7. plads og Europa næste år!BoT skrev: ↑30. sep 2024, 15:37Indtil videre - efter 10 kampe - har vi tabt til alle hold fra (min) forventede top-6 og vundet over alle hold fra bund-6 (jeg troede mere på Randers end på Silkeborg før sæsonen - det har nok ændret sig lidt nu).
Fortsætter vi sådan, klarer vi overlevelse i sikker stil (især fordi vi jo så kommer til at vinde alle kampe i nedrykningsspillet)
Man kan i hvert fald konkludere, at vi lige nu vinder de "rigtige" og taber de "rigtige" kampe. Og så skal vi huske os selv på at drage generelle konklusioner baseret på kampe mod de andre forventede bundhold - ikke oven på en kamp i Parken.
AaB-Sønderjyske 29-09-24
Re: AaB-Sønderjyske 29-09-24
Et hjerte - En klub
Gode betragtninger og helt enig i at kontrol var nøgleordet. Og i den forbindelse må man også give ros til Menno: Vi kom lige fra Parken, hvor vi tabte (kontrolleret?) men chancemæssigt var spillet helt ud på Trianglen, og så er vi alligevel helt klar til at tage og have modet til kontrol og styring mod Sønderjyske. Dét vidner om en træner, der kan sætte sin unge trup op til opgaven. Det er decideret opløftende!Funky skrev: ↑30. sep 2024, 13:24Efter at have genset kampen er der særligt ét begreb, som passer på indsatsen: KONTROL!
Vi har vel samlet set 10 minutter, hvor vi står tilbage i lav blok og parerer. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har spillet en så kontrolleret superligakamp med så få minutter frivilligt/ufrivilligt dedikeret til den type fodbold - og langt de fleste 1.divisionskampe var også prægede af, at man stod laaangt tilbage og gav modstanderne enorme rum at spille bolden rundt i. I går pakkede vi i 80 minutter en modstander sammen ved at stå relativt højt og levere et vældig godt sammenstemt genpres - vel at mærke en modstander, som var markant bedre end os i den forgangne sæson og i lange perioder kørte rundt med os i de indbyrdes kampe.
Kramer + Pudel stinker langt væk af kølig kontrol og rigtig god indbyrdes forståelse. Hverken Diakhité eller Otoa kan bidrage med den samme ro og sikkerhed i indgrebene. Så kan de så meget andet, men jeg vil meget gerne se mere af det her stopper-par sammen. Kramer spillede altså også en særdeles fin kamp!
Davidsen imponerer mig dybt i gensynet med kampen. Trækker et tidligt gult kort, men er en dominerende skikkelse inde i motorrummet igennem hele kampen. Hans bedste indsats endnu, mener jeg.
Flot af Mathias Jørgensen med de 3 mål, men det er de 3 meget fine, kontrollerede oplæg, som fortjener overskrifterne. Top-top arbejde af Jasson, Ross og Helenius.
Det er i det hele taget bare 3 gode mål vi laver, og på de to sidste er afleveringerne frem til assistmagerne også rigtig gode og dem der for alvor åbner op. Jeg tror det er Kasper Jørgensen til Ross og Bomholt til Helenius. Jeg synes dog at Jørgensen render med overskrifterne. Han skal naturligvis score på nr. 2, som så sjovt nok er den han er ved at brænde, men de to andre er sku bare godt og sikkert sparket ind. Og så skal han have ros for hele tiden at tage de rigtige løb og positioner, det er jo ikke tilfældigt at det er ham vi spiller til chancerne. Samme ros skal Adedeji i øvrigt have, han havde så bare slet ikke samme skarphed.Funky skrev: ↑30. sep 2024, 13:24Efter at have genset kampen er der særligt ét begreb, som passer på indsatsen: KONTROL!
Vi har vel samlet set 10 minutter, hvor vi står tilbage i lav blok og parerer. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har spillet en så kontrolleret superligakamp med så få minutter frivilligt/ufrivilligt dedikeret til den type fodbold - og langt de fleste 1.divisionskampe var også prægede af, at man stod laaangt tilbage og gav modstanderne enorme rum at spille bolden rundt i. I går pakkede vi i 80 minutter en modstander sammen ved at stå relativt højt og levere et vældig godt sammenstemt genpres - vel at mærke en modstander, som var markant bedre end os i den forgangne sæson og i lange perioder kørte rundt med os i de indbyrdes kampe.
Kramer + Pudel stinker langt væk af kølig kontrol og rigtig god indbyrdes forståelse. Hverken Diakhité eller Otoa kan bidrage med den samme ro og sikkerhed i indgrebene. Så kan de så meget andet, men jeg vil meget gerne se mere af det her stopper-par sammen. Kramer spillede altså også en særdeles fin kamp!
Davidsen imponerer mig dybt i gensynet med kampen. Trækker et tidligt gult kort, men er en dominerende skikkelse inde i motorrummet igennem hele kampen. Hans bedste indsats endnu, mener jeg.
Flot af Mathias Jørgensen med de 3 mål, men det er de 3 meget fine, kontrollerede oplæg, som fortjener overskrifterne. Top-top arbejde af Jasson, Ross og Helenius.
Defensiven vil jeg som tidligere nævnt gerne se mod bedre modstandere. Jeg synes i øvrigt at Otoa normalt spiller med meget stor ro og jeg ser ham allerede som vores bedste forsvarer både defensivt og offensivt. Men med ham ude i en længere periode er det positivt hvis Pudel kan byde sig til som han gjorde i går. Når han får tid på bolden som han gjorde i går slår han altså bare nogle gode afleveringer fremad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hvis pudel forsætter med at spille som igår så bliver det vel ikke utænkeligt at vi kan spille med Otoa og pudel i midterforsvaret når vi rammer foråret.Hanga skrev:Det er i det hele taget bare 3 gode mål vi laver, og på de to sidste er afleveringerne frem til assistmagerne også rigtig gode og dem der for alvor åbner op. Jeg tror det er Kasper Jørgensen til Ross og Bomholt til Helenius. Jeg synes dog at Jørgensen render med overskrifterne. Han skal naturligvis score på nr. 2, som så sjovt nok er den han er ved at brænde, men de to andre er sku bare godt og sikkert sparket ind. Og så skal han have ros for hele tiden at tage de rigtige løb og positioner, det er jo ikke tilfældigt at det er ham vi spiller til chancerne. Samme ros skal Adedeji i øvrigt have, han havde så bare slet ikke samme skarphed.Funky skrev: ↑30. sep 2024, 13:24Efter at have genset kampen er der særligt ét begreb, som passer på indsatsen: KONTROL!
Defensiven vil jeg som tidligere nævnt gerne se mod bedre modstandere. Jeg synes i øvrigt at Otoa normalt spiller med meget stor ro og jeg ser ham allerede som vores bedste forsvarer både defensivt og offensivt. Men med ham ude i en længere periode er det positivt hvis Pudel kan byde sig til som han gjorde i går. Når han får tid på bolden som han gjorde i går slår han altså bare nogle gode afleveringer fremad.
Kramer og bruus var igår de ældste på banen på 25 år.. alderen er godt nok virkelig blevet sænket på holdet
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Der har i taget været et underligt hyperfokus på vores målmænd siden Posavec. Det har været som om folk absolut har skulle være ensidigt for eller imod.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er ikke en kritik af Müller, men en konstatering af, at det var to afslutninger som en bedre målmand skulle have taget. Jeg har nærmest ikke lavet andet end at forsvare Müller hele sæsonen, men okay.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Den første efterlod sønderjyskes målmand et kæmpe hul ud til stolpen.. enhver vil have kaldt det drop hvis det var imod AaB, med rette....jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 21:23Det er ikke en kritik af Müller, men en konstatering af, at det var to afslutninger som en bedre målmand skulle have taget. Jeg har nærmest ikke lavet andet end at forsvare Müller hele sæsonen, men okay.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
4 AaB'ere på rundens hold ifølge TV2. 2'*Jørgensen, Kramer og Müller 
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
Til gengæld havde TV2 også Pudel til 5 og Kramer til 8, så det kan man så lige medregne. Jeg synes også Kramer var god, men 3 karakterer højere vidner om, at det var Graulund, der var ekspert.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Helt enig!Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Vi har opdaget, hvor mange point det koster, når man ikke har en top-6 målmand.Buzz Killington skrev: ↑30. sep 2024, 21:21Der har i taget været et underligt hyperfokus på vores målmænd siden Posavec. Det har været som om folk absolut har skulle være ensidigt for eller imod.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
Det er meget uvant for os. Det har vi haft næsten uafbrudt siden 1998 og frem til 2022. Kun foråret 2006, foråret 2011 og Nicolai Larsen sidste sæson fraregnet. Symptomatisk, at vi rykkede ned, da vi mistede Rinne.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Præcis, og 3'eren sidder ganske vist ude i siden, men er ikke en voldsomt hård afslutning. Hvis ikke Busk troede den ville komme højere, kunne han også godt have nået den. Det tager ikke noget fra Jørgensens tre flotte mål, men det er ikke afslutninger man kan forvente gå ind hver gang. Jeg ville personligt være pænt træt af, at mål 1 og 3 var gået ind i den modsatte ende.DenSataniskeHest skrev: ↑30. sep 2024, 21:53Den første efterlod sønderjyskes målmand et kæmpe hul ud til stolpen.. enhver vil have kaldt det drop hvis det var imod AaB, med rette....jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 21:23Det er ikke en kritik af Müller, men en konstatering af, at det var to afslutninger som en bedre målmand skulle have taget. Jeg har nærmest ikke lavet andet end at forsvare Müller hele sæsonen, men okay.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
Jeg er enig i at Busk godt kunne have gjort mere ved afslutningerne, men jeg er alligevel ret sikker på at ingen anden spiller på holdet havde sparket alle 3 chancer ind. Ja Busk efterlader et hul på den første men den skal også sparkes ret præcist fra en spids vinkel. Ligeledes får han placeret nr. 3 helt ude ved stolpen. Han sparker godt med begge ben og har bare generelt været meget sikker i sine afslutninger siden han kom til. Lad det endeligt fortsætte.jonas386 skrev: ↑1. okt 2024, 09:30Præcis, og 3'eren sidder ganske vist ude i siden, men er ikke en voldsomt hård afslutning. Hvis ikke Busk troede den ville komme højere, kunne han også godt have nået den. Det tager ikke noget fra Jørgensens tre flotte mål, men det er ikke afslutninger man kan forvente gå ind hver gang. Jeg ville personligt være pænt træt af, at mål 1 og 3 var gået ind i den modsatte ende.DenSataniskeHest skrev: ↑30. sep 2024, 21:53Den første efterlod sønderjyskes målmand et kæmpe hul ud til stolpen.. enhver vil have kaldt det drop hvis det var imod AaB, med rette....jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 21:23Det er ikke en kritik af Müller, men en konstatering af, at det var to afslutninger som en bedre målmand skulle have taget. Jeg har nærmest ikke lavet andet end at forsvare Müller hele sæsonen, men okay.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det tror jeg nu heller ikke, det kræver også selvtillid at tro den første chance kan snige sig ind, eller at klappe til den tredje første gang, i stedet for at få kontrol over bolden førstHanga skrev: ↑1. okt 2024, 10:35Jeg er enig i at Busk godt kunne have gjort mere ved afslutningerne, men jeg er alligevel ret sikker på at ingen anden spiller på holdet havde sparket alle 3 chancer ind. Ja Busk efterlader et hul på den første men den skal også sparkes ret præcist fra en spids vinkel. Ligeledes får han placeret nr. 3 helt ude ved stolpen. Han sparker godt med begge ben og har bare generelt været meget sikker i sine afslutninger siden han kom til. Lad det endeligt fortsætte.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Og tre AaB'ere på Morten Bruun's månedshold. Müller, Kramer og M. Jørgensen.
https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-10-01 ... uperligaen
Jeg synes, I er hårde ved Busk på mål 3: Nu har jeg set den (igen-igen), og han trækker mod og dækker (som han skal) højre stolpe, da Helenius er på vej derhen, så laver Helenius sin skudfinte og spiller hurtigt bolden på tværs til MJ, der køligt placerer den helt op ad venstre stole. Busk kan ikke nå at flytte sig derover så hurtigt. Fra min ikke helt beskedne erfaring som keeper, har jeg prøvet mange gange, at hvis du først er blevet spillet tyndt tæt på mål i den ene side og bolden bliver spillet på tværs til en fri mand i den anden side, så er 7,32 meter fanderme langt!jonas386 skrev: ↑1. okt 2024, 09:30Præcis, og 3'eren sidder ganske vist ude i siden, men er ikke en voldsomt hård afslutning. Hvis ikke Busk troede den ville komme højere, kunne han også godt have nået den. Det tager ikke noget fra Jørgensens tre flotte mål, men det er ikke afslutninger man kan forvente gå ind hver gang. Jeg ville personligt være pænt træt af, at mål 1 og 3 var gået ind i den modsatte ende.DenSataniskeHest skrev: ↑30. sep 2024, 21:53Den første efterlod sønderjyskes målmand et kæmpe hul ud til stolpen.. enhver vil have kaldt det drop hvis det var imod AaB, med rette....jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 21:23Det er ikke en kritik af Müller, men en konstatering af, at det var to afslutninger som en bedre målmand skulle have taget. Jeg har nærmest ikke lavet andet end at forsvare Müller hele sæsonen, men okay.Pollack2 skrev: ↑30. sep 2024, 21:02Det er blevet et underligt narrativ herinde, at selv per stedfortræder og rent hypotetisk skal man altid kritisere Müller... Og så er det i øvrigt kun mål nr. 1 man kan kritisere Busk for: Han SKAL dække nærmeste hjørne. Mål 2 og 3 har vi spillet dem tynde og kun en sløset afslutning fra MJ gir ham mulighed for at redde den i første omgang.jonas386 skrev: ↑30. sep 2024, 19:09Müller var, til dels med rette, blevet slagtet hvis han havde ladet det første og det tredje mål gå ind. Fint sparket ind, men også virkelig ringe målmandsspil. Især på det første mål. Nummer tre er selvfølgelig en fri afslutning, og ikke altid nem at gøre noget ved.
-
PonySlaystation
- Superliga

Seneste AaB hattrick i Superligaen lader til at være lavet af Jakub Sylvestr d. 26. februar 2017 mod Silkeborg. Der er vidst ikke andre end mig selv der har spurgt, men nu får I svaret på det alligevel 
Yes, en lille uge inden Thellufsen gjorde det samme i pokalen imod samme modstander.PonySlaystation skrev: ↑1. okt 2024, 13:52Seneste AaB hattrick i Superligaen lader til at være lavet af Jakub Sylvestr d. 26. februar 2017 mod Silkeborg. Der er vidst ikke andre end mig selv der har spurgt, men nu får I svaret på det alligevel![]()