Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:45

Remark skrev:Nærmest umuligt at kommentere et regnskab, hvor vi kun kender den forventede bundlinje.

Vi ved, at AaB har budgetteret med spillersalg for min. kr. 5 mio. Det har vi fået, og mere til kan vi trods alt læse ud af pressemeddelelsen.

Driften giver overskud i 3.kvartal, det er også tydeligt.

Når underskuddet forventes at være minus 10mil, kan det skyldes hensættelser til feriepengene. Det ved vi ikke.

Vi kan se, at der ikke er kommet flere på stadion end sidste efterår. I TipsBladet for en del uger sider var der også artikel om, at der ikke var kommet flere sponsorindtægter. Så her nok lidt nedgang.

Altså, vi er ikke meget klogere, men må hæfte os ved at regnskabet er kommet om eftermiddagen og ikke inden midnat og at driften tilsyneladende nu er vendt til plus, godt hjulpet af ekstra tv-indtægter.
remark.. vi kan se at snittet på vores tilskuer antal i år.. har været præcist på bølgelængde med snittet sidste år..
så hvis målsætningen har været meget højere.. kombineret med man havde forventet vi ville ligge og rode nede i bunden af tabellen
så har de da også været på stoffer den dag der skulle skrives forventet indtæger.

vi har fået 5mill mere i tv penge end forventet.
vi har tjent mere på transfer end forventet

hvor er det vi mister alle de penge henne.. jeg synes det er en halv skuffende regnskab.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2012, 16:47

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:lynge har meldt ud de håbede på en 8. plads ca. i forhold til tv penge og vi lå nr2.
det er altså ikke en forskel på 2millioner..
det er en forskel på 5.1 millioner.
og bliver ca. samme forskel igen hvis vi holder os på måtten her ved runde 22.

Så der får vi altså 10mill ind mere end budgetteret.
(jeg er godt klar over kun 5 af dem er i det her kvartal)

mht til feriepenge sagen.. så har vi vel ikke fået en sag på os endnu?
så den kan vel ikke være medregnet.
og så har vi solgt lucas andersen til et rigtig pænt beløb

Så jeg tillader mig rent faktisk at være lidt skuffet over vi ikke kan reducere det underskud mere.
Man kan spørge sig selv, hvis det her er tallet AaB forventede i 2011..
og vi har spillet meget bedre end forventet... hvad er så ikke gået som forventet?

Man havde forventninger om transferindtægter på omkring 5 millioner, så salget af Lucas falder ca. herindunder.
ja.. og salget af Jakob Barett? som skulle have været på ca 2 millioner..?
Så vi fik kun 3 for lucas eller hvad?
Vi har ikke købt en eneste.. og solgt de 2.

vi har da scoret over de 5 millioner vi har forventet i transfer..
Lynge sagde tilbudet på Lucas var så godt de ikke kunne sige nej til det.

og + 5 millioner ekstra i tv rettighedspenge..

hvor er det så vi har mistet 7-8mill?
BBS skrev:Der er vel desuden noget i forhold til entreindtægter. Vi ved ikke hvad der er budgetteret med og hvordan det gik. Det bliver ikke nævnt. Men det er nok ikke gået den rigtige vej, siden det ikke bliver kommenteret.
så er de da inkompetente i hvert fald når det kommer til målsætninger.
vores snit pt. er 7.033 i følge superliga stats
vores snit sidste år var 7.300
og året før var det 6900

og normalt ser man mere publikum i foråret end her i efteråret..
så tilskuermæssigt gør vi det præcist efter bogen
Jeg har ikke set nogen udtalelse omkring Barret's pris, udover at den ikke ville rykke det mindste i forhold til regnskabet før et evt. videresalg. Desuden er det stadig uklart om Jakob og Lucas gik under playersponsoratet, hvilket også kan forklare hvorfor indtægterne er som de er. Edit: og måske har vi tilbagebetalt lånet til AaB af 1885. Men som Remark siger, så er det umuligt at drage fornuftige konklusioner ud fra dette grundlag. Man kan dog drage mange ufornuftige konklusioner, hvis man ønsker.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 16:50

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Hanga skrev:Ang. TV-pengene er spørgsmålet om de er indtægts-bogført i 3. kvartal?

11. runde blev afviklet 30/9 og man har vel ikke modtaget pengene før senere (måske endda ikke endnu)... Om de vælger at bogføre det i tredje kvartal alligevel tør jeg ikke sige.
Hvis beløbet er kendt, så skal det vel fremgå af regnskabet på den ene eller anden måde?
Jo jo i forhold til årets forventning. Jeg gør blot opmærksom på, at resultatet før 3. kvartal ikke nødvendigvis behøver at indeholde feriepengene.
Resultatforventningen på 10. millioner er for hele året. Periodemeddelelsen siger blot at der ikke er ændret på den forventning. Skal man være være rigtig kritisk, skulle man måske spørge hvorfor resultatet nu ikke er bedre end forventningen, når nu vi i hvert fald har fået et par millioner mere i tv-penge end man havde regnet med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 16:52

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:lynge har meldt ud de håbede på en 8. plads ca. i forhold til tv penge og vi lå nr2.

Så jeg tillader mig rent faktisk at være lidt skuffet over vi ikke kan reducere det underskud mere.
og vi har spillet meget bedre end forventet... hvad er så ikke gået som forventet?

Man havde forventninger om transferindtægter på omkring 5 millioner, så salget af Lucas falder ca. herindunder.

BBS skrev:Der er vel desuden noget i forhold til entreindtægter. Vi ved ikke hvad der er budgetteret med og hvordan det gik. Det bliver ikke nævnt. Men det er nok ikke gået den rigtige vej, siden det ikke bliver kommenteret.
og året før var det 6900

Jeg har ikke set nogen udtalelse omkring Barret's pris, udover at den ikke ville rykke det mindste i forhold til regnskabet før et evt. videresalg. Desuden er det stadig uklart om Jakob og Lucas gik under playersponsoratet, hvilket også kan forklare hvorfor indtægterne er som de er. Edit: og måske har vi tilbagebetalt lånet til AaB af 1885. Men som Remark siger, så er det umuligt at drage fornuftige konklusioner ud fra dette grundlag. Man kan dog drage mange ufornuftige konklusioner, hvis man ønsker.
"Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen"
Det sagde Lynge da vi solgte ham..

ja men det er jo den klassisk ikke?
AaB melder noget ud.. og man må ikke konkludere noget på det, er også ligeglad, ender bare
i jeg brokker mig over det går af H til, og andre fortæller mig
jeg ikke skal være så negativ men smile til AaB og så smiler de til mig

jeg kan i hvert fald konkludere vi stadig taber penge samlet set på et år..
og vores egenkapital nærmer sig værdien på en brugt skoda
På trods af vi sælger talenter og ligger nr2 i superligaen i hele efteråret.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 28. nov 2012, 16:55

Eksil skrev:Tvivler stadig på, at vi kommer til at betale den fulde feriepenge regning.

1 - Nogle spillere har sagt nej tak, og dem kommer spillerforeningen nok til at opgive at krade penge hjem for. Det er et spørgsmål om image for en forening der i forvejen tager en pæn slat af gevinsten.
2 - Spillerforeningen tager 1.5 procent i rente om måneden, hvilket er mere end diverse rockere tager og mere end jeg får om året af min bank. Det kan der forhandles om, såldes det ender på et mere rimeligt niveau, eks. dobbelte af bankforventningen i perioden.
3 - Spillerforeningen har ikke råd til at lukke klubber. På imponerende vis har Brøndby og FCM overhalet AaB indenom i dårlig økonomi, så derfor må den nok milne kravene og forvente nogle mere rimelige betalingsperioder.
att. 1. det er ligegyldigt hvad den enkelte spiller mener om kravet eller om de penge de har til gode. Foreningen kradser pengene ind, vil spilleren afstå beløbet, tilfalder pengene spillerforeningen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2012, 16:58

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:

og året før var det 6900

"Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen"

AaB melder noget ud.. og man må ikke konkludere noget på det, er også ligeglad, ender bare
.. og jeg får af vide jeg ikke skal være så negativ men smile til AaB og så smiler de til mig

Du må brokke dig alt du ønsker efter min mening. Men hvis du på forhånd har bestemt dig for at der er noget galt, er det naturligvis også det du vil finde. Faktum er dog at der i dag er ca. ligeså meget der taler for eller imod at man har styr på økonomien, for vi er vitterligt ikke blevet klogere af denne korte besked.

Men nej, jeg siger ikke at du skal smile eller være negativ. Personligt har jeg ikke de store forventninger til at man i denne omgang er i stand til at melde noget reelt og positivt ud. Men jeg er ikke enig med dig i at denne periodemeddelelse understøtter hverken jubelidioterne, eller pessimisternes synspunkter.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 17:02

Jamen vi er da blevet klogere... det kan da godt være de ikke snakker meget, men tallet ligger da foran os.. klart og tydeligt
de forventer stadig et underskud på 10 millioner i år.
Hvad er det gode scenarie her? at lynge har stukket 20 millioner i et pengeskab og ikke fortalt nogen om det og det skal redde os fra feriepenge sagen?
synes i historisk set hvis vi kigger 30 år tilbage.. at det er sket tit vi har fundet ekstra penge vi ikke havde fået oplyst?

Hvis salg af talenter og en !!meget!! bedre placering i superligaen end forventet ikke kan redde os ud af underskud set på et år.

hvad kan så?

Jeg siger da ikke vi går konkurs om 3 måneder, men der må da simpelthen været et eller andet galt i vores foretning..
vi kunne ikke ønske os et bedre talent at sælge end lucas
vi kunne ikke ønske os et bedre efterår set med spillemæssige øjne.

og det er stadig ikke nok
i mine øre lyder det snart som om det der skal til for at redde os er et champions league gruppespil

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 28. nov 2012, 17:06

Nu kan det jo også tænkes at Ishockey belaster regnskabet i 1.halvår ligesom college også blev afviklet i 1.halvår 12. De ting bliver du nødt til at tage med når du basher Lynge.
AllanPedersen skrev:Jamen vi er da blevet klogere... det kan da godt være de ikke snakker meget, men tallet ligger da foran os.. klart og tydeligt
de forventer stadig et underskud på 10 millioner i år.
Hvad er det gode scenarie her? at lynge har stukket 20 millioner i et pengeskab og ikke fortalt nogen om det og det skal redde os fra feriepenge sagen?
synes i historisk set hvis vi kigger 30 år tilbage.. at det er sket tit vi har fundet ekstra penge vi ikke havde fået oplyst?

Hvis salg af talenter og en !!meget!! bedre placering i superligaen end forventet ikke kan redde os ud af underskud set på et år.

hvad kan så?

Jeg siger da ikke vi går konkurs om 3 måneder, men der må da simpelthen været et eller andet galt i vores foretning..
vi kunne ikke ønske os et bedre talent at sælge end lucas
vi kunne ikke ønske os et bedre efterår set med spillemæssige øjne.

og det er stadig ikke nok
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Skovby, Galten

Indlæg af Jim k » 28. nov 2012, 17:08

Jeg synes faktisk vi skal hæfte os ved i et stilskifte, på den positive måde.

Siden Lynge kom til har udmeldingen været, at nu skal der skabes balance OG troværdighed!

Alle ved, at der er plus på tv-penge, transfers ift budget. Men forventningen til års resultatet er stadig det samme. Det kan være, at der mangler lidt på entre-indtægterne. Men hvorfor evt. opjustere, hvis der er usikkerhed om Ferie-penge, vinter-salg og mange andre ting?

Feriepenge-kravet er endnu ikke offentliggjort, og derfor ikke aktuelt ift. regnskab. Vinter vinduet venter, hvor vi ikke ved, hvad sker. Der er stadig en del kontraktudløb, som ikke er forlænget. Usikkerheden er pænt stor!

Jeg synes, at det er særdeles klogt ikke at opjustere forventningerne med 2-3-4 mio.

Det handler i disse dage om troværdighed og ekstern tiltro til at den siddende ledelse nærer rettidig omhu.

Hvor kunne det være fedt, for første gang i 100 år, hvis vi kom ud
med et plus på året :D

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 17:14

Remark skrev:Nærmest umuligt at kommentere et regnskab, hvor vi kun kender den forventede bundlinje.

Vi ved, at AaB har budgetteret med spillersalg for min. kr. 5 mio. Det har vi fået, og mere til kan vi trods alt læse ud af pressemeddelelsen.

Driften giver overskud i 3.kvartal, det er også tydeligt.

Når underskuddet forventes at være minus 10mil, kan det skyldes hensættelser til feriepengene. Det ved vi ikke.

Vi kan se, at der ikke er kommet flere på stadion end sidste efterår. I TipsBladet for en del uger sider var der også artikel om, at der ikke var kommet flere sponsorindtægter. Så her nok lidt nedgang.

Altså, vi er ikke meget klogere, men må hæfte os ved at regnskabet er kommet om eftermiddagen og ikke inden midnat og at driften tilsyneladende nu er vendt til plus, godt hjulpet af ekstra tv-indtægter.
Driften giver ikke (sandsynligvis) underskud i 3. kvartal. Resultatet i 1. halvår var ca. -13 mill og forventningen for hele året er -10. mill så det sidste halvår giver et overskud på 3 mill. Driften i 3. kvartal svarer til den forventning - og mon ikke ca. halvdelen af indtægterne ligger der?

EDIT: fejllæste dit indlæg - vi er enige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. nov 2012, 17:17

Det er da positivt, at vi kun forventer et underskud på 10 millioner for hele året, når man tager i betragtning, at første halvår kostede et underskud på 13,6... Vi forventer med andre ord et overskud for andet halvår på 3,6 millioner. 3. Kvartal gav overskud, hvilket vel nærmest er en sensation i fodboldverden.

Salget af Lucas kan være skruet sammen på mange måder. Måske er salgsprisen betinget af hans præstationer på banen?? Måske har vi fået betalt nogle spillersponsorater ud. Måske er nogle af pengene sat til side.

Uanset hvad er det helt tydeligt, at man omsider er ved at få styr på økonomien...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 28. nov 2012, 17:19

Men traelst at naeste sum af tv penge foerst falder til foraaret.

Hvordan daelen skal AaB kunne overleve vinterperioden uden de tv penge og hvis der ikke kommer endnu et salg(f.eks. af Helenius)?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 17:21

AllanPedersen skrev: "Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen"

Det ville være rart at du lærte at læse - og forstå - samt fik afstemt dine forventninger til virkeligheden.

De eneste afvigelser der på nogen måde kunne fremgå af denne regnskabsmeddelelse er det der har ændret sig siden sidste regnskabsmeddelelse (hvor både Jacog og Lucas var solgt - svjh.) Det er muligt at man kunne have håbet at regnskabet havde været måske en million bedre end den forventning, på baggrund af tv-pengene, der vel er eneste forskel man ikke kunne forudsige omkring 1. september. - Nå ja, og så feriepengesagen.

Hvis der skal være nogen saglig kritik på baggrund af den her kvartalsmeddelelse, så er det at AaB ikke har meldt noget som helst specifikt ud omkring feriepenge sagen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 17:24

Brent skrev:
Eksil skrev:Tvivler stadig på, at vi kommer til at betale den fulde feriepenge regning.

1 - Nogle spillere har sagt nej tak, og dem kommer spillerforeningen nok til at opgive at krade penge hjem for. Det er et spørgsmål om image for en forening der i forvejen tager en pæn slat af gevinsten.
2 - Spillerforeningen tager 1.5 procent i rente om måneden, hvilket er mere end diverse rockere tager og mere end jeg får om året af min bank. Det kan der forhandles om, såldes det ender på et mere rimeligt niveau, eks. dobbelte af bankforventningen i perioden.
3 - Spillerforeningen har ikke råd til at lukke klubber. På imponerende vis har Brøndby og FCM overhalet AaB indenom i dårlig økonomi, så derfor må den nok milne kravene og forvente nogle mere rimelige betalingsperioder.
att. 1. det er ligegyldigt hvad den enkelte spiller mener om kravet eller om de penge de har til gode. Foreningen kradser pengene ind, vil spilleren afstå beløbet, tilfalder pengene spillerforeningen.
...og 2) Det er ikke spillerforeningen der fastsætter renten - den hedder procesrente, og den er der almindelig præcedens for ved voldgiftssager (=den ligger fast).
...og 3) Spillerforeningen har sandsynligvis en forpligtelse til at inddrive de penge ift det transportkrav de har fået af feriefonden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 28. nov 2012, 17:24

AllanPedersen, du er fandme underholdende. Har Lynge dusket din kone eller hvad er det, der sker?

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 28. nov 2012, 18:20

Under aktionær arrangementet ifm. seneste hjemmekamp, sagde Lynge noget lignende "disse kontrakter kan være og er nok udformet meget forskelligt fra klub til klub. Vores spillere har fået deres feriepenge, så vi afventer Spillerforeningen med sindsro. Men det går jo nok ikke at skrive i en regnskabsmeddelelse. Og at fremføre at man har hensat et beløb til evt. krav, vil da være signalforvirring og selvmålsagtigt.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 18:22

Kilde skrev:AllanPedersen, du er fandme underholdende. Har Lynge dusket din kone eller hvad er det, der sker?

fordi hvad? at jeg ikke smiler af lykke over vores regnskab?.. er det virkelig så positivt i dine øjne?
vi ligger på en delt 2. plads i superligaen..
fik tv penge på 2. pladsen, 5.1 millioner mere end forventet..
vi har solgt vores største talent i årevis.. og vi står stadig med -10 millioner når året slutter.
hvad er vores egenkapitel på så? .. 12 millioner?..

hvad kan man bruge det til at vi har lavet 3.6 millioner i år, når vi laver -10mill i det halvår hvor der ikke er sommer transfer vindue
hvorfor skulle de -13 på et halvår pludselig være forbedret næste år?..
hockey'en har jo ikke kostet -13mill... det er forretningen der stadig er noget galt med

Nej det er da ikke dybt ulykkeligt -30millioner vi kommer ud med..
Men skal jeg juble.. fordi vi er 'lidt mindre på røven' men stadig på røven?
så længe vi taber penge.. år efter år.. så bliver jeg sku da aldrig glad.. og det burde du heller ikke være

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 18:23

YesAaBcan skrev:Under aktionær arrangementet ifm. seneste hjemmekamp, sagde Lynge noget lignende "disse kontrakter kan være og er nok udformet meget forskelligt fra klub til klub. Vores spillere har fået deres feriepenge, så vi afventer Spillerforeningen med sindsro. Men det går jo nok ikke at skrive i en regnskabsmeddelelse. Og at fremføre at man har hensat et beløb til evt. krav, vil da være signalforvirring og selvmålsagtigt.
nej men er det ikke også et hint at der ikke er sat penge til side til når det krav kommer?..
Når lynge udstråler sådan en selvsikkerhed omkring den sag her.. som han jo hele tiden har gjort

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. nov 2012, 18:29

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: "Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen"

Det ville være rart at du lærte at læse - og forstå - samt fik afstemt dine forventninger til virkeligheden.

De eneste afvigelser der på nogen måde kunne fremgå af denne regnskabsmeddelelse er det der har ændret sig siden sidste regnskabsmeddelelse (hvor både Jacog og Lucas var solgt - svjh.) Det er muligt at man kunne have håbet at regnskabet havde været måske en million bedre end den forventning, på baggrund af tv-pengene, der vel er eneste forskel man ikke kunne forudsige omkring 1. september. - Nå ja, og så feriepengesagen.

Hvis der skal være nogen saglig kritik på baggrund af den her kvartalsmeddelelse, så er det at AaB ikke har meldt noget som helst specifikt ud omkring feriepenge sagen.
hvad med du læser og forstår?
Lynge har sagt vi forventede 'en stille og rolig 8 plads' ved første TV penge udbetaling
vi lå nr2.. der er en forskel på 5.1 millioner kr fra 2. pladsen til 8 pladsen... 'ikke en million bedre' som du skriver.

Det kan du ikke bare ignorere.. du beder mig holde mig til facts og ikke dreje tingene, så gør det selv.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 28. nov 2012, 19:02

Pastorius skrev:...og 2) Det er ikke spillerforeningen der fastsætter renten - den hedder procesrente, og den er der almindelig præcedens for ved voldgiftssager (=den ligger fast).
...og 3) Spillerforeningen har sandsynligvis en forpligtelse til at inddrive de penge ift det transportkrav de har fået af feriefonden.
Der er ikke tale om præcedens. Procesrente eller morarente fremgår af renteloven eller mere sandsynligt af selve kontrakten, i dette tilfælde overenskomsten. Bare lige for at få styr på terminologien. Præcedens er domstolskabte retningslinjer.
Jeg tror desuden umiddelbart ikke at feriefonden har noget at gøre med dette. http://da.wikipedia.org/wiki/Arbejdsmarkedets_Feriefond" onclick="window.open(this.href);return false;
Brent skrev:att. 1. det er ligegyldigt hvad den enkelte spiller mener om kravet eller om de penge de har til gode. Foreningen kradser pengene ind, vil spilleren afstå beløbet, tilfalder pengene spillerforeningen.
Dette er en sandhed med modifikationer. Det er sandt, at spillerforeningen kan opkræve pengene uden spillernes tilladele, såfremt at spilleren rent faktisk har krav på pengene. Så vidt jeg forstår på Brøndby-dommen, var Brøndbys fejl, at der var uklarhed omkring det at spillerene havde forstået at deres feriepenge og pension blev udbetalt med bonusserne. Dette var både fordi (så vidt jeg husker) at det ikke fremgik af spillernes kontrakter eller ihvertfald var uklart. Dette er en overtrædelse af ansættelsesbevislovens regler. Samtidigt var det fordi, at spillerene jo direkte sagde, at de ikke havde forstået det sådan. Såfremt at det klart og tydeligt fremgår af AaBs kontrakter, samt de tidligere AaBere siger, at det er sådan at de har forstået det, så burde der ikke være noget for spillerforeningen at komme efter.

Besvar