Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Huckleberry skrev:Forskellen på Rønnow og Larsen er vel primært at AaB har et forsvar, det har Horsens ikke.... Derfor har Rønnow flere spektakulære redninger og blevet mere profileret. Men har sandelig også haft nogle knap så gode kampe
Hvis Horsens har et dårligere forsvar end AaB, bliver det blot endnu mere imponerende at han har flere clean sheets
http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsCle ... cat_id=224" onclick="window.open(this.href);return false;
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Since
- 1. div

Ret beset er der vel kun 2-3 klubber i superligaen der har har en dårligere målmand. Sønderjyske, Brøndby, silkeborg.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Since skrev:Ret beset er der vel kun 2-3 klubber i superligaen der har har en dårligere målmand. Sønderjyske, Brøndby, silkeborg.
Og måske de der skide fynboer... Ham Toppel har da i hvert fald på ingen måde imponeret mig synderligt, næh så foretrækker jeg godt nok den 9 år yngre Nicolai Larsen da potentialet tydeligvis er højere. Og så ved jeg godt at der ligger et rutineret vrag på massagebriksen også...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Kilde
- Allstar

Since skrev:Ret beset er der vel kun 2-3 klubber i superligaen der har har en dårligere målmand. Sønderjyske, Brøndby, silkeborg.
Hahaha. Toppel? Really?
-
jonas386
- Allstar

Midtjyderne er vel heller ikke meget bedre besat. AGF ved jeg sgu heller ikke helt.
-
Funky
- Allstar

Nicolai Larsen - en dårlig målmand? Han spiller da bundsolidt, ingen hjerneblødninger. Men det er måske manglen på såkaldte TV-redninger, som spiller ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Joker
- 1. div

Funky skrev:Nicolai Larsen - en dårlig målmand? Han spiller da bundsolidt, ingen hjerneblødninger. Men det er måske manglen på såkaldte TV-redninger, som spiller ind.
Det er lige præsis det Nicolai mangler i sit spil: tv-redninger! Morten Olsen ser jo de fleste superliga-kampe på TV(!). Desuden håber Olsen på, at hvis han har målmænd, der er gode til TV-redninger, at flere vil se landsholdet på...TV!

-
Køllen I Møllen
- Allstar

De 3 AaB'er er endnu engang bænket af den sure, gamle mand til ligalandsholdets sidste kamp i USA. Svært at påstå at man er overrasket... Også svært at se pointen i at tage så mange spillere med tværs over Atlanten når man er så forstokket at man på forhånd har besluttet sig for at man ikke gider se på AaB-spillerne.
Hvorfor i alverden arrangerer man ikke nogle flere kampe når man nu finde det så vigtigt at rejse den halve planet rundt med så mange spillere i håndbagagen? Burde alle spillere ikke være sikret min en hel kamp? Er denne tur pengene værd for DBU?
Kunne man evt have sparet pengene og nøjes med en weekendtur til Rømø?
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Funky
- Allstar

Køllen I Møllen skrev:De 3 AaB'er er endnu engang bænket af den sure, gamle mand til ligalandsholdets sidste kamp i USA. Svært at påstå at man er overrasket... Også svært at se pointen i at tage så mange spillere med tværs over Atlanten når man er så forstokket at man på forhånd har besluttet sig for at man ikke gider se på AaB-spillerne.
Hvorfor i alverden arrangerer man ikke nogle flere kampe når man nu finde det så vigtigt at rejse den halve planet rundt med så mange spillere i håndbagagen? Burde alle spillere ikke være sikret min en hel kamp? Er denne tur pengene værd for DBU?
Han er jo nødt til at understrege pointen om, at man må videre fra AaB før man faktisk kan få græs under støvlerne. Det har han så til gengæld haft go lang tid til at messe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Køllen I Møllen skrev:De 3 AaB'er er endnu engang bænket af den sure, gamle mand til ligalandsholdets sidste kamp i USA. Svært at påstå at man er overrasket... Også svært at se pointen i at tage så mange spillere med tværs over Atlanten når man er så forstokket at man på forhånd har besluttet sig for at man ikke gider se på AaB-spillerne.
Der var ingen af vores der greb chancen i første kamp. Specielt Helenius var en katastrofe. Jeg overdriver ikke når jeg skriver at han kun havde 2 succesfulde boldberøringer i den kamp. Dalle var ej heller imponerende, omend mere usynlig end decideret dårlig. Til sidst var Kusk ok god, men han konkurerer med Nikolaj Jørgensen, som stadig er forrest i køen på den plads. Dertil kan jeg godt forstå han bruger ligalandsholdet på at spille en bruttotrup sammen til næste officiellt landskamp, en bruttotrup der ud fra sidste test næppe kommer til at indeholde mange AaB'ere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 30. jan 2013, 23:16
Hvis jeg skal være ærlig så kan jeg godt forstå Morten Olsens valg. Helenius, Kusk og Dalsgaard er ikke gode nok til at starte inde mod Mexico.
Helenius overbeviste på ingen måde efter indskiftningen mod Canada. Her bidrog Helenius med dårlige førsteberøringer og en kæmpe afbrænder. Cornelius er pt. bedre end Helenius.
Lars Jacobsen er en glimrende back, det er derfor naturligt at Dalsgaard er bænket. Kusk er oppe mod hård konkurrence fra spillere som N. Jørgensen, K. Lorentzen og E. Larsen. Der er ikke noget at sige til atcKusk starter på bænken. Han har stadigvæk meget at lære.
-
Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
-
Kontakt:
frederikshavneren skrev:Køllen I Møllen skrev:De 3 AaB'er er endnu engang bænket af den sure, gamle mand til ligalandsholdets sidste kamp i USA. Svært at påstå at man er overrasket... Også svært at se pointen i at tage så mange spillere med tværs over Atlanten når man er så forstokket at man på forhånd har besluttet sig for at man ikke gider se på AaB-spillerne.
Hvis jeg skal være ærlig så kan jeg godt forstå Morten Olsens valg. Helenius, Kusk og Dalsgaard er ikke gode nok til at starte inde mod Mexico.
Helenius overbeviste på ingen måde efter indskiftningen mod Canada. Her bidrog Helenius med dårlige førsteberøringer og en kæmpe afbrænder. Cornelius er pt. bedre end Helenius.
Lars Jacobsen er en glimrende back, det er derfor naturligt at Dalsgaard er bænket. Kusk er oppe mod hård konkurrence fra spillere som N. Jørgensen, K. Lorentzen og E. Larsen. Der er ikke noget at sige til atcKusk starter på bænken. Han har stadigvæk meget at lære.
What???
Kusken har sgu da præsteret mindst ligeså godt i Efteråret som Lorentzen og Emil Larsen, han er mere målfarlig og oplæggende end de 2 nævnte.
Dalsgaard er ikke bedre end Lars J. pt. Men kampen mellem Helenius og Cornelius er tættere, forskellen er lige nu at Cornelius spiller i FCK, og det er nok til at han bliver for fordelt i forhold til Helenius.
Men jeg forstår ikke Morten Olsen, skid da være med resultaterne, Liga Landsholdet blev oprettet for at prøve nye spiller af, og lære dem spilsystemet, så gir det sgu da ikke mening at ta så mange erfarne A Landsholdsspiller med (Silber, Lars J., Rommedahl!!!!)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Yankee
- Allstar

Du lærer jo ikke ret meget ved at sætte 18 uprøvede 22-årige Superliga-spillere sammen. Kvaliteten og professionalismen ved både træning og kamp bliver langt bedre, og især uden for banen kan det være værdifuldt at have tre superrutinerede landsholdsspillere med.
På banen giver det en sikkerhed for at holdet har struktur og niveau, og kan sammenlignes med det landshold, man prøver at udvikle til. Jeg synes det giver god mening, selvom jeg nok også havde givet f.eks. Dalle lidt mere spilletid.
-
Mr. Larsen
- Allstar

-
Kontakt:
Yankee skrev:Du lærer jo ikke ret meget ved at sætte 18 uprøvede 22-årige Superliga-spillere sammen. Kvaliteten og professionalismen ved både træning og kamp bliver langt bedre, og især uden for banen kan det være værdifuldt at have tre superrutinerede landsholdsspillere med.
På banen giver det en sikkerhed for at holdet har struktur og niveau, og kan sammenlignes med det landshold, man prøver at udvikle til. Jeg synes det giver god mening, selvom jeg nok også havde givet f.eks. Dalle lidt mere spilletid.
Men lærer de af at sidde på bænken og få splinter i røven?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Mr. Larsen
- Allstar

-
Kontakt:
Så blev A-Landholdets sidste spiller udtaget, og gæt hvad.... INGEN AaBer på holdet, så er det som det plejer, kan trøste mig med at Morten Olsen snart er fortid på det lorte hold !
Jeg er desværre bange for at "Weakhorse" er afløseren, også er det bare more of the same.....
-
Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Mr. Larsen skrev:Så blev A-Landholdets sidste spiller udtaget, og gæt hvad.... INGEN AaBer på holdet, så er det som det plejer, kan trøste mig med at Morten Olsen snart er fortid på det lorte hold !
Jeg er desværre bange for at "Weakhorse" er afløseren, også er det bare more of the same.....
Og med 2 Agf spillere... Mikkel Kirkeskov?!?
-
Kristian
- Allstar

Mr. Larsen skrev:Så blev A-Landholdets sidste spiller udtaget, og gæt hvad.... INGEN AaBer på holdet, så er det som det plejer, kan trøste mig med at Morten Olsen snart er fortid på det lorte hold !
Forklar hvem fra AaB der skulle udtages? Helenius har ikke leveret godt nok, og viste ikke han skulle med efter han kom ind i kampen mod Canada, og Cornelius er bare bedre pt. Kusk og Dalsgaard er slet ikke klar til det endnu. Kusk har meget at lære endnu, og mangler fysik.
-
Mr. Larsen
- Allstar

-
Kontakt:
Kristian skrev:Mr. Larsen skrev:Så blev A-Landholdets sidste spiller udtaget, og gæt hvad.... INGEN AaBer på holdet, så er det som det plejer, kan trøste mig med at Morten Olsen snart er fortid på det lorte hold !
Forklar hvem fra AaB der skulle udtages? Helenius har ikke leveret godt nok, og viste ikke han skulle med efter han kom ind i kampen mod Canada, og Cornelius er bare bedre pt. Kusk og Dalsgaard er slet ikke klar til det endnu. Kusk har meget at lære endnu, og mangler fysik.
Helenius og Kusk uden tvivl mangler på det hold.
Morten Olsen mangler målscore og oplægger på det landshold, også vælger han 2 af de varmeste emner i Superligaen fra, det gir jo ingen mening.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg vil ikke argumentere imod at de ikke er udtaget. Jeg vil hellere argumentere imod at gammelnok slæber dem med helt til USA uden at give dem en reel chance for at vise sig frem (startplads). Hvis han vil se dem træne må han fandeme slæbe sin gamle, forstokkede, gråhårede gammelmandsrøv til Hornevej fremover. Eller sådan ville det ihvertfald lyde hvis det var mig der skulle tage over efter Onkel Lynge.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Yankee
- Allstar

Mr. Larsen skrev:
Helenius og Kusk uden tvivl mangler på det hold.
Morten Olsen mangler målscore og oplægger på det landshold, også vælger han 2 af de varmeste emner i Superligaen fra, det gir jo ingen mening.
Stop nu. Hvem skulle Helenius slå af? Nicklas Pedersen, der er en af de bedste spiller i den belgiske liga lige nu? Cornelius, der har været den abolutte stjerne på ligalandsholdet? Viktor Fischer? Nej, vel?
Og Kusk? Han var middelmådig i de sidste 5-7 runder i efteråret. Selvfølgelig er Krohn-Dehli og Nicolaj Jørgensen bedre.