Nu har jeg ikke set det indlæg du svarer på (han er på ignorelisten), men jeg synes nu det er trist at de sidst udmeldte forventninger ikke holder. Jeg havde virkelig regnet med at de 10 mill var en konservativ udmelding og at vi ville have set forventningen opfyldt.Jesper Schmidt skrev: Man har hensat 3,2 mio. til feriepengesagen, og nedskrevet værdien af spillertruppen med godt 4 mio. Jeg gætter på ingen af delene har været planlagt da man lagde budgettet for 2013. Desuden har man måttet æde et tab på over 6 mio. ved afviklingen af ishockey og college.
Selvfølgelig kan disse godt 13 mio. ikke direkte trækkes ud af årets underskud allesammen (hvis man ser i forhold til det forventede), men det fortæller dog om store ekstraordinære udgifter som man efter al sandsynlighed ikke vil få i 2013.
Jeg kan virkelig ikke se det negative i dette regnskab, set i forhold til det tidligere udmeldte. Havde det været meget mere positivt havde der næsten været grund til ligefrem at juble... se også på hvad andre superligaklubber, og sports-"forretninger" i Danmark i det hele taget, leverer.
Og så siger du vi har solgt alt vi har, det synes jeg da bør uddybes. Mener du ikke vi har salgbare spillere, udover Lucas, som er den eneste førsteholdsspiller som blev solgt i 2012? Jeg synes aldrig at der, i min tid, har været så mange unge spillere i AaB med videresalgspotentiale, og hvis man ikke lykkes med at sælge spillere for 5 mio. i 2013, vil jeg påstå det er fordi man vælger at lade være.
Egenkapitalen er - på trods af den ansvarlige lånekapital - kritisk lav. Den skal der gøres noget ved inden alt for længe. Det er betryggende at der er afsat et beløb til spillerforeningen (som er mindre end 3,2 mill) og som er fastsat ud fra et advokatskøn (selvom jeg meget gerne ville have kendt forudsætningerfor det skøn).