Totalt uenig omkring kusk - det er ikke længe siden han var den suverænt stærkeste på assist - så han er i høj ind der spiller de andre gode.Jakobsen skrev: ↑16. feb 2022, 16:59Har ikke hørt udsendelsen endnu, men at holdet ikke har leveret på de parametre har været ret åbentlyst. Spørgsmålet er så hvad der skyldes Cifuentes og hvad der skyldes spillermaterialet.
Det er ikke helt lige til at spille i dybden med vores offensiv
- Makaric er bedst på indlæg
- Kusk er mere dribleren fra andet geled og ser ham også mere som individualist end ham der sætter de andre op til chancer
- Prip er lidt samme historie og heller ikke en der løber dybt
- Prica var heller ikke god på den konto.
Og hvem på vores centrale midt skulle derudover støbe kuglerne. Fossum er mere dybdeløb og boks til boks end ham der sætter andre op. MC og Pedro er klassiske seksere og magter ikke det fremadrettede og Højholts spidskompetence er heller ikke der.
Tror vi var endt med det samme indtryk under de fleste trænere. Især vi samtidig har et resultatmål. Cifuentes har klogt nok set på hvad materialet kan og ikke kan og startet der.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Illusionisten Marti?
Re: Illusionisten Marti?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Nu tog jeg mig lige tid til at høre det. Du godeste, en gang sjask. Leander fokuserer forsøger at underbygge sin kritik med det lave antal stikninger ved at sammenligne med 19/20-sæsonen, hvor tallet var højere. Øh ja. Det var under en anden træner med en anden taktik og med Patrick Olsen og Lucas på banen. Spillere, som netop har deres forcer ved stikninger, og modsat IKKE er indlægsspillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det er logisk, at man ikke spiller med stikninger, når man ikke har nogen hurtige spillere. Det skal man vist ikke have sen store dommereksamen for at regne ud.Gnu skrev: ↑16. feb 2022, 11:33Det her er et godt eksempel på, at det ikke giver mening at hive enkelte statistikker frem uden at se på konteksten. Ja, AaB har færrest through passes, men til gengæld har AaB under Cifuentes spillet med markant flere indlæg. Så noget tyder jo på, at det er et bevidst valg at man er gået væk fra stikninger og dybdeløb til fordel for indlæg.Costanza skrev: ↑16. feb 2022, 09:50Er der andre som hørte gårsdagens Mediano Data med Benjamin Leander ved roret? https://www.mediano.nu/oversigt/2022/2/ ... -det-gr-ls
Jeg synes, at der var nogle interessante pointer, der tegner et noget andet billede af AaB end det narrativ som Marti, Inge og Bælum ellers har haft travlt med at fortælle: "At AaB efter Marti er et bedre sted end tiden før Marti". På nogle områder er vi sikkert, men på afgørende parametre er vi det ikke - tværtimod.
"Tabellen lyver aldrig. Eller gør den?"
Ifølge Lander gør den når det kommer til AaB. Med afsæt i Wyscout-data konstaterer han, at AaB er faldet markant i kvalitet denne sæson (seneste 17 kampe) med præstationer, der er på niveau med et nedrykkerhold som Helsingør, Hobro og Horsens.
Her menes der at:
- Vi er det hold i ligaen, der er suverænt værst på "Through passes", som er pasninger ind i rummet bag modstanderens defensive linje. (3,5 per kamp vs et liga-gennemsnit på 6,8). Dertil er AaB næstværst når det kommer til præcisionen, da 3 ud af 4 af disse pasninger aldrig rammer en medspiller.
- Vi er det hold i ligaen, der er suverænt værst på "smart passes", der beskrives som "A creative and penetrative pass that attempts to break the opposition's defensive lines to gain a significant advantage in attack" (2,5 per kamp)
- Vi er værst i ligaen til spille bolde ind i til en medspiller på banens sidste 3.-del
- Vi har været ufattelige heldige med vores målproduktion for og imod. Statistikken for 'store chancer' hedder for AaB: 17 for og 22 imod. Konverteringen af disse til mål hedder 11 for og 5 imod.
Jeg tænker, at der var et element af "smart move" over, at Marti forlod skuden, imens han stadig pynte sin AaB-fortælling med en med 4. pladsen. For risikoen for at fortællingen bliver en helt anden til sommer er overhængende - hvis AaB ikke får løst de offensive udfordringer, som vi til dels ved at der arbejdes med.
Det undrer mig dog, at Inge ikke giver Lars Friis lidt medvind på vejen ved mere åbent at erkende de markante spillemæssige udfordringer som AaB har - og at det arbejde som Marti og staben har stået for ikke bare blindt skal videreføres.
En stor del af opgaven for Lars Friis lyder på at finde helt nye løsninger - ikke blot at finpudse eksisterende. For så kan Lars Friis hurtigt komme under pres, hvis han ikke på samme måde som Marti evner at overpræstere på målkonverteringerne.
Marti fik det maksimale ud af materialet; og det kaldes godt trænerarbejde. Længere er den ikke