Ja, Curth burde nok starte. Jeg har stadig god fidus til Toft, men han er bare for uskarp. Søren Frederiksen kan bruge lidt tid på bænken, hvor han så kan tænke lidt på sin førsteberøring og sammenligne den med spillerne på banen. Alligevel har Søren Frederiksen stået for to mål og et assist i de to kampe han har spillet mod OB. Spalvis skal ikke bare smides ind, selvom han er sådan en boksangriber vi mangler. Han er bare for uerfaren. AK har nok ikke energi til en hel kamp, men jeg håber lidt de starter med AK. Han er den hurtigste angriber vi har, vurderer jeg, og OBs centrale forsvar er det langsomste i ligaen. Desuden vil AK vel gerne vise sin gamle klub, at de ALDRIG skulle have sendt ham væk.astonvilla skrev:
Men det bliver noget med:
Dalsgaard--LN--Thelander--Ahlmann
Thomsen--Risgaard--Augo--Due
Curth--???
Næste kamp: AaB - OB
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Re: Næste kamp: AaB - OB
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Selv om vi (forståeligt nok) har meget fokus på vores angreb og evt. forstærkninger og hvem der er mindst uskarp, så gør det ikke situationen lettere, at vi i 10 runder ikke har formået at holde nullet. Kunne vi nu og da snige en lidt fesen 1-0 sejr hjem, vil det lune på pointkontoen. Netop en mandags kamp som i går mod Slagelse, vil være et godt billede på tre såkaldte anonyme point.
Lad os nu lige bevare fødderne på jorden. Igår tabte vi fordi vi var underlegne i duelspillet og ikke var nær så skarpe foran mål. Vi tillod ikke FCV mange chancer på deres ellers hyppige omstillinger, men manglede desværre rytmen og ikke mindst bevægeligheden til at dirke deres to 4-kæder op. Ærgerligt.
Mod OB skal vi have LANGT bedre gang i vores backs og et meget højere niveau i pasningsspillet. Jeg synes Nicolaj Thomsen var en stor skuffelse igår, og han bør have en tur på bænken. Det giver så oplagt plads til Anders Due, der var savnet igår. Centralt må det afhænge af fysikken, men det kunne godt være attraktivt at stille med alle tre for at komme i overtal og kunne lægge et bedre pres på en vigtig spiller som Spelmann.
Oppe foran kunne vi oplagt give Anders K. chancen. Han fik ikke meget ud af det igår, men kommer som den eneste af vores angribere med lidt selvtillid og mod på sagen. SF har været helt væk, og Rolf Toft er altså slet ikke god nok teknisk. Hans tæmninger er elendige og han smider enormt mange bolde væk igår. Jeg tror Anders K. kan komme med noget fysik og kampiver i boksen, hvilket vi virkelig trænger til når vi nu i fem kampe har stillet med angribere, der forvandles til 14-årige piger så snart bolden nærmer sig straffesparksfeltet.

Mod OB skal vi have LANGT bedre gang i vores backs og et meget højere niveau i pasningsspillet. Jeg synes Nicolaj Thomsen var en stor skuffelse igår, og han bør have en tur på bænken. Det giver så oplagt plads til Anders Due, der var savnet igår. Centralt må det afhænge af fysikken, men det kunne godt være attraktivt at stille med alle tre for at komme i overtal og kunne lægge et bedre pres på en vigtig spiller som Spelmann.
Oppe foran kunne vi oplagt give Anders K. chancen. Han fik ikke meget ud af det igår, men kommer som den eneste af vores angribere med lidt selvtillid og mod på sagen. SF har været helt væk, og Rolf Toft er altså slet ikke god nok teknisk. Hans tæmninger er elendige og han smider enormt mange bolde væk igår. Jeg tror Anders K. kan komme med noget fysik og kampiver i boksen, hvilket vi virkelig trænger til når vi nu i fem kampe har stillet med angribere, der forvandles til 14-årige piger så snart bolden nærmer sig straffesparksfeltet.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
alithebeast skrev:Eller det endelige bevis for at Allan er ansat i det offentlige. Dem kan selv en hjernedød og spedalsk person med fremskreden demens give råd om it, ikke at du behøver at være det.sulakvelidze skrev:En mulighed er jo også, at du gemmer de enkelte kamptråde som foretrukne i en mappe med kamptråde. Så er det endda hurtigere for dig at finde trådene end at søge på dem ved hjælp af datoer.AllanPedersen skrev:Forza skrev:Manden har jo travlt med at finde nye somaliere til AaB, du kan ikke forvente han opretter tråde.Provst i Brovst skrev:Så må du være mere proaktiv og selv oprette den. Nu ved du at det ikke er usandsynligt debatsidens brugere kan finde på at diskutere 14 dage ud i fremtiden.AllanPedersen skrev:Kan se min plan om at lære folk at indføre datoer i topic ikke virkede
'næste kamp' .. den bliver sjov at lede efter om 6 måneder, for os der godt kan lide at se lidt tilbage i kamptrådene..
oh well, jeg fik da lavet 2 kamptråde jeg kan finde igen.
Næste kamp igen er vist FCN.
Ved ikke hvem du forveskler mig med, men jeg er ikke interesseret i at ende som FC MidtAfrika
Jeg oprettede de sidste 2 kamptråde men ikke denne
fordi jeg tænkte det var kotume kun at tage en spillerunde af gangen.
men ontopic i forhold til 'næste kamp' uheldigt for Bashrim, heldigt for os.. sådan er det jo
Det var første gang i mit liv, at jeg gav nogen et råd om it. Verden er syg.
Bliver tråde ikke også slettet efter et tidsrum med inaktivitet? Det kunne i så fald være derfor, gamle kamptråde ikke kan findes.
tak for hjælpen i 2.. jeg gør det med det samme.. så skal jeg bare sørge for aldrig nogensinde at skifte computer eller benytte andre end den jeg har i skrivende stund
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Ikke for at spille hellig eller noget, men Google's browser, Chrome, giver dig faktisk mulighed for at gemme dine bogmærker på din Google-konto, hvilket vil sige den automatisk benytter sig af de samme bogmærker, så snart du er logget ind med din Google bruger i browserenAllanPedersen skrev: tak for hjælpen i 2.. jeg gør det med det samme.. så skal jeg bare sørge for aldrig nogensinde at skifte computer eller benytte andre end den jeg har i skrivende stund
On-topic: Håber på at drengene får børstet gårsdagens nederlag af sig mod fynboerne, alle mand på stadion
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
Jeg har på fornemmelsen at Kent'en ikke ændre særligt meget til søndagens kamp, trods skuffelsen i mandags.
Godt nok har vi længe ikke spillet til nul i forsvaret, men jeg tror alligevel ikke at forsvaret ændre sig til på søndag.
Midtbanen HÅBER (ikke tror) jeg inderligt der bliver pillet ved. Kusken har længe spillet fornærmende ringe, når man tænker på at manden er landholdsudtaget. Hr. Thomsen havde heller ikke en god dag på kontoret i mandags (men hvem havde det?)
Risgård er ifølge mig selvskrevet til den midtbane. HOLD KÆFT hvor har den mand dog grebet chancen efter at han er vendt tilbage. Würtz havde også et godt indhop forleden og må være sulten efter en starter igen. Augo synes jeg ikke har spillet sig af, selvom manden ikke har været iøjnefaldene. Manden leverer, efter min mening, en hæderlig arbejdsinddsats. Hvilket han efter min mening gør hver gang. Duen og Thomsen, mener jeg bør få chancen på kanterne. Duen må være sulten efter at vise noget efter noget tid på bænken og Thomsen har efter min mening ikke spillet sig af trods en dårlig kamp i mandags.
Dilemmaet er så at de begge normalt spiller i venstre side, men husker jeg forkert hvis jeg siger at Duen tidligere har spillet den højrekant???
I angrebet bør Anders få chancen da han virkede ivrig da han kom ind i mandags og jeg er spændt på hvad han kan byde ind med. Alternativerne er en Toft som har gå på mod eller en Curth der trods manglende mål mestrer at holde i bolden. Søren F. trænger til et hvil på bænken!!!
Jeg mener opstillingen bør se således ud:
Larsen
Dalsgaard LN Thelander Ahlmann
Due Augo Würtz Thomsen
Risgaard
Anders J.
Godt nok har vi længe ikke spillet til nul i forsvaret, men jeg tror alligevel ikke at forsvaret ændre sig til på søndag.
Midtbanen HÅBER (ikke tror) jeg inderligt der bliver pillet ved. Kusken har længe spillet fornærmende ringe, når man tænker på at manden er landholdsudtaget. Hr. Thomsen havde heller ikke en god dag på kontoret i mandags (men hvem havde det?)
Risgård er ifølge mig selvskrevet til den midtbane. HOLD KÆFT hvor har den mand dog grebet chancen efter at han er vendt tilbage. Würtz havde også et godt indhop forleden og må være sulten efter en starter igen. Augo synes jeg ikke har spillet sig af, selvom manden ikke har været iøjnefaldene. Manden leverer, efter min mening, en hæderlig arbejdsinddsats. Hvilket han efter min mening gør hver gang. Duen og Thomsen, mener jeg bør få chancen på kanterne. Duen må være sulten efter at vise noget efter noget tid på bænken og Thomsen har efter min mening ikke spillet sig af trods en dårlig kamp i mandags.
Dilemmaet er så at de begge normalt spiller i venstre side, men husker jeg forkert hvis jeg siger at Duen tidligere har spillet den højrekant???
I angrebet bør Anders få chancen da han virkede ivrig da han kom ind i mandags og jeg er spændt på hvad han kan byde ind med. Alternativerne er en Toft som har gå på mod eller en Curth der trods manglende mål mestrer at holde i bolden. Søren F. trænger til et hvil på bænken!!!
Larsen
Due Augo Würtz Thomsen
Risgaard
Anders J.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Enig i at Kusk og SF trænger til en pause. Forstår ikke hvordan Kusk kan blive udtaget til landsholdet når han ikke har spillet 90 gode minutter i hele 2013.Simon skrev:Jeg har på fornemmelsen at Kent'en ikke ændre særligt meget til søndagens kamp, trods skuffelsen i mandags.
Larsen
Due Augo Würtz Thomsen
Risgaard
Anders J.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
igen: hvorfor er det spalvis ikke får chancen, enten som indskifter, eller starter??
der er jo ikke 2 gram kvalitet i de angribere vi har - så gi sgu da knægten en chance.
der er jo ikke 2 gram kvalitet i de angribere vi har - så gi sgu da knægten en chance.
lynge er gud!
Re: Sv: Næste kamp: AaB - OB
Først og fremmest skulle Spalvis være noget fra superliganiveau endnu. Dernæst har manden jo været til VM hvorfor han ikke har været til rådighed i de første par kampe. Slutteligt er du måske lidt for hård ved de andre, og så mangler vi vel endnu at se, hvad Anders Jacobsen kan. Jeg håber han får lov at starte inde.12mand skrev:igen: hvorfor er det spalvis ikke får chancen, enten som indskifter, eller starter??
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Er der egentlig nogle fodboldkyndige herinde, som følger AaBs træning en gang i mellem, og som kan fortælle lidt om Spalvis' niveau i forhold til resten af førsteholdet?
Vanvittigt høje forventninger der er til Spalvis, bare fordi drengen har spillet en enkelt god halvleg i træningskamp for os..
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ja, han scorede to mål, som han bare skulle tappe ind over stregen. Mål som den uduelige Rolf Toft lagde op til. Han har også scoret et fint hælmål mod Finland, og nu skal han intage Superligaen ligesom Helenius gjorde fra start. Problemet er bare, at Helenius ikke imponerede fra start og at Spalvis ikke er et så stort talent som Helenius. Det positive er, at Spalvis er en type som vores hold har brug for. En stærk boksspiller der kan deltage i opspillet og holde i bolden. Han er bare ikke klar til Superligaen. Længere er den ikke.
Larsen
Dalle-Lasse-Thelander-Ahlmann
Kusk-Augo-Risgård-Thomsen
Curth-AK
Selv når Kusk spiller en dårlig kamp, så skaber han en masse chancer. Han har måske spillet som sidste efterår, men tjek lige de highlights vi har fra i år. Han står bag det meste. Han mangler bare lidt selvtillid. Thomsen skal selvfølgelig også starte igen, selvom han ikke spillede så godt imod FCV. Augo starter inde på grund af hans styrke i luftrummet. En styrke som Würtz ikke kan prale af. Ris starter fordi han er Ris. Curth starter fordi vi ikke har bedre alternativer, og AK starter fordi SF ikke har spillet en god kamp længe og Toft ikke greb chancen sidst. Jeg har ellers stadig god fidus til Toft. Desuden har AK sikkert noget, som vores andre angribere ikke har. Selvtillid. Angrebet er et stort spørgsmålstegn. Vi har en lang række spillere der er på niveau med hinanden.
Larsen
Dalle-Lasse-Thelander-Ahlmann
Kusk-Augo-Risgård-Thomsen
Curth-AK
Selv når Kusk spiller en dårlig kamp, så skaber han en masse chancer. Han har måske spillet som sidste efterår, men tjek lige de highlights vi har fra i år. Han står bag det meste. Han mangler bare lidt selvtillid. Thomsen skal selvfølgelig også starte igen, selvom han ikke spillede så godt imod FCV. Augo starter inde på grund af hans styrke i luftrummet. En styrke som Würtz ikke kan prale af. Ris starter fordi han er Ris. Curth starter fordi vi ikke har bedre alternativer, og AK starter fordi SF ikke har spillet en god kamp længe og Toft ikke greb chancen sidst. Jeg har ellers stadig god fidus til Toft. Desuden har AK sikkert noget, som vores andre angribere ikke har. Selvtillid. Angrebet er et stort spørgsmålstegn. Vi har en lang række spillere der er på niveau med hinanden.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Men igen - hvorfor skal vores nye angriber være 2 meter høj og god på låget? Vi er ikke ret gode til at komme til indlæg og endnu dårligere til at slå dem præcist.
Nej, det vigtigste er at en ny angriber kan skabe plads til vores kanter ved at binde et par modstandere til sig. Derudover skal han gerne være meget bedre i boksen, hvor vi slet ikke presser modstandernes målmænd og centerforsvarere godt nok på indlæg, stikninger og så videre. Vi skal simpelthen være bedre til at presse modstanderen til fejl og opsøge heldet derigennem. Vores nye angriber skal altså i mine øjne hellere være David Nielsen end Tulio for nu at blive i det billedsprog.
Nej, det vigtigste er at en ny angriber kan skabe plads til vores kanter ved at binde et par modstandere til sig. Derudover skal han gerne være meget bedre i boksen, hvor vi slet ikke presser modstandernes målmænd og centerforsvarere godt nok på indlæg, stikninger og så videre. Vi skal simpelthen være bedre til at presse modstanderen til fejl og opsøge heldet derigennem. Vores nye angriber skal altså i mine øjne hellere være David Nielsen end Tulio for nu at blive i det billedsprog.
Jeg ser at et par stykker herinde foreslår Würth, Augo og Riisgaard i startopstillingen samtidig, det må ikke ske! Det ville være synd for den trods alt positive vending AaB`s spil har haft de sidste par på, spillemæssigt. Med positiv fodbold. Risgaard skal starte, wurth og Augo må kæmpe om den anden plads.
Spillede vi positivt mod Vestsjælland? Vi havde bolden ofte, men meget kort tid af gangen fordi vi aldrig fik overtaget på midtbanen. Til den opgave behøver vi Würtz. Samtidig kan han dække forsvaret bedre når modstanderen angriber direkte, og det kan forhåbentlig føre til færre dødbolde, som OB traditionelt er farlige på.Minigold skrev:Jeg ser at et par stykker herinde foreslår Würth, Augo og Riisgaard i startopstillingen samtidig, det må ikke ske! Det ville være synd for den trods alt positive vending AaB`s spil har haft de sidste par på, spillemæssigt. Med positiv fodbold. Risgaard skal starte, wurth og Augo må kæmpe om den anden plads.
Derudover har ingen af vores angribere gjort sig fortjent til at starte inde, så hvorfor insistere på at bruge to af dem, når nu Risgård tydeligvis er vores farligste spiller i boksen?
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg har svært ved at få dette regnestykke til at gå op:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -kamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er plads til 13,800 på Communale.
Iflg. AaB's hjemmeside er der fortsat 6,173 billetter til salg til kampen i de åbne afsnit.
Dertil kommer at der fortsat er plads til 950 personer i buret - altså fortsat 7,123 til salg.
Såfremt der så er 6,205 billetter ude i forsalg, må det betyde at Enggaard er næsten 100% belagt til kampen (minus 472).
Nu ved vi jo at Enggaard på søndag vil være maksimalt 50% fyldt op eller deromkring - det undrer lidt hvordan dette hænger sammen. Det må jo betyde at en meget stor portion af de billetter der allerede er ude i forsalg (nemlig dem til Enggaard) til kampen aldrig bliver brugt?
Man kan vel konstatere at de 6,205 billetter der allerede er "ude" må være 95% sponsorbilletter, samt sæsonkort. Altså ikke særligt imponerende.....
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -kamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er plads til 13,800 på Communale.
Iflg. AaB's hjemmeside er der fortsat 6,173 billetter til salg til kampen i de åbne afsnit.
Dertil kommer at der fortsat er plads til 950 personer i buret - altså fortsat 7,123 til salg.
Såfremt der så er 6,205 billetter ude i forsalg, må det betyde at Enggaard er næsten 100% belagt til kampen (minus 472).
Nu ved vi jo at Enggaard på søndag vil være maksimalt 50% fyldt op eller deromkring - det undrer lidt hvordan dette hænger sammen. Det må jo betyde at en meget stor portion af de billetter der allerede er ude i forsalg (nemlig dem til Enggaard) til kampen aldrig bliver brugt?
Man kan vel konstatere at de 6,205 billetter der allerede er "ude" må være 95% sponsorbilletter, samt sæsonkort. Altså ikke særligt imponerende.....
Bienvenu Bassogog!
Hvor mange tilskuere kan man forvente til kampen? 7000 - 8000???
Det bliver nok ikke meget over 7.000 - det seneste nederlag koster nok et par tusiende tilskuere.Since skrev:Hvor mange tilskuere kan man forvente til kampen? 7000 - 8000???
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Ud fra OBs afsluttende træning i dag stiller de ambitiøse fynboer formentlig med følgende line up (sakset fra OBs debatforum):
Jesper Christiansen
Espen Ruud - Anders Møller Christensen - Kasper Larsen - M.Diarra
Rasmus Falk - Martin Spelmann - K. Vadocz - Skulason
H. Anier - M. Skoubo
Jeg ved ikke om Emil Larsen er tvivlsom, men det vil være en stor fordel hvis
E. Larsen ikke er med fra start. Han har før voldt os store problemer. EL er hurtig, udfordrende, kreativ og målfarlig. Bedst illustreret af det fantastiske mål hvor han parkerede Dalsgaard i forårets møde i Odense.
Efter langt skadesfravær er Rasmus Falk klar igen. RF er en nøglespiller for fynboerne og i topform er han én af superligaens største profiler. Det bliver afgørende at neutralisere Falk på søndag.
Offensivt bør vi ha' gode muligheder, da OB forsvarsmæssigt ser tynde ud.
Jesper Christiansen
H. Anier - M. Skoubo
E. Larsen ikke er med fra start. Han har før voldt os store problemer. EL er hurtig, udfordrende, kreativ og målfarlig. Bedst illustreret af det fantastiske mål hvor han parkerede Dalsgaard i forårets møde i Odense.
Efter langt skadesfravær er Rasmus Falk klar igen. RF er en nøglespiller for fynboerne og i topform er han én af superligaens største profiler. Det bliver afgørende at neutralisere Falk på søndag.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Top klasse hold - ingen tvivl om at de snupper enten guld eller sølv.frederikshavneren skrev:Ud fra OBs afsluttende træning i dag stiller de ambitiøse fynboer formentlig med følgende line up (sakset fra OBs debatforum):
Jesper Christiansen
H. Anier - M. Skoubo
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"