FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: FCM -AaB

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2016, 01:13

Først hjemme nu fra Herning. Fed tur, og på mange måder en rigtig god kamp. Jeg har endnu ikke set straffet, og er derfor ikke helt klar over om det var korrekt dømt, men der var en del forvirring på tribunen. Alle omkring mig var sikre på der var målspark, eller off-side, og pludselig var der altså straffe. Spøjs dom, men jeg stod heller ikke særlig godt ift overblikket.
Derudover synes jeg egentlig vi spillede en fin kamp. Midtjylland havde ikke meget at komme med, og over de 90 minutter havde det nok ikke været ufortjent hvis vi havde taget alle 3 point.
Risgaard og Würtz med længder to bedste mand, Würtz havde især nogle rigtigt gode defensive aktioner overfor Sisto der ikke spillede nogen spevielt god kamp. Derudover synes jeg Kasper P og Blåbjerg gjorde det rigtig fint, alt taget i betragtning.
Lækkert med Spalvis scoring. Børsting og KEP ligeledes med flere gode aktioner.

I bund og grund er uafgjort egentlig helt fint. En kamp som den i dag vinder man selvfølgelig ikke mesterskaber på, men man kan hurtigt tabe dem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. mar 2016, 01:45

634 skrev:
mich1596 skrev:
634 skrev:
swfc skrev:
634 skrev:Ved pokalkampen i Lyngby fik Linievogter Hummelsgaard vist Spalvis ud. Han var der også i Herning, og jeg er ikke klar over om det var ham som fik frispark til straffe.
Skørt af Søndergaard at sætte Bassogog ind i kampens afgørende fase. Det er han og holdet slet ikke klar til. Jønson skulle hellere være sat op og Thrane ind i midtbanen.
Jeg er big time skuffet.
Det er vel smag og behag? Kan forestille mig at LS håber på at Bassogog kan være som en joker FCM ikke kender
Men det kræver at Bassogog og holdet kan udrette noget sammen som overrasker modstanderen.
Man skal vel starte et sted, kan godt følge argumentet med at sætte jønne op front, men jeg syntes pilen peger i retning af at LS prøver Basse af som desideret angriber og dermed en bejler til en af de to forreste pladser, Spalvis er væk lige rundt hjørnet og ene er efterhånden en gammel hund. Så syntes der er god resson i at forfølge ideen.
Jeg er enig i at han skal have spilletid som angriber igennem foråret, men i denne situation, var det oplagt at han ikke ville finde god posionering
Det gjorde han så ikke... så langt så godt....men jeg sad og forudsagede lige nøjagtig den indskiftning jvf mit tidligere indlæg...så "humor" me hvorfor ikke? jeg syntes fg det var oplagt, han kan da blive en goal getter/oplægger af format, lige nøjagtigt derfor syntes jeg det er/var rigtigt set af LS at prøve ham af på den position. havde vi nu haft et dommersetup der var opgaven voksen og ikke en mandagskamp er jeg sikker på at meget havde udspillet sig anderledes.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. mar 2016, 01:51

Smider lige en surstråle....hvordan i en i helvede kan de to sidste mestrehold få en mandgskamp...please svar ikke.... det er bare så nederen...skal bare lige have luft....istedet er hovedopgøret jvf tv3sport...........fg Hobro, Jeg kan godt lide Hobro....MEN

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. mar 2016, 02:02

Maglau skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Vild fight over hele linjen. Sikke en kamp. Vores midtbane - både centralt og på fløje - vil jeg ikke bytte med nogen anden i ligaen.

Fedt at Spalvis trods en lidt anonym indsats bare scorer videre. Men ærgerligt, at man har besluttet, at vi ikke skal have noget at skyde med til angrebet fra bænken.

Og så er det bare anden type spil, vi leverer, end da vi havde angrebsbacks. Men ikke nødvendigvis ringere.

Vildeste oplevelse var dog dommeren. Sjældent har man da siddet med så slem en mistanke om, at han var købt.
Er faktisk også træt af at vi udlejede Helenius
Udlejningen af Helenius er PERFEKT...han kan komme igang og vi har kontrakten...er det rigtigt? andre kan komme igang Basse f.eks og når han evt returnerer er det da kun...et step op til truppen. Forudsat at han ikke er et personligt problem personalemæssigt.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. mar 2016, 02:09

Om dommeren er købt...hmmm det ved jeg ikke men tjek hans overall performance med AaB som deltager...han er helt sikkert ikke fan;-(

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 1. mar 2016, 06:43

mich1596 skrev:
634 skrev:
mich1596 skrev:
634 skrev:
swfc skrev:
634 skrev:Ved pokalkampen i Lyngby fik Linievogter Hummelsgaard vist Spalvis ud. Han var der også i Herning, og jeg er ikke klar over om det var ham som fik frispark til straffe.
Skørt af Søndergaard at sætte Bassogog ind i kampens afgørende fase. Det er han og holdet slet ikke klar til. Jønson skulle hellere være sat op og Thrane ind i midtbanen.
Jeg er big time skuffet.
Det er vel smag og behag? Kan forestille mig at LS håber på at Bassogog kan være som en joker FCM ikke kender
Men det kræver at Bassogog og holdet kan udrette noget sammen som overrasker modstanderen.
Man skal vel starte et sted, kan godt følge argumentet med at sætte jønne op front, men jeg syntes pilen peger i retning af at LS prøver Basse af som desideret angriber og dermed en bejler til en af de to forreste pladser, Spalvis er væk lige rundt hjørnet og ene er efterhånden en gammel hund. Så syntes der er god resson i at forfølge ideen.
Jeg er enig i at han skal have spilletid som angriber igennem foråret, men i denne situation, var det oplagt at han ikke ville finde god posionering
Det gjorde han så ikke... så langt så godt....men jeg sad og forudsagede lige nøjagtig den indskiftning jvf mit tidligere indlæg...så "humor" me hvorfor ikke? jeg syntes fg det var oplagt, han kan da blive en goal getter/oplægger af format, lige nøjagtigt derfor syntes jeg det er/var rigtigt set af LS at prøve ham af på den position. havde vi nu haft et dommersetup der var opgaven voksen og ikke en mandagskamp er jeg sikker på at meget havde udspillet sig anderledes.
Jeg mener det kostede 2 point og 1 til rivalen med den udskiftning, og var det nødvendigt med Spalvis ud, ville de 3 point være tættere på hvis Jønson var sat op i angrebet og Thrane i midtbanen.
Dommernes fejl var at de dømte lange Poul ferkert flere gange, og jeg tror ikke det lavede andre fejl.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

XerxesDK
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Thomsen

Indlæg af XerxesDK » 1. mar 2016, 06:49

Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Hvis så bare jeg kunne finde ud af at ligge billeder ind

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 1. mar 2016, 06:57

XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Jeg håber det er en joke!
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. mar 2016, 07:04

XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Screenshot + http://postimage.org/?lang=danish

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 1. mar 2016, 07:23

Billede
- Winning doesn't really matter as long as you win.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 1. mar 2016, 07:30

Ove Hust dømte også AaB
Han havde frugt firma ude på Gasa i region Nordjylland

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 07:33

astonvilla skrev:

Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2016, 08:13

Region Midtjylland dækker AGF, Viborg, Randers og FCM. Læg dertil tidligere superligaklubber som Horsens og Silkeborg.

I ser spøgelser.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 1. mar 2016, 08:29

FlæskeFrank skrev:Region Midtjylland dækker AGF, Viborg, Randers og FCM. Læg dertil tidligere superligaklubber som Horsens og Silkeborg.

I ser spøgelser.
Synes egentligt også der var en klar linie igennem hans præstation. Den var fra start til slut fyldt med kendelser der var forkerte. Flere FCM hjørnespark blev til målspark. Nærkampsdueller blev til frispark, mens tydeligere forseelser blev overset. Alt i alt, er det os der føler os forurettede, da straffesparket har direkte indvirkning på resultatet. Mener dog det er linievogteren der er skyld i den. Han står jo lige ud for!
Synes der var usædvanligt mange fejldomme i første runde. I Viborg, Parken, Brøndby og OB, var det også kampafgørende fejlkendelser. Vi må håbe det premierenerver, og at niveauet fra dommerne bliver bedre i de næste runder.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 1. mar 2016, 08:35

Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvor fuldstændig outstanding, Rasmus Würtz var i går, så tjek statistikken her:

Flest tacklinger (af alle spillere på banen):
RW: 11
Børsting/Sparv: 7

Flest vellykkede afleveringer (af alle spillere på banen):
RW: 63
Sparv: 60

Flest meter løbet (af alle spillere på banen):
Risgård: 12685
RW: 12630

Flest frispark begået (af alle spillere på banen):
RW: 6
Sparv: 3

Han er by far vores vigtigste spiller!!!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. mar 2016, 08:51

FlæskeFrank skrev:Region Midtjylland dækker AGF, Viborg, Randers og FCM. Læg dertil tidligere superligaklubber som Horsens og Silkeborg.

I ser spøgelser.
Nej da. Der er tale om lødig og sober analyse af dommerens herkomst, der ingenlunde leder tankerne i retning af konspirationsteori, paranoia og almindelig offermentalitet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2016, 08:53

BoT skrev:Han er by far vores vigtigste spiller!!!
Og så bliver det spændende i næste runde og se, hvem afløseren er ? Augu eller Kakeeto.

Tror på Kakeeto.

Tror slet ikke på noget Abildgård, Thomsen eller Børsting centralt.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 1. mar 2016, 09:04

FlæskeFrank skrev:
BoT skrev:Han er by far vores vigtigste spiller!!!
Og så bliver det spændende i næste runde og se, hvem afløseren er ? Augu eller Kakeeto.

Tror på Kakeeto.

Tror slet ikke på noget Abildgård, Thomsen eller Børsting centralt.
Sætter pengene på Abildgård. Det er ham der har spillet i fraværet af Ris eller Würtz. Problemet har været at han mere er en 8'er end 6'er, men i og med at Ris og Würtz ligger mere side om side end tidligere, burde det ikke være noget problem.

Kakeeto ville være spændende, men han har jo aldrig fået så meget som et minut, hverken i ligaen eller pokalen(?). Så at bringe ham fra start, vil overraske mig meget.

Augo var, lidt overraskende, end ikke på bænke i går, så mon ikke han er efter Kakeeto i hierarkiet.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. mar 2016, 09:10

mich1596 skrev:Smider lige en surstråle....hvordan i en i helvede kan de to sidste mestrehold få en mandgskamp...please svar ikke.... det er bare så nederen...skal bare lige have luft....istedet er hovedopgøret jvf tv3sport...........fg Hobro, Jeg kan godt lide Hobro....MEN
Det er først of fremmest fordi vores modstander spillede europæisk i torsdags.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. mar 2016, 09:19

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:

Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Skulle der være noget mærkeligt og kritisabelt ved dommerens status uden for banen er det ikke at han bor i region midtjylland hvor der er mange andre hold. Men at han arbejder for FCM storsponsor. Jeg tror ikke det betyder noget og lidt paranoia men forstår ikke hvorfor det skal være nødvendigt med den mistanke der andre kampe han kan dømme og der er andre dommere til FCM kampe.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar