Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
Hvis vi spillede et spil som caterede til Spalvis spidskompetancer, fysikken og hovedstødsstyrke, så ville jeg være enig i at Spalvis primært er med for at score mål. Det gør vi bare ikke, så jeg vil mene at Spalvis "bare" er med for at vinde kampe. Det er vel også de færreste herinde der vil hævde at Jönsson primært er med for at score mål, når det er åbentlyst at hans spil løfter hele holdets offensiv. Spalvis er på ingen måde lige så afgørende og det er der forhåbentligt heller ingen der forventer af ham. Spalvis skaber tyngde i feltet, hvor han som regel får trukket en forsvarsspiller med sig og derved skabt plads til de andre, som f.eks. ved Risgårds mål i sidste kamp. Samtidig lægger Spalvis et fantastisk første pres på modstanderen og han har et godt øje for sine medspillere, bedst eksemplificeret ved 1-0 målet ved mod AGF. Jeg er enig i at Spalvis skal til at score mere, men at sige at han primært er med for at score mål underkender den præstation som han indtil videre har lagt for dagen.
Er enig. Helenius scorede heller ikke en masse mål i den første periode hvor han kom ind i truppen. Det er en udvikling der (forhåbentligt) kommer. Så jeg vil mene at så længe Spalvis tilbyder holdet noget positivt på banen kan han sagtens spille, selvom han ikke scorer.Viva i cazzi rossi skrev:Hvis vi spillede et spil som caterede til Spalvis spidskompetancer, fysikken og hovedstødsstyrke, så ville jeg være enig i at Spalvis primært er med for at score mål. Det gør vi bare ikke, så jeg vil mene at Spalvis "bare" er med for at vinde kampe. Det er vel også de færreste herinde der vil hævde at Jönsson primært er med for at score mål, når det er åbentlyst at hans spil løfter hele holdets offensiv. Spalvis er på ingen måde lige så afgørende og det er der forhåbentligt heller ingen der forventer af ham. Spalvis skaber tyngde i feltet, hvor han som regel får trukket en forsvarsspiller med sig og derved skabt plads til de andre, som f.eks. ved Risgårds mål i sidste kamp. Samtidig lægger Spalvis et fantastisk første pres på modstanderen og han har et godt øje for sine medspillere, bedst eksemplificeret ved 1-0 målet ved mod AGF. Jeg er enig i at Spalvis skal til at score mere, men at sige at han primært er med for at score mål underkender den præstation som han indtil videre har lagt for dagen.
Jeg foretrækker i hvert fald klart ham over SF og RT.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Håber at det er spil for galleriet og, at Jönsson og Risgård bliver klar til søndagens kamp http://www.nordjyske.dk/sport/risgaard- ... 1a/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Bittert at Jönsson døjer så meget med lyske problemer. Skadesfri og i topform må han være en super god angriber.
Bittert at Jönsson døjer så meget med lyske problemer. Skadesfri og i topform må han være en super god angriber.
Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
Anywho - skal vi spille med om medaljerne, skal vi ret beset have point i denne kamp. Jeg tipper forsigtigt en 1-1'er.
Anywho - skal vi spille med om medaljerne, skal vi ret beset have point i denne kamp. Jeg tipper forsigtigt en 1-1'er.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
0-4limey skrev:Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
Det bliver så grande!!!
Ska' vi hak'?
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro.limey skrev:Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
Det bliver ikke en nem kamp, men jeg tror det er en fordel at Sønderjyske er så pressede som de er. De kan nok ikke tillade sig bare at stille sig ned, hvis de prøver at spille mod os, tror jeg det bliver nemmere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er svært at være rigtig pessimistisk, når man kigger på den her:Pastorius skrev:Jeg ved ikke hvad jeg skal tro.limey skrev:Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
Det bliver ikke en nem kamp, men jeg tror det er en fordel at Sønderjyske er så pressede som de er. De kan nok ikke tillade sig bare at stille sig ned, hvis de prøver at spille mod os, tror jeg det bliver nemmere.
http://www.resultat.dk/hold/AaB/U1YrLdqI/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT, kan ikke linke direkte, men gå på resultat.dk, find superligaen, vælg hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
jensemand57
- Allstar

Enig. Sønderjyske kan ikke tillade sig, at stille sig ned og være afventende. De er mere presset end vi er. Det kan være guf for vores hurtige omstilling. Min største bekymring er dog skadesmeldingerne.Pastorius skrev:Jeg ved ikke hvad jeg skal tro.limey skrev:Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Jeg tror på, at vi ser Jönsson og Risgård på banen fra start. Hvis ikke:
Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Wich/Augo-Thomsen
Spalvis-Curth
Ikke nær så skræmmende uden vores allesammens Ris og Jönsson i hopla, når vi desuden mangler Dalsgaard og AK. Opstillingen ville dog passe fint til en pokalkamp.
Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Wich/Augo-Thomsen
Spalvis-Curth
Ikke nær så skræmmende uden vores allesammens Ris og Jönsson i hopla, når vi desuden mangler Dalsgaard og AK. Opstillingen ville dog passe fint til en pokalkamp.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
frederikshavneren
- Allstar

Hvis resultatet holder i Slagelse så er Haderslev endnu mere presset da de i så fald har 6 point op til stregen. Kampen på søndag ligner lidt sidste udkald for Haderslev, da deres efterfølgende kampe ser svære ud.limey skrev:Er jeg den eneste der sidder med en dårlig fornemmelse? Haderslev er ultra-presset og er pt i noget bedre form end tabellen indikerer. Taber de imod os, har de virkelig ryggen imod muren, så det er ren skæbnekamp for dem.
Søndergaard og Ene sr. fodrer uden tvivl Haderslev spillerne med råt kød før kampen. Hjemmeholdet kommer helt sikkert med en masse fysik og intensitet, hvilket surprise surprise surprise bestemt ikke bekommer os vel.
Kan vi spille os ud af presset og få kampen over på vores præmisser så vinder vi. Ender det med en slåskamp som i kampen mod Slagelse, så bliver det en gang rod hvor vi sagtens kan tabe.
Det er en fordel at VFF vandt, Havde FCV vundet havde et X været fint for SønderjyskE, og det havde ikke været helt umuligt for dem at hente et point her og der, og til sidst fedte sig over stregen. Som det er nu får de 6 point op for at redde sig, så et enkelt point er ikke nok, de skal have 3 ellers er det næsten ligemeget.
Hvis de fra kamp start ser ud til at være tilfredse med 1 point, så må det næsten betyde de har givet op.
Hvis de fra kamp start ser ud til at være tilfredse med 1 point, så må det næsten betyde de har givet op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg ser stadig det som en ulempe at Sønderjyske er meget pressede men ikke helt nede i sækken endnu. Ja, de skal frem af banen og vinde, men det er jo ikke med meget possesion de vil komme stormende, men netop med et højt pres på vores boldholdere. Det er denne type fysisk spil vi bare ikke altid er særligt gode til og det er derfor, jeg er bekymret.jonas386 skrev:Det er en fordel at VFF vandt, Havde FCV vundet havde et X været fint for SønderjyskE, og det havde ikke været helt umuligt for dem at hente et point her og der, og til sidst fedte sig over stregen. Som det er nu får de 6 point op for at redde sig, så et enkelt point er ikke nok, de skal have 3 ellers er det næsten ligemeget.
Kan vi derimod finde et hul i deres kæder, når vi spiller bolden frem ad banen, kan vi straffe dem i omstillingerne. Jeg tror på, at hvis vi scorer tidligt i kampen kan vi få en stor sejr, men jeg tror som udgangspunkt, at kampen bliver meget tæt og at vi får det svært.
-
frederikshavneren
- Allstar

Enig i din analyse. Søndergaard har sikkert nærstuderet vores rædselsfulde kamp mod Slagelse.limey skrev:Jeg ser stadig det som en ulempe at Sønderjyske er meget pressede men ikke helt nede i sækken endnu. Ja, de skal frem af banen og vinde, men det er jo ikke med meget possesion de vil komme stormende, men netop med et højt pres på vores boldholdere. Det er denne type fysisk spil vi bare ikke altid er særligt gode til og det er derfor, jeg er bekymret. Kan vi derimod finde et hul i deres kæder, når vi spiller bolden frem ad banen, kan vi straffe dem i omstillingerne. Jeg tror på, at hvis vi scorer tidligt i kampen kan vi få en stor sejr, men jeg tror som udgangspunkt, at kampen bliver meget tæt og at vi får det svært.jonas386 skrev:Det er en fordel at VFF vandt, Havde FCV vundet havde et X været fint for SønderjyskE, og det havde ikke været helt umuligt for dem at hente et point her og der, og til sidst fedte sig over stregen. Som det er nu får de 6 point op for at redde sig, så et enkelt point er ikke nok, de skal have 3 ellers er det næsten ligemeget.
Helt enig, men i modsætning til FCV kampen skal modstanderen frem på banen, og kan ikke rigtigt tillade sig og stå og fyre bolden væk 90 minutter igennem. Og netop af den grund vil der, højst sandsynligt, komme de her huller imellem kæderne, og vi kan få nogle chancer.limey skrev:Jeg ser stadig det som en ulempe at Sønderjyske er meget pressede men ikke helt nede i sækken endnu. Ja, de skal frem af banen og vinde, men det er jo ikke med meget possesion de vil komme stormende, men netop med et højt pres på vores boldholdere. Det er denne type fysisk spil vi bare ikke altid er særligt gode til og det er derfor, jeg er bekymret.jonas386 skrev:Det er en fordel at VFF vandt, Havde FCV vundet havde et X været fint for SønderjyskE, og det havde ikke været helt umuligt for dem at hente et point her og der, og til sidst fedte sig over stregen. Som det er nu får de 6 point op for at redde sig, så et enkelt point er ikke nok, de skal have 3 ellers er det næsten ligemeget.
Kan vi derimod finde et hul i deres kæder, når vi spiller bolden frem ad banen, kan vi straffe dem i omstillingerne. Jeg tror på, at hvis vi scorer tidligt i kampen kan vi få en stor sejr, men jeg tror som udgangspunkt, at kampen bliver meget tæt og at vi får det svært.
Når det er sagt så tror jeg også kampen bliver svær, jeg synes SønderjyskE er en rigtig træls modstander, og har altid været det, så det vil slet ikke komme bag på mig hvis de får en enkelt pind med fra kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Jeg syntes den her kamp er fantastisk. Den kommer til at vise om vi som hold har overvundet en af vores store svagheder, at være favorit mod et hold som kan pakke sig. Sønderjyske er et af de to hold i ligaen som vi fuldt point mod i år (tror jeg, gider ikke tjekke), så vi kan uden tvivl gøre det. Jeg forventer ikke mesterskabet, tager gerne imod det, men den proces som AaB har gang i er fantastisk. På alle fronter. Vores spillestil er unik og selvskabt. Vores økonomi er god, hvis man ser bort fra fortidens synder. Og AaB er begyndt at rykke sig markant mediemæssigt. Så alt godt med den her kamp, jeg tror på en sejr. Forhåbentligt ikke for stor, for Kent skal hav noget at være sur over til de næste kampe. Som han uden tvivl finder. God kamp alle sammen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg har godt nok bange anelser mht denne kamp. Den kan vi altså godt gå hen at tabe til et hold der vil kæmpe røven ud af bukserne. Og jeg tror at de 3 andre tophold får fuld potte i denne runde så nu er der vel bare tilbage at læne sig tilbage og vente på at blive positivt overrasket. Kom så, rød!!
Janteloven eksisterer IKKE!
-
frederikshavneren
- Allstar

FCK og FCM vinder sandsynligvis deres hjemmekampe. Brøndby derimod her kan jeg sagtens forestille mig at OB minimum henter uafgjort på Vestegnen. OB er et giftigt kontrahold med lynhurtige spillere såsom E. Larsen, Falk og Kadrii.Køllen I Møllen skrev:Jeg har godt nok bange anelser mht denne kamp. Den kan vi altså godt gå hen at tabe til et hold der vil kæmpe røven ud af bukserne. Og jeg tror at de 3 andre tophold får fuld potte i denne runde så nu er der vel bare tilbage at læne sig tilbage og vente på at blive positivt overrasket. Kom så, rød!!
Truslen fra Esbjerg skal ik undervurderes. Esbjerg er forårets hold og har virkelig momentum. Tror de vinder i Århus.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Esbjerg har vundet en kamp mere end GF i foråret. Esbjerg har hentet 10 point i foråret og mødt BIF, Viborg, OB og Nordsjælland altså ligaens nummer 4, 7, 8 og 11(efter runde 22). GF har hentet 7 point og mødt FCK, Sønderjyske, AaB og Randers altså ligaens nummer 2, 3, 10 og 12(efter runde 22). Jeg tror Esbjerg og GF spiller 1-1.frederikshavneren skrev: Truslen fra Esbjerg skal ik undervurderes. Esbjerg er forårets hold og har virkelig momentum. Tror de vinder i Århus.
Hader København!
Jeg ved ikke hvor mange der kommer i bil her til Haderslev, men til info så er der messe i idrætscentret hele weekenden, så det bliver sikkert ikke nemt at finde en parkeringsplads.
God kamp til alle der kommer herned og hjælp nu lige drengene, så jeg får en rigtig sjov dag på arbejde i Haderslev på mandag
Håber at kunne få fri fra messen et par timer, så jeg kan smutte ud på stadion.
God kamp til alle der kommer herned og hjælp nu lige drengene, så jeg får en rigtig sjov dag på arbejde i Haderslev på mandag
-
seamann
Hvordan blev det interessant for denne kamptråd om EFB vinder i AGF eller ej?alithebeast skrev:Esbjerg har vundet en kamp mere end GF i foråret. Esbjerg har hentet 10 point i foråret og mødt BIF, Viborg, OB og Nordsjælland altså ligaens nummer 4, 7, 8 og 11(efter runde 22). GF har hentet 7 point og mødt FCK, Sønderjyske, AaB og Randers altså ligaens nummer 2, 3, 10 og 12(efter runde 22). Jeg tror Esbjerg og GF spiller 1-1.frederikshavneren skrev: Truslen fra Esbjerg skal ik undervurderes. Esbjerg er forårets hold og har virkelig momentum. Tror de vinder i Århus.
Ligeledes er det fuldstændig ligegyldigt at VFF vinder over FCV.
AaB har en god chance for at vinde, da de pt spiller bedre end SjE - og SjE har en god chance i deres opadgående formkurve (specielt Bechman og Absalonsen gør det godt), hjemmebane og den - ihvertfald mod FCK - bløde/tunge bane.