Jeg tænkte det samme, det lyder meget som den gamle Friis. Ud over stepperne...Buzz Killington skrev: ↑26. jan 2022, 11:56Underholde OG entertaine?! Det bliver vildt. Han ligner forresten stadig noget fra min søns Playmobil. Jeg er alligevel vild med hans tilgang. Er dog mere i tvivl om vi har holdet til tjubang. Men Pedro var god under gamle Friis, og det er vel lidt mere af den skole vi sigter mod nu.baresi skrev: ↑26. jan 2022, 09:46Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"
altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.
Han er spændende.
Ny træner Lars Friis fra 1. August
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August
Hvis vi skal spille dynamisk og ramasjang lidt ala. VFF gør ender vi så ikke bare tilbage ved samme problemer.raekkeettre skrev: ↑26. jan 2022, 15:25Jeg tænkte det samme, det lyder meget som den gamle Friis. Ud over stepperne...Buzz Killington skrev: ↑26. jan 2022, 11:56Underholde OG entertaine?! Det bliver vildt. Han ligner forresten stadig noget fra min søns Playmobil. Jeg er alligevel vild med hans tilgang. Er dog mere i tvivl om vi har holdet til tjubang. Men Pedro var god under gamle Friis, og det er vel lidt mere af den skole vi sigter mod nu.baresi skrev: ↑26. jan 2022, 09:46Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"
altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.
Han er spændende.
- Spillere som Magnus og til dels Pedro er alt for langsomme og en dimensionelle 6'ere til den spillesitl.
- En håbløst langsom bagkæde, som straffes benhårdt når de bliver ladt alene.
Jeg er egentlig også vil med det jeg hører og jeg er også blevet mere og mere positiv ved Friis som dagene er gået, men jeg kender også vores trup og de svagheder den har ifht. den type fodbold. Thelander er for langsom til det, Granli fungerer i en trebackkæde, Ross har måske mere farten til det, men har også stadig nogel defensive børnefejl og Hagelskjær bidrager jo reelt ikke med andet end, at han kan spille frem med venstre. Der skal stadig ske noget i truppen før, at vi har en base der kan understøtte det der.
RAUS RAUS SSE!
Hvis du kalder Pedro er det svært at tage dig seriøst. Han er den spiller med den højeste topfart i truppen.Jakobsen skrev: ↑26. jan 2022, 19:56Hvis vi skal spille dynamisk og ramasjang lidt ala. VFF gør ender vi så ikke bare tilbage ved samme problemer.
- Spillere som Magnus og til dels Pedro er alt for langsomme og en dimensionelle 6'ere til den spillesitl.
Jeg er egentlig også vil med det jeg hører og jeg er også blevet mere og mere positiv ved Friis som dagene er gået, men jeg kender også vores trup og de svagheder den har ifht. den type fodbold. Thelander er for langsom til det, Granli fungerer i en trebackkæde, Ross har måske mere farten til det, men har også stadig nogel defensive børnefejl og Hagelskjær bidrager jo reelt ikke med andet end, at han kan spille frem med venstre. Der skal stadig ske noget i truppen før, at vi har en base der kan understøtte det der.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Omvendt synes jeg ofte, at han kan kommer til at se dum ud - nok nærmere pga. spilforståelsen end farten. Han slår mig også lidt som en der måske er bedre til at ligge at bryde spillet end at skulle indgå i et mere aggressivt og dynamisk spil. For nej han er jo ikke langsom som Magnus f.eks., men jeg har mine betænkeligheder ved begge om de passer ind i sådan en stil. Magnus tror jeg ikke på, men med Pedro må tiden vise det.Pastorius skrev: ↑26. jan 2022, 20:01Hvis du kalder Pedro er det svært at tage dig seriøst. Han er den spiller med den højeste topfart i truppen.Jakobsen skrev: ↑26. jan 2022, 19:56Hvis vi skal spille dynamisk og ramasjang lidt ala. VFF gør ender vi så ikke bare tilbage ved samme problemer.
RAUS RAUS SSE!
jeg tror heller ikke det bliver tjubang i øvrigt. tror det bliver struktureret med god energi i at bryde modstanderen højt oppe. AT være istand til selv at spille højt oppe, og blive mere direkte i spillet, så målet søges mere og hurtigere. tju bang tror jeg faktisk ikke på, men agressivitet krydret med direkte spil mod mål, og evnen til også at presse og forsvare MED bolden. (så vi skal stadig kunne styre pasningsspillet, bare ikke possesion for possions skyld)Jakobsen skrev: ↑26. jan 2022, 20:04Omvendt synes jeg ofte, at han kan kommer til at se dum ud - nok nærmere pga. spilforståelsen end farten. Han slår mig også lidt som en der måske er bedre til at ligge at bryde spillet end at skulle indgå i et mere aggressivt og dynamisk spil. For nej han er jo ikke langsom som Magnus f.eks., men jeg har mine betænkeligheder ved begge om de passer ind i sådan en stil. Magnus tror jeg ikke på, men med Pedro må tiden vise det.Pastorius skrev: ↑26. jan 2022, 20:01Hvis du kalder Pedro er det svært at tage dig seriøst. Han er den spiller med den højeste topfart i truppen.Jakobsen skrev: ↑26. jan 2022, 19:56Hvis vi skal spille dynamisk og ramasjang lidt ala. VFF gør ender vi så ikke bare tilbage ved samme problemer.
Hvad om alt er, så lyder filosofien fin, men det gjorde CIFUs også, og han måtte også ty til andre metoder da det ikke virkede efter hensigten. Han har jo lige udtalt igen i hammerby at hans favorit opstilling er 4-3-3