Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Maglau skrev:Hvis AaB nogensinde ansætter halvhjerner som Viggo Jensen og Christian Andersen klonerne Henriksen og David Nielsen så får jeg i hvert fald mere tid hver weekend hvor jeg ikke skal på stadion eller skal se tv..
Jeg er meget, meget uenig. Ja, Henriksen virker måske nok til at være lidt for meget. Men jeg synes David Nielsen har været en meget mere afdæmpet træner og det vel at mærke uden at miste gnisten. Hvis David Nielsen opførte sig som da han spillede, skulle vi naturligvis ikke have ham. Men det synes jeg ikke er tilfældet. Faktisk virker han ukarakteristisk ydmyg... Prøv fx at høre denne glimrende omend lidt gamle podcast, hvor David blandt andet omtaler vores pokalfinalesejr. Jeg kunne sagtens se David Nielsen hos os...
http://www.mediano.nu/oversigt/2016/10/ ... uperligaen
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Hanga skrev:
Med tanke på, at vi allerede har 2 assistenter, er det næppe aktuelt, med mindre man ser Jacob Friis skifte stilling igen. Og da Figo's stilling nu er blevet besat, kan jeg ikke rigtig se, hvad det skulle være.
Nej, det kan også undre på hivlket grundlag man har gjort Augu til asisstent. Der kunne man vel lige så godt have startet med en rolle i ungdomsafdelingen og fået en "Kuhn type" ind udefra fremfor bare på indspist nordjysk vis at forefremme anføren. Misforstå mig ikke, Augu er min all time favorit AaB'er, men jeg kan ikke se hvorfor lige han skulle gøres til træner.
RAUS RAUS SSE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jakobsen skrev:Nej, det kan også undre på hivlket grundlag man har gjort Augu til asisstent. Der kunne man vel lige så godt have startet med en rolle i ungdomsafdelingen og fået en "Kuhn type" ind udefra fremfor bare på indspist nordjysk vis at forefremme anføren. Misforstå mig ikke, Augu er min all time favorit AaB'er, men jeg kan ikke se hvorfor lige han skulle gøres til træner.
Nordjysk indspisthed - samme sommer gjorde FCM Bak Bach til assistenttræner, men det er så midtjysk indspisthed ?
Personligt forstod jeg heller ikke Augu først skulle være i administrationen og så pludselig blev assistenttræner. Kender ikke hans kvaliteter. Man kan også sige, at holdet er ikke faldet i niveau efter han er trådt til (forår 16 <> efterår 16).
Men det er mange assistenter, som ikke er synlige som Priske og Kuhn og stadig laver et godt stykke arbejde.
- FlæskeFrank
-
Gamen
FlæskeFrank skrev:
Nordjysk indspisthed - samme sommer gjorde FCM Bak Bach til assistenttræner, men det er så midtjysk indspisthed ?
Uanset hvor KAW Bach Bak er, så har han noget mere vinnarskalle end Augu. Det var da det helt rigtige valg af FCM.
-
Gamen
FlæskeFrank skrev:
Men det er mange assistenter, som ikke er synlige som Priske og Kuhn og stadig laver et godt stykke arbejde.
Taget i betragtning af hvor absurd gode FCM var på dødbolde under Priske, så er det vist lidt skudt forbi at kalde ham 'ikke synlig'. Desuden var Kuhn ansvarlig for langt de fleste spillersamtaler - i hvert fald under Kent. Humør, motivation mm.
-
634
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
FlæskeFrank skrev:Jakobsen skrev:Nej, det kan også undre på hivlket grundlag man har gjort Augu til asisstent. Der kunne man vel lige så godt have startet med en rolle i ungdomsafdelingen og fået en "Kuhn type" ind udefra fremfor bare på indspist nordjysk vis at forefremme anføren. Misforstå mig ikke, Augu er min all time favorit AaB'er, men jeg kan ikke se hvorfor lige han skulle gøres til træner.
Personligt forstod jeg heller ikke Augu først skulle være i administrationen og så pludselig blev assistenttræner. Kender ikke hans kvaliteter. Man kan også sige, at holdet er ikke faldet i niveau efter han er trådt til (forår 16 <> efterår 16).
Dengang Kuhn forlod AaB mistede truppen noget mandskabs-behandling, fordi de tilbage værende trænere var mere taktiske ledere og instruktører. Det skabte klike dannelser, og det er det som Augu skal bryde.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Gamen
634 skrev:
Dengang Kuhn forlod AaB mistede truppen noget mandskabs-behandling, fordi de tilbage værende trænere var mere taktiske ledere og instruktører. Det skabte klike dannelser, og det er det som Augu skal bryde.
Der har altid været klikedannelser - også i AaB. Til gengæld gav det en mere løssluppen disciplin i truppen. Hvordan Augu skulle være i stand til at dæmme op for det, tillader jeg mig at være lidt tvivlende overfor.
-
634
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
Gamen skrev:634 skrev:
Der har altid været klikedannelser - også i AaB. Til gengæld gav det en mere løssluppen disciplin i truppen. Hvordan Augu skulle være i stand til at dæmme op for det, tillader jeg mig at være lidt tvivlende overfor.
Det er lidt min egen udlægning af den folklaring jeg fik. Kliker kan være gode som dårlige.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Gamen skrev:FlæskeFrank skrev:
Taget i betragtning af hvor absurd gode FCM var på dødbolde under Priske, så er det vist lidt skudt forbi at kalde ham 'ikke synlig'. Desuden var Kuhn ansvarlig for langt de fleste spillersamtaler - i hvert fald under Kent. Humør, motivation mm.
Nu var det jo netop, at Priske og Kuhn var to synlige assistenter modsat mange andre. Du kan formentlig ikke nævne ret mange andre assistenter måske Kaw kaw - men vi ved ikke om han bringer holdet noget godt. Den tvivl er der ikke om Kuhn og Priske.
- FlæskeFrank
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Auri Skarbalius ville være en drømmesigning som afløser for LS. Erfaring,attitude og vandt til at få det bedste ud af unge trupper. Sæt igang Gaarde
Gamling
"Ib Simonsen forever"
-
svendpoulsen
- 2. div

Gamling skrev:Auri Skarbalius ville være en drømmesigning som afløser for LS. Erfaring,attitude og vandt til at få det bedste ud af unge trupper. Sæt igang Gaarde
Det må være dagens joke :-)
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
svendpoulsen skrev:Gamling skrev:Auri Skarbalius ville være en drømmesigning som afløser for LS. Erfaring,attitude og vandt til at få det bedste ud af unge trupper. Sæt igang Gaarde
Det må være dagens joke :-)
LS skal selvfølgelig ikke forlænges, men Auri

?? Nej når nu det ikke kan blive Kuhn, så synes jeg David kunne være spændende.
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Ønsker bare en anden.
Hader København!
-
AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
alithebeast skrev:Ønsker bare en anden.
En sejr i otte kampe må i hvert fald gøre denne diskussion om ny træner højaktuel. Der sker forhåbentligt noget i morgen.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
Silvermoon
- 1. div

- Geografisk sted: Terndrup
Jeg gad godt at man fik en træner fra Holland, med stort kendskab til Ajax spillesystem.
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Jeg brækker mig i lårfede stråler
-
AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
troelsh skrev:Jeg brækker mig i lårfede stråler
Surt. Men du er ret meget uden for emnet for tråden.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
alithebeast skrev:Ønsker bare en anden.
Samme her. Er sku snart ligeglad hvem. Han skal bare fjernes nu inden han smadrer det hele.
Når vi har tabt mod bundproppen Esbjerg på fredag, ryger han ud. Det kan ikke være anderledes.
Bienvenu Bassogog!
-
Hovedet
- Allstar

astonvilla skrev:alithebeast skrev:Ønsker bare en anden.
Samme her. Er sku snart ligeglad hvem. Han skal bare fjernes nu inden han smadrer det hele.
Når vi har tabt mod bundproppen Esbjerg på fredag, ryger han ud. Det kan ikke være anderledes.
Vores offensive problemer er jo tydeligere end en supernovaeksplosion i solsystemets nabolag, og disse løses jo ikke af at udskifte Søndergaard, om end samme Søndergaard utvivlsomt bidrager til dette "Ølstykke i november" - præg, der kendetegner AaB.
Det virker nærmest bizart, at vi lod Allan Kuhn gå.
-
Funky
- Allstar

Det er sgudda ikke LS som skal putte de enorme chancer ind, vi har i dag. Man kan klage over, at der ikke er en erfaren angriber i truppen, som HAR nerverne til den slags, men det er heller ikke nødvendigvis LS's skyld. Og nej, jeg synes ikke, Enevoldsen er sådan en angriber. Men klubben har nok besluttet sig for netop at satse på ham som den erfarne del af en angrebs-duo, og når han så er skadet, tja...så får spillere som Pohl og Basso masser af minutter til at vise, om de har 'the right stuff'. Det har de så ikke lige nu. Jeg er mere skuffet over Pohl end over Basso, i øvrigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."