Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
tudtud
Miniput
Miniput
Favoritspiller: das

Re: Tv penge

Indlæg af tudtud » 17. sep 2012, 12:05

2011

Det kan godt være, at Brøndby 'kun' fik bronze i den afsluttede Superliga-sæson.

Men foran TV-skærmene vandt de guld - og det helt suverænt.

Ifølge nye tal fra Gallup, der har målt seertalet til samtlige TV-kampe, havde Brøndby 5,8 millioner seere til deres kampe.

Nærmest konkurrent, FCK, havde 3,7 million og OB 3,6.

2012

http://www.footy.dk/2012/06/08/brondby- ... -tv-seere/" onclick="window.open(this.href);return false;

I øvrigt kun for 17 hjemmekampe mht. de 300.000 flere end fck.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. sep 2012, 12:12

tudtud skrev:2011

Det kan godt være, at Brøndby 'kun' fik bronze i den afsluttede Superliga-sæson.

Ifølge nye tal fra Gallup, der har målt seertalet til samtlige TV-kampe, havde Brøndby 5,8 millioner seere til deres kampe.

2012

http://www.footy.dk/2012/06/08/brondby- ... -tv-seere/" onclick="window.open(this.href);return false;

Du har ikke overvejet at denne forskel netop kan være resultatet af at Brøndby bliver valgt til at spille på den bedste kanal i den bedste sendetid? De ville da sikkert have flest seere alligevel, men prøv at lægge 4-5 af deres "Match of the Weak" kampe om til en mandagskamp på en sæson, og så se om forskellen alligvel ikke bliver markant mindre.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 17. sep 2012, 12:48

http://www.jv.dk/artikel/1416357:Sport- ... K-Broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2012, 12:58

tudtud skrev:2011

2012

Der er jo pænt stor forskel på at blive vist søndag aften på 3+, og lørdag middag på kanal 8 ( eller hvad fanden den hedder ). Har også ret svært ved at forstå hvordan 3+ ved hvad der giver flest seere, de giver jo ikke andre klubber chancen for at blive motw.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. sep 2012, 13:52

Hvad kom først, hønen eller ægget? Er det Brøndbys popularitet der gør at Tv-kanalerne viser dem hele tiden eller er det fordi tv-kanalerne viser dem hele tiden at Brøndby er så populære?

Jeg vil vove den påstand at hvis medierne havde haft en lige så kraftig overeksponering af et skodhold som Ikast gennem 20 år (som de har med Brøndby) og vist alle deres kampe i bedste sendetid så ville de have en ligeså stor popularitet. Det er altså ikke fordi der er noget specielt i Brøndby, deres stadion, deres hjernedøde fans eller deres pisgule trøjer. Nej, det skyldes at tv-seerne er blevet tæppebombet med Brøndby gennem 20-30 år.

I 80'erne holdt alle med Juventus, Inter eller Milan fordi TV2 viste en
kamp fra Serie A hver uge. Mere skal der ikke til for at folks interesse vækkes. Prøv selv at regne ud hvor mange Brøndby-kampe tv har vist de sidste 20 år.

Iøvrigt dårlig stil at komme herind og anklage os for at "tude".
Janteloven eksisterer IKKE!

tudtud
Miniput
Miniput
Favoritspiller: das

Indlæg af tudtud » 17. sep 2012, 15:44

Først og fremmest er jeg enig i at tallet selvfølgelig er noget højere netop pga. de mange kampe på 3+ fremfor canal 8 og 9 osv. Men der kan nu stadig ikke være noget tvivl om at Brøndby og FCK ville ligge henholdsvis 1 og 2 på den liste.

Linket der bliver postet med henvisning til laveste seertal nogensinde i et derby, er vel ikke overraskende? Som artiklen os fortæller så lå kampen på en lørdag (sker 1 ud af 15 gange vil jeg tro).

Jeg er da enig i at medierne har hypet især Brøndby gennem mange år. Brøndby er bygget op fra bunden til at være toppen af poppen, og den klub der satte dansk fodbold på landkortet. Det er så i den grad gået nedad siden (Per Bjerregaard himself), det ændre ikke på at det stadig er en storklub. Virker ofte som om at folk forveksler de to ord topklub og storklub.

Køllen: At du mener Brøndby ikke er noget specielt længere er jo helt fair. Hver deres holdning. Rent resultatmæssigt kan jeg da ikke være mere enig. Men at sige stadionet ikke er noget specielt, forstår jeg sgu ikke helt. Man hører stadig at spillere glæder sig til at spille på Brøndby stadion, netop pga. stemningen og at det netop er et fedt stadion. At trøjerne er gule? Okay, jeg bøjer mig, jeres røde trøjer er noget VILDT specielt :-)

Og undskyld hvis jeg stødte nogen ved at mene i tuder. Jeg synes blot at i har meget at glæde jer over lige for tiden!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2012, 16:04

tudtud skrev: Linket der bliver postet med henvisning til laveste seertal nogensinde i et derby, er vel ikke overraskende? Som artiklen os fortæller så lå kampen på en lørdag (sker 1 ud af 15 gange vil jeg tro).
Lige nøjagtig min pointe, selv det højt profilerede "new firm" kunne ikke skaffe TV seere på en lørdag, hvordan ialverden skulle de andre hold så kunne få flere seere om lørdagen, end FCK/Brøndby om søndagen. De statestikker og links omkring seere tal kan ikke bruges til en skid, da holdene ikke har samme forudsætninger.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2012, 16:33

Brodernumsi skrev:
tudtud skrev: Linket der bliver postet med henvisning til laveste seertal nogensinde i et derby, er vel ikke overraskende? Som artiklen os fortæller så lå kampen på en lørdag (sker 1 ud af 15 gange vil jeg tro).
Lige nøjagtig min pointe, selv det højt profilerede "new firm" kunne ikke skaffe TV seere på en lørdag, hvordan ialverden skulle de andre hold så kunne få flere seere om lørdagen, end FCK/Brøndby om søndagen. De statestikker og links omkring seere tal kan ikke bruges til en skid, da holdene ikke har samme forudsætninger.
Helt enig. Som et tænkt eksempel kunne det have været interessant at se, hvor mange seere et opgør mellem AaB og FCN ville trække lige nu, hvis kampen blev vist på 3+ søndag i bedste tidsrum, og med samme vilkår som f.eks. "new firm". Mit bud er at seerne faktisk ikke er dummere, end at de gerne vil se en topkamp mellem to hold som pt. spiller super fodbold selv om de hverken hedder FCK eller Brøndby, og at seertallene ville være mindst lige så høje som til en ligegyldig kamp mellem FCK og Brøndby.

Men det handler jo mest af alt om at medierne vil gøre alt for at holde fast i den myte de selv har været med til at pumpe op, for rent sportsligt har Brøndby jo (med undtagelse af da Laudrup var træner) ikke hævet sig over gennemsnittet af sub-top klubber de sidste 10-12 år. En periode som, hvis man ser helt nøgternt på det, snart er lige så lang som klubbens periode som topklub i 80erne og 90erne var. Reelt set kan man vel spørge om Brøndby ER en storklub, eller om man blot lever på mediernes hype. Det vil de næste par år sikkert vise.

En ting ligger helt fast, når interessen fra Brøndbys tilskuere falder så markant som den gør i øjeblikket, falder interessen i den øvrige offentlighed i mindst samme omfang. I øjeblikket bliver den kun holdt oppe af nyhedsværdien i at det fortsat går nedad, men det må da efterhånden blive hverdag, selv for de stor-hypende medier.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 17. sep 2012, 16:39

Mediemarkedspuljen er dog kun en 1/3 af placeringsbeløbet, så det er da altid noget.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 17. sep 2012, 17:00

Seertal med BØF involveret i denne sæson på 3+:

AaB-Brøndby: 171.000
AGF-Brøndby: 98.000
FCK-Brøndby: 126.000
Brøndby-Esbjerg: 176.000
Brøndby-Horsens. 155.000

Gennemsnitlig: 145.200

Til sammenligning trækker "Gustav og Linse" i gennemsnit 150.750 seere :aabfan:

FCK kampe på 3+:

OB-FCK: 188.000
FCK-Brøndby: 126.000
FCK-AGF:100.000
FCK-FCM 162.000

Gennemsnitlig: 144.000

Hvis vi ganger 145.200 op med 33 får vi 4.791.000. Dette tal er højt sat, idet det tager som udgangspunkt at alle BØF's kampe bliver vist som Match of the Weak, og dette er trods alt ikke tilfældet. Der burde nok trækkes 500.000-1.000.000 fra for at give et mere realistisk billede og så er BØF egentlig ikke så meget foran længere jf. linket længere oppe.

Hvad seertallene til Brøndby's resterende kampe er, kan jeg desværre kun gisne om. De har alle været vist på Canal 9. Det er overvejende sandsynligt at de kampe der har været vist på Canal 9 har haft et markant lavere seertal idet langt flere kan se 3+ end Canal 9 eller 8.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 17. sep 2012, 17:05

Gentleman Finn skrev:Mediemarkedspuljen er dog kun en 1/3 af placeringsbeløbet, så det er da altid noget.
Men stadigvæk bittert at BIF skal have "gratis" penge.....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 17. sep 2012, 17:44

doukas skrev:
Gentleman Finn skrev:Mediemarkedspuljen er dog kun en 1/3 af placeringsbeløbet, så det er da altid noget.
Det er i høj grad bittert. Og det bliver kun endnu mere bittert, når man sætter sig ind i tallene.

Hvis man skal sammenligne tv-tal for superligakampe, skal man selvfølgelig sammenligne de kampe, der har været spillet på samme ugedag og tidspunkt samt den samme tv-station. Det har jeg gjort ved hjælp af Gallup: http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - og her er tallene for søndag aften klokken 19:

OB – FCK 188.000
BIF – EFB 178.000
AaB – BIF 171.000
FCK – FCM 162.000
BIF – ACH 155.000
FCN – OB 103.000
FCK – AGF 100.000
AGF – BIF 98.000

Altså flest seere til OB-FCK, mens kampen mellem AGF og Brøndby (5/8) er bundskraber for kampe søndag aften og tiltrak færre tv-seere end FCN-OB gjorde på samme tidspunkt søndagen før. Tallene er altså ikke noget bevis på, at Brøndby er den store tv-magnet, som nogle går rundt og tror.

Og de er det slet ikke, når man sammenligner tallene for kampe spillet mandag klokken 19. Brøndby har kun én gang haft æren af dette kamptidspunkt, og som man kan se, tiltrækker de ikke seere:

SØN – OB 113.000
AGF – EFB 108.000
ACB – AGF 89.000
ACH – FCN 88.000
RFC – EFB 84.000
BIF – SIF 71.000
SØN – ACH 55.000

Kun 71.000 seere ville se Brøndby mod Silkeborg. Til sammenligning tiltrak AGF-Esbjerg hele 52 procent flere seere på samme tidspunkt bare en uge senere.

Brøndby har ikke været vist fredag og lørdag, så der kan vi ikke sammenligne. FCK har været vist én gang lørdag klokken 17. Det var udekampen mod Randers, der trak 84.000 seere. Det er den mest sete kamp lørdag klokken 17, men på den anden side var der kun 13.000 færre seere til SønderjyskE-Randers, som er næstmest sete tv-kamp lørdag klokken 17.

Jeg har svært ved at se, at de reelle tv-tal fra Gallrup retfærdiggør en tv-aftale, der i så utrolig grad favoriserer Brøndby økonomisk. Vi taler altså om svimlende 54 millioner kroner, der skal fordeles. Og Brøndby får den største bid af kagen, alene fordi Viasat fortsætter med at vise dem i bedste sendetid, selv om tallene ikke underbygger, at det er nødvendigt.

Og da slet ikke af tallet med de kun 126.000 seere til FCK-Brøndby. Hvis de to københavnerklubber virkelig var det enorme tv-trækplaster, som Viasat og de andre Brøndbyfans hævder, så ville det tal være sæsonens højeste uanset tidspunktet. Alligevel trak den kun 13.000 flere seere, end Sønderjyske-OB gjorde mandag aften på TV2 Sport to døgn senere.

hmmok
Junior
Junior

Indlæg af hmmok » 17. sep 2012, 18:04

Nu er det jo blevet så populært med facebook couses til at signalere opbakning til en ting. Så er der nogen der ved om der findes en "fjern brøndby fra bedste sendetid" side?

Ps. Det er selvfølgelig synd for Brøndby med generel dårlig økonomi, Kasi penge, feriepenge sag og sportslige derute, og man skal selvfølgelig ikke sparke til nogen der ligger ned. Men jeg vil også gerne have mulighed for at se andre kampe i tv søndag aften kl. 19.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 17. sep 2012, 18:17

sulakvelidze skrev:
doukas skrev:
Det er i høj grad bittert. Og det bliver kun endnu mere bittert, når man sætter sig ind i tallene.

Hvis man skal sammenligne tv-tal for superligakampe, skal man selvfølgelig sammenligne de kampe, der har været spillet på samme ugedag og tidspunkt samt den samme tv-station. Det har jeg gjort ved hjælp af Gallup: http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - og her er tallene for søndag aften klokken 19:

OB – FCK 188.000
BIF – EFB 178.000
AaB – BIF 171.000
FCK – FCM 162.000
BIF – ACH 155.000
FCN – OB 103.000
FCK – AGF 100.000
AGF – BIF 98.000

Altså flest seere til OB-FCK, mens kampen mellem AGF og Brøndby (5/8) er bundskraber for kampe søndag aften og tiltrak færre tv-seere end FCN-OB gjorde på samme tidspunkt søndagen før. Tallene er altså ikke noget bevis på, at Brøndby er den store tv-magnet, som nogle går rundt og tror.

Og de er det slet ikke, når man sammenligner tallene for kampe spillet mandag klokken 19. Brøndby har kun én gang haft æren af dette kamptidspunkt, og som man kan se, tiltrækker de ikke seere:

SØN – OB 113.000
AGF – EFB 108.000
ACB – AGF 89.000
ACH – FCN 88.000
RFC – EFB 84.000
BIF – SIF 71.000
SØN – ACH 55.000

Kun 71.000 seere ville se Brøndby mod Silkeborg. Til sammenligning tiltrak AGF-Esbjerg hele 52 procent flere seere på samme tidspunkt bare en uge senere.

Brøndby har ikke været vist fredag og lørdag, så der kan vi ikke sammenligne. FCK har været vist én gang lørdag klokken 17. Det var udekampen mod Randers, der trak 84.000 seere. Det er den mest sete kamp lørdag klokken 17, men på den anden side var der kun 13.000 færre seere til SønderjyskE-Randers, som er næstmest sete tv-kamp lørdag klokken 17.

Jeg har svært ved at se, at de reelle tv-tal fra Gallrup retfærdiggør en tv-aftale, der i så utrolig grad favoriserer Brøndby økonomisk. Vi taler altså om svimlende 54 millioner kroner, der skal fordeles. Og Brøndby får den største bid af kagen, alene fordi Viasat fortsætter med at vise dem i bedste sendetid, selv om tallene ikke underbygger, at det er nødvendigt.

Og da slet ikke af tallet med de kun 126.000 seere til FCK-Brøndby. Hvis de to københavnerklubber virkelig var det enorme tv-trækplaster, som Viasat og de andre Brøndbyfans hævder, så ville det tal være sæsonens højeste uanset tidspunktet. Alligevel trak den kun 13.000 flere seere, end Sønderjyske-OB gjorde mandag aften på TV2 Sport to døgn senere.

Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. sep 2012, 21:08

tudtud skrev: Køllen: At du mener Brøndby ikke er noget specielt længere er jo helt fair. Hver deres holdning. Rent resultatmæssigt kan jeg da ikke være mere enig. Men at sige stadionet ikke er noget specielt, forstår jeg sgu ikke helt. Man hører stadig at spillere glæder sig til at spille på Brøndby stadion, netop pga. stemningen og at det netop er et fedt stadion. At trøjerne er gule? Okay, jeg bøjer mig, jeres røde trøjer er noget VILDT !
Du har vist misset min pointe. Pointen var at mediernes overeksponering af Brøndby har skabt den interesse der er for Brøndby. Og det er det der leder hen til at I idag har så mange tilskuere og derfor den stemning nede bag målet. Det samme havde jo nok været gældende for alle andre hold hvis de havde været hypet sådan igennem 20 år.
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. sep 2012, 21:34

Jeg hørte på tv2sport for 2 uger siden at placeringen betyder mere i år end nogensinde..
dvs der er lidt flere penge til dem i toppen i forhold til dem i bunden...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2012, 21:38

Køllen I Møllen skrev:
tudtud skrev: Køllen: At du mener Brøndby ikke er noget specielt længere er jo helt fair. Hver deres holdning. Rent resultatmæssigt kan jeg da ikke være mere enig. Men at sige stadionet ikke er noget specielt, forstår jeg sgu ikke helt. Man hører stadig at spillere glæder sig til at spille på Brøndby stadion, netop pga. stemningen og at det netop er et fedt stadion. At trøjerne er gule? Okay, jeg bøjer mig, jeres røde trøjer er noget VILDT !
Du har vist misset min pointe. Pointen var at mediernes overeksponering af Brøndby har skabt den interesse der er for Brøndby. Og det er det der leder hen til at I idag har så mange tilskuere og derfor den stemning nede bag målet. Det samme havde jo nok været gældende for alle andre hold hvis de havde været hypet sådan igennem 20 år.
Det er vel altid en vekselvirkning. Når et hold har succes gennem mange år, så vil medieopmærksomheden klistre sig fast. Og den vil formegentlig klistre så godt fast, at det tager nogle år før den helt slipper. Ikke dermed sagt at der ville have været den samme opmærksomhed på AaB såfremt man havde haft samme langvarige succes. Det kræver nok sin Københavnerklub at opbygge og fastholde den position i det danske mediebillede. Hvis det ikke var for pengene var jeg personligt ligeglad. Vi er nordjyder og vi er en nordjysk klub. Røv om de andre syntes vi er spændende.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. sep 2012, 21:39

white splash skrev: Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
Viasat skal da ikke forsvare hvorfor de gør som de gør, de lever op til aftalen og så er den ikke længere. Men send den til Divisionsforeningen, hvis det er dem som har forhandlet aftalen hjem, for det er da håbløst at pengene bliver fordelt på den måde.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. sep 2012, 21:44

MHJ skrev: Hvis det ikke var for pengene var jeg personligt ligeglad. Vi er nordjyder og vi er en nordjysk klub. Røv om de andre syntes vi er spændende.
Fuldstændig enig, pengene skal på plads, så må resten af fodbolddanmark gerne blive ved med at kalde Brøndby for en storklub. Nordjysk stolthed handler osse om at være ligeglad med hvad andre synes om klubben, så længe vi godt selv ved at det er verdens bedste.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 17. sep 2012, 22:05

Poker-One-Kenobi skrev:
white splash skrev: Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
Viasat skal da ikke forsvare hvorfor de gør som de gør, de lever op til aftalen og så er den ikke længere. Men send den til Divisionsforeningen, hvis det er dem som har forhandlet aftalen hjem, for det er da håbløst at pengene bliver fordelt på den måde.
Jeg synes nu godt man kan forlange en forklaring fra Viasat. I mange år, har de argumenteret med seertal for at forfordele Brøndby. Ser man på et program som Onside, er det jo blevet totalt ligegyldigt for fans af andre hold end FCK og Brøndby. På trods af vores unge knægtes fantastiske spil, er det jo ikke sådan, at AaB får mere sendetid hos Viasat. Når man benytter et begreb som match of the week antyder man jo, at der ligger en eller anden journalistisk vurdering bag valget. Denne vurdering er svær at se, og når seertallene er som de er. Ja så kunne jeg godt tænke mig at høre en forklaring.

Besvar