Jeg er med på at Professorudtalelsen er hypotetisk og worst-case. Det ændrer dog ikke på at jeg synes at divisionsforeningen agerer utroligt arrogant, og der er intet i det hidtidige forløb der vinder om at de har haft nogen som helst juridisk kompentence til at rådgive sig.Viva i cazzi rossi skrev:Nu er det jo ikke fordi at man kan ligge så meget i Ole Hasselbalchs udtalelse. Han udtaler sig jo bare ud fra et helt generelt synspunkt, hvis divisionforeningen bevidst har misforstået en dom, så falder der brænde, han siger jo intet om, at de rent faktisk har gjort noget forkert. Spillerforeningen er jo bare ude at rasle med sablerne igen og forsøger at skræmme divisionsforeningen/klubberne til at rette ind under deres fortolkning af situationen. Om dette er den rigtige fortolkning må vi vente og se, men de får vel lettere svært ved at løfte bevisbyrden for at divisionsforeningen rent faktisk bevidst misforstår noget, medmindre de har en aftale liggende. I så tilfælde kan jeg ikke tro, at divisionsforeningen er dumme nok til at indlede deres nyeste tiltag.
Jeg orker ikke at grave pressecitater fra den tid, men jeg er ret sikker på det dengang blev fremlagt i pressen at de tre sager skulle danne præcendens for de resterende sager. Jeg er godt klar over at pressens skriverier ikke er jura og sjældent er alt for vidensbaserede, men lige med den påstand virker det jo mærkeligt hvis de selv skulle have fundet på den.
Jeg er i hvert fald ikke rigtig rolig før voldgiften har afvist spillerforeningskrav om bod. I modsat fald betyder det vel at bod, + feriepenge, pension og den første bod skal falde inden 14 dage uden nogen som helst mulighed for at få prøver nogle af sagerne igen?