Randers - AaB 11. november 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Frygah » 11. nov 2013, 22:22

Helt ærligt, der er sgu forskel på at gå for tidligt, og så at være oppe på siden af ham der sparker. Aagesen er jo ikke bare lidt tidligt i feltet, han kunne jo have fungeret som en målmand nummer 2, hvis han havde fået et par milisekunder mere.

At der så er er en AaB'er med ham det meste af vejen, ved jeg ikke om ophæver situationen? Hvis det havde været en AaB'er der var løbet for tidligt, og Kusk havde brændt, var der så stadig omspark?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2013, 22:22

Funky skrev:Kære venner, kammerater...

læs lige den her fantastiske samling heste-klynk - aldrig har jeg dog kendt mage! Agesen - som skulle have haft direkte rødt! - mener at dommeren var alt for arrogant og hidsig med kortene. Bjarnarson synes Kusk er en "uærlig fodboldspiller"! Kom vildere!

http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... odstander/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... i-randers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjae første udtalelse er jo bare komplet idiotisk. Først indrømmer han, at han ikke skal kaste bolden efter en modstander og alligevel reagerer han efterfølgende med at kaste sig til jorden og tæve løs i græsset. Hvem er det der har et attitude problem? Kusk?

Nummer to synes jeg er fair nok. Sagde også på tv, at de var frustreret over at kommer bagud også ender det ofte i noget brok, men at det ikke var dommerens skyld at de tabte. Plus at omsparket var ok. Det samme siger han her. Der ud over var der en del "tynde" gule kort. Bl.a. NT og Pølsen. Hvor i mod et rødt blev overset. Jeg tror vi havde siddet lidt med samme frustration var situationen omvendt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 22:24

Pastorius skrev: En gang til om udvisningen. Jeg er helt med på at man formelt kan hive to gule kort frem i den sammenhæng - og det er Bjarnasson også - men jeg synes ikke man skal gøre det. Formelt gør dommeren selvfølgelig ikke noget forkert.
Igen: Set over hele kampen kan Bjarnarson altså ikke være forundret over at ende med 2 gule = rødt. Og jeg tror simpelthen ikke, at ret mange dommere ville holde kortene i lommen på sådan en opførsel, som Bjarnarson får sit 2. gule kort på. Så i mine øjne handler det ikke bare om, at dommeren formelt set gør det rigtige, han ligger (på sidste kort i alt fald) meget på linie med, hvad andre dommere også ville gøre. Jeg kan ikke komme i tanke om en god dommer fra ligaen, som bare ville stå og kigge på den slags.

Bjarnarson skulle sgudda bare have ædt det første kort på samme måde som Wurtz måtte æde sit, og så videre. Han har absolut ikke andre at bebrejde end sig selv. Men jeg kan da godt ærgre mig på den led, at Bjarnarsons stunt fjernede fokus lidt fra Agesens skubben rundt på Spalvis - ham havde jeg endnu hellere set smidt ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 11. nov 2013, 22:45

Funky skrev:
Pastorius skrev: En gang til om udvisningen. Jeg er helt med på at man formelt kan hive to gule kort frem i den sammenhæng - og det er Bjarnasson også - men jeg synes ikke man skal gøre det. Formelt gør dommeren selvfølgelig ikke noget forkert.
Igen: Set over hele kampen kan Bjarnarson altså ikke være forundret over at ende med 2 gule = rødt. Og jeg tror simpelthen ikke, at ret mange dommere ville holde kortene i lommen på sådan en opførsel, som Bjarnarson får sit 2. gule kort på. Så i mine øjne handler det ikke bare om, at dommeren formelt set gør det rigtige, han ligger (på sidste kort i alt fald) meget på linie med, hvad andre dommere også ville gøre. Jeg kan ikke komme i tanke om en god dommer fra ligaen, som bare ville stå og kigge på den slags.

Bjarnarson skulle sgudda bare have ædt det første kort på samme måde som Wurtz måtte æde sit, og så videre. Han har absolut ikke andre at bebrejde end sig selv. Men jeg kan da godt ærgre mig på den led, at Bjarnarsons stunt fjernede fokus lidt fra Agesens skubben rundt på Spalvis - ham havde jeg endnu hellere set smidt ud.
Det lader heldigvis til, at der bliver set på Agesens klovnerier på efterkrav.
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2013, 23:02

Det er altså især vigtigt vi får skabt et lille hul til de nærmeste forfølgere. Der er lige nu 3 point imellem nummer 11 og nummer 3. Det er altså ekstremt. Jeg vil rigtigt gerne at ligaen snart knækker, og at vi gerne er i toppen når det sker, for som det er nu er 1-2 dårlige kampe med til man går fra medaljer til at være under stregen. 6 point ned til nærmeste forfølger på 3. pladsen er derfor ikke helt skidt. Hvis vi kan få et par gode resultater de sidste par kampe af efterårs sæsonen ser det ud til at blive en rigtigt fornuftig sæson. Med det nuværende spil, og sådan, så bør 7 point de næste 3 kampe ikke være umuligt. For silvan det er sgu iorden at være AaB fan for tiden.

Man kan iøvrigt synes hvad man vil om Thelander - KEP situationen, men man må jo være ærlig og indrømme at vores defensiv har været virkeligt stærk efter KEP kom tilbage. Udover fadæsen i parken har vi lukket få mål ind, og det er også med til at vi ligger hvor vi gør. Om det så er KEPs skyld ved jeg ikke, men defensiven virker stærkere efter han er kommet med igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 11. nov 2013, 23:03

Frygah skrev: Hvis det havde været en AaB'er der var løbet for tidligt, og Kusk havde brændt, var der så stadig omspark?
Nej, det var der ikke, så havde der være indirekte frispark til Randers. Hvis der derimod var en AaBer i feltet da Kusk scorede, kunne der være dømt omspark:

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... spark.aspx
En medspiller til sparkeren overtræder spillets love:
tillader dommeren, at sparket tages
hvis bolden går i mål, tages sparket om
hvis bolden ikke går i mål, standser dommeren spillet, som genoptages med et indirekte frispark til det forsvarende hold fra det sted, hvor forseelsen blev begået.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 11. nov 2013, 23:05

Her kan man se situationen igen omkring det røde kort til Bjarnarsson:

http://onside.dk/superligaen/tv-roedt-d ... -maatte-ud" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. nov 2013, 23:21

Elscorpio skrev:Her kan man se situationen igen omkring det røde kort til Bjarnarsson:

http://onside.dk/superligaen/tv-roedt-d ... -maatte-ud" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis Kusk er uærlig, er alle hans mål så ikke-reelle?

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 12. nov 2013, 00:29

4 point i de sidste 3 kampe burde kunne lade sig gøre med to hjemmekampe. Så ville vi overraskende være på 2. pladsen vinteren over og dermed gå et spændende forår i møde.

Kæft en stemning på lægterne idag! tak til alle der mødte op for endnu en god oplevelse!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. nov 2013, 00:39

PeterS skrev:4 point i de sidste 3 kampe burde kunne lade sig gøre med to hjemmekampe. Så ville vi overraskende være på 2. pladsen vinteren over og dermed gå et spændende forår i møde.

Kæft en stemning på lægterne idag! tak til alle der mødte op for endnu en god oplevelse!

Hvornår falder der tv-penge næste gang?

Kan man i øvrigt ikke få nok af heste-klynkeriet over dommeren kan man gå ind på deres officielle hjemmeside og få mere af samme skuffe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2013, 01:13

Funky skrev:
PeterS skrev:4 point i de sidste 3 kampe burde kunne lade sig gøre med to hjemmekampe. Så ville vi overraskende være på 2. pladsen vinteren over og dermed gå et spændende forår i møde.

Hvornår falder der tv-penge næste gang?

Kan man i øvrigt ikke få nok af heste-klynkeriet over dommeren kan man gå ind på deres officielle hjemmeside og få mere af samme skuffe.
Runde 22, så hvis vi er i nærheden af toppen der kunne det ikke være helt ringe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. nov 2013, 01:16

frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Rolig nu frederikshavneren. Du har bange anelser før alle kampe, de røde kører den sikkert hjem i dag!
Håber virkelig at du har ret. Ja jeg skal være den første til at indrømme at jeg er nervøs forud for mange af kampene. Derudover er jeg også ualmindelig dårlig til at forudse resultaterne, så når jeg nu frygter at vi taber aftenens kamp så betyder det forhåbentlig at vi vinder ;)
Guldet skal hjem til .........
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div

Indlæg af Søndergaard » 12. nov 2013, 08:31

Edit: allerede citeret forrige side.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 12. nov 2013, 08:40

Søndergaard skrev:Jönsson bliver, i modsætning til herinde, rost gevaldigt i Jyllandsposten;

'Men Kusk var ikke alene om at gøre AaB seværdige i Randers. Rasmus Jönsson vimsede rundt og gjorde alt rigtigt. Den mand er storartet fundet af den nye sportschef, Allan Gaarde.

For god til Superligaen

Svenskeren er lejet i Wolfsburg og ligner umiddelbart en mand, der simpelthen er for god til Superligaen. Hans første berøring, spilforståelse og løb med bolden er af ypperste karat efter danske forhold. Nu håber man bare i Aalborg, at Wolfsburg glemmer deres lejesvend og svenskeren bliver så glad for livet ved Limfjorden, at opholdet bliver af langvarig karakter.

En spiller som Rasmus Jönsson bør elske at spille på et hold som AaB’s. At være angriber med Nicolaj Thomsen og Kasper Kusk på kanterne må føles som at være kokosfyld i en Bounty.'
Hvis du lige går en side tilbage, kan du se at det allerede er postet... :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. nov 2013, 09:13

Hold nu kæft vi var gode i går. Tak for en fantasisk fest i Randers!
Også efter kampen - det var genialt.
Hvis nogen har et par billeder eller video af fejringen efter kampen må du gerne smide dem op.

Ægte og Vild glæde.

1. Kusk
2. Thomsen
3. Alle de andre
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. nov 2013, 09:20

Det var altså endnu en formidabel kamp af Kenneth Emil, der fuldstændig neutraliserer ellers stærke Nicolai Brock i luftspillet og er vores bagerste angriber når vi bygger op. Lige nu synes jeg han er en tand bedre end Thelander, og det er fuldt ud berettiget at han starter inde.

Og så må vi heller ikke glemme at rose vores målmand, der igen leverer en næsten pletfri indsats. Det har han gjort i 2½ år nu, og i denne sæson er han også begyndt at blive mere og mere kampafgørende. Han tager lidt flere svære bolde og pillet lidt flere hjørnespark. Det er slet ikke til at forstå at manden stadig kun er 22 år, for han er i mine øjne ved at blive en af Ligaens bedste målmænd, selvom han er en helt anden type end f.eks. Hradecky, Rønnow og Wiland. Men hvor er det dog dejligt at man har en keeper, der ikke taber et indlæg ind i eget mål eller laver andre klovnerier med jævne mellemrum. Han skulle måske have haft en mand mere i muren ved deres scoring, men det er dælme også godt knaldet ind.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 12. nov 2013, 09:37

Nogen der har optaget kampen?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. nov 2013, 10:03

Bortset fra et kvarter til tyve minutter i anden halveg synes jeg vi spiller en nærmest fremragende kamp. Cadeau til Randers for at blive ved at lægge et stærkt tryk på os, på trods af, at de var nede med tre mål. Generelt var de meget aggressive i pres-spillet, men vi formår, på nær i det omtalte tidsrum, at spille os uden om dette pres og få dem til at løbe forgæves efter vores afleveringer. Derudover er det værd at bemærke, at vi nu endelig synes at score på vores chancer - et forhold vi for få uger siden så som truppens største problem. Var det ikke fordi vi kender denne trups til tider lave bundniveau, kunne man tippe os til at være favoritter til skabet.

Profilerne står nærmest i kø til at blive fremhævet i denne kamp, så jeg nøjes med to af de fremmeste. Kasper Kusks topniveau er til en helt anden liga end den danske - i går anede Randers ikke hvad de skulle stille op overfor ham. Han laver fremragende assists, han kan afdrible flere mand og han kan score mål. Og så vil jeg give Jyllands-Posten ret - hvis man ikke kan se at Rasmus Jönsson er en klassespiller, har man ikke forstand på fodbold.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. nov 2013, 10:22

limey skrev:Bortset fra et kvarter til tyve minutter i anden halveg synes jeg vi spiller en nærmest fremragende kamp. Cadeau til Randers for at blive ved at lægge et stærkt tryk på os, på trods af, at de var nede med tre mål. Generelt var de meget aggressive i pres-spillet, men vi formår, på nær i det omtalte tidsrum, at spille os uden om dette pres og få dem til at løbe forgæves efter vores afleveringer. Derudover er det værd at bemærke, at vi nu endelig synes at score på vores chancer - et forhold vi for få uger siden så som truppens største problem. Var det ikke fordi vi kender denne trups til tider lave bundniveau, kunne man tippe os til at være favoritter til skabet.

Profilerne står nærmest i kø til at blive fremhævet i denne kamp, så jeg nøjes med to af de fremmeste. Kasper Kusks topniveau er til en helt anden liga end den danske - i går anede Randers ikke hvad de skulle stille op overfor ham. Han laver fremragende assists, han kan afdrible flere mand og han kan score mål. Og så vil jeg give Jyllands-Posten ret - hvis man ikke kan se at Rasmus Jönsson er en klassespiller, har man ikke forstand på fodbold.
Er enig i alt hvad du skriver. Var meget overrasket over Risgårds forholdsvise negative holdning til AaB's spil i kampen. Jeg syntes faktisk de spillede en ganske fremragende kamp og vandt fuldt fortjent. Profilerne er stort set alle røde på banen og har svært ved at finde en spiller jeg ikke mener levede op til sine evner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 12. nov 2013, 10:37

Vi skal nyde Kusk, Jönsson og Thomsen mens vi har dem. Kusk ryger nok i vintervinduet (sammen med Lasse) og Jönsson or Thomsen er væk til sommer.

Uden dem har vi et stabilt men meget ordinært hold, der max kan svinge sig op til en 6-7 plads.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Besvar