3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2014, 18:54

Pis kamp, bare ikke godt nok idag ! :thumbsdown:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. aug 2014, 18:54

Mr. Larsen skrev:
Frygah skrev:Det er jo også sindssygt. De står jo 10 mand på egen 1/4 del, med 5 mand i deres bagkæde!

Det kan godt være de har vundet kampen hvis det havde været NFL, men det er jo sindssygt så defensive de er i deres udgangspunkt.
Ej mand du kan sgu ikke bebrejde OB for at stå Ultra defensivt, de har haft det sindsygt svært de senere år inkl. denne sæson og de møder de danske mester, selvfølgelig prøver de på at stå kompakt og forsvarer det ene point hjem, man kan ikke forvente andet af OB for tiden.
Hvor bebrejder jeg dem? Jeg konstaterer bare at de står mere defensivt end FCV gjorde sidste sæson, og så er det klart at det bliver svært for os at kombinere os igennem.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 2. aug 2014, 18:55

Fuck en ringe indsats. Absolut ikke godkendt

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Re: Sv: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.

Indlæg af Steve-Dave » 2. aug 2014, 18:55

DonSilicone skrev:
frederikshavneren skrev:Wichmann er den der har løbet længst!
Præmien er en Big Mac menu...
WichMac.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2014, 18:56

Mr. Larsen skrev:Pis kamp, bare ikke godt nok idag ! :thumbsdown:
Stadigvæk ubesejret. Det må være det mest positive at tage med fra dagens kamp.

Niveauet skal hæves betragteligt på onsdag.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. aug 2014, 18:57

Ja, en traditionel post europa kamp. Godt at se Thomsen igen var en af dem med flest meter i foederne, og der skete noget efter Ene og AK kom in, saa det lugter lidt mere af point i Kroatien end tidligere. Men alt i alt var det sgu ikke nogen fantastisk praestation, og det lignede egentlig meget SE-kampen. Men saadan vil bundhold spille os, saa vi maa bare se at faa Helenius i gang, og Jonsson tilbage.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. aug 2014, 18:57

Vinder hjemme og får point ude, er det ikke en opskrift på et eller andet bekendt?

Stærkt at Helenius havde strøm nok til 90 minutter!

AKJ og Helenius i front mod Zagreb.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2014, 18:57

Frygah skrev:
Mr. Larsen skrev:
Frygah skrev:Det er jo også sindssygt. De står jo 10 mand på egen 1/4 del, med 5 mand i deres bagkæde!

Det kan godt være de har vundet kampen hvis det havde været NFL, men det er jo sindssygt så defensive de er i deres udgangspunkt.
Ej mand du kan sgu ikke bebrejde OB for at stå Ultra defensivt, de har haft det sindsygt svært de senere år inkl. denne sæson og de møder de danske mester, selvfølgelig prøver de på at stå kompakt og forsvarer det ene point hjem, man kan ikke forvente andet af OB for tiden.
Hvor bebrejder jeg dem? Jeg konstaterer bare at de står mere defensivt end FCV gjorde sidste sæson, og så er det klart at det bliver svært for os at kombinere os igennem.
Du tuder da helt vildt, ha forståelse for deres situation. Jeg synes også det er dødsygt, men sådan er betingelserne nu engang, og det bliver nok ikke sidste gang vi ser det i denne sæson, så det skal vi bare blive bedre til at dirke op sådan et forsvar.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. aug 2014, 18:58

tommas jensen skrev:Fuck en ringe indsats. Absolut ikke godkendt
Godkendt indsats af et skadesplaget hold, der mødte et velorganiseret og velspillende OB-mandskab. Der er absolut plads til forbedringer, men synes egentlig vi spillede en ret fin kamp, hvor vi dog i perioder gav for mange chancer væk.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 2. aug 2014, 18:59

frederikshavneren skrev:

Lover du at hæve niveauet ?? Det er vi flere som ser frem til
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. aug 2014, 19:01

Mr. Larsen skrev:
Frygah skrev:
Mr. Larsen skrev:

Du tuder da helt vildt, ha forståelse for deres situation. Jeg synes også det er dødsygt, men sådan er betingelserne nu engang, og de bliver nok ik sidste gang vi ser det i denne sæson, så det skal vi bare blive bedre til at dirke op sådan et forsvar.
Du er jo helt væk, menneske. Jeg tuder ikke det fjerneste, men konstaterer at vi på baggrund af folk der siger vi intet skaber, at vi står over for 10 mand ud foran eget felt, hvoraf 5 af dem står i en bagkæde, hvilket er noget vi stort set aldrig ser i dansk fodbold. Det har da intet med tuderi at gøre? Måske skulle du lige tage en slapper inden du frådende kaster dig over andre debattører og tillægge dem en helt masse?

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. aug 2014, 19:01

Resultatet vR vel ok. OB havde første halvleg, vi havde den anden. Jeg glæder mig i den grad til, vi begynder at kunne stille i stærkest opstilling.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2014, 19:02

Martin Bak skrev:
frederikshavneren skrev:

Lover du at hæve niveauet ?? Det er vi flere som ser frem til
?

Jeg synes nu ikke at jeg hverken skriver bedre/dårligere end så mange andre...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2014, 19:02

Det er sgu da dig der er væk, du piver over de spiller defensivt, hvis ikke det er tude/brokke sig så ved jeg ikke hvad det er :)

Pippo
Superliga
Superliga
Geografisk sted: København

Indlæg af Pippo » 2. aug 2014, 19:03

Pis!! Til tider fint spil, men spillerne så ud til at være tilfredse med det ene point. Lidtærgerligt mod et rystende usikkert midterforsvar. Omvendt var det ikke nemt at skabe store chancer, når de stod så dybt.

Vi skal være glade for N. Larsen i dag. OB var gode til det, der gav os så mange mål sidste sæson: omstillinger!

Det positive i dag:
- Blåbjerg viste sig igen som en fremragende erstatning for Ahlman.
- N. Larsen viser igen, at han er en af ligaens allerbedste målmænd.
- Det blev trods alt til et point i en kamp, hvor vi kunne have været bagud 3-0 ved pausen.

Det knap så gode:
- Spalvis var fuldstændig væk!! Magien fra foråret er væk.
- Vi skaber alt for få chancer. Kusk er savnet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2014, 19:05

jensemand57 skrev:Resultatet vR vel ok. OB havde første halvleg, vi havde den anden. Jeg glæder mig i den grad til, vi begynder at kunne stille i stærkest opstilling.
Helt enig. Når Würtz, Thomsen, Ene, Helenius og Jönsson er i form så ser det noget bedre ud.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. aug 2014, 19:05

Mr. Larsen skrev:Det er sgu da dig der er væk, du piver over de spiller defensivt, hvis ikke det er tude/brokke sig så ved jeg ikke hvad det er :)
Der er forskel på at pive og konstatere. Men det er åbenbart en nuance du ikke kan forstå. Men bevares, hvis det er vigtigt for dig og din færden herinde at kalde andre for tudere, så bliv endelig ved med det. Der går ingen skår af mig.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. aug 2014, 19:10

Det var desværre ikke en af vores bedste kampe, vi skabte generelt alt for få chancer mod et kompakt OB mandskab, og havde alt for mange dumme boldtab på farlige steder på banen, det skal vi ikke gøre mod Zagreb så bliver straffet.
Spalvis fungerer desværre slet ikke mod hold der står så kompakt som OB gjorde idag, jeg håber AK og Helenius får chancen fra start mod Zagreb.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. aug 2014, 19:13

Broendum skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Det er fandeme ikke ufortjent. Ved ikke om I allesammen ser kampen på 3+ og evt lader jer manipulere af farvede kommentatorer men jeg ser slet ikke den samme kamp som mange herinde gør. Det er en helt lige kamp hvor OB udelukkende lever på kontra. Vi vinder.
Den kommentar om 3+ er helt sort for mig - jeg har godtnok kun set anden halvleg, men syntes de to kommentatorer har været yderst fair og positive overfor AaB's spil og talenter ... faktisk mere positive end de fleste herinde. Helt sort!
Du misforstår mit indlæg. Jeg har ikke selv set kampen på 3+ og aner ikke hvordan kommentatorerne så den. Men jeg tænkte om de måske haglede AaB ned og det smittede af på brugerne herinde.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. aug 2014, 19:16

tommas jensen skrev:Fuck en ringe indsats. Absolut ikke godkendt
Ævl. Vi mangler Dalsgård, KEP, Ahlmann, Risgård og Jönnsson!!! Würtz, Enevoldsen, Helenius og Thomsen er ikke oppe på 100% endnu. Tag nu det med i vurderingen. Vi bliver vilde når alle er klar. Indtil da må vi bare glædes over at reserverne modnes og tager point hjem. Det kunne godt have været 3 idag men 1 tæller også. Ja-hatten på.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar