AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Klaus » 1. nov 2014, 22:57

Man kan jo ikke vide noget med sikkerhed. Men det lignede 2 meget bevidste handlinger fra Både AK og Helenius. Jeg har dog fuld tillid til, at vores trænere har taget dem ind til en kammeratlig samtale efter kampen. For naturligvis er ingen større end holdet, heller ikke angribere hvis ego måske nok skal være større end gennemsnittets...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2014, 23:27

Klaus skrev:Man kan jo ikke vide noget med sikkerhed. Men det lignede 2 meget bevidste handlinger fra Både AK og Helenius. Jeg har dog fuld tillid til, at vores trænere har taget dem ind til en kammeratlig samtale efter kampen. For naturligvis er ingen større end holdet, heller ikke angribere hvis ego måske nok skal være større end gennemsnittets...
Man skal passe på ikke at insistere på at de opfører sig alle andre. Gode angribere skal være lidt svære at omgåes, og have et ego der ikke altid er nemt at holde ud. Det man skal holde fast i er at det er vigtigere at vinde, end det er at få personlig succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2014, 12:57

Uhyggelig vigtig kamp, hvis resultaterne mager sig denne runde kan vi passerer Hobro.

Kan det blive større!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 2. nov 2014, 13:44

Truppen:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 5 Kenneth Emil Petersen, 6 Donny Gorter, 7 Thomas Enevoldsen, 9 Thomas Augustinussen, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15 Gilli Sørensen, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 20 Henrik Dalsgaard, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 28 Viktor Ahlmann, 30 Andreas Bruhn, 31 Jakob Blåbjerg og 32 Kasper Pedersen.

På skadeslisten har AaB Jakob Ahlmann, Rasmus Würtz, Rasmus Jönsson, Mathias Thrane, Frederik Børsting og Lukas Spalvis.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 2. nov 2014, 13:49

Würtz er ude, gud det bliver en lang sæson med alle de skader...

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2014, 13:53

FlæskeFrank skrev:Uhyggelig vigtig kamp, hvis resultaterne mager sig denne runde kan vi passerer Hobro.

Kan det blive større!
Hehe, vi havde nok ikke regnet med at ligge under Hobro efter 12 spillerunder.

I forhold til Silkeborgkampen: Vi har hele sæsonen lidt under ikke at have fundet et passende offensivt koncept og dertil naturligvis et hårdt program og mange skader. Dette har betydet, at vores kampe i Superligaen har været præget af få mål og chancer i begge ender og i øvrigt er jævnbyrdige i et omfang, der gør, at hver eneste kamp indtil videre har balanceret på en knivsæg. Derfor er halvdelen af vores kampe endt uafgjort, mens de 3 sejre og de 3 nederlag nærmest har været tilfældige.

Jeg ser ikke tegn på, at dette forhold bliver anderledes i mandagens kamp eller i øvrigt resten af efteråret. I forhold til Superligaen må målet være at skabe en passende afstand til nedrykningsstregen og holde snor i medaljeplaceringerne, og selv om det ikke ser kønt ud, kan vi alligevel godt med den nuværende offensiv skrabe point nok sammen til at opfylde dette mål

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 2. nov 2014, 14:09

24 kampen til sammen og 18 scoret mål. Jeg tror det går amok! Vi vinder 4-3 og jeg vil hverken udelukke et Risgård eller selvmål blandt de 4. Det bliver vildt!

http://www.blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

10 Halloween indspark

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. nov 2014, 14:09

Salle17 skrev:Würtz er ude, gud det bliver en lang sæson med alle de skader...
Er der nogen der ved hvilken skade Würtz har pådraget sig?
Som så mange andre har Würtz ikke ramt sidste sæsons niveau, men han er stadigvæk en nøglespiller som er afgørende for vores spil. Vi kan godt undvære ham mod Silkeborg, dem skal vi nok besejre alligevel, men det er virkelig skidt hvis han ikke bliver klar til på torsdag.

Spillet og resultaterne har bestemt ikke været prangende i suppen hidtil, men nu venter to hjemmekampe som skal vindes. Gør vi det så ser det straks bedre ud i suppen og selvfølgelig er vi storfavoritter til at vinde hjemme mod Silkeborg og Slagelse. Jeg undervurderer ikke de to bundhold og det skal nok blive to svære kampe, men omvendt så er det kampe som bare skal vindes.

Med Würtz ude ligner det en midtbane konstellation med Risgård-Augu, det er lidt skidt da det ville være oplagt at spare Risgård i morgen. Wichmann eller for den sags skyld Patrick kan erstatte Würtz, men jeg tvivler på at det bliver tilfældet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. nov 2014, 15:11

Iflg. Nordjyske bliver det formentlig Augu-Thomsen som spiller på den centrale midtbane. I forsvaret spares Thelander, hvorfor KEP-Kasper P. udgør midterforsvaret.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2014, 15:14

Med Wichmann og Bruuhn på kanten? Eller Ene? Risgaard i angrebet, eller?

Ærgeligt der rykkes rundt på forsvaret dog, det er et sted vi har været solide på det sidste. Ikke at jeg er usikker på Kasper P dog, synes bare det er mange rokeringer ifht det hold der må formodes at skulle spille mod Kiev.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. nov 2014, 15:19

jonas386 skrev:Med Wichmann og Bruuhn på kanten? Eller Ene? Risgaard i angrebet, eller?

Ærgeligt der rykkes rundt på forsvaret dog, det er et sted vi har været solide på det sidste. Ikke at jeg er usikker på Kasper P dog, synes bare det er mange rokeringer ifht det hold der må formodes at skulle spille mod Kiev.
Nordjyskes journalist overværede træningen, men som han skriver så blev der rokeret kraftigt undervejs i træningen og derfor er det svært at forudse startopstillingen. Det eneste som virkede sikkert er at Augu-Thomsen spiller centralt og at KEP-Kasper P. starter i forsvaret.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 2. nov 2014, 15:29

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Med Wichmann og Bruuhn på kanten? Eller Ene? Risgaard i angrebet, eller?

Nordjyskes journalist overværede træningen, men som han skriver så blev der rokeret kraftigt undervejs i træningen og derfor er det svært at forudse startopstillingen. Det eneste som virkede sikkert er at Augu-Thomsen spiller centralt og at KEP-Kasper P. starter i forsvaret.
Wichmann duer ikke på kanten. Han skal ind og spille centralt før det bliver godt.

Børsting og Bruhn på kanterne og Enevoldsen i en hængende angriberrolle med Ahlmann på toppen kunne godt fungere.

AK og dovne Helenius burde bænkes som straf for deres manglende samspil i sidste kamp. Holdet er vigtigere end individualiteter der alligevel ender i ingenting.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. nov 2014, 17:09

Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev:

Wichmann duer ikke på kanten. Han skal ind og spille centralt før det bliver godt.

Børsting og Bruhn på kanterne og Enevoldsen i en hængende angriberrolle med Ahlmann på toppen kunne godt fungere.

AK og dovne Helenius burde bænkes som straf for deres manglende samspil i sidste kamp. Holdet er vigtigere end individualiteter der alligevel ender i ingenting.
Det kommer ikke til at ske da Børsting er skadet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. nov 2014, 20:51

Med en sejr er vi med om topplaceringerne igen:-) utrolig superliga

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. nov 2014, 21:12

Med de folk der er til rådighed bør vi stille op sådan her.

Paddy har før gjort det godt på midten og vi mister for meget offensivt ved at have Wichmann på kanten ligesom jeg ikke synes om at fjerne Thomsen fra en kant.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2014, 22:04

Jeg kan ikke forstå, at nogen ved deres fulde fem foreslår Wichmann på kanten. Så kan Thelander eller KEP ligeså godt spille pladsen.

I vores skadessituation kan jeg ikke forstå, at man vil sætte Thomsen på midten. Vi mangler jo netop kantspillere og så vælge en kantspiller som central midtbane virker lidt underligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. nov 2014, 22:19

FlæskeFrank skrev:Jeg kan ikke forstå, at nogen ved deres fulde fem foreslår Wichmann på kanten. Så kan Thelander eller KEP ligeså godt spille pladsen.

I vores skadessituation kan jeg ikke forstå, at man vil sætte Thomsen på midten. Vi mangler jo netop kantspillere og så vælge en kantspiller som central midtbane virker lidt underligt.
Ja, Kent var helt lost da han satte Wichmann ind på kanten i Farum sidste mandag - det fik vi ikke en skid ud af! Tror efterhånden hele forummet har opfattet, at du ikke er fan af Wichmann på kanten!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. nov 2014, 22:21

Spanky skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg kan ikke forstå, at nogen ved deres fulde fem foreslår Wichmann på kanten. Så kan Thelander eller KEP ligeså godt spille pladsen.

Ja, Kent var helt lost da han satte Wichmann ind på kanten i Farum sidste mandag - det fik vi ikke en skid ud af! Tror efterhånden hele forummet har opfattet, at du ikke er fan af Wichmann på kanten!
Ah come on, det var mere held end noget andet. Faktum er Wichman ikke dur på den kant, ikke hvis vi vil skabe noget frem af. Wichman er en midtbane spiller, og spiller Risgårds rolle bedre, end han spiller kant. Det er ikke en hetz på Wichman, der selvfølgelig spiller den plads han får besked om, men måske en fustration, af at vi faktisk har Gili og andre, der i den grad kunne være spændene at se på nettop en kant, da han nettop har noget fast frem af!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 3. nov 2014, 08:55

gravballe skrev:
Spanky skrev:

Ah come on, det var mere held end noget andet. Faktum er Wichman ikke dur på den kant, ikke hvis vi vil skabe noget frem af. Wichman er en midtbane spiller, og spiller Risgårds rolle bedre, end han spiller kant. Det er ikke en hetz på Wichman, der selvfølgelig spiller den plads han får besked om, men måske en fustration, af at vi faktisk har Gili og andre, der i den grad kunne være spændene at se på nettop en kant, da han nettop har noget fast frem af!

Jeg æææælsker storhedsvanvid, især når folk på debatsiden har så meget tiltro til egne evner at det for dem er så åbentlyst at de faktisk er frustreret over at AaB har så inkompentent en træner stab at de for f..... ikke kan fatte at det de gør er helt forkert - især når man kan sidde hjemme i sofaen og og se det.
Når noget er et FAKTUM og det ignoreres af Kent og Kuhn så burde Gaarde skride ind.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 3. nov 2014, 09:54

thomasjn skrev:Med de folk der er til rådighed bør vi stille op sådan her.

Paddy har før gjort det godt på midten og vi mister for meget offensivt ved at have Wichmann på kanten ligesom jeg ikke synes om at fjerne Thomsen fra en kant.

Næsten enig.
AK skal ikke spille.
Men jeg synes egentlig jeg kunne tænke mig at se Thomsen / Augo centralt midt igen.
Thomsen skaber utroligt meget fra den position.
Kanten har vi en række muligheder på at få dækket af.
PK (skal i så fald ligge i højre og så Ando på venstre)
Gilli ? (Han skal vel have chancen før eller siden - men jeg er altså forholdsvist blank når det kommer til Gilli)
SF ? (hmmm)
Gorter (Blåbjerg snupper backen - kunne være et spændende eksperiment når der tænkes på en evt. permanent tilknytning af Gorter, som jeg synes rigtig godt om)
Wichmann
Der er egentlig en del optioner.
Bliver spændende at se hvad Kent vælger.

Jeg håber vi få der møder op får en ligeså vild aften som seneste kamp mod Dynamo'en. Det var en FED aften, som jeg stadig lever højt på.
Bienvenu Bassogog!

Besvar