Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2024, 21:18

Feeedt maaaajn. Dejlig kamp. Mangler tre profiler, og smadrer alligevel bare igennem.

Kæft Jørgensen er vild.

Ser ud til vi klarer den uden Højholt. Jimenez, Davidsen og Bomholt skal nok tage over.

Folk gik lidt flade til sidst, men for satan en energiudladning vi får fra det her hold.

og Müller er sjov...
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. aug 2024, 21:19

Maglau skrev:
12. aug 2024, 21:08
Mephisto2 skrev:
12. aug 2024, 19:28
Det her spil rykke man ned af - siger det bare.

Det er naivt at tro, man kan overleve med gratis skrabsammen fra Europas dårligste professionelle ligaer.
Jamen så ok da
Tror de læste med - pludseligt tog pokker ved dem! ;-)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 21:20

Hold nu kæft med det kværuleren, Broder Salsa. Glæd dig over sejren i stedet.

En fremragende og uhyggeligt vigtig sejr. Vi er klart bedst de sidste 20 af 1. og indtil Davidsen går i udu i anden på trods af, at vi er noget decimeret. Og hvor er det vildt igen at prøve dels at sidde og glæde sig over at se AaB, og på samme tid være ved at æde sine negle.

Mathias Jørgensen er det største scoop længe i denne klub. Davidsen også rigtig god, ligesom Kramer i 2. halvleg og Otoa. Og Jasson.

Kelvin John, hvad er det lige, han er med for? Jeg ser ham ikke som ringe, men kan heller komme rigtig få øje på hans styrker.

Jeg er ikke tryg ved Vincent Müller.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 12. aug 2024, 21:21

Super dårlig start. Halvdårlig afslutning. Men 3 point!!! hold kæft en kæmpe boss vi har som anførere!
Hader København!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. aug 2024, 21:22

Jeg elsker det her AaB-hold.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 12. aug 2024, 21:24

Simpelthen en FORNØJELSE at se den fight!
For et års tid siden havde halvdelen af holdet slået op i banen, når det så sort ud. De her drenge løber bare endnu mere.
I FUCKING LOVE IT !!!!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. aug 2024, 21:25

Det er helt crazy at hente 3 point med de forudsætninger. Kæmpe cadeau til spillerne, trænerteamet og folkene bag mål. Fuck en fed kamp.

Og så den jubel blandt spillerne bagefter, så smukt. Van Dam har på rekordtid skabt et meget stærkt sammenhold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. aug 2024, 21:32

R Rosenberg skrev:
12. aug 2024, 21:20
Kelvin John, hvad er det lige, han er med for? Jeg ser ham ikke som ringe, men kan heller komme rigtig få øje på hans styrker.
Han er blevet solgt som en speedster; "Han har fart, er en god dribler og er således stærk én mod én, og vi ser ham som en spændende tilføjelse til vores trup, siger Ole Jan Kappmeier." Helenius var faktisk bedre castet på det tidspunkt i kampen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. aug 2024, 21:32

Fantastisk sejr med nogle fede mål, også på en dag hvor vi i forhold til seneste kamp manglede Kasper Jørgensen, Widell (på 100%) og Højholt.

Der er et kæmpe potentiale i det her hold, der er stadig en del der skal finpudses, specielt defensivt giver vi alt for meget væk, men det er godt nok imponerende hvad der er sket siden Menno kom til.

Kæmpe plusser til Mathias Jørgensen og Kasper Davidsen i dag.

Nogen der ved hvor slem en skade Kasper Jørgensen har?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2024, 21:38

Nu kan man aldrig overfortolke for meget på for lidt empiri. Men nu vinder vi denne kamp og får slået et hold(ligegyldigt ift. 22 og 32 kampe) på fire point til bundpladserne. Det var sådan nogle chancer, som vi plejer at misse og fedte en uafgjort eller endnu værre hjem.

Status er nu van Dam har ret. Ergo han bestemmer. Det betyder, at stilen er rigtig, han er rigtig og fravalget af Thelander er rigtig. Basta.
- FlæskeFrank

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. aug 2024, 21:45

Jeg kan ikke lade være med at tænke på de sidste kampe forrige sæson, fx. den imod Lyngby. Sikke en forskel der er i udtryk, mod og energi på det nuværende og sidste års hold. Der er mangler (det hedder vist udviklingspotentiale), men for fanden hvor er der mange positive ting at tage med. Menno er en kæmpe chef, og det er vores nye anfører også. Nu venter to fede hjemmekampe! Jo, det er godt at være AaB fan.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. aug 2024, 21:54

Det er komplet umuligt ikke at have sympati for måden det hele foregår på. Mandfolkeindsats!!!
Hvor er det i øvrigt smukt at se de unge med succes, ufatteligt hvor dygtige de er (Menno) til at få dem bragt med. Det kan ikke købes for penge.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 12. aug 2024, 22:14

Vi kunne måske godt bruge en tilgang af en lidt hurtig def midt til at komme ind og skralde igennem, nu hvor Højholt smutter, en der er hurtigere en Højholt. Vi manglede noget at smide ind til at få styr på kampen da både Davidsen og Jimenez blev skiftet ud, så vi blev presset på bredden. Bomholt mangler både kampform og jeg manglede mere aggression fra ham da han kom ind, selvom jeg ikke tror det nødvendigvis er den position det er meningen han skal have minutter på. Jeg forventer vi får en def. midt ind når det åbenlyst er så vigtigt med aggressivitet fra vores midtbane.

Det ødelagde planerne lidt at Widell måtte starte ude også, og Jimenez tog en satset tackling midt på banen, uden der var behov for det. Han skal lige lære hvornår han skal smadre igennem og hvornår han skal holde sig på benene.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. aug 2024, 22:22

Dejlig sejr! Og godt at se os komme tilbage efter at være bagud. Men i min optik også den dårligste kamp fra os i denne sæson. Synes ikke vi formåede at få presset til at sidde på noget tidspunkt i kampen. Men vi mangler også Højholt, Jørgensen og Widell fra start. Synes ikke, vi formåede at styre midtbanen med Jimenez, Davidsen og Jasson. Og egentlig heller ikke i anden halvleg. Müller skal holde op med at lege nede bagved, men tror stadig ikke, nogen herinde har set nok til rigtigt at vurdere ham.

Flot mål af Ross, men mener stadig, han skal gøre det bedre. Også en sløj kamp fra Iredale. I det hele taget vil jeg gerne ha’ de tre forreste mere involveret i at fastholde og fordele boldene - i lange perioder er de ikke i nærheden af spillet.

Mest af alt, synes jeg, vi kan tage viljen til at vinde med videre. Men den er også vigtig.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 12. aug 2024, 22:25

Lige kommet hjem fra Viborg.

Loggede bare lige ind for at konstatere at tråden er fyldt med det negative.

Må bare sige AaBs fans endnu engang levere varen. Ung som gammel og dem midt imellem. Det må man også have oplevet på TV.

Vi har nogle udfordringer i vores spil og især i vores forsvar.

Bemærkede en glæde jeg sjældent har set hos spillerne efter kampen, de brænder for det. Der var en ild i nogle af de øjne. Bomholt og også Helenius fejrede det med stolthed.

M Jørgensen skal lige slappe lidt af for ellers er han her ikke når det vindue lukker, lidt det samme med widell.

De to Capoer leverede endnu engang en fortrinlig indsats.

Forza de røde

:aabfan:
:aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. aug 2024, 22:26

Gentleman Finn skrev:
12. aug 2024, 22:14
Vi kunne måske godt bruge en tilgang af en lidt hurtig def midt til at komme ind og skralde igennem, nu hvor Højholt smutter, en der er hurtigere en Højholt. Vi manglede noget at smide ind til at få styr på kampen da både Davidsen og Jimenez blev skiftet ud, så vi blev presset på bredden. Bomholt mangler både kampform og jeg manglede mere aggression fra ham da han kom ind, selvom jeg ikke tror det nødvendigvis er den position det er meningen han skal have minutter på. Jeg forventer vi får en def. midt ind når det åbenlyst er så vigtigt med aggressivitet fra vores midtbane.

Det ødelagde planerne lidt at Widell måtte starte ude også, og Jimenez tog en satset tackling midt på banen, uden der var behov for det. Han skal lige lære hvornår han skal smadre igennem og hvornår han skal holde sig på benene.
Jeg er ikke sikker på at det kun var derfor, men vi var helt væk t.o.m. Jimenez' gule. Synes det er forfriskende med en mand der siger nok er nok, så må de føle hvem vi er.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 12. aug 2024, 22:27

Med vores startprogram i mente, så havde jeg gerne solgt de 4 første runder for 6 point! Det er intet mindre end imponerende! Det er altså tæt på et helt nyt hold der render rundt derinde, ny træner og stab omkring holdet.
Kan vi holde på Widell, Mathias Jørgensen og de resterende profiler, så vil det her hold kun vokse fremadrettet. Vi havde 5 spillere i startopstillingen der er under 20 år og en 18 årig blev skiftet ind. Potentialet er altså rigtig stort.
Med fuldt hus på søndag på stadion, så kan vi sagtens slå Brøndby som ikke er specielt godt kørende..
Vi spiller ikke fejlfrit og der kommer også bump på vejen. Men det som SSE22 er kommet ind med, virker til at være lige præcis det AaB har manglet. Jeg er super optimistisk på klubbens vegne - jeg spår at vi indenfor et par sæsoner har økonomien på rette spor og igen er et veletableret superligaholdet, som igen vil gøre sig gældende omkring de sjove placeringer i ligaen

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. aug 2024, 22:34

FlemmingG skrev:
12. aug 2024, 22:27
Med vores startprogram i mente, så havde jeg gerne solgt de 4 første runder for 6 point! Det er intet mindre end imponerende! Det er altså tæt på et helt nyt hold der render rundt derinde, ny træner og stab omkring holdet.
Kan vi holde på Widell, Mathias Jørgensen og de resterende profiler, så vil det her hold kun vokse fremadrettet. Vi havde 5 spillere i startopstillingen der er under 20 år og en 18 årig blev skiftet ind. Potentialet er altså rigtig stort.
Med fuldt hus på søndag på stadion, så kan vi sagtens slå Brøndby som ikke er specielt godt kørende..
Vi spiller ikke fejlfrit og der kommer også bump på vejen. Men det som SSE22 er kommet ind med, virker til at være lige præcis det AaB har manglet. Jeg er super optimistisk på klubbens vegne - jeg spår at vi indenfor et par sæsoner har økonomien på rette spor og igen er et veletableret superligaholdet, som igen vil gøre sig gældende omkring de sjove placeringer i ligaen
Jeg er også optimistisk. Men var der andre under 20 i startopstillingen udover Arnorsson, Davidsen og Ross?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 22:41

Sauer skrev:
12. aug 2024, 22:34
FlemmingG skrev:
12. aug 2024, 22:27
Jeg er også optimistisk. Men var der andre under 20 i startopstillingen udover Arnorsson, Davidsen og Ross?
Otoa er lige fyldt 20 her i forsommeren.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 12. aug 2024, 22:59

Glemte lige at nævne at Helenius faktisk kom med et fint indhop, han knoklede fint. Den periode der manglede vi dog mere aggressivitet fra midtbanen da Jimenez og Davidsen måtte gå ud, udover lidt ro på bolden også. Men det er også mange unge og nye. Så det giver fint mening. Men det her gør at mange kan vokse.

Besvar