Træningskamp Randers - AaB d. 17.1

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar

Re: Træningskamp Randers - AaB d. 17.1

Indlæg af Forza » 17. jan 2026, 14:06

AlbertE skrev:
17. jan 2026, 13:49
Kokkefar skrev:
17. jan 2026, 13:43
Maarup er igen overmatchet på samtlige parametre. Han ligner en eller andens kammerat, der er blevet ringet op en time før kampstart.
Ja han må videre i teksten, han bidrager ikke med noget brugbart. Mærkelig transfer
En klassisk SSE22 signing.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 17. jan 2026, 14:15

Virkelig en opløftende træningskamp i dag. Jeg har sjældent set AaB spille første træningskamp efter en vinterpause på det her niveau. Boldomgangen var virkelig god og vi fik scoret nogle rigtig fine mål. Forsvaret stod også ekstremt godt. Det eneste minus er Müller som ikke er blevet en tøddel bedre, og vel ret beset kostede begge mål eller i hvert fald 1,5.

Store plusser til mange af de unge.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. jan 2026, 14:20

andy skrev:
17. jan 2026, 14:15
Virkelig en opløftende træningskamp i dag. Jeg har sjældent set AaB spille første træningskamp efter en vinterpause på det her niveau. Boldomgangen var virkelig god og vi fik scoret nogle rigtig fine mål. Forsvaret stod også ekstremt godt. Det eneste minus er Müller som ikke er blevet en tøddel bedre, og vel ret beset kostede begge mål eller i hvert fald 1,5.

Enig og hvis pengene virkelig er så små , så er det en målmand og en 9er der står først for.
müller laver ravage og er ikke god nok.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 17. jan 2026, 14:29

baresi skrev:
17. jan 2026, 14:20
andy skrev:

Enig og hvis pengene virkelig er så små , så er det en målmand og en 9er der står først for.
Tænk engang hvis Nicolai Larsen kunne lokkes til. Ville pynte gevaldigt og skabe så ekstrem meget mere ro på standarder og indlæg.

Men vi hænger nok på Müller en god rum tid endnu, tak for den Gow.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 17. jan 2026, 15:16

emenike skrev:
17. jan 2026, 14:29
baresi skrev:
andy skrev:

Tænk engang hvis Nicolai Larsen kunne lokkes til. Ville pynte gevaldigt og skabe så ekstrem meget mere ro på standarder og indlæg.

AaB skal selvfølgelig ikke satse hele butikken, men hvis Nicolai Larsen vil til Aalborg allerede i det her vindue, så skal de slagte sparegrisen.

Et så vigtigt forår med en usikker sidste skanse kan vise sig at blive meget dyre.

Müller var ret god det første halve år skal det vel retfærdigvis skrives.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jan 2026, 17:41

Pudsigt nok spillede man klart bedst i 1. halvleg, selv om man tabte den 2-1. Set over begge halvlege: Fine takter i forsvaret hele vejen rundt. De centrale midtbanespillere løste også opgaverne helt okay fint.

Jasson ret iøjefaldende i 1. halvleg, fin kamp af amerikaneren. Offensiven var noget mere tandløs i 2. halvleg, selv om man vinder den 0-2. Jo, der er basis for såvel at finde en hurtig kant som en angriber til at supplere Helenius - men vi skal selvfølgelig huske, at vi også får John tilbage.

Kaasa virkede bedre integreret i spillet end jeg tidligere har set, uden at jeg ligefrem blev væltet omkuld af, hvad han fik leveret. Men han var da med i spillet, stod ofte de rigtige steder, og fik også sendt en afslutning afsted mod mål.

Ross, tjah, 2 mål, men også en del kiksere i sit spil, og skød i øst og vest på det hele til sidst.

Adedeji leverede en fin nok arbejdsindsats, synes jeg, han virkede ikke ugidelig i det defensive arbejde, og han var da meget engageret i offensiven, men man kan godt se, han ikke har spillet en ærlig fodboldkamp meget længe. Spørgsmålet er, om man skiller sig af med ham før han har fået træningskampe nok til at få lidt kampform tilbage i benene, så vi kan se, hvad hans reelle niveau er.

Ellers en kamp, hvor man ikke kunne se, at det var superliga mod 1. division. Randers lignede ikke et hold, som allerede havde spillet en træningskamp og vundet (over Viborg). Nærmere et superligahold, som ikke rigtigt kunne svinge sig op til at give den gas mod et 1. div. hold. Det skal ikke tage noget fra AaB's indsats, hvor man stod rigtig flot og koncentreret imod, hvad de kom med i næsten alle sekvenser. Det eneste, man bare stadig må sige, det er, at vi ser sårbare ud mod hold, som kan finde ud af at lægge lidt pres på med hjørnespark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jan 2026, 17:47

DarkHorse9000 skrev:
17. jan 2026, 15:16
emenike skrev:
17. jan 2026, 14:29
baresi skrev:
andy skrev:

AaB skal selvfølgelig ikke satse hele butikken, men hvis Nicolai Larsen vil til Aalborg allerede i det her vindue, så skal de slagte sparegrisen.

Et så vigtigt forår med en usikker sidste skanse kan vise sig at blive meget dyre.

Müller var ret god det første halve år skal det vel retfærdigvis skrives.
Müller har stået et helt okay efterår, og i dag har han også et par udmærkede indgreb, ligesom han skiller sig fint af med bolden. Skal jeg kritisere ham for noget ud over sekvensen med mål nr. 2, så er det nok, at der er 2-3 Randers-indlæg i feltet, hvor jeg godt lige ville se ham gå ud og gribe i hvert fald et af dem, i stedet for at bokse. Og så har han den ene fejlvurdering, hvor det hele kommer til at se enormt dumt ud. Man skal vel bare huske, at han var endt i en 1-1 mod angriberen, hvor han skulle løbe baglæns og forsøge at nå ind i målfeltet ellers, sådan som man smed bolden længere oppe af banen. Det kunne nok godt være endt med en Randers-scoring alligevel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. jan 2026, 18:23

Fantastisk med en sejr i første test! Forhåbentlig kan vi se frem mod en god optakt og et forår der kulminerer med en oprykning tilbage i det fine selskab.

Håber virkelig at der bliver arbejdet i døgndrift på at få en ny målmand.
Han er ikke I nærheden af at have niveauet. Synes folk herinde er søde mod ham ifht til de to mål.
Det er uhørt ringe niveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 17. jan 2026, 19:46

Nogen der ved, hvorfor Kornelius Normann ikke var med? Går ud fra at John stadig holder ferie efter AfCon

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 17. jan 2026, 20:53

ebbejeppe skrev:
17. jan 2026, 19:46
Nogen der ved, hvorfor Kornelius Normann ikke var med? Går ud fra at John stadig holder ferie efter AfCon
Han var blandt tilskuerne i Randers, så går ud fra at han var skadet..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. jan 2026, 21:01

Positivt med en sejr og en generel god præstation mod et superligahold, der burde være længere i sine forberedelser end AaB.

Jeg synes nogle gange Müller får lige rigeligt med kritik men det ser godt nok skidt ud på de 2 mål. Til gengæld ser det uvant skarpt ud fra Ross.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jan 2026, 09:21

Hanga skrev:
17. jan 2026, 21:01
Positivt med en sejr og en generel god præstation mod et superligahold, der burde være længere i sine forberedelser end AaB.

Jeg synes nogle gange Müller får lige rigeligt med kritik men det ser godt nok skidt ud på de 2 mål. Til gengæld ser det uvant skarpt ud fra Ross.
Han får kritik men for det meste er den berettiget. En målmands evner mener jeg består også af at skabe et trygt forsvar.. og Müller skaber alt for stor Usikkerhed.
Alle standard situationer er ren og skær lotto - han sejler rundt.
Han er reaktions stærk og god mand til mand.
Men han har alt for mange graverende fejl der desværre skaber utryghed omkring ham og i går ingen undtagelse - mål 2 er decideret en katastrofe og total umoden valg af en moden keeper. . .
Hvis vi skal have chancer for at rykke op skal den bagerste skanse være en man stoler på

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jan 2026, 09:22

RicoBR02 skrev:
17. jan 2026, 20:53
ebbejeppe skrev:
17. jan 2026, 19:46
Han var blandt tilskuerne i Randers, så går ud fra at han var skadet..
Han var ramlet sammen med et par spillere til træning så vist bare noget små skadet eller lige for at passe ekstra på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2026, 10:49

baresi skrev:
18. jan 2026, 09:21
Hanga skrev:

Han får kritik men for det meste er den berettiget. En målmands evner mener jeg består også af at skabe et trygt forsvar.. og Müller skaber alt for stor Usikkerhed.
Men han har alt for mange graverende fejl der desværre skaber utryghed omkring ham og i går ingen undtagelse - mål 2 er decideret en katastrofe og total umoden valg af en moden keeper. . .
Hvis vi skal have chancer for at rykke op skal den bagerste skanse være en man stoler på
Jeg er ikke uenig, men jeg ser ham også jævnligt få skylden for mål der i lige så høj grad kunne være forsvarets skyld eller som bare er godt sparket ind. Personligt så jeg da også gerne en opgradering på posten, vær ikke i tvivl om det. Jeg tvivler bare på at vi får det, så han skal meget gerne få elimineret de her helt graverende fejl som vi så i går.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2026, 13:26

Hanga skrev:
18. jan 2026, 10:49
baresi skrev:
18. jan 2026, 09:21
Hanga skrev:

Jeg er ikke uenig, men jeg ser ham også jævnligt få skylden for mål der i lige så høj grad kunne være forsvarets skyld eller som bare er godt sparket ind. Personligt så jeg da også gerne en opgradering på posten, vær ikke i tvivl om det. Jeg tvivler bare på at vi får det, så han skal meget gerne få elimineret de her helt graverende fejl som vi så i går.
Det virker bare til hans svagheder er så store, at de er et problem. Det er jo både i Superliga og 1 div han er faldet igennem. Virker til holdene har læst hans svagheder og de er lette at udnytte.
RAUS RAUS SSE!

Besvar