AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014
En kamp som den mod Horsens bliver en svær balancegang. På den ene side ser jeg gerne der blive ro til nogle af de pressede profiler, på den anden side skal man prioritere en pokalfinale når man er kommet så langt.
- Med Würtz' karantæne ser jeg gerne PK på den centrale midt igen sammen med Risgaard, som vi så det imod AGF. Han kan få 1 halvleg, og så ind med Augo så han kan komme i kamp, hvis det skulle være nødvendigt at få ham igang.
- Ahlman ind igen på backen, så han kan komme igang igen efter pausen.
- Højre back er svær, specielt taget i betragtning af at jeg gerne vil have PK på midten, men jeg tror at KEP eller Kasper P vil kunne give et fornuftigt bud på en back i en nødsituation.
- Ellers ro til Kusk, Thomsen og Jönsson - de har brug for det.
- Med Würtz' karantæne ser jeg gerne PK på den centrale midt igen sammen med Risgaard, som vi så det imod AGF. Han kan få 1 halvleg, og så ind med Augo så han kan komme i kamp, hvis det skulle være nødvendigt at få ham igang.
- Højre back er svær, specielt taget i betragtning af at jeg gerne vil have PK på midten, men jeg tror at KEP eller Kasper P vil kunne give et fornuftigt bud på en back i en nødsituation.
Synes også denne opstilling ser fornuftig ud. Dog med Larsen på kassen. Håber så at man kan bringe Blåbjerg, Bruhn og AK i spil.FlæskeFrank skrev:
Det kan give udskiftning af Kusk og Spalvis samt en til, hvis resultatet går vores vej.
Aalborg BK 1885!
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
NL
PK - Kasper P - KEP/Thelander - Ahlmann
Bruhn - Augo/Wichmann - Würtz - Due/Wichmann
SF - Curth
KN vil formentlig ikke spare så mange spillere fra den optimale startellever, men jeg håber på, at han sætter holdet ud fra hvilke spillere Horsens sender på banen. Jeg går udfra Horsens kommer til Aalborg for at spille med reserverne og et par unge gutter, så derfor tror jeg sagtens, at man kan spare en masse spillere, uden det på nogen måde bliver kritisk. Flere har brug for et tiltrængt hvil. Her tænker jeg især på Risgård, Jönsson, Kusk og Thomsen.
Kasper P. kan aflaste KEP/Thelander ud fra hvem der er mest slidt. Ahlmann har lige haft karantæne og kan derfor sagtens spille fuld tid. Risgård har spillet meget og han fik et slag på anklen mod møgbønderne, så derfor bør han spares. Würtz har karantæne mod brømbø. Due/Wichmann/Bruhn kan aflaste Thomsen og Kusk. SF og Curth har brug for spilletid og forhåbentlig en succes oplevelse eller to.
Hvis Dalsgaard og AK er fit for kamp skal de skiftes tidligt ind i anden halveg.
Horsens kommer ikke til Aalborg for at vinde. Johnny Mølby tænker allerede nu på kampen i Silkeborg på lørdag, og han får brug for alle spillere, hvis de skal have nogen som helst forhåbninger om at vende tilbage til Superligaen. De kører stadig med et Superliga-setup, og så tror jeg man er fløjtende ligeglad med en pokalsemifinale i Aalborg, nede 1-3, for hvis oprykningen glipper, skal man omstrukturere hele klubben.
PK - Kasper P - KEP/Thelander - Ahlmann
Bruhn - Augo/Wichmann - Würtz - Due/Wichmann
SF - Curth
KN vil formentlig ikke spare så mange spillere fra den optimale startellever, men jeg håber på, at han sætter holdet ud fra hvilke spillere Horsens sender på banen. Jeg går udfra Horsens kommer til Aalborg for at spille med reserverne og et par unge gutter, så derfor tror jeg sagtens, at man kan spare en masse spillere, uden det på nogen måde bliver kritisk. Flere har brug for et tiltrængt hvil. Her tænker jeg især på Risgård, Jönsson, Kusk og Thomsen.
Kasper P. kan aflaste KEP/Thelander ud fra hvem der er mest slidt. Ahlmann har lige haft karantæne og kan derfor sagtens spille fuld tid. Risgård har spillet meget og han fik et slag på anklen mod møgbønderne, så derfor bør han spares. Würtz har karantæne mod brømbø. Due/Wichmann/Bruhn kan aflaste Thomsen og Kusk. SF og Curth har brug for spilletid og forhåbentlig en succes oplevelse eller to.
Hvis Dalsgaard og AK er fit for kamp skal de skiftes tidligt ind i anden halveg.
Horsens kommer ikke til Aalborg for at vinde. Johnny Mølby tænker allerede nu på kampen i Silkeborg på lørdag, og han får brug for alle spillere, hvis de skal have nogen som helst forhåbninger om at vende tilbage til Superligaen. De kører stadig med et Superliga-setup, og så tror jeg man er fløjtende ligeglad med en pokalsemifinale i Aalborg, nede 1-3, for hvis oprykningen glipper, skal man omstrukturere hele klubben.
Hair is not a right: it´s a privilege!
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Til kampen mod BIF ser jeg også gerne opstillingen fra Århus med PK og Ris på central midt. Det kræver dog Dalle er klar. Er han ikke klar må vi "nøjes" med Augo sammen med Ris centralt.Hinrup85 skrev:En kamp som den mod Horsens bliver en svær balancegang. På den ene side ser jeg gerne der blive ro til nogle af de pressede profiler, på den anden side skal man prioritere en pokalfinale når man er kommet så langt.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Dalsgård er ikke klar til særlig mange minutter. Hverken mod Horsens eller Brøndby. Derfor ønsker jeg, at AaB holder fast i PK, der virkelig har overrasket mig positivt. Både som central midt, men i særdeleshed som højre back. Det kan sagtens blive hans fast plads, hvis Dalsgård ikke kommer i omdrejninger eller rykkes længere frem ved et eventuelt farvel til Kusk.
Opstillingen mo Horsens skal være så stærk som mulig. Thelander og Jönsson ville være oplagte at spare. I stedet må Kasper Pedersen og Curth træde til. Og det skal de nok gøre. Derudover kan man overveje at give pause til enten Thomsen eller Kusk. Alternativt skifte dem efter 60 min, hvis det ser fornuftigt ud. Bruhn, Due og Wichmann må være oplagte alternativer. Risgård er også kandidat til tidlig udskiftning eller pause.
Jeg har en god fornemmelse og tror på, at AaB kan stå imod det fysiske pres Horsens utvivlsom vil ligge på AaB.
Opstillingen mo Horsens skal være så stærk som mulig. Thelander og Jönsson ville være oplagte at spare. I stedet må Kasper Pedersen og Curth træde til. Og det skal de nok gøre. Derudover kan man overveje at give pause til enten Thomsen eller Kusk. Alternativt skifte dem efter 60 min, hvis det ser fornuftigt ud. Bruhn, Due og Wichmann må være oplagte alternativer. Risgård er også kandidat til tidlig udskiftning eller pause.
Jeg har en god fornemmelse og tror på, at AaB kan stå imod det fysiske pres Horsens utvivlsom vil ligge på AaB.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det bliver spændende at se hvilke spillere som indgår i de to holds trupper. Det giver et indblik i hvilken tilgang holdene har til kampen ift. at spare spillere.
Det er klart at fokus er meget på Brøndby kampen på søndag. Grundet resultatet i den første kamp i Horsens så er der ikke meget fokus på returkampen. Trods en lav billetpris så tegner det ikke til det store ryk ind, men sådan er det i Danmark. Bortset fra visse finaler så trækker pokalen ikke folk af huse.
Det er klart at fokus er meget på Brøndby kampen på søndag. Grundet resultatet i den første kamp i Horsens så er der ikke meget fokus på returkampen. Trods en lav billetpris så tegner det ikke til det store ryk ind, men sådan er det i Danmark. Bortset fra visse finaler så trækker pokalen ikke folk af huse.
Lad os nu se. En flad halvtredser burde lokke folk stadion, og der er da også solgt pænt ud på siddepladserne. Man kan selvfølgeligt indvende at det er et noget alternativt kamptidspunkt. Omvendt er det en god mulighed for at tage ungerne med til bold. Med tanke på kvaliteten af de sidste kampe burde der blive udsolgt, men sådan spiller klaveret desværre ikke.frederikshavneren skrev:Det bliver spændende at se hvilke spillere som indgår i de to holds trupper. Det giver et indblik i hvilken tilgang holdene har til kampen ift. at spare spillere.
Efter de præstationer holdet har lavet på det seneste, vil det være en skuffelse hvis ikke stadion bliver fyldt i alle kampe fra nu af til mesterskabet er afgjort.Klaus skrev:Lad os nu se. En flad halvtredser burde lokke folk stadion, og der er da også solgt pænt ud på siddepladserne. Man kan selvfølgeligt indvende at det er et noget alternativt kamptidspunkt. Omvendt er det en god mulighed for at tage ungerne med til bold. Med tanke på kvaliteten af de sidste kampe burde der blive udsolgt, men sådan spiller klaveret desværre ikke.frederikshavneren skrev:Det bliver spændende at se hvilke spillere som indgår i de to holds trupper. Det giver et indblik i hvilken tilgang holdene har til kampen ift. at spare spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Thelander, Thomsen og Jönsson ude i morgen.
Thelanders næse brækket 3 steder! Ouch...
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/th ... -pokalsemi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/th ... -pokalsemi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

Det kan godt være at Kent ikke ændrer det store på holdet til Horsens kampen, men jeg håber nu alligevel at han giver et tiltrængt hvil til nøglespillerne. Vi har allerede været igennem et hårdt program og grundet pokalsuccesen venter der følgende heftige slutprogram:
AaB - AC Horsens, 9. april
AaB - Brøndby, 13. april
Viborg - AaB, 16. april
AaB - Randers, 20. april
OB - AaB, 26. april
AaB - Esbjerg, 3. maj
FC Nordsjælland - AaB, 7. maj
FC Vestsjælland - AaB, 11. maj
EVT. POKALFINALE, 15. maj
AaB - AGF, 18. maj
Det er selvfølgelig super positivt at vi har så stor succes, men vi skal passe på ikke at drive rovdrift på nøglespillerne. I morgen vil være en oplagt mulighed for, at spare en række spillere. Uanset hvilket hold vi stiller så skal vi nok kvalificere os til pokalfinalen.
Håber især at det offensive firkløver Jönsson, Kusk, Thomsen og Spalvis får en fridag på tribunen i morgen aften.
Bortset fra OB og Esbjerg kampene venter der fremover "engelske uger" med 2 kampe om ugen. Derfor skal ressourcerne rationeres, hvilket bør starte i morgen.
AaB - AC Horsens, 9. april
AaB - Brøndby, 13. april
Viborg - AaB, 16. april
AaB - Randers, 20. april
OB - AaB, 26. april
AaB - Esbjerg, 3. maj
FC Nordsjælland - AaB, 7. maj
FC Vestsjælland - AaB, 11. maj
EVT. POKALFINALE, 15. maj
AaB - AGF, 18. maj
Det er selvfølgelig super positivt at vi har så stor succes, men vi skal passe på ikke at drive rovdrift på nøglespillerne. I morgen vil være en oplagt mulighed for, at spare en række spillere. Uanset hvilket hold vi stiller så skal vi nok kvalificere os til pokalfinalen.
Håber især at det offensive firkløver Jönsson, Kusk, Thomsen og Spalvis får en fridag på tribunen i morgen aften.
Bortset fra OB og Esbjerg kampene venter der fremover "engelske uger" med 2 kampe om ugen. Derfor skal ressourcerne rationeres, hvilket bør starte i morgen.
-
frederikshavneren
- Allstar

Yderst fornuftigt at spare Thelander, Thomsen og Jönsson i morgen. Jeg håber også at Kusk, Spalvis og Risgård får et tiltrængt hvil på bænken.AaB1978 skrev:Thelander, Thomsen og Jönsson ude i morgen.
Skal da love for, at Horsens sender et B-hold til kampen. De har udtaget en række unge spillere.
http://www.achorsens.dk/truppen-mod-AaB-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jeg lige kan se det, sparer de Lasse Heinze, Søren Jensen, Anders Randrup, Morten Rasmussen, Martin Retov, Janus Drachmann, Troels Kløve og Henrik Toft fra deres officelle A-trup.
http://www.achorsens.dk/truppen-mod-AaB-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jeg lige kan se det, sparer de Lasse Heinze, Søren Jensen, Anders Randrup, Morten Rasmussen, Martin Retov, Janus Drachmann, Troels Kløve og Henrik Toft fra deres officelle A-trup.
Det er så fed en udtalelse fra KN det der.- Der bliver et par småjusteringer, men det bliver ikke noget stort. Det er ikke et problem for os at spille tre kampe på en uge. Vores hold er veltrænet, og det der med at det er svært at spille midtugekampe, når der er Superliga på begge sider, det er ikke et tema. Det kan vi sagtens holde til. Det gjorde vi for en 14 dages tid siden, da vi spillede en god kamp mod SønderjyskE, som vi desværre tabte. Vi slog Horsens, og vandt så over FCK.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Truppen:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Anders Due, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 17 Kasper Kusk, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg, 32 Kasper Pedersen og 33 Lukas Spalvis.
Håber rigtig meget på at se Gilli Sørensen, Bruhn og AKJ på banen.
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Anders Due, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 17 Kasper Kusk, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg, 32 Kasper Pedersen og 33 Lukas Spalvis.
Håber rigtig meget på at se Gilli Sørensen, Bruhn og AKJ på banen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ud fra artiklen kan jeg ikke blive klog på, om Rasmus Jönsson "bare" spares til morgendagens opgør, eller om hans lyske igen gør vrøvl, således at han er tvivlsom til Brøndbykampen?
-
frederikshavneren
- Allstar

AC Horsens´ trup til kampen: http://www.achorsens.dk/truppen-mod-AaB-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Horsens har udtaget en række unge spillere, men om de starter inde er naturligvis lidt svært at vurdere. Selv om Johnny Mølby selvfølgelig ikke vil indrømme det offentligt, så har de sikkert givet op på forhånd. Den udtagne trup indikerer at Horsens har opgivet ævred, da de har udeladt en række nøglespillere.
Horsens er uden nøglespillere som: Morten Rasmussen (skadet), Søren Jensen, Anders Randrup, Martin Retov, Troels Kløve, Henrik Toft (skadet), Janus Drachmann og Lasse Heinze.
Med andre ord ligner det at de stiller op med et forstærket B hold!
Horsens har udtaget en række unge spillere, men om de starter inde er naturligvis lidt svært at vurdere. Selv om Johnny Mølby selvfølgelig ikke vil indrømme det offentligt, så har de sikkert givet op på forhånd. Den udtagne trup indikerer at Horsens har opgivet ævred, da de har udeladt en række nøglespillere.
Horsens er uden nøglespillere som: Morten Rasmussen (skadet), Søren Jensen, Anders Randrup, Martin Retov, Troels Kløve, Henrik Toft (skadet), Janus Drachmann og Lasse Heinze.
Med andre ord ligner det at de stiller op med et forstærket B hold!
-
frederikshavneren
- Allstar

Sorry. Jeg var lidt for langsom, men ja de har givet op. Som jeg har skrevet i andre indlæg så er Horsens´ fokus rettet mod deres ultravigtige kamp mod Silkeborg på lørdag. Rykker Horsens ikke op til sommer så risikerer klubben økonomisk ruin og en sportslig ørkenvandring.AaB1978 skrev:Skal da love for, at Horsens sender et B-hold til kampen. De har udtaget en række unge spillere.
Sikker på han bare spares på lige fod med Thelander og Thomsen... for at give dem et tiltrængt (og FORTJENT) hvil til kampen mod Brøndby...Hovedet skrev:Ud fra artiklen kan jeg ikke blive klog på, om Rasmus Jönsson "bare" spares til morgendagens opgør, eller om hans lyske igen gør vrøvl, således at han er tvivlsom til Brøndbykampen?
Jeg er sikker på han vipper lige på grænsen til at være klar eller ikke hele tiden.hje1980 skrev:Sikker på han bare spares på lige fod med Thelander og Thomsen... for at give dem et tiltrængt (og FORTJENT) hvil til kampen mod Brøndby...Hovedet skrev:Ud fra artiklen kan jeg ikke blive klog på, om Rasmus Jönsson "bare" spares til morgendagens opgør, eller om hans lyske igen gør vrøvl, således at han er tvivlsom til Brøndbykampen?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Horsens har givet op
http://www.bold.dk/nyt/Horsens-sparer-R ... -i-Aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Troen på sejr virker ikke til at være specielt stor hos Horsens, i hvert fald sparer træner Johnny Mølby en række spillere. Navne som Lasse Heinze, Anders Randrup, Janus Drachmann og Martin Retov er således ikke i truppen til kampen.
http://www.bold.dk/nyt/Horsens-sparer-R ... -i-Aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Troen på sejr virker ikke til at være specielt stor hos Horsens, i hvert fald sparer træner Johnny Mølby en række spillere. Navne som Lasse Heinze, Anders Randrup, Janus Drachmann og Martin Retov er således ikke i truppen til kampen.