Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Er Muller den anden højst lønnet i truppen?
Må vi kun kalde dem sse opfindelser når det er spillere vi har set os sure på?
Er vi sikre på at Wichmann trækker løn fra både os og fck?
Hvem står klar i kulissen til at overtage klubben? Jeg har set det nævnt flere gange..
Er muller den ringeste målmand nogensinde i AaB? (Nej, det kræver bare at man søger på statistik, muller er kun overgået af Rinne og Zaza målt på redningsprocent)
AaB vs. Vendsyssel, Søndag den 20.09.2026 kl. 14.00.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: AaB vs. Vendsyssel, Søndag den 20.09.2026 kl. 14.00.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Dette er fra Simon Ydesens svar i Nordjyskes blog omkring Wichmann situationen, til en bruger der spørger om Wichmann stadig får løn eftersom han har været assistent i + seks måneder i FCK.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Hvem står klar i kulissen til at overtage klubben? Jeg har set det nævnt flere gange..
Er muller den ringeste målmand nogensinde i AaB? (Nej, det kræver bare at man søger på statistik, muller er kun overgået af Rinne og Zaza målt på redningsprocent)
At Müller er den anden højest lønnede stammer ligeledes fra bloggen."Jo det er normal praksis, at en fyret træner enten finder en hurtig løsning kort efter sin fyring, eller også afstår sin løn, når han får et nyt job.
Problemet er bare, at Wichmann og hans agent fik skruet aftalen godt sammen i sin tid. Faktisk vil jeg mene, at James Gow forhandlede en håbløs deal på plads i tilfælde af fyring.
Normalt er der altid en klausul, der gør, at træneren afstår den resterende del af sin løb, hvis han får et nyt job. I dette tilfælde var der en konkurrence klausul, der betyder, at Wichmann kun skal afstå resten af sin løn, hvis han bliver ansat i en klub, der spiller i samme række som AaB - altså 1. division. Derfor kunne han tage jobbet i FCK uden at miste lønnen fra AaB, der løber frem til sommeren 27. Det er så amatøragtigt af Gow og et par ledere (læs: Peters senior), der gik i panik."
Om du ønsker at tage hans ord for gode varer skal jeg ikke bestemme, men jeg mener Ydesen er rimelig velbevandret i hvad der foregår på Hornevej.
Man kan ikke bruge redningsprocent-statistik til særligt meget.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
Top of mind, så har han kostet imod Hobro, Hvidovre og nu VFF. Så kan han have nok så mange fine reflekser på stregen, der forventes af en målmand, men han har nogle meget store og tydelige mangler i sit spil, som modstanderne selvfølgelig forsøger at udnytte. Det er ikke realistisk at rykke op med Müller på mål + en ineffektiv offensiv.
Det er mig ubegribeligt, at AaB kan have en så svag og tung keeper, som end ikke kan komme ud til stolperne, finde ud af at stille en mur ordentligt eller endda dominere det lille felt. Han har kostet et hav af tabte points lige fra nedrykningen til nu, og får Posavec til at ligne prime Buffon.
Men ja, offensiven er alt for ineffektiv. Dog er det positivt, at Nwadike kom på tavlen.
Konklusionen er dog, at det slet slet ikke er godt nok AaB!
Det er dog glædeligt at høre, at Zinck har sagt op for længe siden. Så mangler vi bare Højer.
Hvorfor? Bare sårn lige kort.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 10:46Man kan ikke bruge redningsprocent-statistik til særligt meget.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Jeg vil mene at hvis vi hentede en målmand med en ekstremt lav redningsprocent så skulle debatsiden nok brokke sig.
Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Ved vi at Zinck har sagt op? Eller er det bare et rygte?FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
Top of mind, så har han kostet imod Hobro, Hvidovre og nu VFF. Så kan han have nok så mange fine reflekser på stregen, der forventes af en målmand, men han har nogle meget store og tydelige mangler i sit spil, som modstanderne selvfølgelig forsøger at udnytte. Det er ikke realistisk at rykke op med Müller på mål + en ineffektiv offensiv.
Det er mig ubegribeligt, at AaB kan have en så svag og tung keeper, som end ikke kan komme ud til stolperne, finde ud af at stille en mur ordentligt eller endda dominere det lille felt. Han har kostet et hav af tabte points lige fra nedrykningen til nu, og får Posavec til at ligne prime Buffon.
Men ja, offensiven er alt for ineffektiv. Dog er det positivt, at Nwadike kom på tavlen.
Det er dog glædeligt at høre, at Zinck har sagt op for længe siden. Så mangler vi bare Højer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det er noget vi ved.Forza skrev: ↑21. sep 2026, 11:17Ved vi at Zinck har sagt op? Eller er det bare et rygte?FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
-
Gnu
- Allstar

Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødvendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Jamen, man kan jo ikke udlede af statistikken, om det skyldes en dårlig defensiv, svage afslutninger etc. Så isoleret set kan redningsprocenten ikke bruges som argument. Men til Müllers forsvar skal det jo siges, at vores defensiv åbenlyst har haft sine udfordringer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:05Hvorfor? Bare sårn lige kort.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 10:46Man kan ikke bruge redningsprocent-statistik til særligt meget.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Jeg vil mene at hvis vi hentede en målmand med en ekstremt lav redningsprocent så skulle debatsiden nok brokke sig.
I øvrigt, er der nogen herinde, som nogensinde har set Müller helt ude ved en af stolperne og redde en bold? Nej vel? Han er tung og har ikke den største rækkevidde.
Okay. Utroligt det ikke er kommet ud, hvis han har sagt op for længe siden. Men ikke en dårlig nyhed i mine øjne.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 11:34Det er noget vi ved.Forza skrev: ↑21. sep 2026, 11:17Ved vi at Zinck har sagt op? Eller er det bare et rygte?FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
------------------------------------------------
Men en høj redningsprocent for en målmand på et dårligt hold er vel godt i forhold til en høj redningsprocent for en målmand på et godt hold? Det er vel også basal procentregning?Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 11:35Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødevendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Muller er utrolig tung når det handler om at komme ud til stolperne og redde bolden, han fylder ikke meget i feltet, han har derimod nogle kompetencer på stregen og har nogle vilde refleksredninger.
Jeg synes det er latterligt at skyde skylden på vores målmand for vores dårlige resultater når vores spillere laver fejl som igår. Det er næsten ligeså latterligt at skyde skylden på vores spillere når enhver kunne se at normann skulle have været skiftet ud midt i anden halvleg.
Men en dårlig defensiv skal vel stadig have en sidste skanse der redder dem? I dette tilfælde i 79 ud af 100 tilfælde uanset om det er dårlige afslutninger eller ej.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 11:41Jamen, man kan jo ikke udlede af statistikken, om det skyldes en dårlig defensiv, svage afslutninger etc. Så isoleret set kan redningsprocenten ikke bruges som argument. Men til Müllers forsvar skal det jo siges, at vores defensiv åbenlyst har haft sine udfordringer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:05Hvorfor? Bare sårn lige kort.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 10:46Man kan ikke bruge redningsprocent-statistik til særligt meget.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
I øvrigt, er der nogen herinde, som nogensinde har set Müller helt ude ved en af stolperne og redde en bold? Nej vel? Han er tung og har ikke den største rækkevidde.
Om vi vil det eller ej så er det lige nu 3 såkaldte sse spillere der spiller bedst. Jubril, jasson og muller. Søndergaard skal nok blive en favorit, Normann skal nok finde sit niveau igen og Tiedemann taler for sig selv, men havde vi ikke haft de 3 udskældte sse spillere så lå vi nogle længere nede i tabellen allerede nu..
Og nej det er ikke et forsvar af tyskerne, det er et forsvar af spillerne..
PS. Nej muller har aldrig været nede ved stolperne og redde en bold, det er mig en gåde at det ikke bliver trænet i flere timer hver dag på hornevej..
-
Gnu
- Allstar

Som Fidel også har skrevet til dig, siger en høj redningsprocent jo ikke noget om fx kvaliteten eller sværhedsgraden af afslutningerne. Og hvad så hvis en målmænd har rigtig mange redninger, men konstant lukker mål ind, som burde være reddet? Som enkeltstående parameter kan redningsprocent ikke bruges til ret meget. Det er alt for simpelt.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 12:24Men en høj redningsprocent for en målmand på et dårligt hold er vel godt i forhold til en høj redningsprocent for en målmand på et godt hold? Det er vel også basal procentregning?Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 11:35Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødevendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Muller er utrolig tung når det handler om at komme ud til stolperne og redde bolden, han fylder ikke meget i feltet, han har derimod nogle kompetencer på stregen og har nogle vilde refleksredninger.
Jeg synes det er latterligt at skyde skylden på vores målmand for vores dårlige resultater når vores spillere laver fejl som igår. Det er næsten ligeså latterligt at skyde skylden på vores spillere når enhver kunne se at normann skulle have været skiftet ud midt i anden halvleg.
Det er ikke kun Müller, som skal have skylden. Offensiven er jo også piv ineffektiv, og så tillades der stadig for mange chancer imod os. Det ændrer sig først, når Højer er ude af vagten.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 12:24Men en høj redningsprocent for en målmand på et dårligt hold er vel godt i forhold til en høj redningsprocent for en målmand på et godt hold? Det er vel også basal procentregning?Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 11:35Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødevendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Ang. Müller, så er det jo bare sådan, at når en målmand laver fejl, så koster det big time - også mindre fejl. Altså, manden kan ikke finde ud af at stille en mur effektivt op og samtidig have øjne på skytten, han er tung i måsen, kommer ikke ud til stolperne, kommer ikke ud og dominerer sit felt. Alle disse mangler sætter sig i holdet og især forsvaret. Han er efter min mening den absolut dyreste målmand i klubbens historie (løn og pointtab), og det siger ikke så lidt.
Efter at have sovet på gårsdagens kamp er jeg slet ikke i tvivl. Det værste i går var at et AaB hold på hjemmebane mod lillebroren fra Vendsyssel valgte at stoppe med at spille fodbold med hele 5 minutter igen. Det var ikke Champions League mod en MEGET bedre modstander, men 1 divisions bold mod vendsyssel.
Gider simpelthen ikke sidde på stadion for at se hvor lang tid vi kan løbe mod hjørneflaget og trække tiden. Ja, deres mål er træls... Men havde det været efter vi selv forsøgte på at angribe så kunne jeg meget bedre leve med det. Nu er det bare pinligt i stedet.
Gider simpelthen ikke sidde på stadion for at se hvor lang tid vi kan løbe mod hjørneflaget og trække tiden. Ja, deres mål er træls... Men havde det været efter vi selv forsøgte på at angribe så kunne jeg meget bedre leve med det. Nu er det bare pinligt i stedet.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Jeg vil til enhver tid sige at posavec har kostet flere point end muller. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at jeg kan bakke det op med data.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 13:08Det er ikke kun Müller, som skal have skylden. Offensiven er jo også piv ineffektiv, og så tillades der stadig for mange chancer imod os. Det ændrer sig først, når Højer er ude af vagten.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 12:24Men en høj redningsprocent for en målmand på et dårligt hold er vel godt i forhold til en høj redningsprocent for en målmand på et godt hold? Det er vel også basal procentregning?Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 11:35Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødevendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 10:20Det er ikke nødvendigvis godt med en høj redningsprocent, for det betyder ofte, at modstanderne kommer til for mange chancer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Ang. Müller, så er det jo bare sådan, at når en målmand laver fejl, så koster det big time - også mindre fejl. Altså, manden kan ikke finde ud af at stille en mur effektivt op og samtidig have øjne på skytten, han er tung i måsen, kommer ikke ud til stolperne, kommer ikke ud og dominerer sit felt. Alle disse mangler sætter sig i holdet og især forsvaret. Han er efter min mening den absolut dyreste målmand i klubbens historie (løn og pointtab), og det siger ikke så lidt.
Mit problem bliver når man begynder at lukke øjnene for fakta og bare kaster rundt med elendig målmand og elendig spiller prædikater..
-
R Rosenberg
- Allstar

Nu er der altså pænt meget andet i målmandsspil end lige redningsprocent 1:1.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Og som det også nævnes, er Müller ganske god på stregen, hvis der afgives skud, og bolden er max 1 meter på hver side af ham. Han har fine reflekser, men han koster på så mange andre parametre.
Og ja, han er den med længder ringeste keeper i AaB (måske Sander fraregnet), siden jeg begyndte at glo AaB i 90'erne.
Konkurrencen er selvfølgelig også hård, da AaB altid har haft tradition for gode keepere.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
-
R Rosenberg
- Allstar

Du kan ikke træne den tunghed. Det er nok et andet sted, der skal sættes ind.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 12:32Men en dårlig defensiv skal vel stadig have en sidste skanse der redder dem? I dette tilfælde i 79 ud af 100 tilfælde uanset om det er dårlige afslutninger eller ej.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 11:41Jamen, man kan jo ikke udlede af statistikken, om det skyldes en dårlig defensiv, svage afslutninger etc. Så isoleret set kan redningsprocenten ikke bruges som argument. Men til Müllers forsvar skal det jo siges, at vores defensiv åbenlyst har haft sine udfordringer.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:05Hvorfor? Bare sårn lige kort.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 10:46Man kan ikke bruge redningsprocent-statistik til særligt meget.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 10:13Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Om vi vil det eller ej så er det lige nu 3 såkaldte sse spillere der spiller bedst. Jubril, jasson og muller. Søndergaard skal nok blive en favorit, Normann skal nok finde sit niveau igen og Tiedemann taler for sig selv, men havde vi ikke haft de 3 udskældte sse spillere så lå vi nogle længere nede i tabellen allerede nu..
Og nej det er ikke et forsvar af tyskerne, det er et forsvar af spillerne..
PS. Nej muller har aldrig været nede ved stolperne og redde en bold, det er mig en gåde at det ikke bliver trænet i flere timer hver dag på hornevej..
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Jeg er dybt dybt uenig! Posavec var klasser over Müller, og var decideret kampafgørende i mange kampe i 1. division. Med Posavec på mål i nedrykningssæsonen, var vi IKKE rykket ned.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 13:44Jeg vil til enhver tid sige at posavec har kostet flere point end muller. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at jeg kan bakke det op med data.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 13:08Det er ikke kun Müller, som skal have skylden. Offensiven er jo også piv ineffektiv, og så tillades der stadig for mange chancer imod os. Det ændrer sig først, når Højer er ude af vagten.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 12:24Men en høj redningsprocent for en målmand på et dårligt hold er vel godt i forhold til en høj redningsprocent for en målmand på et godt hold? Det er vel også basal procentregning?Gnu skrev: ↑21. sep 2026, 11:35Du behøver ikke belære mig om basal procentregning, det kan kan jeg godt finde ud af. Det er tolkningen af om en høj redningsprocent nødevendigvis siger ret meget om, hvor god en målmand, der er tale om, jeg anfægter.RicoBR02 skrev: ↑21. sep 2026, 11:12Men det gør modstanderen jo også, og vi har så en målmand der i denne sæson indtil videre ligger på 79% Nicolai Larsen lå til sammenligning på 67-71% Hvilket så vil betyde at hvis der bliver skudt 100 gange på mål så ville muller redde de 79 skud og Larsen 71.. Jeg er ikke ubetinget muller fan, jeg så hellere at vi havde en på rinne niveau, men Muller er ikke en dårlig målmand. Havde han nu reddet de skud som nogle gange ligner direkte drop, så havde han lagt omkring de 82 på redningsprocenten det var der ikke mange andre der ville kunne præstere i Danmark.
Mit problem bliver når man begynder at lukke øjnene for fakta og bare kaster rundt med elendig målmand og elendig spiller prædikater..