4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl. 17.0

Indlæg af Funky » 9. aug 2014, 22:34

MightyReds skrev:
Tydeligt at vi mangler at løse manglen på Kusk.
Bingo. Ud over de to totale hjerneblødninger i forsvaret i dag (KEP og Thelander, helt ærligt...), så er fraværet af Kusk det helt store problem i forhold til det spil, vi viste i foråret. Vi ha resultatmæssigt fået noget nær det optimale ud af 6 kampe, hvor defensiven har været ok, men det offensive spil langt mere usammenhængende end i foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 9. aug 2014, 22:39

Lidt positivt...

Dalle skal spille på mandag på reserveholdet... Wurtz var ikke decideret skadet, men blev sparet, fordi han var slidt.....

Hvis Dalle kommer helt over sin skade, er det jo nærmest som at få en ny spiller for allerhøjeste hylde. PK har gjort det godt, men en Dalle i topform og med fuld speed vil godt nok kunne sætte noget knald på højrekanten.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: 4. runde. AaB - FCN - HJEMME- Lørdag 09.08.2014 kl.

Indlæg af Kristian » 9. aug 2014, 22:39

Funky skrev:
MightyReds skrev:
Bingo. Ud over de to totale hjerneblødninger i forsvaret i dag (KEP og Thelander, helt ærligt...), så er fraværet af Kusk det helt store problem i forhold til det spil, vi viste i foråret. Vi ha resultatmæssigt fået noget nær det optimale ud af 6 kampe, hvor defensiven har været ok, men det offensive spil langt mere usammenhængende end i foråret.
Mon ikke vi ser en helt anden offensiv når vi får joensson og thomsen i omdrejninger:-) Bliver spændende hvem der ryger på bænken når Joensson skal spille. Vi mangler godt nok hans overblik og klasse i det angreb.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2014, 23:06

danskfodbold.com @danskfodboldcom
Dennis Mogensen har dømt 12 #sldk kampe, udehold vundet 9 af de 12 kampe (2-1-9) #aabfcn (@aabsportdk 1-2 @FCNordsjaelland) #udebanedommer
22.57 - 9. aug 2014
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. aug 2014, 23:08

Kristian skrev:
Funky skrev:
MightyReds skrev:
Mon ikke vi ser en helt anden offensiv når vi får joensson og thomsen i omdrejninger:-) Bliver spændende hvem der ryger på bænken når Joensson skal spille. Vi mangler godt nok hans overblik og klasse i det angreb.

Jo, jeg hænger også meget min hat på Jönsson lige nu.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 9. aug 2014, 23:23

Kristian skrev:
Funky skrev:
MightyReds skrev:

Problemet er så bare. Hvornår sker det?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 9. aug 2014, 23:30

jensemand57 skrev:
Kristian skrev:
Funky skrev:
MightyReds skrev:

Problemet er så bare. Hvornår sker det?
Enig, et problem her og nu. Men det er de forudsætninger vi er under. Vi ved jo alle at en skadesfri Jonsson havde vi aldrig fået. Tror først vi ser vores rigtige spil når vi kommer hen til oktober

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 9. aug 2014, 23:59

Skidt kamp, særligt af Kep der laver en del fejlafleveringer, synes ikke han holder niveau for tiden. En forsvarsprofil der kan konkurrere med T og ikke mindst Kep er stærkt ønsket.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2014, 00:24

Brent skrev:Skidt kamp, særligt af Kep der laver en del fejlafleveringer, synes ikke han holder niveau for tiden. En forsvarsprofil der kan konkurrere med T og ikke mindst Kep er stærkt ønsket.
Kasper Pedersen, som spillede sublimt i pokalfinalen som erstatning for KEP? Jeg skal ikke se ret meget mere af den slags gavebod fra KEP for at tænke, at unge Pedersen fortjener chancen fra start.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. aug 2014, 00:30

Funky skrev:
Brent skrev:Skidt kamp, særligt af Kep der laver en del fejlafleveringer, synes ikke han holder niveau for tiden. En forsvarsprofil der kan konkurrere med T og ikke mindst Kep er stærkt ønsket.
Kasper Pedersen, som spillede sublimt i pokalfinalen som erstatning for KEP? Jeg skal ikke se ret meget mere af den slags gavebod fra KEP for at tænke, at unge Pedersen fortjener chancen fra start.
Enig! Jeg har svært ved at forestille mig andet end Kasper P. fra start mod Esbjerg og APOEL. Når Ahlmann er klar, har vi jo også Blåbjerg at smide derind. Han ser stærk ud.
KEP skal sluses ud nu.
I dag kostede han 3 point i ligaen - hvilket vi nemt kan leve med. Men vi kan IKKE leve med han koster CL deltagelse.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. aug 2014, 00:35

Børsting imponerer iø stort i dag igen.
Der er masser af krummer i den knajt. Dejligt.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2014, 00:37

Til KEPs fordel skal så trods alt nævnes, at han formår at score mål en gang imellem, i sidste sæson på nogle ikke uvigtige tidspunkter. Men de dér helt håbløse foræringer kan der altså ikke være plads til ret mange af før trænerne begynder at tænke alternativt, vil jeg formode.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. aug 2014, 00:57

KEP laver fejl. Men han er også en vigtig spiller på holdet. Når en forsvarsspiller laver fejl koster det. I dag kan man vel også bebrejde Thelander, at han ikke går ind og presser John i stedet for bare at holde sin linje i tilbageløbet. KEP skal heller ikke ene mande have skylden for det andet mål, som jo har sit udgangspunkt i et boldtab fra Patrick, igen holder Thelander sin linje og forsømmer at gå ind og dække nærmeste mand, hvilket også giver ham en større skideballe fra Risgård. Jeg medgiver gerne at KEP spillede en dårlig kamp og var med i de 2 mål, men ligesom man vinder kampe som hold, skal der altså mere end en person til at tabe dem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. aug 2014, 03:15

Det var tydeligt at Zagreb havde analyseret sig frem til, at KEP er et svagt punkt. De lukkede Thelander af og lod KEP føre bolden frem i returkampen, hvilket resulterede i nogle giftige fejlafleveringer, som på mirakuløs vis ikke blev straffet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2014, 06:07

astonvilla skrev:Børsting imponerer iø stort i dag igen.
Der er masser af krummer i den knajt. Dejligt.
Helt enig. Når vi starter 2015/6 sæsonen er han en profil på Kusk niveau. Han tænker meget offensivt, og mangler bare lidt fysik og ro får at slå helt igennem. Løbestærk, driblestærk og dejligt aggresiv. Minder mig om en ung Silber.

NO PRESSURE :)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 10. aug 2014, 08:29

Der er to historier om denne kamp.

Et dumt nederlag, som var aldeles unødvendigt.

Debatsidens behov for at finde syndebukke.

Jeg er som alle andre også sluffet overr nederlaget. FCN er ikke særlig gode, og indtil målet havde vi kurs mod en stille 1-0 sejr, der ville have sendt os mod toppen her tidligt i sæsonen. Forventningerne til holdet er enorme, og når vi laver sensationen i Zagreb kan vi jo næsten ikke tro, at det her hold kan tabe. Men det kan vi.

Til gengæld forstår jeg ikke, hvorfor hetzmanien får så gode vinger. i går er det så KEP, sidste uge Wichmann. Vist laves der fejl, det er jo trods alt superligaen, men hvorfor det behov for at svine aabere til? KEP har haft uheldige episoder, men var fremragende i foråret og husk på, hvordan ALLE frygtede en pokalfinale uden ham.

Tag det roligt, vi skal nok ende i top 3 igen.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 08:46

Funky skrev:
Ja Kasper P var god i pokalen, kunne dog godt tænke mig at vi hentede en midterforsvarer fra højeste hylde, som vi tidligere har gjort med Wæhler, Trond, Borgersen mfl.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2014, 08:59

Brent skrev:
Funky skrev:
Ja Kasper P var god i pokalen, kunne dog godt tænke mig at vi hentede en midterforsvarer fra højeste hylde, som vi tidligere har gjort med Wæhler, Trond, Borgersen mfl.
Det ligger slet ikke i det nye koncept. Saa skal vi alligevel slaebe paa ham (og hans loen) i mindst 3 aar, mens Kasper, KEP og Blaabjerg maa se langt efter spilletid. KEP er jo ikke ligefrem over the hill, og der er intet der tyder paa de usikkerheder her fra starten er udtryk for nogen saerlig tendens. Hvis det er, giver det da ogsaa mere mening at give en af de unge chancen for saa at lede efter en ny talentfuld forsvarer, enten udefra eller nedefra.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

rune
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Indlæg af rune » 10. aug 2014, 09:08

Så er jeg også kommet hjem fra ferie, ang. Zagreb kampen, endte jeg med og låne tjeners pc :cheers: :cheers: :cheers:

Ang. kampen igår, så ser jeg problemet, som at vi simpelhen smider bolden for hurtigt væk.

PK virker lidt træt.
Blåbjerg er god def. men mangler en hel del off. (det er ingen kritik af vores unge mand)
Børsting fuck han bliver god, men ja det tager lidt flere kampe.
Ene han skuffer mig, jeg ved godt, at han lige er kommet tilbage, og ikk i kampform, men med hans rutine, havde jeg nok forventet mig lidt mere.

Og som jeg ser det, var det de 4 pladser, der gjorde os mega farlige i sidste sæson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2014, 09:10

Remark skrev:Der er to historier om denne kamp.

Et dumt nederlag, som var aldeles unødvendigt.

Debatsidens behov for at finde syndebukke.

Jeg er som alle andre også sluffet overr nederlaget. FCN er ikke særlig gode, og indtil målet havde vi kurs mod en stille 1-0 sejr, der ville have sendt os mod toppen her tidligt i sæsonen. Forventningerne til holdet er enorme, og når vi laver sensationen i Zagreb kan vi jo næsten ikke tro, at det her hold kan tabe. Men det kan vi.

Til gengæld forstår jeg ikke, hvorfor hetzmanien får så gode vinger. i går er det så KEP, sidste uge Wichmann. Vist laves der fejl, det er jo trods alt superligaen, men hvorfor det behov for at svine aabere til? KEP har haft uheldige episoder, men var fremragende i foråret og husk på, hvordan ALLE frygtede en pokalfinale uden ham.

Tag det roligt, vi skal nok ende i top 3 igen.
KEP er ikke en 'syndebuk'. KEP laver et par fejl i går som simpelthen ikke hører hjemme på SL-niveau. Thelander træffer også nogle dårlige valg, særligt ved 2. mål. Man må altså gerne beskrive virkeligheden. Virkeligheden i går var, at en pæn 1. halvleg, med noget nær total kontrol over FCN, blev vekslet til et nederlag på 2 rene foræringer. Ikke uheld a'la "hov, jeg gled sgu i afleveringsøjeblikket", men rene hjerneblødninger.

Besvar