AaB - Brøndby if, søndag d. 12. maj 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 12. maj 2013

Indlæg af MrBangDK » 12. maj 2013, 20:24

tag det nu roligt....

Vi spillede en ringe 1. halvleg, men er rigtigt godt med i 2. Brøndby står kompakt, og vi er ikke gode nok til at spille den ud over kanterne. Vi er tæt på at komme til chancerne, og vi ser også et Brøndby hold der leverer ganske godt opspil, men som (sædvanlig) er pisse uskarpe i deres sidste berøringer foran mål! Læg dertil, at vi stiller med den yngste gennemsnitsalder i denne sæson. Det går op og ned, og i dag var vi ikke 100% med fra start. Men det er vi i næste uge!

Vi kan selv afgøre det. Jeg tror fuldt og fast på, at FCK manner sig op i næste runde. De taber nok til Esbjerg i aften, og den vil de som mesterhold ikke have hængende på sig. Jeg tror også på, at vi nok skal hente et point i Århus.. og så er det pludselig op til os selv, om vi skal spille Europa, når vi møder Randers i sidste runde. Et fyldt Aalborg Stadion og lækker pinsesol. Det bliver fantastisk!!
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2013, 21:03

MrBangDK skrev:tag det nu roligt....

Vi spillede en ringe 1. halvleg, men er rigtigt godt med i 2. Brøndby står kompakt, og vi er ikke gode nok til at spille den ud over kanterne. Vi er tæt på at komme til chancerne, og vi ser også et Brøndby hold der leverer ganske godt opspil, men som (sædvanlig) er pisse uskarpe i deres sidste berøringer foran mål! Læg dertil, at vi stiller med den yngste gennemsnitsalder i denne sæson. Det går op og ned, og i dag var vi ikke 100% med fra start. Men det er vi i næste uge!

Vi kan selv afgøre det. Jeg tror fuldt og fast på, at FCK manner sig op i næste runde. De taber nok til Esbjerg i aften, og den vil de som mesterhold ikke have hængende på sig. Jeg tror også på, at vi nok skal hente et point i Århus.. og så er det pludselig op til os selv, om vi skal spille Europa, når vi møder Randers i sidste runde. Et fyldt Aalborg Stadion og lækker pinsesol. Det bliver fantastisk!!
Hm. Har lige set 2. halvleg af fck-esbjerg. Københavnerne er gået på sommerferie, det ligner desværre 3 point til Randers på torsdag. Svær kamp der venter i Århus, men meget afhænger selvfølgelig af hvor motiverede agf er. Enten er de frigjorte eller forhåbentlig er de mere eller mindre ligeglade med kampen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 12. maj 2013, 21:07

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:tag det nu roligt....

Hm. Har lige set 2. halvleg af fck-esbjerg. Københavnerne er gået på sommerferie, det ligner desværre 3 point til Randers på torsdag. Svær kamp der venter i Århus, men meget afhænger selvfølgelig af hvor motiverede agf er. Enten er de frigjorte eller forhåbentlig er de mere eller mindre ligeglade med kampen.
Og du synes Randers er så gode, at de bare lige går ind og sænker mestrene? Ja klart, for de er jo inde i en MEGA god stime og har virkelig vist at de kæmper for bronze.. INTET er afgjort i den kamp, og som skrevet, så er jeg helt sikker på, at FCK er tilbage på sporet i næste uge. Jeg nægter at tro på, at Ariel Jacobs vil finde sig i det han så i dag!

Edit: http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... n-rasende/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 12. maj 2013, 21:08

Så kom jeg også hjem... Set fra stadion var det vel et nogenlunde retfærdigt resultat. Dalles hovedstødschance burde have givet mål, omvendt kan vi takke Nicolai for, at vi ikke kom bag ud med to. Jeg synes i den grad Curth gjorde en forskel. Da han kom på banen havde vi lige pludselig en at spille op på, som rent faktisk kunne vinde duellerne og holde lidt fast i bolden. Måske er det på tide, at give ham chancen fra start igen. Frederiksen var godt nok ikke god i dag... Positivt at opleve Telander fra start. Ham er der sgu krummer i, når han bliver spillet helt ind.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. maj 2013, 21:16

Jeg håber Kent er åben nok til at give Thelander en retfærdig chance for at spille sig på holdet, når nu KEP selvforskyldt er ude i 3 kampe. Ikke at KEP har spillet sig af, men givet at Thelander bliver ved med at imponere, så står de ret lige. Skønt han er en høj spiller har han nogle gode bevægelser og et fint touch på bolden for en forsvarsspiller. Kunne godt forestille mig han er en mand for at skabe ro til at spiller bolden op nede fra, som vi jo forsøger at praktisere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 12. maj 2013, 21:19

MHJ skrev:Jeg håber Kent er åben nok til at give Thelander en retfærdig chance for at spille sig på holdet, når nu KEP selvforskyldt er ude i 3 kampe. Ikke at KEP har spillet sig af, men givet at Thelander bliver ved med at imponere, så står de ret lige. Skønt han er en høj spiller har han nogle gode bevægelser og et fint touch på bolden for en forsvarsspiller. Kunne godt forestille mig han er en mand for at skabe ro til at spiller bolden op nede fra, som vi jo forsøger at praktisere.
Og virkelig god til at følge modstanderen, også i feltet, selvom det jo notorisk er mere farligt pga. risikoen for straffespark. Jeg tager sgu også hatten af for hans indsats i dag!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 12. maj 2013, 21:20

Nederlaget i aftes kan være lige netop den motivation fck spillerne skal bruge, for at gå ud og præstere imod randers. Der er også altid fans med som de vil kæmpe for. Men det lignede i aftes at de har fejret det mesterskab lige mange dage nok, og det tror jeg ikke Ariel vil finde sig i i den kommende uge.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 12. maj 2013, 21:24

Oldager skrev:Nu bliver det rigtigt spændende i de sidste kampe. Sejr mod AGF og Randers. Optimist.

Synes at vi havde fortjent sejren, men nu er der jo egentlig ikke noget der hedder fortjent i fodbold, så jeg lukker bare røven. Nu bliver det skide spændende i de næste to kampe. Det gik som frygtet med Due i store dele af kampen og WIchmann var kun synlig i momenter. Brøndby skal ikke ødelægge mit humør, så kampen er for mig glemt. Sejr mod AGF og en perfekt afsked med Lynge mod Randers, hvor bronzen stadig kommer i hus.

Med hensyn til Helenius, så har han haft flere fine frispark. Der er ikke nogen bedre i truppen. Jo, Due og Hallur kan da også bruges. Måske kan Kusk bruges. Hvis Bruhn skulle etablere sig på superligaholdet, så har vi endnu en gut, som der også kan et og andet på et frispark. Ellers kan vi vente på Moses Opondo eller hvem der ellers skyder frispark for u17

AL respekt til Dues indlæg, men jeg håber at den mere dynamiske Thomsen er at finde foran Ahlmann, når vi gæster Århus. Ahlmann gjorde det dog fint, selv med due foran. Glæder mig til V. Ahlmann i truppen. Mon J. Ahlmann kan blive udtaget til VM-kval.? Lasse og Thelander gjorde det fint, det kunne være bedre, men de skal jo lige lære hinanden at kende. Lasse er ikke så god til at gå forrest, som f.eks. måske er, og det kan være et mindre problem.

Hvorfor spilles kampen mod AGF en torsdag?
I modsætning til onsdag?

Fordi sidste spillerunde er på næste mandag. Så er der lige meget hviletid mellem kampene.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2013, 21:26

MrBangDK skrev:
MHJ skrev:Jeg håber Kent er åben nok til at give Thelander en retfærdig chance for at spille sig på holdet, når nu KEP selvforskyldt er ude i 3 kampe. Ikke at KEP har spillet sig af, men givet at Thelander bliver ved med at imponere, så står de ret lige. Skønt han er en høj spiller har han nogle gode bevægelser og et fint touch på bolden for en forsvarsspiller. Kunne godt forestille mig han er en mand for at skabe ro til at spiller bolden op nede fra, som vi jo forsøger at praktisere.
Og virkelig god til at følge modstanderen, også i feltet, selvom det jo notorisk er mere farligt pga. risikoen for straffespark. Jeg tager sgu også hatten af for hans indsats i dag!
Enig. Jeg var positivt overrasket over Thelander, der greb chancen i dag.

Ang. på torsdag så har fck altså været dårligt kørende i lang tid. Fck har helt uhørt kun vundet én af deres sidste 8 kampe (mesterskabskampen i Farum). Det er ikke ligefrem noget der tyder på at vi kan forvente hjælp fra den kant, men selvfølgelig kan vi altid håbe.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. maj 2013, 21:30

Onside, altså, for faen.. Stop med at udstille AaB'ere som iskolde djævle. Synd for Bræmer, den stakkel. Han er sgu da en god fyr.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 12. maj 2013, 21:56

Nå "shit happens" tror desværre at vi skal døje med Bundby nok en sæson :thumbsdown: ville have givet hvad som helst for at det var OS der bankede sømmet i bund......
Håber der er andre der har en hammer.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 12. maj 2013, 22:16

Oldager skrev:Onside, altså, for faen.. Stop med at udstille AaB'ere som iskolde djævle. Synd for Bræmer, den stakkel. Han er sgu da en god fyr.
For os som ikke så Onside, hvad refererer du til?

Pinlig indsats af de røde i dag, nærmest hele vejen rundt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. maj 2013, 22:24

Kenneth K skrev:
Oldager skrev:Onside, altså, for faen.. Stop med at udstille AaB'ere som iskolde djævle. Synd for Bræmer, den stakkel. Han er sgu da en god fyr.
For os som ikke så Onside, hvad refererer du til?

Pinlig indsats af de røde i dag, nærmest hele vejen rundt.
Der var bare lige et indslag om Bræmer, der snakkede om hvor kynisk fodboldverdenen er, og så nævner speakeren, at ingen af de tidligere venner fra AaB var der for at hjælpe ham, ingen ringede, bla bla bla. Augo og Lynge blev også interviewet igennem indslaget. Lynge kom med en af hans mange lune bemærkning, som gav mig et smil på læben, og jeg da i tænke om hvor kort tid vi egentlig har ham ved roret.

Han skal da slutte ligesom Sir Alex på midten af banen med en mikrofon. Sådan skal det være da. :aabfan:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Simon
1. div
1. div
Geografisk sted: 9381

Indlæg af Simon » 12. maj 2013, 22:26

Først og fremmest dejligt at vi får os et point efter sådan en lorteindsats i dag. 1. halvleg HELT elendig!!! Heldigvis får de dog mandet sig en smule op til 2. halvleg, men stadig LANGT fra godkendt i min bog. MOM (ifølge folk på stadion) Niklas Helenius. Hvem er de folk som giver knægten topkarakter, når det eneste han leverer i kampen er en scoring? Jo jo, en scoring er da ganske fint specielt når da kommer 1 point ud af det, men han leverer INTET udover målet. Jeg plejer at se en Hr. Helenius meget mere arbejdende end det var tilfældet i dag. Jeg ser tidligere i indlægget at en person (jeg nævner ingen navne) har Kusk som MOM. NEJ NEJ NEJ!!! Han præsterer langt fra vanlig standard og det er ikke mange gange jeg ser ham udfordre Bøf's forsvar for alvor. Jo, han kommer da frem til chancer men nogle harmløse af slagsen og alt for tit spillede han bolden til siden eller bagud i stedet for at udfordre som vi kender ham. Han lignede i dag en der ikke troede på sig selv. Kampens spiller er svær i dag da der var alt for få der leverede vanlig standard. Mine kandidater ville være følgende: Rasmus Thelander som ikke lavede mange (hvis nogen) fejl i kampen. Dalle som igen i dag tog løbene frem af banen, som jeg i øvrigt elsker ham for. Jo manden lavede også fejl, men forsøgte i det mindste noget frem ad banen. Keeper Larsen får også et plus i min bog. Havde det ikke været for hans redning ved stillingen 1-0 kunne vi MEGET let have tabt kampen i dag. Jeg tror ikke vi var kommet tilbage hvis det i stedet hed 0-2. Nicolaj Thomsen viste gode takter efter sit indhop og jeg begriber ikke at han startede ude efter nogle ganske udemærkede præstationer i de foregående kampe. Er der nogen der ved hvorfor??? Det øvrige hold leverede efter min mening en halvsløj/jævn indsats i dag. SKAM JER!!!! I spiller om bronchemedaljer. Jeg håber der er mere gejst og vilje, til at vinde i de to sidste kampe. Giv os nu det metal gutter!!!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 12. maj 2013, 22:43

Simon skrev:Først og fremmest dejligt at vi får os et point efter sådan en lorteindsats i dag. 1. halvleg HELT elendig!!! Heldigvis får de dog mandet sig en smule op til 2. halvleg, men stadig LANGT fra godkendt i min bog. MOM (ifølge folk på stadion) Niklas Helenius. Hvem er de folk som giver knægten topkarakter, når det eneste han leverer i kampen er en scoring? Jo jo, en scoring er da ganske fint specielt når da kommer 1 point ud af det, men han leverer INTET udover målet. Jeg plejer at se en Hr. Helenius meget mere arbejdende end det var tilfældet i dag. Jeg ser tidligere i indlægget at en person (jeg nævner ingen navne) har Kusk som MOM. NEJ NEJ NEJ!!! Han præsterer langt fra vanlig standard og det er ikke mange gange jeg ser ham udfordre Bøf's forsvar for alvor. Jo, han kommer da frem til chancer men nogle harmløse af slagsen og alt for tit spillede han bolden til siden eller bagud i stedet for at udfordre som vi kender ham. Han lignede i dag en der ikke troede på sig selv. Kampens spiller er svær i dag da der var alt for få der leverede vanlig standard. Mine kandidater ville være følgende: Rasmus Thelander som ikke lavede mange (hvis nogen) fejl i kampen. Dalle som igen i dag tog løbene frem af banen, som jeg i øvrigt elsker ham for. Jo manden lavede også fejl, men forsøgte i det mindste noget frem ad banen. Keeper Larsen får også et plus i min bog. Havde det ikke været for hans redning ved stillingen 1-0 kunne vi MEGET let have tabt kampen i dag. Jeg tror ikke vi var kommet tilbage hvis det i stedet hed 0-2. Nicolaj Thomsen viste gode takter efter sit indhop og jeg begriber ikke at han startede ude efter nogle ganske udemærkede præstationer i de foregående kampe. Er der nogen der ved hvorfor??? Det øvrige hold leverede efter min mening en halvsløj/jævn indsats i dag. SKAM JER!!!! I spiller om bronchemedaljer. Jeg håber der er mere gejst og vilje, til at vinde i de to sidste kampe. Giv os nu det metal gutter!!!
Synes det rammer meget godt det der. Vil dog give Due lidt mere kredit end der ellers bliver givet i tråden, synes han kæmper bravt og viser en god indstilling. Han ser ud til at stå lidt forkert i nogle situationer og en del gik galt i starten - men han bliver ved med at prøve, hvilket også ender i en assist. Givet hans kampform synes jeg det var godkendt.

Synes SF, LN, Helenius og Kusk er de mest skuffende i dag, ikke fordi de er deciderede ringe, men fordi jeg godt synes man kan tillade sig at forvente lidt mere af dem. Vi ved hvad de kan og skal vi vinde, så skal de spille op til det de kan. Hvor er den vilje Kusk viste i efteråret? Til trods for nogle sløje BIF-backs, synes jeg ikke at han ruller dem bare en enkelt gang i dag. Gi' os noget magi Kusk :) SF og Helenius ser ikke ud til at have nogle aftaler indbyrdes, der er flere gange hvor de ikke tror på, at den andens bold når frem og de header/spiller meget tit i dybden i blinde, hvor makkeren står og glor som om det var den største overraskelse i verden, at den anden vandt en duel. Kom nu drenge! Flot mål af Helenius, credit, men ellers ser man ikke meget til ham.

Min MOM: Thelander. Skarp og oppe på mærkerne, redder os flere gange, hvor KEP aldrig ville have nået frem, bl.a. en bold i dybden i 1. halvleg til Gehrt, hvos LN kommer på den gale side af ham.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Jokeren1978
Drenge
Drenge

Indlæg af Jokeren1978 » 12. maj 2013, 23:19

En mulighed for at banke Brøndby ud af superligaen

Hjemmebanefordel

Et svagt Brøndbyhold

Hvor fanden blev motivationen af. Det Brøndbyhold kunne spilles ud af banen hvis vi spillede i vanlig tempo. Det er en om'er

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. maj 2013, 23:23

Jeg tror nogle gange at nervøsitet bliver forvekslet med manglende motivation og gejst... Som jeg ser det var vi for krampagtige i 1. halvleg og turde ikke helt presse på og gå 100% i duellerne. Det behøver altså ikke være fordi, man ikke er tændt. Det bliver noget af en test af de unge drenges mentale styrke, at skulle igennem de sidste par kampe her med sejre til følge, for skal da love for at vi bliver presset bagfra af FCM og Esbjerg der lader til at vinde alt i øjeblikket. Jeg frygter gummiben fra vore side.

Jeg er noget skuffet over det forår, som Kasper Kusk har leveret. Som jeg ser det, er han den spiller, der er faldet mest i niveau fra efterår til forår. Tidligere var en en ekstremt kampafgørende spiller med mange mål og gode assists, det har vi altså ikke set ret meget til her i foråret. Igen i dag forbliver det lige ved og næsten for Kasper, et par okay forsøg fra distancen og ellers en lidt anonym indsats. Det ville altså være dejligt, hvis han kunne stemple ind til de sidste kampe her, så vores offensiv ikke er en én-mands hær i Nicklas.

Min MOM må være Thelander som jeg synes så meget stabil ud. Synes også Due fortjener lidt ros for en rigtig god 2. halvleg. Dalle spillede også en fin kamp, desværre er han tilbage i rollen som superligaens ringeste afslutter... Jeg var i lettere chocktilstand da han formåede at score i Herning, endda på en ikke 100% chance, men desværre var det en engangsforestilling. Hold da op en afbrænder, Dalle, igen igen igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

EINHILL
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af EINHILL » 13. maj 2013, 07:12

At Due er på banen, må betragtes som et kæmpe mysterium. Han er skyld i Brøndbys mål, hvor han vælger at stå og kigge, i stedet for at komme ud og få dækket af. Han skuffer gang på gang med en elendige bold omgang og spilforståelse.

MOM: ingen tvivl om at det er Thelander! Han havde styr på det hele kampen igennem og kæmpede fantastisk. Han burde overtage KEP's plads med dagens præstation.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2013, 09:07

Personligt kan jeg godt undre mig en smule over det relativt lave tilskuertal - 10.092. Jeg kender selvfølgelig godt den generelle tendens til lavere tilskuertal, men synes alligevel, det er lidt mærkeligt, at der kommer færre tilskuere end til opgøret mod FCK for 3 uger siden.

OK, vejret var ikke så godt, Aalborg spillede afgørende semifinale i håndbold, og AaB kommer lige fra et nederlag og en dårlig kamp mod SønderjyskE for at nævne et par mulige årsager.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 13. maj 2013, 09:27

Nu har jeg holdt mig fra tasterne siden hjemkomsten i går - mest af alt fordi jeg var så skuffet over at vi ikke kunne hive de 3 points hjem mod et meget ringe mandskab.

MEN nu kan jeg sku ikke længere, efter at have læst med på tråden: DET MÅ KRAFTS STEJLME HØRE OP med den heksejagt på Due der pågår herinde. Stort set hele holdet spiller krampagtigt og ide-forladt i går - og Due gør det sku ikke dårligere end så mange andre. Tvært i mod. Han kæmper og forsøger sig trods alt - og så har han et smukt oplæg til 1-1 og vores hjørnespark er bare 100% mere giftige når han slår dem. Der er en håndfuld spillere der spiller langt under Dues niveau i går - men der er bare en fast skare herinde der er stålsat på at sable manden - lige gyldigt hvad. Det må være en generel mangel på forstand på fodbold - det er da også som regel "sofavælgerne" der er de værste.

Ta' Jer sammen!

Puh. Nå men ikke noget at prale af i går, helt generelt. Jeg tror der var mange nerver inde over i går, hvilket gav udslag i et utal af fejlpasninger og meget forkrampet spil når angreb skulle afsluttes. Det var til at skrige over, når der hele tiden blev fedtet ind over midten.

Det er godt vi har en allerede godkendt sæson under bæltet - for jeg tror ikke det bliver til bronche eller Europa. Vi har lissom mistet det momentum vi havde i de 2 seneste kampe og jeg tror vi bliver overhalet af både FCM og fiskerne - som tromler derudaf. Træls - men set over hele sæsonen har vi præsteret rigtig flot!

MOM i går må være Thelander. Sikker og brøl-stærk. En kanon signing. Faktisk bedste mand i forsvaret - var klart bedere en eksempelvis Lasse.
Larsen står også en fejlfri kamp (blev ej heller testet det store).
Resten var bare under middel må man sige. Når man ved hvad en dreng som Kusk kan, så skuffer han mig lidt i går. Mange fejlpasninger og den primære kilde til at spillet altid blev klumpet sammen på midten på kanten af deres felt. Men han er også meget ung og vil få disse udfald. Nerverne spillede nok også ham et puds. Min efterhånden favorit spiller - Dalsgaard - spillede vel også en af hans ringeste kampe i foråret i går. Den side fungerede slet ikke. Men ud over Thelander (og Larsen), var det sådan set den samme dumpe-historie over hele linien (og NEJ, Due var sku ikke ringere end gennemsnittet - han formåde trods alt at generere et mål for os).
Bienvenu Bassogog!

Besvar