Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Sauer
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑12. maj 2025, 21:27
Brizzie1885 skrev: ↑12. maj 2025, 18:26
R Rosenberg skrev: ↑11. maj 2025, 19:28
Forza skrev: ↑11. maj 2025, 19:27
Funky skrev: ↑11. maj 2025, 19:25
MJ + Helenius. Havde vi kunnet køre med det igennem hele sæsonen (og van Damme havde villet det), så havde vi ikke ligget, hvor vi ligger nu.
Enig. Det har simpelthen været hjernedødt at man ikke har udnyttet mere at Helenius var i truppen.
Sikkert en politisk beslutning.
Forklar mig gerne, Rosenborg, hvad ledelsen skulle få ud af at fryse Helenius ude? Altså, udover at sabotere sig selv. Hvis vi rykker ned, er SSE22-projektet reelt dødt, og det pynter jo gevaldigt på deres CV, når de skal charme sig videre til næste klub.
Vel nogenlunde det samme, som man ville opnå ved at fryse Thelander og Posavec ud og lykkedes med.
Helenius var ikke til rådighed i starten af sæsonen, og da han i oktober var ved at være klar til mere end en halvleg, blev han skadet igen. Han kom tilbage i løbet af vinterpausen, men fik en fiber inden første kamp i foråret - og fik så comeback i april.
Uanset hvad SSE22 og Menno måtte ha’ haft af motiver, er skaderne vel den primære grund til, at MJ og Helenius ikke har været en fast duo sæsonen igennem.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
R Rosenberg skrev: ↑12. maj 2025, 21:27
Brizzie1885 skrev: ↑12. maj 2025, 18:26
R Rosenberg skrev: ↑11. maj 2025, 19:28
Forza skrev: ↑11. maj 2025, 19:27
Funky skrev: ↑11. maj 2025, 19:25
MJ + Helenius. Havde vi kunnet køre med det igennem hele sæsonen (og van Damme havde villet det), så havde vi ikke ligget, hvor vi ligger nu.
Enig. Det har simpelthen været hjernedødt at man ikke har udnyttet mere at Helenius var i truppen.
Sikkert en politisk beslutning.
Forklar mig gerne, Rosenborg, hvad ledelsen skulle få ud af at fryse Helenius ude? Altså, udover at sabotere sig selv. Hvis vi rykker ned, er SSE22-projektet reelt dødt, og det pynter jo gevaldigt på deres CV, når de skal charme sig videre til næste klub.
Vel nogenlunde det samme, som man ville opnå ved at fryse Thelander og Posavec ud og lykkedes med.
Det argument gav måske en snert af mening i starten af sæsonen. Ikke nu
-
Dalbjerg
- Allstar

Det er godt nok vildt, at nogle bare fuldstændig ignorer, at Helenius har været skadet igen og igen, og derfor ikke kunne spille, om så træner/klub ville.
Helenius er den bedste til pladsen, men det er rent faktisk lidt sørgeligt, fordi tydeligt at han mangler utrolig meget for at ramme et topniveau (selv når man husker hans alder på 34).
Han kom foran ved målet, men det var stort set også eneste gang.. I første halvleg var der flere gange, hvor han slet ikke kan nå foran eller bare op på siden af hans forsvarer, da der bliver slået indlæg.
Så synes godt nok også, at folk nu pludselig ser noget, som ikke er der..
Igen: Selvfølgelig skal han spille, fordi det fortjener han (eller omvendt de andre gør ihvertfald ikke)..
-
Forza
- Allstar

Dalbjerg skrev: ↑13. maj 2025, 08:25
Det er godt nok vildt, at nogle bare fuldstændig ignorer, at Helenius har været skadet igen og igen, og derfor ikke kunne spille, om så træner/klub ville.
Helenius er den bedste til pladsen, men det er rent faktisk lidt sørgeligt, fordi tydeligt at han mangler utrolig meget for at ramme et topniveau (selv når man husker hans alder på 34).
Han kom foran ved målet, men det var stort set også eneste gang.. I første halvleg var der flere gange, hvor han slet ikke kan nå foran eller bare op på siden af hans forsvarer, da der bliver slået indlæg.
Igen: Selvfølgelig skal han spille, fordi det fortjener han (eller omvendt de andre gør ihvertfald ikke)..
Han har været meget skadet. Men i starten af sæsonen var det tydeligt at man satsede på Iredale.
Havde man ikke flået Thelander ud for enhver pris havde man også haft en værdifuld forsvarsspiller. Jeg kunne sagtens følge hvorfor man gerne ville af med ham. Men i dag havde jeg ønsket han var i truppen - især nu vi alligevel betaler ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Dalbjerg
- Allstar

Forza skrev: ↑13. maj 2025, 15:51
Han har været meget skadet. Men i starten af sæsonen var det tydeligt at man satsede på Iredale.
Havde man ikke flået Thelander ud for enhver pris havde man også haft en værdifuld forsvarsspiller. Jeg kunne sagtens følge hvorfor man gerne ville af med ham. Men i dag havde jeg ønsket han var i truppen - især nu vi alligevel betaler ham.
Tjaaa.. Thelander var der stadigvæk en case på..
Helenius tror jeg regningen havde været endnu højere end de 70-80 % som jeg påstår at Thelander fik med..
Hjertet har aldrig manglet ved Helenius, men synes godt nok ikke der her været meget glimt af tidligere storhed siden han kom tilbage..
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Dalbjerg skrev: ↑13. maj 2025, 22:25
Forza skrev: ↑13. maj 2025, 15:51
Tjaaa.. Thelander var der stadigvæk en case på..
Helenius tror jeg regningen havde været endnu højere end de 70-80 % som jeg påstår at Thelander fik med..
Hjertet har aldrig manglet ved Helenius, men synes godt nok ikke der her været meget glimt af tidligere storhed siden han kom tilbage..
Helenius er rød-hvid i hjertet! På en fodboldbane er han dog et blålys, og jeg kunne overhovedet ikke se, hvorfor han skulle tilbage til AaB, hvor succesen da også er udeblevet. De seneste 11 sæsoner har han kun 1 gang scoret mere end 10 mål, hvilket jeg synes er et absolut minimum at forlange af en hundedyr spiller, som dermed burde være førstevalg, og det var i Sif’s gyldne sæson, hvor alt gik deres vej.
Når AaB rykker ned, er det tid til et pænt ‘farvel og tak’ til ham - uanset om han så tilbyder at spille gratis for os.