Kent Nielsen
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kent Nielsen
Jeg ser den stadig tydeligt for mig - Ekstra Bladets forside lige efter mesterskabet i 99: "AaB - Dansk fodbolds nye lokomotiv"
Dengang kom det som bekendt ikke til at holde stik, selv om FCK utvivlsomt kiggede meget på os, da de i de følgende år for alvor tog fat i toppen af dansk fodbold.
Denne gang har vi igen indtaget førersædet, men det er på det spillemæssige og taktiske plan, og det er på den utrolige mængde unge spillere vi på kort tid har skabt. Ikke mindst på grund af den måde vi spiller fodbold på, og den opfindsomhed og nytænkning som ligger bag den, er dette mesterskab helt fantastisk, og en gigantisk præstation af Kent, som jeg synes er en helt fantastisk dygtig træner. Vi kan da godt kigge rundt i Europa og se på hold som Dortmund, Liverpool og det tyske landshold, og se hvor inspirationerne kommer fra... men jeg synes vi tager den et skridt videre end hvad jeg har set de nævnte angrebshidsige hold gøre i boldbesiddelse, hvor talkombinationerne nærmest forsvinder, og vi reelt kun forsvarer med 2-3 mand... når vi for alvor presser på ligger vore backs nærmest i samme positioner som kantangriberne i en 4-3-3, det siger vel alt.
Danmarks kedeligste træner, kaldte de vist Kent i Brøndby. I dag er deres unge træner i fuld gang med at bygge noget op som er kraftigt inspireret af den måde Danmarks dygtigste træner får vores hold til at spille, og formentlig får vi at se andre hold forsøge at gå samme vej. Men jeg tror det har lange udsigter for dem alle sammen selv om de har deres røde, hvide og sorte tråde.
I AaB har man ikke nogen fancy-farvet tråd, men det er tydeligt at man har en strategi om at skabe lige præcist den type spillere vi allesammen nyder i øjeblikket - de teknisk overlegne spillere, som har en international speed med bolden og i spilopfattelsen. Og det er den helt store forskel til den måde andre klubber med stor fokus på talentudvikling kører geschæften. Man har ikke sagt "vi skal skabe unge spillere som passer ind i klubbens vedtagne spilkoncept", men "vi skal skabe spillere med de kompetencer vi mener fremtidens AaB spillere skal have". I øjeblikket viser Kent hvordan en dygtig træner tilpasser spillestilen efter de talenter som er til rådighed, og det er jeg sikker på kommer til at danne skole ved ansættelsen af kommende trænere i vores klub.
Og så skal vi altså ikke glemme hvor stor en hånd PEA utvivlsomt har haft i hele dette talentsetup, og at han helt sikkert har en kæmpe betydning som den usynlige del af vores vanvittigt dygtige trænerteam, som jeg synes matcher hinanden perfekt - det træner setup vi har, er iøvrigt endnu et punkt hvor vi har førersædet, efter min mening.
Jeg synes denne sæson er den største i klubbens historie, uanset om vi vinder på torsdag eller ej, af alle de nævnte årsager, og ikke mindst fordi man for 3 år siden, med røven i vandskorpen, måtte opfinde den dybe tallerken, og er lykkedes med det på kortere tid end nogen turde drømme om. Jeg dristede mig for 1½ sæsons tid siden, da vi så holdet med Lucas og Helenius spille fantastisk bold i nogle kampe, til at påstå vi ville kunne spille med om mesterskabet i løbet af 2-3 sæsoner... at det allerede lykkedes, ikke bare at spille med om det, men at være de bedste i år, er helt vildt... helt, helt vildt!
Dengang kom det som bekendt ikke til at holde stik, selv om FCK utvivlsomt kiggede meget på os, da de i de følgende år for alvor tog fat i toppen af dansk fodbold.
Denne gang har vi igen indtaget førersædet, men det er på det spillemæssige og taktiske plan, og det er på den utrolige mængde unge spillere vi på kort tid har skabt. Ikke mindst på grund af den måde vi spiller fodbold på, og den opfindsomhed og nytænkning som ligger bag den, er dette mesterskab helt fantastisk, og en gigantisk præstation af Kent, som jeg synes er en helt fantastisk dygtig træner. Vi kan da godt kigge rundt i Europa og se på hold som Dortmund, Liverpool og det tyske landshold, og se hvor inspirationerne kommer fra... men jeg synes vi tager den et skridt videre end hvad jeg har set de nævnte angrebshidsige hold gøre i boldbesiddelse, hvor talkombinationerne nærmest forsvinder, og vi reelt kun forsvarer med 2-3 mand... når vi for alvor presser på ligger vore backs nærmest i samme positioner som kantangriberne i en 4-3-3, det siger vel alt.
Danmarks kedeligste træner, kaldte de vist Kent i Brøndby. I dag er deres unge træner i fuld gang med at bygge noget op som er kraftigt inspireret af den måde Danmarks dygtigste træner får vores hold til at spille, og formentlig får vi at se andre hold forsøge at gå samme vej. Men jeg tror det har lange udsigter for dem alle sammen selv om de har deres røde, hvide og sorte tråde.
I AaB har man ikke nogen fancy-farvet tråd, men det er tydeligt at man har en strategi om at skabe lige præcist den type spillere vi allesammen nyder i øjeblikket - de teknisk overlegne spillere, som har en international speed med bolden og i spilopfattelsen. Og det er den helt store forskel til den måde andre klubber med stor fokus på talentudvikling kører geschæften. Man har ikke sagt "vi skal skabe unge spillere som passer ind i klubbens vedtagne spilkoncept", men "vi skal skabe spillere med de kompetencer vi mener fremtidens AaB spillere skal have". I øjeblikket viser Kent hvordan en dygtig træner tilpasser spillestilen efter de talenter som er til rådighed, og det er jeg sikker på kommer til at danne skole ved ansættelsen af kommende trænere i vores klub.
Og så skal vi altså ikke glemme hvor stor en hånd PEA utvivlsomt har haft i hele dette talentsetup, og at han helt sikkert har en kæmpe betydning som den usynlige del af vores vanvittigt dygtige trænerteam, som jeg synes matcher hinanden perfekt - det træner setup vi har, er iøvrigt endnu et punkt hvor vi har førersædet, efter min mening.
Jeg synes denne sæson er den største i klubbens historie, uanset om vi vinder på torsdag eller ej, af alle de nævnte årsager, og ikke mindst fordi man for 3 år siden, med røven i vandskorpen, måtte opfinde den dybe tallerken, og er lykkedes med det på kortere tid end nogen turde drømme om. Jeg dristede mig for 1½ sæsons tid siden, da vi så holdet med Lucas og Helenius spille fantastisk bold i nogle kampe, til at påstå vi ville kunne spille med om mesterskabet i løbet af 2-3 sæsoner... at det allerede lykkedes, ikke bare at spille med om det, men at være de bedste i år, er helt vildt... helt, helt vildt!
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Jeg siger heller ikke, han har overhalet Poul Erik. Men bedømt på økonomien og hvad han har haft til rådighed, herunder truppens unge gennemsnitsalder, er resultatet i 2014 efter min mening fuldt ud samenligneligt med resultatet i 1995.Køllen I Møllen skrev:Arh, der er altså stadig lang vej op til Poul Erik. Poul Erik har arbejdet i og for AaB i en menneskealder. Har formet talenter i 30 år for AaB og haft en finger med i 4 mesterskaber. Kent Nielsen har vundet et flot mesterskab. Bla med stor hjælp fra Poul Erik.AaB 85 95 99 08 skrev:Kent er allerede en AaB-legende. Og Poul Erik skal ikke længere vide sig sikker som ham, man omtaler som AaB's bedste træner gennem tiderne.
Fodbold skal ses med hjertet!
Det er sgu svært det der med hvilket mesterskab der er størst. Hvis man ser på præmissen, er der jo ingen tvivl om at årets mesterskab er det største. Det er jo nærmest lidt dogme agtigt at vi med så få ressourcer kan skabe så stor kunst og så store resultater. Vi har superligaens fjerdemindste budget. Ser man på pointhøsten var det i 08 større, her sluttede vi på 71 point, men vi havde også et helt andet budget at gøre med, det samme gælder for 99. 95 mesterskabet er var også et af de mesterskaber der kom ud af ingenting. Mit bud må være:
1. 14
2. 08
3. 95
4. 99
1. 14
2. 08
3. 95
4. 99
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er en meget sjov diskussion som vi har haft lige siden 99' 
Jeg har hele tiden sagt at alle vores 3 mesterskaber var akkurat lige meget værd for mig. Det holder jeg fast i, nu med tallet 4.
95 : Stort fordi det var det første mesterskab. Helt unik opbakning dengang. Der var plads til mange flere tilskuere på stadion og vi havde et klart bedre stadion med meget bedre stemning dengang.
99 : Der var indkøbt udlandske profiler ind til dette mesterskab. Det gør det absolut ikke mindre værd i mine øjne. Slet ikke! 99 var fuldt ud på højde med de andre mesterskaber i mine øjne. Da vi vandt mesterskabet i 99 regnede mange med at vi nu skulle være en magtfaktor i dansk fodbold. Det var med til at gøre det stort.
08 : Ja. Fantastisk. Mange lokale spillere med igen.
14 : Helt ud af ingenting efter en række meget, meget magre år. Utrolig flot fodbold.
Alle 4 mesterskaber er lige store. Ingen af dem rangerer over de 3 andre i min verden.
Jeg har hele tiden sagt at alle vores 3 mesterskaber var akkurat lige meget værd for mig. Det holder jeg fast i, nu med tallet 4.
95 : Stort fordi det var det første mesterskab. Helt unik opbakning dengang. Der var plads til mange flere tilskuere på stadion og vi havde et klart bedre stadion med meget bedre stemning dengang.
99 : Der var indkøbt udlandske profiler ind til dette mesterskab. Det gør det absolut ikke mindre værd i mine øjne. Slet ikke! 99 var fuldt ud på højde med de andre mesterskaber i mine øjne. Da vi vandt mesterskabet i 99 regnede mange med at vi nu skulle være en magtfaktor i dansk fodbold. Det var med til at gøre det stort.
14 : Helt ud af ingenting efter en række meget, meget magre år. Utrolig flot fodbold.
Alle 4 mesterskaber er lige store. Ingen af dem rangerer over de 3 andre i min verden.
Janteloven eksisterer IKKE!
Kent Nielsen er glødende fan af Motorhead, det tæller voldsomt..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
Guilty of being right -1996
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
No shit?!?tegner skrev:Kent Nielsen er glødende fan af Motorhead, det tæller voldsomt..!!
Jeg vil for altid for mit indre øje se Kent stå og vugge når jeg hører Orgasmotron.
Tempo og stemning giver jo god mening.
Bienvenu Bassogog!
2014 vinder her, fordi jeg oplevede det sammen med min søn på Danmarks ringeste stadion. Ingen af de andre kommer i nærheden af det, men jeg regner med det bliver overgået på torsdag.Køllen I Møllen skrev:Det er en meget sjov diskussion som vi har haft lige siden 99'
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Take your pickastonvilla skrev:No shit?!?tegner skrev:Kent Nielsen er glødende fan af Motorhead, det tæller voldsomt..!!
Jeg vil for altid for mit indre øje se Kent stå og vugge når jeg hører Orgasmotron.
Tempo og stemning giver jo god mening.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Til sammenligning kan det måske nævnes, at Poul Erik vist nok har en ting med dem her:
Og Lynge er jo til ham her:
Nogen der ved, hvad Gaarde lytter til?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

Noget hipster shitsulakvelidze skrev:Til sammenligning kan det måske nævnes, at Poul Erik vist nok har en ting med dem her:
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
På lige den parameter, har han stadig et mulehår op til Hamrén.alithebeast skrev:
Kent med pænt tøj.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ståle leger rumraket, eller en stiv javertus.alithebeast skrev:
Kent med pænt tøj.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ligner lidt Ståle var med i gaden SøndagMHJ skrev:Ståle leger rumraket, eller en stiv javertus.alithebeast skrev:
Kent med pænt tøj.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
Hvorfor skal Ståle have de to mikrofoner med logo (DR og TV2), mens Kent skal låne praktikantens? Det er vel ikke bare de gode københavner aviser og onside der ikke kan forstå at DK er mere end en ØYesAaBcan skrev:Ligner lidt Ståle var med i gaden SøndagMHJ skrev:Ståle leger rumraket, eller en stiv javertus.alithebeast skrev:
Kent med pænt tøj.
Men han ser ikke ud til at høre hjemme i det.alithebeast skrev:
Kent med pænt tøj.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Kent var i sin aktive karriere næsten lige så bestemt og cool i sin jubel, som han er det i dag. Lad os se mere af den slags i aften
.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det må være en indstuderet joke Kent og Ståle har lavet for at forvirre journalisterne.
"Hey Ståle, hvis du tager campinghabitten på til pressemødet, så støver jeg mit konfirmationstøj af."
"Ja, det er grei, Kent."
"Hey Ståle, hvis du tager campinghabitten på til pressemødet, så støver jeg mit konfirmationstøj af."
"Ja, det er grei, Kent."
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Rigtig fint blogindlæg om the Big man http://blogs.bt.dk/kurtlassen/2014/05/1 ... opamester/" onclick="window.open(this.href);return false;