have sørget for en 5-0 sejr i guldkampen mod agf tilbage i 1995. Hvilken spiller tænker jeg på, hvor endte afslutningen henne og hvad havde han fået i bonus, hvis han havde scoret på den fine chance?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg er hurtig til at give dig ret, selvom det "kun" ville have været mål nummer 25. Det var overliggeren, og bonussen ved et evt. 4 mål i kampen/25 i alt ville være en økonomisk gevinst (25.000) fra Tipsbladet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
- Køllen I Møllen
- Allstar

Var bonussen ikke 25.000kr ekstra i topscorer-pris? Og var det iøvrigt ikke "kun" 24 mål han scorede? Jeg mener at ekstra-bonus var ved 25 mål.Pastorius skrev:Det var Erik Bo, der ville have scoret sit mål, nummer 30 i sæsonen, hvis den var gået ind. Jeg husker det som han ramte overliggeren. Bonussen...det kan jeg ikke huske.Mogens skrev:En af vores spillere kunne med lidt mere held have sørget for en 5-0 sejr i guldkampen mod agf tilbage i 1995. Hvilken spiller tænker jeg på, hvor endte afslutningen henne og hvad havde han fået i bonus, hvis han havde scoret på den fine chance?
Jo, det skal nok passe.Køllen I Møllen skrev:Var bonussen ikke 25.000kr ekstra i topscorer-pris? Og var det iøvrigt ikke "kun" 24 mål han scorede? Jeg mener at ekstra-bonus var ved 25 mål.Pastorius skrev:Det var Erik Bo, der ville have scoret sit mål, nummer 30 i sæsonen, hvis den var gået ind. Jeg husker det som han ramte overliggeren. Bonussen...det kan jeg ikke huske.Mogens skrev:En af vores spillere kunne med lidt mere held have sørget for en 5-0 sejr i guldkampen mod agf tilbage i 1995. Hvilken spiller tænker jeg på, hvor endte afslutningen henne og hvad havde han fået i bonus, hvis han havde scoret på den fine chance?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Asger har lagt en 20 minutters video fra kampen på youtube:
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert