Hvorfor lever vi aldrig op til forventningerne(økonomisk)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Hvorfor lever vi aldrig op til forventningerne(økonomisk

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2013, 23:39

Yankee skrev:Den her tråd er simpelthen en joke. Allan Pedersen fører sig frem med en masse opdigtede og misforståede tal og begreber.

- Du siger, at der er forsvundet 14 millioner. Har du overhovedet læst årsregnskabet for 2012? Der står det meget tydeligt, hvor underskuddet kommer fra (finansielle poster, afskrivninger og associeret virksomhed).
- Din tv-penge-opgørelse er stensikkert forkert. Hvor har du de tal fra?
- Du forstår tydeligvis ikke forskellen på egenkapital, likviditet og balance. Det må være et minimum for at udtale sig så skråsikkert og anklagende om en virksomheds økonomi.

Disse diskussioner plejede at kunne foregå på et relativt godt niveau, men det her er jo ren lal. Når man ikke engang gider tjekke op på præmissen for de beskyldninger, man kommer med er det altså intet andet end en joke og hele denne tråd burde slettes omgående.

og du kaster bare om dig med termer som om det har noget med emnet at gøre
Egenkapital hvad har det at gøre med vores drift resultat? hva?

Associeret virksomhed, hvilken? fortæl om vores associeret virksomheder og hvordan de har påvirket
vores forventet resultat fra den sidst blev justeret i 3. kvartal 2012

fortæl mig om de afskrivninger vi ikke har kunnet taget højde da vi lagde budget.

tv-penge opgørelsen er stensikkert ikke forkert, du kan jo bare søge på 'tv-penge fordeling' på Google smarte
og så kan du ellers selv vælge kilde, min er fra sporten.dk/indkast.dk/Ekstrabladet.dk og bt.dk

Du brokker dig om hvor elendig tråden er, men har intet konstruktivt at komme med selv.
halvdelen af de ting du nævner har intet med min post at gøre, du opfører dig som en politiker
hvis bare jeg nævner nok smarte termer så kan ingen se jeg er fuld af lort... right
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. jun 2013, 08:41

I rest my case...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2013, 10:27

Yankee skrev:I rest my case...
Livet på debatsiden bliver så meget mere enkelt hvis man blot i ét tilfælde benytter sig af ignorefunktionen, og kan holde sig fra at sneak-peake ind imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 20. jun 2013, 11:04

AllanPedersen skrev: og du kaster bare om dig med termer som om det har noget med emnet at gøre
Egenkapital hvad har det at gøre med vores drift resultat? hva?
Slemme Slemme Yankee. At du dog kan finde på at bruge termer som den kære Allan ikke forstår.
AllanPedersen skrev: Associeret virksomhed, hvilken? fortæl om vores associeret virksomheder og hvordan de har påvirket
vores forventet resultat fra den sidst blev justeret i 3. kvartal 2012
Ja, man har fra AaBs side klart valgt at opdigte en virksomhed til at forklare underskuddet. Det er meget almindelig regnskabspraksis og finanstilsynet elsker det. Det kan umuligt have noget at gøre med Sport Nord som AaB ejer 25% af og som gav et underskud.

AllanPedersen skrev: fortæl mig om de afskrivninger vi ikke har kunnet taget højde da vi lagde budget.
Det behøver ikke at være noget, som man ikke har taget højde for. Det kan være, at man har ønsket at afskrive noget hurtigere end først antaget.
AllanPedersen skrev: tv-penge opgørelsen er stensikkert ikke forkert, du kan jo bare søge på 'tv-penge fordeling' på Google smarte
og så kan du ellers selv vælge kilde, min er fra sporten.dk/indkast.dk/Ekstrabladet.dk og bt.dk
Super kilder. Meget troværdige. Sporten.dk er dem der ikke kan bestemme sig for om Helenius er solgt for 10 eller 20 mio., Indkast laver sjældent graverjournalistik, men citerer andre medier, EB behøver ikke yderligere præsentation mens BT.dk og Sporten.dk er en og samme side.
AllanPedersen skrev: Du brokker dig om hvor elendig tråden er, men har intet konstruktivt at komme med selv.
halvdelen af de ting du nævner har intet med min post at gøre, du opfører dig som en politiker
hvis bare jeg nævner nok smarte termer så kan ingen se jeg er fuld af lort... right
Der kan du være ganske rolig, Allan. Der er ingen her inde der er i tvivl om, at du er fyldt med lort.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 20. jun 2013, 17:39

Er det ikke lidt synd at begrave denne tråd i personangreb, når emnet jo er reelt. AaB har siden tidernes morgen, dvs. sin deres børsnotering og måske endda inden, på ingen måde har korrelation mellem deres udmeldinger og det endelige resultat. Som superligaklub eksisterer jo kun grundet et fortjent og fantastisk, men meget uforudset mesterskab med en efterfølgende magisk, men igen uforudset, tur igennem europa.

Jeg skal ikke gøre mig klog på de regnskabstekniske begreber, selvom jeg i flere år har modtaget undervisning i dem, men som alle har forsvundet som dug for solen sekundet efter, at jeg forladt eksamenslokalet. Det ændrer dog ikke i at AaBs udmeldinger igennem årerne har været skudt længere over målet end Preben Elkjærs straffespark med hul bagi. Det er et emne som er interessant at tage op og som vel kan diskuteres på et rimeligt højt niveau med de folk som huserer herinde, også selvom tråden er startet af en person, som er notorisk kendt for at tale lort om Lynge.

Der skal dog være en adskillelse mellem tidligere udmeldinger og så de udmeldinger der kommer ud nu. AaB virker mere ansvarlige end tidligere, hvilket dog ikke er første gang, at jeg har haft det indtryk g er blevet slemt skuffet. Den nye ledelse skal ikke lide under den gamles, ihvertfald ikke før at de viser sig at gøre samme fejltagelser som tidligere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2013, 18:32

Viva i cazzi rossi skrev:Er det ikke lidt synd at begrave denne tråd i personangreb, når emnet jo er reelt. AaB har siden tidernes morgen, dvs. sin deres børsnotering og måske endda inden, på ingen måde har korrelation mellem deres udmeldinger og det endelige resultat. Som superligaklub eksisterer jo kun grundet et fortjent og fantastisk, men meget uforudset mesterskab med en efterfølgende magisk, men igen uforudset, tur igennem europa.

Jeg skal ikke gøre mig klog på de regnskabstekniske begreber, selvom jeg i flere år har modtaget undervisning i dem, men som alle har forsvundet som dug for solen sekundet efter, at jeg forladt eksamenslokalet. Det ændrer dog ikke i at AaBs udmeldinger igennem årerne har været skudt længere over målet end Preben Elkjærs straffespark med hul bagi. Det er et emne som er interessant at tage op og som vel kan diskuteres på et rimeligt højt niveau med de folk som huserer herinde, også selvom tråden er startet af en person, som er notorisk kendt for at tale lort om Lynge.

Der skal dog være en adskillelse mellem tidligere udmeldinger og så de udmeldinger der kommer ud nu. AaB virker mere ansvarlige end tidligere, hvilket dog ikke er første gang, at jeg har haft det indtryk g er blevet slemt skuffet. Den nye ledelse skal ikke lide under den gamles, ihvertfald ikke før at de viser sig at gøre samme fejltagelser som tidligere.
Fodboldklubber er i endnu højere grad end almindelige virksomheder, salgsvirksomheder. De skal sælge billetter, sponsorater, aktieemmisioner, oplevelser, og den slags sælges bedst hvis man kan sælge en vinderhistorie.

Så rent bortset fra at det nok er noget nær umuligt at lave en god forretning ud af fodbold alene i Danmark (med enkelte sporadiske undtagelser), så vil en fodboldklubs mål og meldinger næsten altid være så optimistiske at det er på kanten af de børsetiske regler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2013, 19:20

Pastorius skrev: Så rent bortset fra at det nok er noget nær umuligt at lave en god forretning ud af fodbold alene i Danmark (med enkelte sporadiske undtagelser), så vil en fodboldklubs mål og meldinger næsten altid være så optimistiske at det er på kanten af de børsetiske regler.
Sådan rent markedslogisk, hvorfor skulle dette egentlig være tilfældet?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2013, 19:24

MHJ skrev:
Pastorius skrev: Så rent bortset fra at det nok er noget nær umuligt at lave en god forretning ud af fodbold alene i Danmark (med enkelte sporadiske undtagelser), så vil en fodboldklubs mål og meldinger næsten altid være så optimistiske at det er på kanten af de børsetiske regler.
Fordi der er klubber der ikke bliver drevet forretningsmæssigt (velhavere, aktieemmisioner, etc.), så hvis de andre klubber vil konkurrere med dem, er de nødt til at bruge flere penge end de kan tjene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 20. jun 2013, 19:34

som FC Nordjsælland?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2013, 19:42

Pastorius skrev:
MHJ skrev:
Fordi der er klubber der ikke bliver drevet forretningsmæssigt (velhavere, aktieemmisioner, etc.), så hvis de andre klubber vil konkurrere med dem, er de nødt til at bruge flere penge end de kan tjene.
God pointe. Alligevel er forskellen for mig at se ikke så stor fodboldklubber og resten af markedet imellem. Velhavereproblemet er vel ret begrænset i DK med undtagelse af få "sporadiske undtagelser". Desuden findes der også velhavere på resten af markedet, som i perioder støtter et eller andet hjertebarn. Det samme gælder vel egentlig for aktieemmisioner (som også er et brugbart værktøj på markedet) og noget tyder på der med undtagelse af de første år efter klubbernes børsintroduktion er langt mindre opbakning til denne manøvre, ja, faktisk kun i tilfælde hvor klubben hænger med røven i vandskorpen. Og med hensyn til et par af de klubber der faktisk magter at køre nogenlunde i balance (Randers, SE, FCN, i en lang periode FCM, Lyngby, Silkeborg (FCK er dog en mega outlier her), så er det netop klubber der i større grad arbejder efter almindelige virksomhedsprincipper.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2013, 20:02

MHJ skrev:
Pastorius skrev:
MHJ skrev:
God pointe. Alligevel er forskellen for mig at se ikke så stor fodboldklubber og resten af markedet imellem. Velhavereproblemet er vel ret begrænset i DK med undtagelse af få "sporadiske undtagelser". Desuden findes der også velhavere på resten af markedet, som i perioder støtter et eller andet hjertebarn. Det samme gælder vel egentlig for aktieemmisioner (som også er et brugbart værktøj på markedet) og noget tyder på der med undtagelse af de første år efter klubbernes børsintroduktion er langt mindre opbakning til denne manøvre, ja, faktisk kun i tilfælde hvor klubben hænger med røven i vandskorpen. Og med hensyn til et par af de klubber der faktisk magter at køre nogenlunde i balance (Randers, SE, FCN, i en lang periode FCM, Lyngby, Silkeborg (FCK er dog en mega outlier her), så er det netop klubber der i større grad arbejder efter almindelige virksomhedsprincipper.
Brøndby krakede godt og grundigt med den der bank, og blev rekonstrueret - Kasi skød millioner ind i dem, uden et forretningsmæssigt sigte. FCK har en mega-gæld (skabt primært af fodbolden) og har i mange år haft en så uigennemskuelig koncernkonstruktion at det var umuligt at se hvordan deres fodbolddel kørte, men deres spillerhandler de første mange år - de fleste uden succes - indikerer at de brugte en del mere på fodbold end de tjente. Så er der alle aktieemmisionerne, som reelt ligner at klubberne køber sig et par års drift hos aktionærerne. Der er helt sikkert mange flere eksempler.

Der har været rigtig mange penge i dansk fodbold, som ikke har haft et forretningsmæssigt mål om at forrente sig fornuftigt. Ikke et realistisk et i hvert fald.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 21. jun 2013, 10:01

Beløbets størrelse er mig ligegyldigt, men signalværdien i at vi ikke formår at aflevere vores periodemeddelelser rettidigt er skidt!

http://www.nordjyske.dk/nyheder/boede-t ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad angår resten essensen af denne tråd så bygger den på sludder og vrøvl, men et kuriosum er måske at siden vores nu pensionerede sportsdirektør overtog direktørtjansen for hele koncernen har vi faktisk holdt os nogenlunde til prognoserne, og hvad angår Poul Sørensen så var det en uriaspost han var på og derfor var det set i bakspejlet en kende uretfærdigt at klandre ham for ikke at ramme plet i de økonomiske forudsigelser...det grundlag manden skulle bygge dem på var ikke-eksisterende.

Nu er der barberet ind til benet, og med salget af Helenius har vi fået lidt spillerum...det eneste der mangler er at vi får lidt hjælp af lykkens gudinde i feriepengesagen så den ikke trækker tæppet væk under os.
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 21. jun 2013, 14:40

Slyboy skrev:Beløbets størrelse er mig ligegyldigt, men signalværdien i at vi ikke formår at aflevere vores periodemeddelelser rettidigt er skidt!

http://www.nordjyske.dk/nyheder/boede-t ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Fordi de er skiftet fra kvartalsrapport til kvartalsmeddelelse, hvor der er 14. dages forskel på fristerne. Men det er da lidt pinligt for dem.
Hader København!

Besvar