3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af BoT » 4. aug 2014, 11:32

Jeg frygter blot, at vi bliver nødt til at undvære Risgaard - og at en alternativ-opstilling a la den vi så i Odense vil blive splittet ad af de langt skarpere Zagreb-spillere.

Stiller vi med en midtbane med kun Würtz som defensiv-tænker, frygter jeg, at vi får en alvorlig snitter. Jeg mener bestemt ikke, vi skal ned og dominere kampen, det anser jeg som komplet urealistisk. Tværtimod skal vi lade dem have bolden, håbe på en vis nonchelance, og slå nogle giftige kontraer som ved 1-1 scoringen i Odense.

Helenius virker meget uskarp og ude af form - lige som Spalvis gør. Derfor jeg vil ofre den ene angriber til fordel for en offensiv midt -fx Wichamnn eller Thomsen i en hængende rolle.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. aug 2014, 11:55

BoT skrev:Jeg frygter blot, at vi bliver nødt til at undvære Risgaard - og at en alternativ-opstilling a la den vi så i Odense vil blive splittet ad af de langt skarpere Zagreb-spillere.

Stiller vi med en midtbane med kun Würtz som defensiv-tænker, frygter jeg, at vi får en alvorlig snitter. Jeg mener bestemt ikke, vi skal ned og dominere kampen, det anser jeg som komplet urealistisk. Tværtimod skal vi lade dem have bolden, håbe på en vis nonchelance, og slå nogle giftige kontraer som ved 1-1 scoringen i Odense.

Helenius virker meget uskarp og ude af form - lige som Spalvis gør. Derfor jeg vil ofre den ene angriber til fordel for en offensiv midt -fx Wichamnn eller Thomsen i en hængende rolle.
jeg kan sagtens følge taktikken men tror ikke Wichmann er løsningen på den offensive hvis der skal køres kontra, selvom deres midtforsvar så noget stor og langsom ud, kan Wichmann ikke løbe fra dem. Han vil til enhver tid være afhængig af offensive løb omkring ham og det er han her for langt fremme i banen til at der er farlige spilmuligheder.
Jeg tror mere på Børstings rappe fødder kan udfordre deres forsvar med løb fra Thomsen og Ene på kanter og AK fremme. På den måde holder vi med fire (relativt) hurtige offensive deres forsvar beskæftiget og så må resten koncentrere sig om at lukke af - om det er Würtz/ Ris eller Würtz/augo.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. aug 2014, 12:33

Iflg. tysk presse er Soudani på vej til Hannover. DZ må meget gerne skynde sig at sælge ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. aug 2014, 12:39

Nu kan Risgård vel heller ikke løbe fra nogen. Her er Wichmann vel ikke ringere/bedre.

Thomsen virker heller ikke i en forfatning, hvor han kan løbe fra nogen.
- FlæskeFrank

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 4. aug 2014, 12:39

Hvornår spilles kampen egentlig?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. aug 2014, 12:42

FlæskeFrank skrev:Nu kan Risgård vel heller ikke løbe fra nogen. Her er Wichmann vel ikke ringere/bedre.

Thomsen virker heller ikke i en forfatning, hvor han kan løbe fra nogen.
Det har du helt ret i - men han spiller heller ikke - eller bliver foreslået som offensiv midt bag en enlig angriber.
Thomsen på 90% er stadig hurtigere og mere direkte end Wichmann.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. aug 2014, 12:50

fish skrev:Hvornår spilles kampen egentlig?
20.30 tror jeg, det var ihvertifalde det tidspunkt tv3+ ville sende kampen (eller så var det sport 1, de snakkede om det under ob kampen at de sendte kampen)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 4. aug 2014, 12:55

Maglau skrev:
BoT skrev:Jeg frygter blot, at vi bliver nødt til at undvære Risgaard - og at en alternativ-opstilling a la den vi så i Odense vil blive splittet ad af de langt skarpere Zagreb-spillere.

jeg kan sagtens følge taktikken men tror ikke Wichmann er løsningen på den offensive hvis der skal køres kontra, selvom deres midtforsvar så noget stor og langsom ud, kan Wichmann ikke løbe fra dem. Han vil til enhver tid være afhængig af offensive løb omkring ham og det er han her for langt fremme i banen til at der er farlige spilmuligheder.
Jeg tror mere på Børstings rappe fødder kan udfordre deres forsvar med løb fra Thomsen og Ene på kanter og AK fremme. På den måde holder vi med fire (relativt) hurtige offensive deres forsvar beskæftiget og så må resten koncentrere sig om at lukke af - om det er Würtz/ Ris eller Würtz/augo.
Du har en pointe i forhold til den potentielt manglende fart i omstillingerne. Jeg synes dog, at vi ofte har bevist, at det ikke alene handler om at have spillere med en høj tophastighed, men mere om, at boldomgangen er hurtig - altså at det er hurtige afleveringer (gerne mellem flere spillere), der trækker forsvaret fra hinanden, fremfor at det er enkelt-spillere, der selv dribler bolden fremad i høj fart. Når vi var allerbedst mod Zagreb i første halvleg, var det netop hurtigt positionsspil midt på banen, der pressede Dinamo-defensiven.
Det har jeg stor tillid til, at en 4-4-1-1 opstilling vil kunne med boldsikre spillere i Wichmann, Enevoldsen og Thomsen, samt en dybdeløber i AK og balancespillere i Würtz og Augu.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. aug 2014, 13:05

gravballe skrev:
20.30 tror jeg, det var ihvertifalde det tidspunkt tv3+ ville sende kampen (eller så var det sport 1, de snakkede om det under ob kampen at de sendte kampen)
Kampstart 20.45
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/dinamo- ... ab/4305495" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
556
1. div
1. div

Indlæg af 556 » 4. aug 2014, 13:21

le Cid skrev:
gravballe skrev:
Kampstart 20.45
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/dinamo- ... ab/4305495" onclick="window.open(this.href);return false;
Den bliver vist på TV3 Sport 1 (og Viaplay).

/556
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2014, 13:25

Yankee skrev:
Jeg regner med at se dette hold i Kroatien. Enevoldsen, Thomsen og Helenius er ikke på 100% endnu men den bedste og hurtigste måde er jo at de spiller kampe. De er også bedste selvom de ikke er på 100%.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
556
1. div
1. div

Indlæg af 556 » 4. aug 2014, 13:32

Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Jeg regner med at se dette hold i Kroatien. Enevoldsen, Thomsen og Helenius er ikke på 100% endnu men den bedste og hurtigste måde er jo at de spiller kampe. De er også bedste selvom de ikke er på 100%.
Er Wurtz og Risgaard helt klare?
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2014, 13:35

556 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Wurtz spillede mod OB og jeg håber Risgård er.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2014, 13:48

Folk der mangler link til kampen kan skrive til mig, jeg vil forsøge at sende link til så mange som muligt. Så undgår vi også at tråden bliver fyldt med den slags.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 4. aug 2014, 14:38

Provst i Brovst skrev:
556 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Mon ikke Risgård bliver klar. At han forsøgte i pausen at holde låret varmt og var lidt i spil til OB kampen så tyder det på at det trælår ikke bør kunne holde ham ude i en kamp en uge efter skaden opstod.

Det der måtte være tilbage af blodsamlingen må kunne behandles væk med varme og massage.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 4. aug 2014, 14:45

hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:
556 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Mon ikke Risgård bliver klar. At han forsøgte i pausen at holde låret varmt og var lidt i spil til OB kampen så tyder det på at det trælår ikke bør kunne holde ham ude i en kamp en uge efter skaden opstod.

Det der måtte være tilbage af blodsamlingen må kunne behandles væk med varme og massage.
Jeg tror og håber også på at Risgård er klar til kampen, derudover har jeg et lille bitte håb om Ahlmann måske kunne blive klar :danmarkfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. aug 2014, 15:17

Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:
Der er en række spørgsmål ved flere af spillerne, men hvis de er nogenlunde klar så ligner det en fornuftig holdopstilling.

I forhold til OB kampen skal der strammes gevaldigt op, men det er jeg nu også ret overbevist om at der bliver. Vi har ikke råd til igen at tillade modstanderen omtrent 20 afslutninger, som Patrick udtalte efter OB kampen så bliver de slagtet på onsdag hvis de sløser i samme omfang. Det går til tider i Superligaen at stå dårligt defensivt, men på europæisk niveau koster det. Sidste onsdag havde D. Zagreb måske 2 chancer i kampen, samt en række ufarlige skudforsøg. De scorede på den ene chance som ikke engang var særlig stor, men det var desværre godt sparket ind. Derudover havde de yderligere én chance, som de var lige ved at score på midt i 2. halvleg, hvilket kun en super redning fra Nicolai forhindrede.

D. Zagreb vil nok forsøge at kontrollere kampen, men hvis vi kan stå godt defensivt og lukrere på nogle kontraangreb så kan alt ske, men som skrevet før så har jeg uendelig svært ved at se hvordan vi skal vinde i Zagreb.

Jeg synes heldigvis at der er en tendens til at vi præsterer bedst når vi er undertippet og er dømt ude af alle "eksperter". Håber at spillerne smadrer igennem onsdag aften og går benhårdt efter miraklet.

:aabfan:

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 4. aug 2014, 15:59

Fra Aabsport.dk:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 16 Mathias Thrane, 18 Anders K. Jacobsen, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg, 32 Kasper Pedersen og 33 Lukas Spalvis.

På skadeslisten har AaB Rasmus Jönsson, Gilli Sørensen og Søren Frederiksen, mens Henrik Dalsgaard endnu ikke er kampklar efter sit skadesforløb. Endelig er Viktor Ahlmann udtaget til det danske U/20-landsholds træningssamling i denne uge.
Hey AaB!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2014, 16:18

Peter A. skrev:Fra Aabsport.dk:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 16 Mathias Thrane, 18 Anders K. Jacobsen, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg, 32 Kasper Pedersen og 33 Lukas Spalvis.

På skadeslisten har AaB Rasmus Jönsson, Gilli Sørensen og Søren Frederiksen, mens Henrik Dalsgaard endnu ikke er kampklar efter sit skadesforløb. Endelig er Viktor Ahlmann udtaget til det danske U/20-landsholds træningssamling i denne uge.
Krydser fingre!
Ahlmann tager med til Zagreb

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. aug 2014, 16:20

Skal man begynde at tro på Miraklet i Zagreb?
Bienvenu Bassogog!

Besvar