AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Brodernumsi » 15. sep 2014, 00:51

AK47 er det perfekte våben til børn, og det fortrukne våben for amerikanske massemordere!

http://uk.askmen.com/entertainment/spec ... ature.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 15. sep 2014, 01:08

Fabbe skrev:
larsdahl skrev:Har betalt 10 kr til Tifo Kaos hver måned siden initiativet startede. Den overførsel er dags dato stoppet. Håber at mange andre gør det samme!
Hvis du stopper indbetalingen på grund af en gøb på en trøje, så hæver jeg mit bidrag til det dobbelte.
God idé. Jeg gør det samme.

Stærkt arbejde af dig, Bech, og resten af teamet bag. Fedt med et Defend Aalborg-tema - mere af den slags på tribunen. I tager forhåbentlig ikke den skingre kritik, fremført af de politisk korrekte multikulruralister herinde, videre seriøst. Hvis man virkelig bliver så forarget over at der findes territorial diskrimination i og omkring fodbold, så befinder man sig vist i den forkerte boldgade... lad mig anbefale golf; det er ikke så ... sindsoprivende.

Vorherre bevares..
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. sep 2014, 07:08

Trickster skrev:Hvis man virkelig bliver så forarget over at der findes territorial diskrimination i og omkring fodbold, så befinder man sig vist i den forkerte boldgade... lad mig anbefale golf; det er ikke så ... sindsoprivende.

Vorherre bevares..
Selvom man er uenige, burde det være muligt at holde en ordentlig tone. I AaB har vi brug for alle fans. Både de 250, de synes det er enormt fedt at rende rundt med en kalasnikov på brystet og de 8000 andre. At be' nogen af dem holde sig væk er latterligt. De eneste jeg kan undvære er dem, der bruger fodbolden som undskyldning for at bokse med enten modstanderfans, medfans eller kontrollører.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 08:04

Trickster skrev:
Fabbe skrev:
larsdahl skrev:Har betalt 10 kr til Tifo Kaos hver måned siden initiativet startede. Den overførsel er dags dato stoppet. Håber at mange andre gør det samme!
Hvis du stopper indbetalingen på grund af en gøb på en trøje, så hæver jeg mit bidrag til det dobbelte.
God idé. Jeg gør det samme.

Stærkt arbejde af dig, Bech, og resten af teamet bag. Fedt med et Defend Aalborg-tema - mere af den slags på tribunen. I tager forhåbentlig ikke den skingre kritik, fremført af de politisk korrekte multikulruralister herinde, videre seriøst. Hvis man virkelig bliver så forarget over at der findes territorial diskrimination i og omkring fodbold, så befinder man sig vist i den forkerte boldgade... lad mig anbefale golf; det er ikke så ... sindsoprivende.

Vorherre bevares..
Undskyld hvad?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 15. sep 2014, 08:37

CFN skrev:
Ala skrev:
seamann skrev:Det her er så grotesk at AaB burde komme på banen. Har de virkelig spillere, som stiller op til sådan en gang pis?
Luk begge endetribunerne og lad os slippe for det idioti.
Ikke en krone mere til tifokas her fra.
Og dér hævede jeg så mit indskud til det dobbelte :)
Nogen højere? Eventuelt en protestindmeldelse i Brøndby Support som modsvar?
Det er slet ikke vildt nok til mig længere. Jeg vil i krig!!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. sep 2014, 08:38

Brodernumsi skrev:
Provst i Brovst skrev:NU stopper det!
http://ekstrabladet.dk/incoming/article3248633.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er 12 år siden, det var dengang os 40årige var....yngre.
:) :) :) :) :)

Men har følelsen af at være fornærmet nogen udløbsdato?

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af 9382'eren » 15. sep 2014, 09:00

Pastorius skrev:Det er så dårlig kommunikation fra en gruppering der i forvejen kæmper med et skidt image (fortjent eller ufortjent).
Fuck. Auxilia har, tilsyneladende, et skidt image blandt Debatsidens brugere. I kan finde mig oppe på Broen om times tid. Kan ikke klare det mere...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 09:09

9382'eren skrev:
Pastorius skrev:Det er så dårlig kommunikation fra en gruppering der i forvejen kæmper med et skidt image (fortjent eller ufortjent).
Fuck. Auxilia har, tilsyneladende, et skidt image blandt Debatsidens brugere. I kan finde mig oppe på Broen om times tid. Kan ikke klare det mere...
Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2014, 09:32

Der hvor det er sjovest er, at ak47/godt det der skete i Torino osv.-grupperinger i deres egen verden mener, at de er de rigtige fans, hvorfor plastikfansene overhovedet ikke må kritisere deres handlinger.

At de så med deres hadkampagner støder ligeså meget den store AaB-tilhængergruppe(antagelse, korrekt) som modstanderholdet, går langt over hovedet på dem.

Saml istedet for spred.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 15. sep 2014, 09:35

Jeg tager kraftig afstand fra de pro-russiske/ISIS-forhelligende undertoner!

Især når man hører at overskuddet fra arrangementet skal gå til aktion i Kiev med sovjetisk rulleflag og Putin-masker! Føj for den lede!

Ungdommen nu til dags...

Billede
Vangens Fineste...

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. sep 2014, 10:20

Internettet! <3
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 15. sep 2014, 10:32

gravballe skrev:jeg syntes det var en fed tifo, og lyder som en fed tshirt.. jeg tror bare man skal holde op med altid at overfortolke alt. og vær glad for man ramte noget som blev en succes..
Folk er vel for meget på nettet og kommer for sjældent ud!

Fed tifo med et fedt budskab, som uden tvivl gav vores fans et ekstra kick, samt de spiller der opfangede den.

Respekt til folkene bag.

- DEFEND AALBORG -

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 15. sep 2014, 10:51

Jeg må indrømme, at jeg synes det var en flot og fed tifo med mange undertoner! Jeg må indrømme at jeg som '40-årig' med børn på stadion har svært at forstå argumentationen imod tifo'en - og argumentet med at samle frem for at sprede... Hvis man har holdingen at der skal være plads til alle fans på stadion, skal der også være plads til forskelligeheden! Derfor har man også indrette stadion sådan, at man kan placere sig i det område på stadion, hvor man 'hører' mest hjemme!Så accepter og hyld sku da for fanden forskelligeheden frem for vi alle skal være ens - ellers bliver der da først dødt på stadion!

Derudover synes jeg det er på tide at kontrollørerne på stadion tager sig sammen og får smidt idioterne ud af korpset - nu oplevede jeg igen lørdag at enkelte medlemmer af det orange hold udlever den drøm, de missede da de dumpede på politiskolen! Mage til magtsyge bølle(r) skal man lede længe efter!

/Cx
"Vi vinder guld i år...."

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 15. sep 2014, 11:06

Bølgerne er godt nok gået højt herinde efter sejren. Jeg synes dog der KLART bør skelnes mellem tifoen, og så de sange der blev sunget i går blandt visse fans.

Umiddelbart synes jeg nu tifoen er super fed, og ser ikke noget "farligt" i tekst og en AK47, da det burde være åbenlyst for enhver at det naturligvis er symbolsk. Ligesom en pokalfinale-tifo ikke nødvendigvis betyder at ens kone eller barn er mindre værd end fodbold... For mig var det en tifo der symboliserer at AaB's fans vil kæmpe for klubben, byen og regionen - på tribunen! Hvis der engang kommer en Skipper Clement tifo hvor han står med sværd i hånd, så ser jeg det altså heller ikke som en opfordring til væbnet kamp for uafhængighed.

Diverse grove sange der bliver sunget, synes jeg til gengæld er pinlige. Jeg er helt med på at tonen er rå, at stadion er et frirum til at være lidt mere primitive end vores normale hverdag tillader, men de sange der er jo bare kiksede og ingen snert at stil? Det samme gælder de racistiske tilråb der desværre er kommet igen. Der havde jeg nok håbet at vi på tribunen var kommet "længere", og at vi havde klasse og kreativitet nok til at fokusere på den række af andre gode sange der findes i arsenalet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 11:22

Jeg gider ikke gaa ind i at begynde at tolke tifoen yderligere end hvad der allerede er blevet gjort i denne traad. Og jeg har heller ikke den store lyst i at deltage i mudderkastningen mellem "jeg dropper mit bidrag" vs. "debatsiden er out of touch/ikke rigtige fans".

Men jeg har alligevel et par spoergsmaal til de gutter herinde der giver udtryk for at repraesentere hele gruppen bag maal i FCK-kampen:

1) Er der nogen som helst graense for hvilke udtryk der er ok i forhold til bannere, chants etc.?

2) Foeler man at man har en en indflydelse paa det image klubben har i offentligheden?

Og i forlaengelse heraf

2a) Foeler man at man har det mindste ansvar overfor det image man giver klubben ved ovenstaaende?

3) Foeler man at man har nogen indflydelse paa den type personer man tiltraekker?

Og i forlaengelse heraf

3a) Foeler man man har det mindste ansvar overfor den type personer man tiltraekker ved ovenstaaende?

Jeg tvivler paa ret mange bliver decideret forsargede over den tifoen mm. Men der er nogle der har behov for at distancere sig fra de vaerdier de tolker at der bliver udtryk gennem visse chants og tifoer, bl.a. fordi de ser det som skadende for klubben.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 15. sep 2014, 11:26

MHJ skrev: Undskyld hvad?
Det hænger sammen med begrebet 'politisk korrekt'. Ignorerer det, hvis det giver bedre mening.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 11:29

Trickster skrev:
Det hænger sammen med begrebet 'politisk korrekt'. Ignorerer det, hvis det giver bedre mening.
Multikulturalisme og politisk korrekthed er to vidt forskellige ting, selvom folk der gaar ind for det ene selvfoelgelig ogsaa kan vaere tilhaenger af det andet. Men man kan ogsaa vaere nazist og politisk korrekt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 15. sep 2014, 11:48

MHJ skrev:
Trickster skrev:
Multikulturalisme og politisk korrekthed er to vidt forskellige ting, selvom folk der gaar ind for det ene selvfoelgelig ogsaa kan vaere tilhaenger af det andet. Men man kan ogsaa vaere nazist og politisk korrekt.
Nej, du kan ikke være politisk korrekt og nazist... det siger lidt sig selv.

AabMaster
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg c

Indlæg af AabMaster » 15. sep 2014, 12:05

Jeg er en gammel dreng på over 50, som nød at stå nede under den tifo. Efter at have set billederne af den, synes jeg , at den er en af de fedeste jeg har set og smed den med stolthed på min facebook. Tak til Tifokaos og Auxilia for en fantastisk oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Sangene om Torino, øvre C og andere med tragisk bagrund, bakker jeg ikke op om og undlader derfor at synge med. Hvad andre gør,er deres eget valg og det vil jeg ikke gøre mig til dommer over.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 12:09

Trickster skrev:
MHJ skrev:
Trickster skrev:
Nej, du kan ikke være politisk korrekt og nazist... det siger lidt sig selv.
Hvis vi definerer det som noget i stil med at udtrykke visse holdninger med et overdrevet hensyn og forsigtighed for ikke at stoede visse mennesker, saa jo. Naturligvis. Hvis folk fra Niedersachsen f.eks. voldtager husdyr, kan det jo godt vaere Hitler er forsigtig med at fordoemme dette, da han er afhaengig af politisk stoette fra denne delstat.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar