Træningskamp AaB VS ÍBV Vestmannaeyjar 16.02.26, kl. 12

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskamp AaB VS ÍBV Vestmannaeyjar 16.02.26, kl. 12

Indlæg af FIDEL » 16. feb 2026, 14:21

Jeg ved ikke hvad der overrasker mig mest. At Børsting er blevet SÅ ringe eller, at V. Møller vurderes bedre end Kaasa.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 16. feb 2026, 14:23

FIDEL skrev:
16. feb 2026, 14:21
Jeg ved ikke hvad der overrasker mig mest. At Børsting er blevet SÅ ringe eller, at V. Møller vurderes bedre end Kaasa.
i hvert tilfælde ikke børsting haha

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. feb 2026, 14:28

FIDEL skrev:
Uden at have set kampen kan jeg afsløre for dig, at Børsting altid har været SÅ ringe. Han kan ikke spille fodbold og kompenserer ikke for det ved at bevæge sig klogt på en fodboldbane. På mange måder er han den ultimative AaB-efter-2014 spiller. Ud fra beskrivelsen da han blev rykket op, skulle man jo tro han var den næste Clarence Seedorf eller Edgar Davids.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. feb 2026, 14:30

baresi skrev:
16. feb 2026, 14:23
FIDEL skrev:
i hvert tilfælde ikke børsting haha
Anyway, forhåbentligt en brugbar træningskamp idag. Som altid i en opstart, så er der en del spillere, som skal oppe sit game betragteligt inden den første kamp. Én ting er dog sikkert; Der skal præsteres i dette forår!! Gør man ikke det, så skal man ikke spille i AaB. Jeg kigger især på dig Adedeji, Håpness, Kaasa, Maarup, Jasson, Børsting.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 16. feb 2026, 14:57

Jeg har ikke set kampen, men kan vi ikke blive enige om at det ikke giver meget mening at drage store konklusioner udfra en reserveholdstræningskamp?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. feb 2026, 15:24

Kasper skrev:
16. feb 2026, 14:57
Jeg har ikke set kampen, men kan vi ikke blive enige om at det ikke giver meget mening at drage store konklusioner udfra en reserveholdstræningskamp?
Ikke en reserveholdskamp som sådan.
Vi kan konkludere, at B kæden ikke var noget som helst værd idag. De var vel knap nok på 2. div-niveau. Ukoncentreret og usammenhængende. Ærgerligt for dem, som gerne vil spille i A-kæden, at de ikke viser noget som helst brugbart.
Vi kan også konkludere, at der er flere spillere, som helt forventet skal lægge mange procenter på sit spil.
Og så viser kampen idag, at holdet stadig mangler en god 9´er + en central midt med kvalitet. Helt som forventet.
Alle disse ting kan dog ændre sig.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 16. feb 2026, 15:39

Vi spillede mod IBV´s reserver i anden halveg..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. feb 2026, 16:05

Det skal nok blive et hyggeligt forår i føljetonen 'VfB Peters'
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 16. feb 2026, 16:09

Sapiens skrev:
16. feb 2026, 15:39
kilde på det ?

islændingerne startede med 7 som er inde omkring start-11 eren, 3 reservespiller og en spiller på prøve
hjertet i nord :aabfan:

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 16. feb 2026, 17:35

Jeg kommer simpelthen aldrig til at forstå, hvordan en profil som Kaasa kan gå fra profil i toppen af tippeligaen og til bænkevarmer og alibi spiller for et midterhold i 1. Division. Det har for mig været svært at se hans spidskompetencer, og hvad han burde være god til.
Jeg troede længe Bomholt blokerede lidt for ham, men nu er han tilsyneladende overhalet af både Håpnes og Møller.

Et kuriosum er det i øvrigt, at Håpnes jo, sine mangler til trods, har vist langt mere og givet løfter om mere end Kaasa. Hvis man sammenligner de to:

- Kaasa: 173 kampe i Elite serien (+ ca. 20 i Europa)
- Håpnes: har aldrig spillet i Elite serien

Eneste håb er, at der stadig kan være norske klubber, der kunne fristes til at hente ham tilbage til Norge til sommer. Han tjener nok kassen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. feb 2026, 17:35

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... i-optakten

Højer prøver at tage de positive briller på - jeg må sige at jeg især griner lidt af denne kommentar.

"- Når man er midt i det, er det altid forfærdeligt at tabe i optakten, men efter rigtig mange år har jeg lært, at det er meget godt at få et nederlag, fordi det er der, vi finder ud af, at vi ikke er uovervindelige."

Så folkens, ro på, det var godt at blive hevet ud af denne illusion om et uovervindeligt AaB :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 16. feb 2026, 17:38

Der er ikke den samme nerve og intensitet i træningskampe, især når man vil have alle 23 mand i aktion, men den sidste test stiller man altid op med den start 11 der er tiltænkt Hillerød. Man bygger vel på det relationelle nu med bedre græs under fødderne, ikke mere noget med at alle skal i aktion i hver træningskamp. Jeg forstår godt hvorfor man gør det når alle er med på træningslejr, man skal se om nogle har flyttet sig i opstarten og se dem an ifht bænken og indskiftninger etc. Men man spiller nærmest udelukkende individuelt i sådan en halvleg, i hvert fald for reserverne, der er jo ikke nogen relationer, og trænerne ser kun på de individuelle præstationer.

Jeg hæfter mig ved en Kubel der har noget af det vi har manglet, han ligner i hvert fald en der kan skabe plads for andre, det er lidt af en opgradering på den position. Men relationerne skal lige på plads før vi ser præcis hvor stor en effekt han vil få på vores offensive udtryk. Og så hæfter jeg mig ved Bonde, der ligner en der kan spille en vigtig rolle ifht efteråret. Som flere andre vil jeg gerne se hvem der skal spille ved siden af Bonde, de må vise sig frem her på træningslejren.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. feb 2026, 17:48

Hanga skrev:
16. feb 2026, 17:35

Højer prøver at tage de positive briller på - jeg må sige at jeg især griner lidt af denne kommentar.

"- Når man er midt i det, er det altid forfærdeligt at tabe i optakten, men efter rigtig mange år har jeg lært, at det er meget godt at få et nederlag, fordi det er der, vi finder ud af, at vi ikke er uovervindelige."

Så folkens, ro på, det var godt at blive hevet ud af denne illusion om et uovervindeligt AaB :P
Men han har jo alligevel ret i, at der også er noget at hente i et nederlag i en træningskamp. Og hellere begå fejlene til træning end i en tællende kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. feb 2026, 17:50

Funky skrev:
16. feb 2026, 17:48
Hanga skrev:

Men han har jo alligevel ret i, at der også er noget at hente i et nederlag i en træningskamp. Og hellere begå fejlene til træning end i en tællende kamp.
Jeg er helt med på budskabet, det er bare komisk formuleret :P
Hvis nogen gik rundt med en følelse af at AaB var uovervindelige skal de indlægges på den lukkede.

Dernæst vil jeg sige, at vi har haft så mange nederlag og rap over fingrene, at jeg er skuffet over holdet hvis det fortsat har brug for påmindelser om at man ikke kan tage for let på tingene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. feb 2026, 18:07

Hanga skrev:

Det er sgu fint sagt. Jeg må jo nok indrømme, at jeg er en af dem, der nok trængte til at blive hevet ned på jorden igen og indse, at træerne ikke vokser ind i himlen.

Vi er blevet alt for forkælet og forvænte de sidste par år, så det er rigtig godt med et wakeup call.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. feb 2026, 18:23

Hanga skrev:
16. feb 2026, 17:50
Funky skrev:
16. feb 2026, 17:48
Hanga skrev:

Jeg er helt med på budskabet, det er bare komisk formuleret :P
Hvis nogen gik rundt med en følelse af at AaB var uovervindelige skal de indlægges på den lukkede.

Dernæst vil jeg sige, at vi har haft så mange nederlag og rap over fingrene, at jeg er skuffet over holdet hvis det fortsat har brug for påmindelser om at man ikke kan tage for let på tingene.
Bevares, men efter nogle forholdsvis opløftende indsatser og resultater under hjemlige himmelstrøg indtil i dag i denne optakt, så er det da udmærket, at træner-teamet får nogle brugbare svar på, hvordan hierarkiet egentlig skal være, i stedet for at skulle bygge på indtryk, hvor eks. Jasson og Adedeji har set fra "okay" til "gode" ud. Det er vel noget med også at få lov at se, hvor hierarkiet egentlig er i truppen, og hvordan det fungerer, når tingene ikke lige kører. Jeg noterer mig eks., at en Marc Nielsen åbenbart har det i sig at prøve at gå foran og kræve noget af sine holdkammerater i 1. halvleg i dag. Sådan en spiller vil jeg da gerne have på banen. Folk som lukker ned og ser ud til at løbe rundt og have ondt af sig selv - not so much. På den konto lyder det også til, at Børsting fortjener ros.
De svar er sgu nok væsentlig mere værd i sidste ende, end hvis vi havde reddet 2-2 eller 3-2 hjem.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 16. feb 2026, 18:33

Pontoppi skrev:
16. feb 2026, 16:09
Sapiens skrev:
16. feb 2026, 15:39
kilde på det ?

islændingerne startede med 7 som er inde omkring start-11 eren, 3 reservespiller og en spiller på prøve
Fra Nordjyske:

"I pausen blev noget der minder om galla-opstillingen sendt på banen. Den besætning fik en flyvende start med en scoring fra Kelvin John på det første angreb, men det begyndende stormløb aftog i styrke, som minutterne gik.

Det endda til trods for, at IBV nu havde sine reserver på banen."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. feb 2026, 18:38

Adedeji og Jasson. Det er seriøst to spillere med et lavt spillemæssigt niveau og et endnu lavere mentalt niveau. Dem kan vi sgu degradere til vandbærere på amatørholdet uden det kunne mærkes. Den personlighed Jasson viste til pre-season, hvor han opførte sig som en fem årig og var ved at flejne på en holdkammerat da spillerne stod og pjattede lidt ved poolbordene. Det ligner, at det er samme pattebarn vi ser på banen - især når det går skidt. Jasson var qua. et Ok MLS CV en af dem jeg havde forhåbninger til, men han er endt som skuffende midtbanefyld. Tilbyd ham gerne billigt til samtlige Tippeliga klubber.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. feb 2026, 19:12

Jakobsen skrev:
16. feb 2026, 18:38
Adedeji og Jasson. Det er seriøst to spillere med et lavt spillemæssigt niveau og et endnu lavere mentalt niveau. Dem kan vi sgu degradere til vandbærere på amatørholdet uden det kunne mærkes. Den personlighed Jasson viste til pre-season, hvor han opførte sig som en fem årig og var ved at flejne på en holdkammerat da spillerne stod og pjattede lidt ved poolbordene. Det ligner, at det er samme pattebarn vi ser på banen - især når det går skidt. Jasson var qua. et Ok MLS CV en af dem jeg havde forhåbninger til, men han er endt som skuffende midtbanefyld. Tilbyd ham gerne billigt til samtlige Tippeliga klubber.
Mon ikke han nærmere skal hjem til staterne igen, når den dag kommer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. feb 2026, 20:35

Funky skrev:
16. feb 2026, 19:12
Jakobsen skrev:
16. feb 2026, 18:38
Mon ikke han nærmere skal hjem til staterne igen, når den dag kommer.
Well han måtte skifte til FCM eller BIF for min skyld. Endnu et jammerligt SSE køb.
RAUS RAUS SSE!

Besvar