Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:29Ja eller også mener han at vi netop havde brug for én til at udfordre Brøndbys bagrum igår.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 19:21Menno kan vel også tage fejl. Eller være beruset.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:17Han har noget fart og næse for dybdeløb. Han mangler skarphed i afgørende situationer og mere udfordrende i hans spil.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 18:03Du kan da ikke seriøst mene, at det er for tidligt at dømme John ude. Altså, der er jo INTET, der på nogen måde efter 13 kampe (12 som indskrifter) indikerer, at han indeholder noget, der kan blive superliganiveau. Ikke engang i glimt.
Men jo, man skrev jo heldigvis 4 år med ham, så det kan da være, at han pludselig bliver en stjerne. Miraklernes tid er jo som bekendt ikke forbi.
Synes der er lidt Edward Chilufya over ham og jeg vil ikke afvise at han kan tage flere step fremad, når han har været her i længere tid.
Tænker heller ikke at det er uden grund at han f.eks. starter inde igår. Menno kunne have valgt andre. Han ser dem trods alt træne hver eneste gang.
Fart, ja. Og så er det vist også det. Han er noget af det ringeste, jeg har set i superligaen. Ever.
Og så kunne man sgu lige så godt spille med en 17-årig nabosøn.
Det nytter ikke at hive ungdomsspillere op, hvis de ikke har har niveauet endnu. Det ødelægger mere end det gavner.
BØF - AaB d. 29/11 kl 19
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: BØF - AaB d. 29/11 kl 19
Ædruelighedens stemme
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:29Ja eller også mener han at vi netop havde brug for én til at udfordre Brøndbys bagrum igår.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 19:21Menno kan vel også tage fejl. Eller være beruset.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:17Han har noget fart og næse for dybdeløb. Han mangler skarphed i afgørende situationer og mere udfordrende i hans spil.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 18:03Du kan da ikke seriøst mene, at det er for tidligt at dømme John ude. Altså, der er jo INTET, der på nogen måde efter 13 kampe (12 som indskrifter) indikerer, at han indeholder noget, der kan blive superliganiveau. Ikke engang i glimt.
Men jo, man skrev jo heldigvis 4 år med ham, så det kan da være, at han pludselig bliver en stjerne. Miraklernes tid er jo som bekendt ikke forbi.
Synes der er lidt Edward Chilufya over ham og jeg vil ikke afvise at han kan tage flere step fremad, når han har været her i længere tid.
Tænker heller ikke at det er uden grund at han f.eks. starter inde igår. Menno kunne have valgt andre. Han ser dem trods alt træne hver eneste gang.
Fart, ja. Og så er det vist også det. Han er noget af det ringeste, jeg har set i superligaen. Ever.
Det nytter ikke at hive ungdomsspillere op, hvis de ikke har har niveauet endnu. Det ødelægger mere end det gavner.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 23:38Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:29Ja eller også mener han at vi netop havde brug for én til at udfordre Brøndbys bagrum igår.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 19:21Menno kan vel også tage fejl. Eller være beruset.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:17Han har noget fart og næse for dybdeløb. Han mangler skarphed i afgørende situationer og mere udfordrende i hans spil.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 18:03
Du kan da ikke seriøst mene, at det er for tidligt at dømme John ude. Altså, der er jo INTET, der på nogen måde efter 13 kampe (12 som indskrifter) indikerer, at han indeholder noget, der kan blive superliganiveau. Ikke engang i glimt.
Men jeg undrer mig dog mest over niveauet højere oppe, som overhovedet henter spillere som fx John og John. Og et par andre.
Ædruelighedens stemme
Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 23:38Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:29Ja eller også mener han at vi netop havde brug for én til at udfordre Brøndbys bagrum igår.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 19:21Menno kan vel også tage fejl. Eller være beruset.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:17
Han har noget fart og næse for dybdeløb. Han mangler skarphed i afgørende situationer og mere udfordrende i hans spil.
Men jeg undrer mig dog mest over niveauet højere oppe, som overhovedet henter spillere som fx John og John. Og et par andre.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kan vi da godt, omend omvæltningen fra Belgien nok ikke er så stor. Og 21 er en pænt "høj" alder i moderne fodbold. Jeg ville så bare foretrække, at det begrænsede sig til 5 min hist og her, evt pokalkampe.bedstefar skrev: ↑1. dec 2024, 12:20Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 23:38Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 19:29Ja eller også mener han at vi netop havde brug for én til at udfordre Brøndbys bagrum igår.R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 19:21
Menno kan vel også tage fejl. Eller være beruset.
Ædruelighedens stemme
Nu kom han jo rent faktisk frem til et par gode situationer i 1. halvleg, helt som det så ud til at være planlagt - og traf så dårlige belsutninger begge gange. Men han var ikke mere usynlig eller blind passager end Ross i den kamp. Jeg tror stadig, han egentlig er tænkt mere til foråret og næste sæson, men lad os se - jeg har ikke indtryk af, at Gow og co. lader sig sylte ind i sentimentalisme. Hvis han ikke er god nok, så ryger han nok videre.R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 14:55Det kan vi da godt, omend omvæltningen fra Belgien nok ikke er så stor. Og 21 er en pænt "høj" alder i moderne fodbold. Jeg ville så bare foretrække, at det begrænsede sig til 5 min hist og her, evt pokalkampe.bedstefar skrev: ↑1. dec 2024, 12:20Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 23:38Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Min udfordring med nogle af de indkøb vi ser, er at det jo netop var dét her som SSE22 mener deres modeller gør markant bedre end andre - Nemlig at finde "guld" til meget få eller ingen midler. Jeg er med på at det overståede transfervindue vitterligt var nul penge på transferkontoen, men jeg ser indtil videre ikke de store profiler for ingen penge i de transfers der er lavet i det her vindue, det må jeg indrømme. Og det bekymrer mig alligevel noget.Funky skrev: ↑1. dec 2024, 22:18Nu kom han jo rent faktisk frem til et par gode situationer i 1. halvleg, helt som det så ud til at være planlagt - og traf så dårlige belsutninger begge gange. Men han var ikke mere usynlig eller blind passager end Ross i den kamp. Jeg tror stadig, han egentlig er tænkt mere til foråret og næste sæson, men lad os se - jeg har ikke indtryk af, at Gow og co. lader sig sylte ind i sentimentalisme. Hvis han ikke er god nok, så ryger han nok videre.R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 14:55Det kan vi da godt, omend omvæltningen fra Belgien nok ikke er så stor. Og 21 er en pænt "høj" alder i moderne fodbold. Jeg ville så bare foretrække, at det begrænsede sig til 5 min hist og her, evt pokalkampe.bedstefar skrev: ↑1. dec 2024, 12:20Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.Kasper skrev: ↑30. nov 2024, 23:38Jeg forstår dig ikke. Har du ingen tillid til Mennos beslutninger?R Rosenberg skrev: ↑30. nov 2024, 21:42
Men det gør han jo ikke. Han udfordrer ikke meget andet end folks undren.
Der kigger jeg lidt misundeligt på Randers, der tilsyneladende kan blive ved med at finde guld, både "eksotiske" som Norman Campbell fra Serbien eller Florian Danho og Sulemana, samtidig med at de får talenter ind på holdet der kender til dansk fodbold i eksempelvis Oliver Olsen, som er lysår foran vores egne backs.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er en mærkelig sammenligning at lave, da Randers har økonomi til transfers og garanteret er mere attraktive end AaB lige i øjeblikket. Så selvfølgelig kan du gøre et bedre arbejde under de forudsætninger. Derudover, er Randers et mere komplet mandskab og når en transfer kommer ind kommer de ind i en allerede sammentømret og fungerende enhed, hvor de spillere der kommer til AaB skal være med til at starte "forfra", som vi så i sommer.Frygah skrev: ↑2. dec 2024, 08:22Min udfordring med nogle af de indkøb vi ser, er at det jo netop var dét her som SSE22 mener deres modeller gør markant bedre end andre - Nemlig at finde "guld" til meget få eller ingen midler. Jeg er med på at det overståede transfervindue vitterligt var nul penge på transferkontoen, men jeg ser indtil videre ikke de store profiler for ingen penge i de transfers der er lavet i det her vindue, det må jeg indrømme. Og det bekymrer mig alligevel noget.Funky skrev: ↑1. dec 2024, 22:18Nu kom han jo rent faktisk frem til et par gode situationer i 1. halvleg, helt som det så ud til at være planlagt - og traf så dårlige belsutninger begge gange. Men han var ikke mere usynlig eller blind passager end Ross i den kamp. Jeg tror stadig, han egentlig er tænkt mere til foråret og næste sæson, men lad os se - jeg har ikke indtryk af, at Gow og co. lader sig sylte ind i sentimentalisme. Hvis han ikke er god nok, så ryger han nok videre.R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 14:55Det kan vi da godt, omend omvæltningen fra Belgien nok ikke er så stor. Og 21 er en pænt "høj" alder i moderne fodbold. Jeg ville så bare foretrække, at det begrænsede sig til 5 min hist og her, evt pokalkampe.bedstefar skrev: ↑1. dec 2024, 12:20Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.
Der kigger jeg lidt misundeligt på Randers, der tilsyneladende kan blive ved med at finde guld, både "eksotiske" som Norman Campbell fra Serbien eller Florian Danho og Sulemana, samtidig med at de får talenter ind på holdet der kender til dansk fodbold i eksempelvis Oliver Olsen, som er lysår foran vores egne backs.
Kan AaB forbedre truppen her over vinterpausen? Det ville være helt genialt, og der er mange scenarier for det. Bl.a. kan Ask jo komme return og tage røven på alle. Det kan også være at vi får en interessant tilgang eller to her i vinduet. Kan vi forbedre os skal vi gøre det, men ikke gå på kompromis med den retning der er sat.
Njaaeh, sammenligningen med Randers er nok lidt svær, de har nok alligevel haft mere at skyde med - siger jeg uden på nogen måde at underkende, at de også har været rigtig dygtige til at finde og opdyrke salgbare spillere. Først og fremmest må vi bare være misundelige på deres kontinuitet - de har ligesom Viborg og Silkeborg og AGF og stort set alle andre holdt skruen i vandet og taget nogle lange, seje træk, imens vi i AaB har væltet rundt i ledelsesmæssige inkompetence, toppet med sæsonen som førte til nedrykning, og dertil har vi også haft en lille smule stolpe-ud hvor andre klubber har haft stolpe-ind.Frygah skrev: ↑2. dec 2024, 08:22Min udfordring med nogle af de indkøb vi ser, er at det jo netop var dét her som SSE22 mener deres modeller gør markant bedre end andre - Nemlig at finde "guld" til meget få eller ingen midler. Jeg er med på at det overståede transfervindue vitterligt var nul penge på transferkontoen, men jeg ser indtil videre ikke de store profiler for ingen penge i de transfers der er lavet i det her vindue, det må jeg indrømme. Og det bekymrer mig alligevel noget.Funky skrev: ↑1. dec 2024, 22:18Nu kom han jo rent faktisk frem til et par gode situationer i 1. halvleg, helt som det så ud til at være planlagt - og traf så dårlige belsutninger begge gange. Men han var ikke mere usynlig eller blind passager end Ross i den kamp. Jeg tror stadig, han egentlig er tænkt mere til foråret og næste sæson, men lad os se - jeg har ikke indtryk af, at Gow og co. lader sig sylte ind i sentimentalisme. Hvis han ikke er god nok, så ryger han nok videre.R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 14:55Det kan vi da godt, omend omvæltningen fra Belgien nok ikke er så stor. Og 21 er en pænt "høj" alder i moderne fodbold. Jeg ville så bare foretrække, at det begrænsede sig til 5 min hist og her, evt pokalkampe.bedstefar skrev: ↑1. dec 2024, 12:20Kelvin er 21 år, skal vi nu ikke lige give manden en chance og mere end bare en halv sæson i nyt land og liga?R Rosenberg skrev: ↑1. dec 2024, 08:08Blind tillid, nej. Stærk undren over visse dispositioner, ja.
Angående at finde guld, så vil jeg mene, det stadig er meget early days at dømme "SSE22-kuldet" ude (vi skal samtidig huske på, at 100% succesrate bare er et komplet urealistisk mål at opstille); jeg er som sagt overbevist om, der er tænkt mere langsigtet med Kelvin John, givetvis også Jimenez (som jeg synes er ved at komme mere efter det), og så er en fyr som Pudel også bare en stille succes, som qua sin position og alder næppe nogensinde bliver en guldfugl for os - men han har altså ageret makker med Kramer, som har genfundet et særdeles højt liga-niveau her i efteråret, uden på nogen måde at se hjælpeløs ud ved siden af ham, tværtimod har de komplementeret hinanden rigtig godt. Det har imponeret mig. Müller er også ved at vise et stærkt niveau, og jeg tror da ikke, han er skiftet til AaB for at spille resten af sin karriere her. Jasson har haft svært ved skiftet til den anden side af jordkloden (har det måske stadig?), men har vist nok i de første kampe til, at jeg tror på, det ikke er færdighederne, som mangler for, at han kan blive en profil for os. Spørgsmålet er, om hovedet kan følge med. Og så skal man med guldfugle huske, at det er SSE22's erklærede mål at ville finde de fugle på eget tag, så at sige, og forlængelsen med Ross og al spilletiden til Bomholt og Davidsen handler også om at teste den strategi af. De tre sammen med Widell og Otoa er åbenlyst SSE22' plan for AaB's første økonomiske skridt fremad på transfermarkedet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14: