Fra marken til parken. Pokal 24/25
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: Fra marken til parken. Pokal 24/25
Fantastisk kamp og dejligt med fire mål. Klasseforskel.
Lad os håbe på lidt mere lodtræknings held i næste runde.
Lad os håbe på lidt mere lodtræknings held i næste runde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Lyder som en rigtig fin kamp, mod en på papiret halvsvær modstander. I sidste sæson, var vi i hvert flad decideret heldige med at få point i flere kampe mod Fredericia.
Ved Fredericias mål, ser De Boer da halvdum ud. Ved godt han glider, men han virker stadig til at være meget på mellemhånd
Ved Fredericias mål, ser De Boer da halvdum ud. Ved godt han glider, men han virker stadig til at være meget på mellemhånd
Omvendt kan man jo sige at alle 3 dækker meget store områderMaglau skrev: ↑19. sep 2024, 20:21Det er helt sort at ville sætte 3 offensive spillere på midtbanen i en kamp mod FCK i parken.
Jimenez var i top tre i dag med og uden bold.
Alle 3 er dygtige i presset
Alle 3 er dygtige på bolden
Alle 3 kan begge veje og jasson trevler satme meget op
Jeg har indtryk af, at Jimenez i lidt højere grad forsøger at gå ind og styre spillet og dirigere med sine holdkammerater, end Jasson gør.baresi skrev: ↑19. sep 2024, 21:24Omvendt kan man jo sige at alle 3 dækker meget store områderMaglau skrev: ↑19. sep 2024, 20:21Det er helt sort at ville sætte 3 offensive spillere på midtbanen i en kamp mod FCK i parken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg har ikke set det, men var det ikke mest et uheld af den slags, som ikke rigtigt har noget med noget at gøre - heller ikke hans målmandsfærdigheder?FlemmingG skrev: ↑19. sep 2024, 21:16Lyder som en rigtig fin kamp, mod en på papiret halvsvær modstander. I sidste sæson, var vi i hvert flad decideret heldige med at få point i flere kampe mod Fredericia.
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Nogen melding på Müller???
- Kasper
- Allstar

Enig, men er vild med begge spillere. Tror begge kommer til at vokse i takt med at de finder sig til rette i klubben og byen.Funky skrev: ↑19. sep 2024, 21:30Jeg har indtryk af, at Jimenez i lidt højere grad forsøger at gå ind og styre spillet og dirigere med sine holdkammerater, end Jasson gør.baresi skrev: ↑19. sep 2024, 21:24Omvendt kan man jo sige at alle 3 dækker meget store områderMaglau skrev: ↑19. sep 2024, 20:21Det er helt sort at ville sætte 3 offensive spillere på midtbanen i en kamp mod FCK i parken.
Ifht FCK kampen eller de resterende kampe i efteråret, så tænker jeg helt bestemt at det er enten Davidsen eller Jimenez på 6'eren medmindre begge er fraværende med skader og/eller karantæne.
Midtbanetrioen idag med Jimenez, Bomholt og Widell var decideret fremragende.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Kelvin John nægter godt nok at udfordre sin direkte mand. Savner noget direkthed i hans spil.
Lidt frusterende at se hvordan han gang på gang spiller den baglæns. Især situationen hvor han modtager den ved hjørneflaget og hans eneste mulighed reelt set er at udfordre modspilleren, så vælger han derimod at sparke den udover sidelinjen.
Håber de 2 mål hjælper, hvis det bare er fordi manden er blottet for selvtillid, men virker ikke umiddelbart til at han har niveauet.
Lidt frusterende at se hvordan han gang på gang spiller den baglæns. Især situationen hvor han modtager den ved hjørneflaget og hans eneste mulighed reelt set er at udfordre modspilleren, så vælger han derimod at sparke den udover sidelinjen.
Håber de 2 mål hjælper, hvis det bare er fordi manden er blottet for selvtillid, men virker ikke umiddelbart til at han har niveauet.
Hvis han viser samme indstilling til træning, som han har gjort i interviews (og det gør han jo nok), så er det også fortjent.Funky skrev: ↑19. sep 2024, 19:44Menno er vist i gang med at etablere Helenius i hierarkiet. Han bærer også anførerbindet nu, så han er vist ikke ligefrem ude i kulden.RicoBR02 skrev: ↑19. sep 2024, 19:41Jeg er slet ikke enig, det kommer til at give noget uro i truppen og i min verden så bliver det mere værd at få adedejli igang end helenius.. Men nok om det.. super kamp..
Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer, og kan score så mange mål, når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
de Boer så uheldig ud ved målet, fordi han glider i sit tilbageløb, men ellers også en fin kamp fra vores udskældte reservekeeper. Jeg bed ikke rigtig mærke til Valdemar Møller da han kom ind, men jeg noterer mig at det var i stedet for Kasper Jørgensen, og at han typisk også har været højreback for U19 i denne sæson.
Jeg er stadig noget indifferent over FCK-kampen mandag, men det er gode takter at tage med ind til de to vigtige kampe imod Vejle og SønderjyskE, som jeg stadig tror giver 6 point.
de Boer så uheldig ud ved målet, fordi han glider i sit tilbageløb, men ellers også en fin kamp fra vores udskældte reservekeeper. Jeg bed ikke rigtig mærke til Valdemar Møller da han kom ind, men jeg noterer mig at det var i stedet for Kasper Jørgensen, og at han typisk også har været højreback for U19 i denne sæson.
Jeg er stadig noget indifferent over FCK-kampen mandag, men det er gode takter at tage med ind til de to vigtige kampe imod Vejle og SønderjyskE, som jeg stadig tror giver 6 point.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Kasper
- Allstar

Jasson gik ned på højreback og Møller kom ind på 8'eren.jonas386 skrev: ↑20. sep 2024, 07:57Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
Hvis du går ind på holdopstillinger på dbu appen, så har Møller spillet 8'er i alle 3 kampe
Så vidt jeg kan se ud fra highlights, så var det ikke i Caballos side, Fredericia kom til særligt meget. Ja, svagere modstander end i ligaen, I know, men alligevel... Han lyder i dagens artikel i Nordjyske heller ikke som en spiller, som helt har opgivet troen på en tilværelse i AaB. Gad vide, om han har noget at have det i.
Angående de Boer, han leverer vel en okay kamp, stopper det, han skal, og at han skvatter på den måde uden for feltet, det er vel sådan noget, som sker en enkelt gang eller to i hele mandens karriere. Jeg synes egentlig i højere grad, der er et enkelt af hans øvrige indgreb eller to, som ser lidt mere usikre ud.
Bomholt ligner en forstærkning af holdet!
Angående de Boer, han leverer vel en okay kamp, stopper det, han skal, og at han skvatter på den måde uden for feltet, det er vel sådan noget, som sker en enkelt gang eller to i hele mandens karriere. Jeg synes egentlig i højere grad, der er et enkelt af hans øvrige indgreb eller to, som ser lidt mere usikre ud.
- KongGulerod
- Landshold

Caballo spillede en rigtigt fin kamp. Han kom i vejen for meget og var fint med i spillet offensivt også. Under alle omstændigheder ser jeg hellere at Caballo spiller end at vi skal have Jimenez ned på VB.Funky skrev: ↑20. sep 2024, 08:09Så vidt jeg kan se ud fra highlights, så var det ikke i Caballos side, Fredericia kom til særligt meget. Ja, svagere modstander end i ligaen, I know, men alligevel... Han lyder i dagens artikel i Nordjyske heller ikke som en spiller, som helt har opgivet troen på en tilværelse i AaB. Gad vide, om han har noget at have det i.
- Kasper
- Allstar

Caballo har givet et par fine svar efter han er kommet tilbage på holdet. Det er virkelig dejligt, men tror nu ikke han er tiltænkt en rolle når denne sæson er slut.Funky skrev: ↑20. sep 2024, 08:09Så vidt jeg kan se ud fra highlights, så var det ikke i Caballos side, Fredericia kom til særligt meget. Ja, svagere modstander end i ligaen, I know, men alligevel... Han lyder i dagens artikel i Nordjyske heller ikke som en spiller, som helt har opgivet troen på en tilværelse i AaB. Gad vide, om han har noget at have det i.
Jeg får det dejligt i hele kroppen, når jeg tænker på Mads Bomholt. Han er en vidunderlig fodboldspiller. Fyldt med gode idéer, glider let på banen og forbi modspillerne. Han har et solidt venstreben og så er han ikke bange for at gå til stålet.
Klasse talent.
Fremragende indsats af drengene. Dejligt at se en solid indsats.
Selv de Boer stod en fin kamp bortset fra hans skovtur. Jeg begriber ikke hvad han laver derude!? Han er altså en komisk målmand. Du aner ikke, hvor du har ham.
Selv de Boer stod en fin kamp bortset fra hans skovtur. Jeg begriber ikke hvad han laver derude!? Han er altså en komisk målmand. Du aner ikke, hvor du har ham.
Synes vi skal huske at have med i ligningen, af Fredericia er et habilt 1. div hold, som vi i sidste sæon spillemæssigt ikke var spor bedre end. Kampen i går viser at vi udvikler os. Det har jeg været i tvivl om, så dét er for mig ganske opløftende.Kasper skrev: ↑20. sep 2024, 07:58Jasson gik ned på højreback og Møller kom ind på 8'eren.jonas386 skrev: ↑20. sep 2024, 07:57Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
Hvis du går ind på holdopstillinger på dbu appen, så har Møller spillet 8'er i alle 3 kampe
Synes faktisk Valdemar Møller viste nogle fine ting, da han kom ind. God teknik og overblik og ikke bleg for at byde sig til. Spillede han ikke 9'er i træningskampene i sommer?
Mathias Jørgensen er altså en kanon spiller. Da vi hentede ham, troede jeg han var en one trick pony, der udelukkende kunne løbe dybt. Håber vi kan holde på ham minimum sæsonen ud, og så skal vi have +25 millioner for en spiller med de spidskompetencer.
Og så sig mig lige hvorfor 2-0 målet ikke bliver hyldet mere? Det er et vildt højt niveau de 2x Jørgensen viser i de sekvenser. Knaldhårdt/skarp indlæg, perfekt timing i løbet og stensikker afslutning. Vel og mærke i etableret angebsspil, hvor Frederica er på plads. Bedste mål i sæsonen i mine øjne
Slutteligt vil jeg også gerne rose Bomholt og Jimenez kamp. De sidder totalt på den midtbane og sætter spillet op på en måde, der giver fornyet håb for at vi kan dominere mere på bolden i sæsonen.
- Kasper
- Allstar

Jeg husker det som han spillede en af kanterne, men der var så mange rokeringer i den 3 x 45 min kamp, at jeg nemt kan tage fejl.Sønderhof skrev: ↑20. sep 2024, 09:13Synes vi skal huske at have med i ligningen, af Fredericia er et habilt 1. div hold, som vi i sidste sæon spillemæssigt ikke var spor bedre end. Kampen i går viser at vi udvikler os. Det har jeg været i tvivl om, så dét er for mig ganske opløftende.Kasper skrev: ↑20. sep 2024, 07:58Jasson gik ned på højreback og Møller kom ind på 8'eren.jonas386 skrev: ↑20. sep 2024, 07:57Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
Synes faktisk Valdemar Møller viste nogle fine ting, da han kom ind. God teknik og overblik og ikke bleg for at byde sig til. Spillede han ikke 9'er i træningskampene i sommer?
Mathias Jørgensen er altså en kanon spiller. Da vi hentede ham, troede jeg han var en one trick pony, der udelukkende kunne løbe dybt. Håber vi kan holde på ham minimum sæsonen ud, og så skal vi have +25 millioner for en spiller med de spidskompetencer.
Og så sig mig lige hvorfor 2-0 målet ikke bliver hyldet mere? Det er et vildt højt niveau de 2x Jørgensen viser i de sekvenser. Knaldhårdt/skarp indlæg, perfekt timing i løbet og stensikker afslutning. Vel og mærke i etableret angebsspil, hvor Frederica er på plads. Bedste mål i sæsonen i mine øjne![]()
Slutteligt vil jeg også gerne rose Bomholt og Jimenez kamp. De sidder totalt på den midtbane og sætter spillet op på en måde, der giver fornyet håb for at vi kan dominere mere på bolden i sæsonen.
Målet i Viborg mener jeg var endnu bedre, selvom 2-0 målet igår også var ren verdensklasse. Det var smukt styret ind, men Kasper Jørgensens assist ligger mere end mm præcist.
Bomholt og Jimenez har virkelig fundet hinanden. Har kæmpe forventninger til begge.
Enig.Sønderhof skrev: ↑20. sep 2024, 09:13Synes vi skal huske at have med i ligningen, af Fredericia er et habilt 1. div hold, som vi i sidste sæon spillemæssigt ikke var spor bedre end. Kampen i går viser at vi udvikler os. Det har jeg været i tvivl om, så dét er for mig ganske opløftende.Kasper skrev: ↑20. sep 2024, 07:58Jasson gik ned på højreback og Møller kom ind på 8'eren.jonas386 skrev: ↑20. sep 2024, 07:57Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
Og så sig mig lige hvorfor 2-0 målet ikke bliver hyldet mere? Det er et vildt højt niveau de 2x Jørgensen viser i de sekvenser. Knaldhårdt/skarp indlæg, perfekt timing i løbet og stensikker afslutning. Vel og mærke i etableret angebsspil, hvor Frederica er på plads. Bedste mål i sæsonen i mine øjne![]()
Bomholt er jeg meget imponeret af. Han bliver en stor profil for os, medmindre han bliver solgt.
Enig mht Jørgensens mål. Det er helt genialt lavet af dem begge. Den måde MJ viser hvor han vil have indlægget og den perfekte bold fra KJ, skriger nærmest at det var indøvet..Sønderhof skrev: ↑20. sep 2024, 09:13Synes vi skal huske at have med i ligningen, af Fredericia er et habilt 1. div hold, som vi i sidste sæon spillemæssigt ikke var spor bedre end. Kampen i går viser at vi udvikler os. Det har jeg været i tvivl om, så dét er for mig ganske opløftende.Kasper skrev: ↑20. sep 2024, 07:58Jasson gik ned på højreback og Møller kom ind på 8'eren.jonas386 skrev: ↑20. sep 2024, 07:57Synes sgu det var en flot sejr. Flere ting kunne være bedre, men det er dejligt at se vi kan skabe så mange chancer når modstanderen ikke er meget bedre end vi er. Jørgensen og Widell er altid bemærkelsesværdige, men der var egentlig mange gode præstationer næsten hele vejen rundt. Caballo, Bomholt, Jimenez, midterforsvaret og Helenius havde alle gode præstationer.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Herlig kamp at se på stadion.
Fun fact:
van Dam har nu vundet alle sine kampe mod NordictBetliga hold med 4-1(Vendsyssel, Fredericia).
Vi var 1300 på stadion i går. Vi var 1500 på stadion i forrige runde mod Morud(1700 indbyggere mod Fredericias 40.000). Så kampene skal ud på de små stadions.
Ift.publikumsopbakning. Jeg kan godt forstå, at vi skal "organiseres" inden kampen. Det har jeg igen problem med.
Men synes, at det var lidt kikset, at vi skulle synge vores egen sang ved indløb. Særligt når der er tale om pokalkamp og fælles indløb. Her kunne man overveje en mere neutral opbakning over i "glad at vi er på banen..". Jeg har ikke svaret, men synes det fik karakter af at vi ligesom skulle overtage billedet af kampen. Det kunne måske godt vente til bolden blev givet op?
Kunne man ikke på en eller anden måde få "ramt af lynet" med på udebane? Den savner jeg og glædes hver gang den høres. Om det er blot nogle strofer eller hvordan ved jeg ikke.
Endelig havde det været fedt, at vi som fans efter kampen havde råbt rundkreds eller vi vil se rundkreds. Det kunne godt blive et fint trademark i denne sæson.
Bare tanker omkring fanopbakningen og ikke pege fingre.
Fun fact:
van Dam har nu vundet alle sine kampe mod NordictBetliga hold med 4-1(Vendsyssel, Fredericia).
Vi var 1300 på stadion i går. Vi var 1500 på stadion i forrige runde mod Morud(1700 indbyggere mod Fredericias 40.000). Så kampene skal ud på de små stadions.
Ift.publikumsopbakning. Jeg kan godt forstå, at vi skal "organiseres" inden kampen. Det har jeg igen problem med.
Men synes, at det var lidt kikset, at vi skulle synge vores egen sang ved indløb. Særligt når der er tale om pokalkamp og fælles indløb. Her kunne man overveje en mere neutral opbakning over i "glad at vi er på banen..". Jeg har ikke svaret, men synes det fik karakter af at vi ligesom skulle overtage billedet af kampen. Det kunne måske godt vente til bolden blev givet op?
Kunne man ikke på en eller anden måde få "ramt af lynet" med på udebane? Den savner jeg og glædes hver gang den høres. Om det er blot nogle strofer eller hvordan ved jeg ikke.
Endelig havde det været fedt, at vi som fans efter kampen havde råbt rundkreds eller vi vil se rundkreds. Det kunne godt blive et fint trademark i denne sæson.
Bare tanker omkring fanopbakningen og ikke pege fingre.
- FlæskeFrank