Det gør jeg jo netop heller ikke rent sportsligt. Men at AaB og fck er i en liga for sig selv er nok lige farvet nok.Hanga skrev:Så hvori består det forkerte i Jonas' indlæg? Det ER et skridt ned rent sportsligt. Det er fair nok, hvis Kent har det bedst med, at have friske udfordringer ala den han påtog sig i AaB i sin tid. Der er ikke meget der pt. tyder på, at OB skulle overhale AaB. Vi har stadig et rigtig solidt hold, har mange nye unge spillere på vej, og har et fantastisk setup omkring holdet. Ligeledes har vi langt om længe fået styr på bøgerne.Since skrev:Det fremgår med al tydelighed du har haft en rigtig skidt dag. Økonomisk er det da et skridt op for manden personligt. Sportsligt er det et skridt ned pt men ting har det med at ændre sig lynhurtigt.jonas386 skrev:Ikke noget voldsomt skridt op? Det er et decideret skridt ned. AaB er Danmarks næstmest succesfulde klub de sidste 10 år, rent sportsligt er AaB det allerypperste i DK kun overgået af FCK.
Interessen er nok større i BIF og de kan helt sikkert stadig hive nogle større navne hjem, men ellers er resten af suppen jo slet ikke i samme liga som os.
OB er først i gang med den omstrukturering, som AaB er kommet igennem. Efter flere års forbrugsfest med kongen af ågerrenterne i ryggen, ser man nu en mere tilbageholden og mådeholdig tilgang til tingene, omend man tydeligvis stadig tør lokke med høje lønninger til nøglepersoner - og uanset hvad Kent siger, må dette have været et væsentligt argument i skiftet.
Det kan absolut ændre sig ja, og det er vel det Kent ser et potentiale og en udfordring i, men vi er jo netop enige i, at det her og nu må anses som et skridt ned, og det er jo bare det Jonas skriver. Det faktuelle i hans indlæg kan du ikke afvise.
Kent Nielsen
Re: Kent Nielsen
Selvfølgelig er OB et skridt ned ifht AaB rent sportsligt. At han får mere i posen i OB ændrer jo ikke på at mulighederne for at gøre det godt internationalt er større i AaB.Since skrev:Det gør jeg jo netop heller ikke rent sportsligt. Men at AaB og fck er i en liga for sig selv er nok lige farvet nok.Hanga skrev:Så hvori består det forkerte i Jonas' indlæg? Det ER et skridt ned rent sportsligt. Det er fair nok, hvis Kent har det bedst med, at have friske udfordringer ala den han påtog sig i AaB i sin tid. Der er ikke meget der pt. tyder på, at OB skulle overhale AaB. Vi har stadig et rigtig solidt hold, har mange nye unge spillere på vej, og har et fantastisk setup omkring holdet. Ligeledes har vi langt om længe fået styr på bøgerne.Since skrev:Det fremgår med al tydelighed du har haft en rigtig skidt dag. Økonomisk er det da et skridt op for manden personligt. Sportsligt er det et skridt ned pt men ting har det med at ændre sig lynhurtigt.jonas386 skrev:Ikke noget voldsomt skridt op? Det er et decideret skridt ned. AaB er Danmarks næstmest succesfulde klub de sidste 10 år, rent sportsligt er AaB det allerypperste i DK kun overgået af FCK.
Interessen er nok større i BIF og de kan helt sikkert stadig hive nogle større navne hjem, men ellers er resten af suppen jo slet ikke i samme liga som os.
OB er først i gang med den omstrukturering, som AaB er kommet igennem. Efter flere års forbrugsfest med kongen af ågerrenterne i ryggen, ser man nu en mere tilbageholden og mådeholdig tilgang til tingene, omend man tydeligvis stadig tør lokke med høje lønninger til nøglepersoner - og uanset hvad Kent siger, må dette have været et væsentligt argument i skiftet.
Det kan absolut ændre sig ja, og det er vel det Kent ser et potentiale og en udfordring i, men vi er jo netop enige i, at det her og nu må anses som et skridt ned, og det er jo bare det Jonas skriver. Det faktuelle i hans indlæg kan du ikke afvise.
Og så skrev jeg ikke at AaB og FCK er i en liga for sig, for FCK er naturligvis miles ahead ifht AaB, men ligesåmeget som FCK er den mest succesrige klub i DK de sidste 10 år, ligesåmeget er AaB nummer 2. 2 mesterskaber, 1 pokaltitel og 3 europæiske gruppespil, hvor man er gået videre 2 af gangene, er bedre end hvad nogen anden dansk klub, igen minus FCK, kan fremvise.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Kent vil nok gerne have nogle nye udfordringer efter denne sæson. Han vil blive husket som den mest vigtige og dygtige træner i AaBs historie og manden der sammen med Kuhn og den øvrige stab fik vendt bøtten. Håber Gaarde kan finde en lige så dygtig træner, selvom det bliver svært
Jeg læste Jonas' indlæg som, at vi set indenfor de seneste 10 år har været i en liga for sig selv sammen med FCK rent resultatmæssigt. Kan godt se ved gennemlæsning igen, at det ikke er præcist sådan formuleret. Men indenfor de seneste 10 år, er det kun FCK, der har præsteret resultater som os.Since skrev: [Det gør jeg jo netop heller ikke rent sportsligt. Men at AaB og fck er i en liga for sig selv er nok lige farvet nok.
Perioden 2005-2015:
2007: Bronze, Uefa Cup gruppespil.
2008: Mesterskab, CL gruppespil.
2009: 1/8 finale Uefa Cup.
2014: Mesterskab, pokaltitel, Europa League gruppespil.
2015: Europa League 1/18 finale og måske videre.
Brøndby og FCN har 1x DM, 2 pokaltitler. Brøndby ingen europa (som jeg husker det), FCN en direkte kval til CL hvor de fik røv. Esbjerg har et par pokaltitler og 1 flot EL kampagne. FCM og OB en række 2.-3. pladser, OB et enkelt EL gruppespil og pokaltitel.
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Year well....monney makes the world go round
intet nyt under solen.
http://www.bt.dk/superligaen/ob-rigmand ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bt.dk/superligaen/ob-rigmand ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
http://www.bt.dk/superligaen/saa-taet-v ... -skilte-de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bt.dk/superligaen/saa-taet-v ... -skilte-de" onclick="window.open(this.href);return false;
Desuden er det spændende med flere kandidater som selv har meldt sig. Forhåbentligt er det nogen med kvalitet, og ikke kvantitet.
Har svært ved at forestille mig at for gamle håndvægte i fitnesslokalet er en væsentlig årsag til brudet. I så fald er det i hvet fald et gigantisk selvmål af AaB.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
"Men OB fristede i kulissen Kent Nielsen med nye udfordringer, hvor han virkelig skal gøre sig umage for ikke at blive en succes, samt en væsentligt større lønpakke og et større budget på den sportslige del."
Jeg kan godt forstå han blev fristet af disse kriterier når han ikke er Aalborggenser eller ægte AaB'er.
Jeg kan godt forstå han blev fristet af disse kriterier når han ikke er Aalborggenser eller ægte AaB'er.
Nu er Thorborg godt nok Danmarks 15. Rigeste mand. Men man glemmer ofte at der sidder 3 milliardærer i bestyrelsen. Det får jo ham fra brondby til at ligne en på kontanthjælp.mich1596 skrev:Year well....monney makes the world go roundintet nyt under solen.
http://www.bt.dk/superligaen/ob-rigmand ... nmillioner" onclick="window.open(this.href);return false;
OB har nu også været i 3 gruppespil i EL. Men fair nok... AaB har gjort det flot. Ingen tvivl det er anerkendt. Jeg synes bare det var lidt farvet som jeg læste det. God jul til alle herinde.....Hanga skrev:Jeg læste Jonas' indlæg som, at vi set indenfor de seneste 10 år har været i en liga for sig selv sammen med FCK rent resultatmæssigt. Kan godt se ved gennemlæsning igen, at det ikke er præcist sådan formuleret. Men indenfor de seneste 10 år, er det kun FCK, der har præsteret resultater som os.Since skrev: [Det gør jeg jo netop heller ikke rent sportsligt. Men at AaB og fck er i en liga for sig selv er nok lige farvet nok.
Perioden 2005-2015:
2007: Bronze, Uefa Cup gruppespil.
2008: Mesterskab, CL gruppespil.
2009: 1/8 finale Uefa Cup.
2014: Mesterskab, pokaltitel, Europa League gruppespil.
2015: Europa League 1/18 finale og måske videre.
Brøndby og FCN har 1x DM, 2 pokaltitler. Brøndby ingen europa (som jeg husker det), FCN en direkte kval til CL hvor de fik røv. Esbjerg har et par pokaltitler og 1 flot EL kampagne. FCM og OB en række 2.-3. pladser, OB et enkelt EL gruppespil og pokaltitel.
Re: Sv: Kent Nielsen
Mon ikke BT bare opdigter et eller andet ud fra at en har sagt at de redskaber ikke er helt up to date. Og at skrive at spillertruppen er utilfreds er jo bare for at sælge avisen:-)Hanga skrev:Har svært ved at forestille mig at for gamle håndvægte i fitnesslokalet er en væsentlig årsag til brudet. I så fald er det i hvet fald et gigantisk selvmål af AaB.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
Det er 100 pengene plus at Kent får et transferbudget der bliver hvis ikke dobbelt så stort som i AaB.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Specielt i lyset af at OB-spillerne blot får stukket et medlemskort til fitness world i hånden, med besked på selv at styrketræne. Det kan næppe være det der har været afgørende her.Hanga skrev:Har svært ved at forestille mig at for gamle håndvægte i fitnesslokalet er en væsentlig årsag til brudet. I så fald er det i hvet fald et gigantisk selvmål af AaB.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Nu skal man passe på med at fluekneppe sådanne artikler - især fra EB og BT.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
Men jeg hæfter mig ved Gaardes udsagn om at gløden i Kent for AaB ikke er der længere.
Igen: man må ikke ligge for meget i det - men såfremt der er sandhed i dette, skal han naturligvis skiftes asap.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Der er ikke mere sandhed i det end at Gaarde stod klar med en kontrakt. Det er selvfølgelig tydeligt efterfølgende at Kent hellere ville OB med alt han er blevet lovet, men at det skulle have været med i Gaardes overvejelser, syntes jeg ville være underligt. Det er så vidt vi har hørt Kent der har takket nej, ikke Gaarde.astonvilla skrev:Nu skal man passe på med at fluekneppe sådanne artikler - især fra EB og BT.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
Men jeg hæfter mig ved Gaardes udsagn om at gløden i Kent for AaB ikke er der længere.
Igen: man må ikke ligge for meget i det - men såfremt der er sandhed i dette, skal han naturligvis skiftes asap.
Hvis man nogensinde har været på OB's anlæg så ved man i hvert fald at det ikke er bedre træningsfaciliteter, der har lokket Kent derned.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
Jeg må indrømme at jeg ikke har set alle interview med Gaarde, men det jeg så tolkede jeg bemærkningen om gløden som noget det var slukket lidt efter tilbuddet fra OB. Altså ikke noget med at gløden ikke havde været der i efteråret men snarer at græsset var blevet grønnere et andet sted.MHJ skrev:Der er ikke mere sandhed i det end at Gaarde stod klar med en kontrakt. Det er selvfølgelig tydeligt efterfølgende at Kent hellere ville OB med alt han er blevet lovet, men at det skulle have været med i Gaardes overvejelser, syntes jeg ville være underligt. Det er så vidt vi har hørt Kent der har takket nej, ikke Gaarde.astonvilla skrev:Nu skal man passe på med at fluekneppe sådanne artikler - især fra EB og BT.Salle17 skrev:Her er nogle af Kent Nielsens krav til AaB. Læg mærke til det med faciliteterne!
Generelt var beskeden om Kents stop ikke den bedste julegave men selve beslutningen om at prøve noget andet kan være fornuftig for begge parter.
Kent har gjort så meget for AaB og er retmæssigt blevet en levende legende, men jeg bliver nødt til at påpege at baglandet har betydet utroligt meget for den rejse vi har været på. Det er en fornøjelse at se ungdomsafdelingen gang på gang spytte en ny spiller ud og at man rent faktisk satser på dem i stedet for at købe sig til et navn. Det kan/har være nødtvunget men hvis kontrakten med Kent er faldet på størrelsen på transferchecken er jeg glad for vi endnu engang har set en ledelse der er tro mod deres tidligere udmeldinger om mådehold.
For vores hold kommer skifte vel også på et "optimalt" tidspunkt. Vi har været rigtigt hårdt ramt af skader og derfor heller ikke helt ramt niveauet fra sidste sæson. Næste sæson kan derimod blive rigtigt god for vores hold antaget at vi konvertere eller forlænger lejemål og får vores spillere tilbage fra skader. Det vil vel gøre det lettere for en ny træner.
Jeg vil ikke gøre mig klog på hvem det skal være. Bech er nævnt og i stedet for at rakke ham ned vil jeg gøre opmærksom på Kents status da vi hentede ham. Bare vi ikke ændre for meget på måden at spille på og beholder den røde tråd fra ungdoms rækkerne.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hvis det står til troende hvad BT skriver, at KN får en årsløn på 2 millioner i OB, så kan jeg sagtens forstå vi ikke kunne/ville være med.
Helt enig. OB må være i meget desperate efter at komme på ret køl siden de giver ham så meget i løn kontra AaB. Lad os nu se hvordan det ender i AaB.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis det står til troende hvad BT skriver, at KN får en årsløn på 2 millioner i OB, så kan jeg sagtens forstå vi ikke kunne/ville være med.
Det er ikke Kent der har gjort AaB til den succesfulde og dejlige klub at være i rent menneskeligt. Sådan har det altid været i AaB og Aalborg. Vo har også altid fået ros for vores faciliteter. Mig bekendt er OB's ikke for gode kontra vores.
Jeg tror han får sin kamp for dernede:-) men held og lykke med det da.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Gaarde har jeg jo sagt at de nok skulle have nået til enighed mht. lønnen.Kristian skrev:Helt enig. OB må være i meget desperate efter at komme på ret køl siden de giver ham så meget i løn kontra AaB. Lad os nu se hvordan det ender i AaB.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis det står til troende hvad BT skriver, at KN får en årsløn på 2 millioner i OB, så kan jeg sagtens forstå vi ikke kunne/ville være med.
Det er ikke Kent der har gjort AaB til den succesfulde og dejlige klub at være i rent menneskeligt. Sådan har det altid været i AaB og Aalborg. Vo har også altid fået ros for vores faciliteter. Mig bekendt er OB's ikke for gode kontra vores.
Jeg tror han får sin kamp for dernede:-) men held og lykke med det da.
Men jeg forstår ikke hvor man ikke har valgt at opgradere klubbens fitness lokale. Det er/ligner virkelig noget gammelt lort, og nok er OBs ikke bedre (jeg ved det ikke), men vi har lige vundet the double, og burde altså give en "gave" til klubben og spillerne. At han ikke går med til det større transferbudget er som sådan fint nok. Vi er stadig i en udviklingsfase hvor vi er afhængige af talenter næsten hvert år.