Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Hovedet » 17. feb 2014, 15:17

Ja, hvis vores angreb består af Anders Due og Spalvis, kræver det vist ikke den store fantasi at forestille sig, at boldene ikke ligefrem vælter ind i Brøndbys mål! Hold da op, det er godt nok mange skader både defensivt og offensivt, vi bøvler med!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 17. feb 2014, 15:23

Hovedet skrev:Ja, hvis vores angreb består af Anders Due og Spalvis, kræver det vist ikke den store fantasi at forestille sig, at boldene ikke ligefrem vælter ind i Brøndbys mål! Hold da op, det er godt nok mange skader både defensivt og offensivt, vi bøvler med!
Nu er der foreskel på skader og så spare spillere således de er klar til BIF kampen...

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. feb 2014, 23:31

hje1980 skrev:
Hovedet skrev:Ja, hvis vores angreb består af Anders Due og Spalvis, kræver det vist ikke den store fantasi at forestille sig, at boldene ikke ligefrem vælter ind i Brøndbys mål! Hold da op, det er godt nok mange skader både defensivt og offensivt, vi bøvler med!
Nu er der foreskel på skader og så spare spillere således de er klar til BIF kampen...
Ja, naturligvis, hvis der blot var tale om, at de pågældende spillere blev sparet til kampen mod IFK Göteborg, hvad der dog undrer mig noget, dels i lyset af den generelle snak om skader herinde, dels i lyset af at der var tale om sidste træningskamp 1 uge før premieren mod Brøndby.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 18. feb 2014, 09:38

Hovedet skrev:
hje1980 skrev:
Ja, naturligvis, hvis der blot var tale om, at de pågældende spillere blev sparet til kampen mod IFK Göteborg, hvad der dog undrer mig noget, dels i lyset af den generelle snak om skader herinde, dels i lyset af at der var tale om sidste træningskamp 1 uge før premieren mod Brøndby.
Jeg havde også klart forventet en opstilling i Göteborg meget tæt på den vi kan forvente i Bröndby på søndag, men håber ikke at det er tilfældet. Især Dalle og Jönsson er vigtige brikker i vores idealopstilling. Dog flot at vi kunne vinde sikkert selv uden dem.

Desuden var jeg temmeligt overrasket over indskifterne i søndags - det lignede ikke de folk der er tiltænkt som faste indskiftere i forårssæsonen, men snarere nogle fra de yderste bænkepladser, samt en prøvespiller. Lidt mærkelige dispositioner, selv om der kan være mange årsager til at fx. Curth og Augo fik lov til at blive hjemme.
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2014, 09:54

Lindmark skrev:
Hovedet skrev:
hje1980 skrev:
Jeg havde også klart forventet en opstilling i Göteborg meget tæt på den vi kan forvente i Bröndby på søndag, men håber ikke at det er tilfældet. Især Dalle og Jönsson er vigtige brikker i vores idealopstilling. Dog flot at vi kunne vinde sikkert selv uden dem.

Desuden var jeg temmeligt overrasket over indskifterne i søndags - det lignede ikke de folk der er tiltænkt som faste indskiftere i forårssæsonen, men snarere nogle fra de yderste bænkepladser, samt en prøvespiller. Lidt mærkelige dispositioner, selv om der kan være mange årsager til at fx. Curth og Augo fik lov til at blive hjemme.
Måske det var for at give mere spilletid til Curth og Augu i reserveholdskampen mod Hjørring var forklaringen på, at de blev udeladt til Göteborg kampen. Men det kan selvfølgelig også være tegn på, at Curth og Augu ikke indgår i Kents umiddelbare planer fremadrettet. SF og Spalvis har nok distanceret Curth, mens Wichmann og Patrick muligvis står foran Augu i kampen om spilletid på den centrale midtbane.

Det bliver meget interessant at se hvilken trup der udtages til Brøndby kampen. Offensivt er det godt nok skidt hvis Dalsgaard og RJ ikke bliver klar, det vil betyde at der kommer meget lidt offensivt fra højre back samt manglende kreativitet i front. Da meget af vores offensive spil kommer fra højre side vil det være et stort tab, da venstre siden ikke bidrager lige så meget offensivt. Ahlmann er blevet bedre offensivt, men bidrager ikke med ligeså meget som Dalsgaard gør. Eksempelvis har Ahlmann endnu ikke scoret og han har trods alt spillet over 60 kampe, hvilket fortæller en del.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. feb 2014, 10:00

Selvom er det et stort savn, hvis vi er uden Jönsson. Men nu skal der jo ikke gå helt grædekone i det.

Spalvis havde været meget inde over optakten til efterårssæsonen og nu til forårssæsonen. Så det er altså ikke ren ynk. Tilsvarende er han kommet tættere på sit landshold. Ham skal vi nok blive glade for i foråret.

Kusk har virket skarp i optakten. Og så videre.

Vi har et holdkoncept, som virker. Det betyder også, at reserver kommer ind og spiller godt for holdet.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2014, 10:20

FlæskeFrank skrev:Selvom er det et stort savn, hvis vi er uden Jönsson. Men nu skal der jo ikke gå helt grædekone i det.

Spalvis havde været meget inde over optakten til efterårssæsonen og nu til forårssæsonen. Så det er altså ikke ren ynk. Tilsvarende er han kommet tættere på sit landshold. Ham skal vi nok blive glade for i foråret.

Kusk har virket skarp i optakten. Og så videre.

Vi har et holdkoncept, som virker. Det betyder også, at reserver kommer ind og spiller godt for holdet.
Uden Jönsson og muligvis Dalsgaard kommer rigtig meget til at afhænge af Kusk. Hvis bøf lykkes med at neutralisere Kusk, så får vi store problemer med at skabe chancer.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. feb 2014, 10:49

Larsen
PK-Thelander-KEP-Ahlmann
Kusk-Würtz-Ris-Thomsen
Spalvis-AK

Er altså en ganske fin opstilling. Hvis så Jönsson og Dalle er klar til at blive skiftet ind, så har vi også nogle farlige våben på bænken. Hvis Dalle eller Jönsson også er klar, så vil det da også være godt. Der håber jeg så mest på Jönsson, for så kan Dalsgaard komme ind og rasere dem med 20 minutter igen.

Jeg kan heller ikke se hvorfor alt skulle ligge på Kusks skuldre i sådan en kamp. Thomsen har fået mange roser i opstarten, og det samme har Ahlmann. Risgård er altid klar på at skabe noget offensivt, og jeg er sikker på, at AK også har bygget noget på sit spil her over vinteren. At Spalvis ikke kreerer så mange chancer som Jönsson, ja, det er korrekt, men han kan så noget andet at byde ind med, og han har været med i hele opstarten.

Men alle er klar til på Søndag, så det er slet ikke noget problem, siger vi.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 18. feb 2014, 15:59

Oldager skrev:Larsen
PK-Thelander-KEP-Ahlmann
Kusk-Würtz-Ris-Thomsen
Spalvis-AK

Er altså en ganske fin opstilling. Hvis så Jönsson og Dalle er klar til at blive skiftet ind, så har vi også nogle farlige våben på bænken. Hvis Dalle eller Jönsson også er klar, så vil det da også være godt. Der håber jeg så mest på Jönsson, for så kan Dalsgaard komme ind og rasere dem med 20 minutter igen.

Jeg kan heller ikke se hvorfor alt skulle ligge på Kusks skuldre i sådan en kamp. Thomsen har fået mange roser i opstarten, og det samme har Ahlmann. Risgård er altid klar på at skabe noget offensivt, og jeg er sikker på, at AK også har bygget noget på sit spil her over vinteren. At Spalvis ikke kreerer så mange chancer som Jönsson, ja, det er korrekt, men han kan så noget andet at byde ind med, og han har været med i hele opstarten.

Men alle er klar til på Søndag, så det er slet ikke noget problem, siger vi.
Sålænge vores central akse Würtz-Risgård og KEP/Thelander holder stand, er jeg ikke i tvivl om vi vinder. Sikke en kæmpe forskel det er at spille med og uden Risgård. Man kan tydeligt se vi har fået i en god tovejs spiller.

Augo er desværre ved at være "Over the Hill" inde på banen, men har stadig stor betydning udenfor banen.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 18. feb 2014, 16:21

frederikshavneren skrev:
Lindmark skrev:
Hovedet skrev:
hje1980 skrev:

Måske det var for at give mere spilletid til Curth og Augu i reserveholdskampen mod Hjørring var forklaringen på, at de blev udeladt til Göteborg kampen. Men det kan selvfølgelig også være tegn på, at Curth og Augu ikke indgår i Kents umiddelbare planer fremadrettet. SF og Spalvis har nok distanceret Curth, mens Wichmann og Patrick muligvis står foran Augu i kampen om spilletid på den centrale midtbane.

Det bliver meget interessant at se hvilken trup der udtages til Brøndby kampen. Offensivt er det godt nok skidt hvis Dalsgaard og RJ ikke bliver klar, det vil betyde at der kommer meget lidt offensivt fra højre back samt manglende kreativitet i front. Da meget af vores offensive spil kommer fra højre side vil det være et stort tab, da venstre siden ikke bidrager lige så meget offensivt. Ahlmann er blevet bedre offensivt, men bidrager ikke med ligeså meget som Dalsgaard gør. Eksempelvis har Ahlmann endnu ikke scoret og han har trods alt spillet over 60 kampe, hvilket fortæller en del.
Ja i forhold til Dalsgaards 9 mål i 135 kampe (heraf nogle som angriber) så er det jo næsten en katastrofe...
Kent Nielsen har udtalt at de første mange kampe skulle Ahlmann holde fokus på det defensive, så det er første inden for det sidste halve år han for alvor er begyndt at blive en offensiv back.
Og vil ALDRIG kigge på hvor mange mål en offensiv back scorer, men mere hvor mange assist eller tredje-sidst fod på et mål...
Synes Ahlmann er en af de venstre backs der indenfor de næste år er med omkring landsholdet...

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 18. feb 2014, 17:28

http://www.bold.dk/nyt/Fire-AaB-folk-tv ... endby-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ikke godt ud, men BIF er også ret amputeret, så vi burde stadig kunne slå dem. Som andre siger tror jeg specielt at et eventuelt tab af Risgård vil gøre mest ondt. De andre har vi til dels garderinger for. Samtidig vil det være dejligt hvis i hvert fald en af vores normalt startende angribere kan være med fra start, også for at spillet til angriberne sidder lidt mere på rygraden end ellers. Spalvis er jeg som altid spændt på, han skal til at vise noget målfarlighed, ikke nødvendigvis mål, men i de kampe jeg har set med ham, har det mest være på fight jeg har været begejstret. En startende PK med en raket op røven Dalsgaard senere har før vist sig givende for os.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 18. feb 2014, 18:28

Jeg tager de positive briller på og siger der er lang tid til søndag kl. 19, så tror at alle fire mand bliver klar.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 18. feb 2014, 19:23

Det er de nogle gode briller at have på. Derudover er vores lægestab ret god til at ikke overbelaste spillerne, så det går nok alt sammen. Vi burde også kunne få et par mål mod BIFs bovlamme defensiv uden at de alle er klar, så spørgsmålet er mere hvordan vores offensiv holder. I den henseende er Dalsgaard ikke en direkte svækkelse, omend det betyder noge for vores defensiv. Tror på minimum 1 hver fra Kusk og Thomsen, så må de selv fordele det mellem sig hvis de vil score flere.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 18. feb 2014, 19:23

Viva i cazzi rossi skrev:http://www.bold.dk/nyt/Fire-AaB-folk-tv ... endby-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ikke godt ud, men BIF er også ret amputeret, så vi burde stadig kunne slå dem. Som andre siger tror jeg specielt at et eventuelt tab af Risgård vil gøre mest ondt. De andre har vi til dels garderinger for. Samtidig vil det være dejligt hvis i hvert fald en af vores normalt startende angribere kan være med fra start, også for at spillet til angriberne sidder lidt mere på rygraden end ellers. Spalvis er jeg som altid spændt på, han skal til at vise noget målfarlighed, ikke nødvendigvis mål, men i de kampe jeg har set med ham, har det mest være på fight jeg har været begejstret. En startende PK med en raket op røven Dalsgaard senere har før vist sig givende for os.
Jeg håber også, at de bliver klar. De forbandede skadedyr, som AaB skal møde, skal absolut ingen fordel have. De skal allerhelst udryddes.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. feb 2014, 21:20

Mon ikke vi skal overleve de første 10 min, for Brøndby vil helt klart komme med et stort pres i starten af kampen. Men enig med jer i, at de ikke kan holde os på 0 mål i den kamp med det forsvar.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 21. feb 2014, 17:20

Lidt god opvarmning før kampen på søndag:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. feb 2014, 18:03

Elscorpio skrev:Lidt god opvarmning før kampen på søndag:

Og Peter Kjaer er helt graedefaerdig. Dobbelt nice.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2014, 18:35

Min knægt er måske ikke helt nøjeregnende med historiske facts, men her over aftensmaden fandt denne samtale sted:

Mig: "Hva så, skal vi på Brøndby stadion på søndag?"
Junior: "Nej, jeg gider ikke. AaB vinder jo altid nemt. De har vundet de sidste fem gang i træk eller sådan noget."

(Han er altså AaB-fan, men gider ikke se det, hvis der ikke er noget spænding).
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. feb 2014, 20:30

MHJ skrev:
Elscorpio skrev:Lidt god opvarmning før kampen på søndag:

Og Peter Kjaer er helt graedefaerdig. Dobbelt nice.
Ja det er SÅ klamt at man tydeligt mærke skuffelsen over Brøndby ikke kan være klart i front med FCK...
Men hvor er Helenius vild... savner mest den attitude ved 2-0 målet hvor han tysser på Brøndbys fans...
Mere af det tak!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 21. feb 2014, 20:43

Håber vi kan smadre de pisgule og sende et signal om at de bare skal holde fingrene fra vores spillere:-) gerne med helenius attituden.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Besvar