AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15
-
AalborgTrendies
Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15
Som ventet - Augo ude.
Vi skal godt være mere end ualmindeligt heldige, hvis vi skal lave 3 mål mod Dila Gori i morgen.
Vilje, mod og sindssygt meget energi fra første fløjt er et krav.
Vi skal godt være mere end ualmindeligt heldige, hvis vi skal lave 3 mål mod Dila Gori i morgen.
Vilje, mod og sindssygt meget energi fra første fløjt er et krav.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Bovlam er lige at stramme den synes jeg. En midt med Whichmann og Würtz kan jeg sagtens se fungerer, eller måske Thomsen og Würtz.Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ihvertfald mere kreativ. Vi har brug for en dåseåbner, og så må vi bare håbe Curth og SF kan ramme kassen. Har i øvrigt på fornemmelsen at Thomsen scorer på langskud.
In verbis simus faciles
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Tror KN vælger følgende hold:Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
Larsen
Dalsgaard - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Thomsen
Curth - SF
Selvfølgelig bliver det enormt svært at gå videre, men vi har kun os selv at takke for at vi fuckede det hele op i den
første kamp i Georgien.
Jeg tror godt at vi kan score 3 mål mod georgierne, det største problem tror jeg bliver at vi skal holde nullet. Hvis vi
f.eks. havde Esbjergs betondefensiv ville det ikke noget stort problem, men vores defensiv er mildt sagt til tider meget usikker. AaB lukker stort set altid mål ind på hjemmebane, hvilket vil være dødsstødet hvis det igen bliver tilfældet i morgen aften.
Det gælder derfor om at holde georgierne fra scoring og dele kampen op i perioder. Hvis vi f.eks. fører 1-0 ved halvleg tror jeg godt at georgierne kan rystes.
Håbet er mikroskopisk men jeg klynger mig til at der sker et mirakel. Desværre ser billetsalget ualmindelig sløjt ud. Der skal gang i billetsalget, hvis ikke kommer fremmødet og stemningen til at minde om en træningskamp mod Vejle eller Hjørring/FC Hjørring/Vendsyssel FF (ny navne bastard i dansk fodbold).
Tror det bliver PK der får den plads. Han ser ud til at stå en plads før Wichmann pga. erfaring.doukas skrev:Bovlam er lige at stramme den synes jeg. En midt med Whichmann og Würtz kan jeg sagtens se fungerer, eller måske Thomsen og Würtz.Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
-
frederikshavneren
- Allstar

Du har sandsynligvis ret. Jeg vil dog foretrække Wichmann da vi får brug for så mange kreative kræfter som muligt. Wichmann har store mangler og begrænsninger, men han har et blik for spillet samt gode fremadrettede afleveringer, som kan blive yderst anvendelige i forsøget på at dirke georgierne op.Eksil skrev:Tror det bliver PK der får den plads. Han ser ud til at stå en plads før Wichmann pga. erfaring.doukas skrev:Bovlam er lige at stramme den synes jeg. En midt med Whichmann og Würtz kan jeg sagtens se fungerer, eller måske Thomsen og Würtz.Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
- Super Hansen
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
- Geografisk sted: Mariager
frederikshavneren skrev:Du har sandsynligvis ret. Jeg vil dog foretrække Wichmann da vi får brug for så mange kreative kræfter som muligt. Wichmann har store mangler og begrænsninger, men han har et blik for spillet samt gode fremadrettede afleveringer, som kan blive yderst anvendelige i forsøget på at dirke georgierne op.Eksil skrev:Tror det bliver PK der får den plads. Han ser ud til at stå en plads før Wichmann pga. erfaring.doukas skrev:Bovlam er lige at stramme den synes jeg. En midt med Whichmann og Würtz kan jeg sagtens se fungerer, eller måske Thomsen og Würtz.Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
Kunne dog være spændende med:
Kusk, PK, Wichmann, Thomsen
Og så Würtz ind når vi er foran 5 - 0
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Lige præcist. Synes PK har været dårligt kørende de sidste kampe han har fået på midtbanen.frederikshavneren skrev:Du har sandsynligvis ret. Jeg vil dog foretrække Wichmann da vi får brug for så mange kreative kræfter som muligt. Wichmann har store mangler og begrænsninger, men han har et blik for spillet samt gode fremadrettede afleveringer, som kan blive yderst anvendelige i forsøget på at dirke georgierne op.Eksil skrev:Tror det bliver PK der får den plads. Han ser ud til at stå en plads før Wichmann pga. erfaring.doukas skrev:Bovlam er lige at stramme den synes jeg. En midt med Whichmann og Würtz kan jeg sagtens se fungerer, eller måske Thomsen og Würtz.Popnizzen skrev:Augo ude og Risgård ikke spillerberettiget. Total bovlam midtbane. Vi har ikke særlig stor chance her
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
AalborgTrendies
Würtz og PK på den midtbane vil være lig med 0 chancer for at vinde den kamp - de plejer begge at være garant for bolde bagud og til siden. Og vi skal flytte bolden hurtigt (FREMAD), hvis vi skal vinde kampen. Håber Kent dropper den konstellation. Det er simpelthen for kujon-agtigt at stille sådan op i en kamp vi skal vinde.frederikshavneren skrev: Du har sandsynligvis ret. Jeg vil dog foretrække Wichmann da vi får brug for så mange kreative kræfter som muligt. Wichmann har store mangler og begrænsninger, men han har et blik for spillet samt gode fremadrettede afleveringer, som kan blive yderst anvendelige i forsøget på at dirke georgierne op.
Vi har desuden ikke vundet én eneste af de sidste 5 kampe, hvor Würtz og PK er startet sammen, og kun scoret 2 mål i de 5 kampe.
Vi har kun vundet 3 af de seneste 15 kampe hvor PK er startet inde.
Vi er gået målløse fra banen 5 ud af de 8 gange PK startede på banen i foråret.
Alt kan selvfølgelig ikke gøres op i statistik, men det virker til at han er en ulykkesfugl :-)
-
frederikshavneren
- Allstar

Skræmmende og tankevækkende statistik. PK er en god breddespiller der kan udfylde flere roller, men jeg mener ikke at han er god nok til at starte inde uanset position. PK er i bedste fald en alibispiller, der ikke har niveauet til AaB.AalborgTrendies skrev:Würtz og PK på den midtbane vil være lig med 0 chancer for at vinde den kamp - de plejer begge at være garant for bolde bagud og til siden. Og vi skal flytte bolden hurtigt (FREMAD), hvis vi skal vinde kampen. Håber Kent dropper den konstellation. Det er simpelthen for kujon-agtigt at stille sådan op i en kamp vi skal vinde.frederikshavneren skrev: Du har sandsynligvis ret. Jeg vil dog foretrække Wichmann da vi får brug for så mange kreative kræfter som muligt. Wichmann har store mangler og begrænsninger, men han har et blik for spillet samt gode fremadrettede afleveringer, som kan blive yderst anvendelige i forsøget på at dirke georgierne op.
Vi har desuden ikke vundet én eneste af de sidste 5 kampe, hvor Würtz og PK er startet sammen, og kun scoret 2 mål i de 5 kampe.
Vi har kun vundet 3 af de seneste 15 kampe hvor PK er startet inde.
Vi er gået målløse fra banen 5 ud af de 8 gange PK startede på banen i foråret.
Alt kan selvfølgelig ikke gøres op i statistik, men det virker til at han er en ulykkesfugl :-)
Würtz - PK konstellationen dur ikke. Det vil overlade alt det kreative til kantspillerne, hvilket vil være alt for nemt for georgierne at dæmme op for.
Jeg håber folk vil bevare tålmodigheden og optimismen, selvom det stadig måtte stå 0-0 ved pausen. Nøglen til kampen imorgen er altså først og fremmest at Dila Gori IKKE scorer - for så er der totalt slukket. Vi skal etablere et overtag, køre dem i bund og så få lavet nogle mål til sidst i kampen.
Derudover er det næsten for oplagt at nogle spillesyndikater har kig på denne kamp. Jeg ville altså ikke blive overrasket hvis Dila Gori trækker et rødt eller falder ud af kampen til sidst. Om det så er nok ikke 100% op til os, men vi skal afgjort opsøge heldet.
Derudover er det næsten for oplagt at nogle spillesyndikater har kig på denne kamp. Jeg ville altså ikke blive overrasket hvis Dila Gori trækker et rødt eller falder ud af kampen til sidst. Om det så er nok ikke 100% op til os, men vi skal afgjort opsøge heldet.
Nu er det jo en kendt sag, at AaB spiller så dårligt i Europa at UEFA politiet tidligere har været efter os. Kan ikke huske hvilket balkan miniput hold vi tabte til, men pinligt var detYankee skrev: Derudover er det næsten for oplagt at nogle spillesyndikater har kig på denne kamp. Jeg ville altså ikke blive overrasket hvis Dila Gori trækker et rødt eller falder ud af kampen til sidst. Om det så er nok ikke 100% op til os, men vi skal afgjort opsøge heldet.
-
frederikshavneren
- Allstar

Problemet er at vi næsten aldrig holder nullet. Defensivt har vi altså problemer, i de fleste kampe kommer modstanderne til forholdsvis mange chancer.Yankee skrev:Jeg håber folk vil bevare tålmodigheden og optimismen, selvom det stadig måtte stå 0-0 ved pausen. Nøglen til kampen imorgen er altså først og fremmest at Dila Gori IKKE scorer - for så er der totalt slukket. Vi skal etablere et overtag, køre dem i bund og så få lavet nogle mål til sidst i kampen.
Offensivt tror jeg godt at vi minimum kan score de krævede 3 mål, men defensivt tror jeg ikke at vi kan holde de kontrastærke georgiere fra fadet. Tror vi vinder 3-1. Det manglende udebanemål i Georgien kan meget vel komme til at koste os videre avancement.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Mit forslag:
Larsen
Dalsgaard - Nielsen - Thelander - Ahlmann
Kusk - Thomsen - Würtz - Due
Frederiksen - Curth
Larsen
Dalsgaard - Nielsen - Thelander - Ahlmann
Kusk - Thomsen - Würtz - Due
Frederiksen - Curth
Længe leve arbejderklassen!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Hvis den centrale midtbane i morgen besættes af Würtz og PK, så tror jeg simpelthen ikke på en sejr. Jeg håber selvfølgelig på en sejr, og jeg vil da også synge med fra lægterne, men vil jeg da tro på en sejr, nej.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Meget ansvar ligger nu på Wurtz. Han skal et eller andet sted til at spille for sin plads, og dermed vil han sikkert være ekstra motiveret i morgen. Jeg tror vores chance ligger i en total offensiv. Vi skal sikkert score 5, da de vil få et mål på kontra. Vi har fået selvtillid på kontoen og fået en kamp mere i benene, så miraklet kan bestemt ske.... Jeg glæder mig til en kamp, hvor Kent bliver nødt til at slække på de taktiske bånd og sende spillerne ud i en kraftig offensiv. Det kan kun bliver underholdende.....
Det værste der kan ske, er at vi spiller henholdende for at forhindre dem i at score. Det mindste vi kan forlange er en taktik, hvor vi rent faktisk forsøger at gøre det umulige. Skal vi dø, bør det ske med støvlerne på.....
Det værste der kan ske, er at vi spiller henholdende for at forhindre dem i at score. Det mindste vi kan forlange er en taktik, hvor vi rent faktisk forsøger at gøre det umulige. Skal vi dø, bør det ske med støvlerne på.....
Det er i hvert fald en bet, at hverken Augustinussen eller Kasper Risgaard er med i den kamp. Førstnævnte synes i øvrigt efterhånden at være mere eller mindre permanent ukampdygtig, og det er da det sidste, AaB har brug for, som sagerne er i klubben.
Det er med andre ord det samme hold, der stiller op i Aalborg som det, der for 6 dage siden tabte 0-3 i Georgien. Der er intet som helst i logikkens verden, der peger i retning af den nødvendige storsejr - endsige en sejr. Det kræver god fantasi at se det hold lave 4 mål og næsten ligeså god fantasi at se dem holde Dila Gori på 0.
Den dejlige sejr over FCK skal vi nok ikke lægge så meget i, at vi skal forvente, at det europæiske "eventyr" fortsætter efter kl. 22 i morgen. Og måske godt det samme: AaB overlever nok ikke helt til gruppespillet alligevel, og en god start i Superligaen kan i bogstavelig forstand være livgivende for AaB.
Som europæisk deltager har man naturligvis en forpligtelse til at tage opgaven seriøst. Jeg er enig i, at det i 1. halvleg mere drejer sig om at holde Dila Gori væk fra scoring end selv at få scoret. Efter min mening kan 1-0 med 20-25 minutter igen være et fint udgangspunkt. Den meget lille, men ikke helt urealistiske chance ligger i at vinde den ordinære kamp 3-0 for så at tage stikket i en straffesparkskonkurrence - hvor det bestemt ikke er en ulempe, at Augustinussen sidder udenfor! Det er for risikabelt at køre målrettet efter 4-0, da Dila Gori stadig afliver kampen med 1 scoring.
Det er med andre ord det samme hold, der stiller op i Aalborg som det, der for 6 dage siden tabte 0-3 i Georgien. Der er intet som helst i logikkens verden, der peger i retning af den nødvendige storsejr - endsige en sejr. Det kræver god fantasi at se det hold lave 4 mål og næsten ligeså god fantasi at se dem holde Dila Gori på 0.
Den dejlige sejr over FCK skal vi nok ikke lægge så meget i, at vi skal forvente, at det europæiske "eventyr" fortsætter efter kl. 22 i morgen. Og måske godt det samme: AaB overlever nok ikke helt til gruppespillet alligevel, og en god start i Superligaen kan i bogstavelig forstand være livgivende for AaB.
Som europæisk deltager har man naturligvis en forpligtelse til at tage opgaven seriøst. Jeg er enig i, at det i 1. halvleg mere drejer sig om at holde Dila Gori væk fra scoring end selv at få scoret. Efter min mening kan 1-0 med 20-25 minutter igen være et fint udgangspunkt. Den meget lille, men ikke helt urealistiske chance ligger i at vinde den ordinære kamp 3-0 for så at tage stikket i en straffesparkskonkurrence - hvor det bestemt ikke er en ulempe, at Augustinussen sidder udenfor! Det er for risikabelt at køre målrettet efter 4-0, da Dila Gori stadig afliver kampen med 1 scoring.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Lad os holde os til 90 minutter. Om vi så går videre eller ej må vi se, men lad os for guds skyld ikke få 120 minutter + en straffesparkskonkurrence inden Esbjerg-kampen.Hovedet skrev:Det er i hvert fald en bet, at hverken Augustinussen eller Kasper Risgaard er med i den kamp. Førstnævnte synes i øvrigt efterhånden at være mere eller mindre permanent ukampdygtig, og det er da det sidste, AaB har brug for, som sagerne er i klubben.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Nja, jeg ser da hellere AaB gå videre i turneringen efter forlænget og straffespark, end at de ryger ud efter ordinær spilletid. Men forstår godt din bekymring i forhold til Esbjergkampen. Pointen var blot, at den realistiske (eller rettere: ikke helt urealistiske) måde at avancere i turneringen på - skulle det vitterligt komme dertil - er at vinde den ordinære spilletid 3-0.Lucas Kuskenius skrev:Lad os holde os til 90 minutter. Om vi så går videre eller ej må vi se, men lad os for guds skyld ikke få 120 minutter + en straffesparkskonkurrence inden Esbjerg-kampen.Hovedet skrev:Det er i hvert fald en bet, at hverken Augustinussen eller Kasper Risgaard er med i den kamp. Førstnævnte synes i øvrigt efterhånden at være mere eller mindre permanent ukampdygtig, og det er da det sidste, AaB har brug for, som sagerne er i klubben.
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Hovedet skrev:Nja, jeg ser da hellere AaB gå videre i turneringen efter forlænget og straffespark, end at de ryger ud efter ordinær spilletid. Men forstår godt din bekymring i forhold til Esbjergkampen. Pointen var blot, at den realistiske (eller rettere: ikke helt urealistiske) måde at avancere i turneringen på - skulle det vitterligt komme dertil - er at vinde den ordinære spilletid 3-0.Lucas Kuskenius skrev:Lad os holde os til 90 minutter. Om vi så går videre eller ej må vi se, men lad os for guds skyld ikke få 120 minutter + en straffesparkskonkurrence inden Esbjerg-kampen.Hovedet skrev:Det er i hvert fald en bet, at hverken Augustinussen eller Kasper Risgaard er med i den kamp. Førstnævnte synes i øvrigt efterhånden at være mere eller mindre permanent ukampdygtig, og det er da det sidste, AaB har brug for, som sagerne er i klubben.
3-0 og forlængelse er vel umiddelbart det mest " realistiske....." - jeg forventer, at spillerne giver den gas i morgen og så må vi se hvor langt det rækker..... kom så de røde alle på stadion
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.