Zorninger var vist den første til at indføre 2 daglige træningspas på fast basis, men om det er blevet fast kutyme for resten af holdene i ligaen og AaB er jeg ikke klar over.R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 19:08Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:02Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under KenthJulgranen skrev: ↑22. aug 2021, 17:49Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 17:45Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Så den med ét teæningspas om dagen er vist en røver.
Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Dette kunne godt ligne David Nielsens sidste kamp i agf
Og vi skal ikke langt tilbage før alle ønskede ham til AaB. David er sådan en træner der kan få et hold til at levere i et par år, for der efter at have drænet det fuldstændigtroelsh skrev: ↑22. aug 2021, 19:20Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Der går gerne et halvt år før talenter har tilpasset sig hvor hurtigt det går, udfaldene skulle gerne blive mindre, men samtidig er man også oppe imod et Randers hold der altid sidder i haserne, så ikke særligt overraskende at Malte kæmper med spillet i dag.
Julle, den må du længere ud på landet med. Det er en usand og useriøs påstand.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:22Og vi skal ikke langt tilbage før alle ønskede ham til AaB. David er sådan en træner der kan få et hold til at levere i et par år, for der efter at have drænet det fuldstændigtroelsh skrev: ↑22. aug 2021, 19:20Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Julle?Patmand skrev: ↑22. aug 2021, 19:34Julle, den må du længere ud på landet med. Det er en usand og useriøs påstand.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:22Og vi skal ikke langt tilbage før alle ønskede ham til AaB. David er sådan en træner der kan få et hold til at levere i et par år, for der efter at have drænet det fuldstændigtroelsh skrev: ↑22. aug 2021, 19:20Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg ved bare for a fact, at to daglige træninger netop var en af grundene til, at man byggede om og lavede spillerhotel.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 19:14Zorninger var vist den første til at indføre 2 daglige træningspas på fast basis, men om det er blevet fast kutyme for resten af holdene i ligaen og AaB er jeg ikke klar over.R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 19:08Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:02Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under KenthJulgranen skrev: ↑22. aug 2021, 17:49Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 17:45Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Og fra bekendte, der spillede i klubben under Hamrén, ved jeg, at det var normalen.
Ædruelighedens stemme
Jeg kan da huske er video indslag med risgaard under Eriks tid, hvor han omtalte 2 træning pas og den daglige portion havregrynR Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 20:03Jeg ved bare for a fact, at to daglige træninger netop var en af grundene til, at man byggede om og lavede spillerhotel.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 19:14Zorninger var vist den første til at indføre 2 daglige træningspas på fast basis, men om det er blevet fast kutyme for resten af holdene i ligaen og AaB er jeg ikke klar over.R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 19:08Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:02Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under KenthJulgranen skrev: ↑22. aug 2021, 17:49Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 17:45Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Og fra bekendte, der spillede i klubben under Hamrén, ved jeg, at det var normalen.
Måske det er nu vi skulle høre AGF om vi skulle lette overgangen til 1. div. og hjælpe dem af med den løntunge medgangsspiller Patrick Olsen, der har været rystende ringe i denne sæson.
1 million + en valgfri frederikshavner.
Problem solved.
1 million + en valgfri frederikshavner.
Problem solved.
- doukas
- Allstar

Så forstår jeg ikke det skulle være italesat så revolutionerende under Zorninger (udover det selvfølgelig er Brøndby) Snakker vi 2 træningspas i sommer- og vinterpauserne og midt i kampprogrammet?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 20:03Jeg ved bare for a fact, at to daglige træninger netop var en af grundene til, at man byggede om og lavede spillerhotel.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 19:14Zorninger var vist den første til at indføre 2 daglige træningspas på fast basis, men om det er blevet fast kutyme for resten af holdene i ligaen og AaB er jeg ikke klar over.R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 19:08Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:02Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under KenthJulgranen skrev: ↑22. aug 2021, 17:49Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 17:45Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg har aldrig hørt det omtalt som revolutionerende, but if you say so.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 20:26Så forstår jeg ikke det skulle være italesat så revolutionerende under Zorninger (udover det selvfølgelig er Brøndby) Snakker vi 2 træningspas i sommer- og vinterpauserne og midt i kampprogrammet?R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 20:03Jeg ved bare for a fact, at to daglige træninger netop var en af grundene til, at man byggede om og lavede spillerhotel.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 19:14Zorninger var vist den første til at indføre 2 daglige træningspas på fast basis, men om det er blevet fast kutyme for resten af holdene i ligaen og AaB er jeg ikke klar over.R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2021, 19:08Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:02Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under KenthJulgranen skrev: ↑22. aug 2021, 17:49
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?
Men det er da i øvrigt ret gængs i udlandet (udover Tyskland), at man træner to gange på en dag, når man taler om højeste niveau.
Ædruelighedens stemme
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Enig - endnu en fed udebanetur , og en opfordring til alle om at tage (endnu) mere del i stemningen både ude og hjemme - det er som om vi er ved at forløse et eller andet potentiale og det går i en fed retning pt
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
Det er vildt. Sammenholdet på tribunen er ikke set større siden start/Midt 00erne. Potentialet i Aalborg er enormt, nu skal vi bare have alle på vest til at tage del i opbakningen og så skal langsiden endnu mere med i stemningen! Ikke en finger at sætte på opbakningen på udebane, det er kæmpe stort!Martin Bak skrev: ↑22. aug 2021, 21:31Enig - endnu en fed udebanetur , og en opfordring til alle om at tage (endnu) mere del i stemningen både ude og hjemme - det er som om vi er ved at forløse et eller andet potentiale og det går i en fed retning pt
- doukas
- Allstar

Freaking Redder
Skal vi så til at spise modstanderne igen "som små dyr"? Nej, jeg savner faktisk ikke PO specielt meget, jeg tror, Inge og co. har set ret i, at han overperformede for os i en periode, og så var han alligevel ikke nogen bærende kraft da det virkelig skulle være i pokalfinalen. Jeg håber på, Inge har fundet den dér Hiljemann-klon, vi har meget mere glæde af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Nu ville vi jo nok sætte pris på en træner, der kunne få AaB til at "levere i et par år" - selvfølgelig bliver han ikke fyret! AGF har leveret de bedste resultater under ham i årtier, og der er spillet 6 runder! Om end - indrømmet - det godt nok er vildt at tabe 4 kampe i træk, hvortil kommer Larnefadæsen.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:22Og vi skal ikke langt tilbage før alle ønskede ham til AaB. David er sådan en træner der kan få et hold til at levere i et par år, for der efter at have drænet det fuldstændigtroelsh skrev: ↑22. aug 2021, 19:20Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Jeg mindes ikke, at AaB ofte skulle være gået ned i 2. halvleg under Friis, jf. manglende form eller lignende som følge af dårlig træningskultur? (men har nu ingen statistik til at underbygge det). Desuden er det altså snart et år siden, at samme Friis forlod AaB, så man kan da ikke blive ved med at hænge dårligdomme op på ham. Evt. fysiske mangler har der i hvert fald været rigelig med tid til at sætte ind overfor.doukas skrev: ↑22. aug 2021, 18:36Så det du siger, er at der var forlydende på herinde på, at der var en dårlig træningskultur under Friis? Det mindes jeg ikke, og jeg synes det er dårlig stil at gøre det til en ophøjet sandhed, når det ikke bygger på andet. Det har ikke på noget tidspunkt være fremme i pressen at det skulle være et issue og jeg har heller aldrig hørt det fra anden hånd.Julgranen skrev: ↑22. aug 2021, 18:14Det er lidt sørgeligt, at du har så travlt med mine indlæg. Hvis mine indlæg trigger dig, hvad holder dig så fra at levere et sagligt modsvar fremfor at blive personlig?doukas skrev: ↑22. aug 2021, 18:05Hahaha - dårlig træningskultur under Friis? Det er vist første gang man har hørt det, men du misser jo også sjældent en chance for at sparke på Friis, Børsting, MC og hvem du nu ellers synes er trælse ude i AaB.
Det er vel nærmest kun i Tyskland, at der er tradition for at træne 2 gange dagligt, og noget de f.eks ikke kunne finde på i England. Så nej, et dagligt træningspas er på ingen måde et udtryk for dårlig træningskultur.
I forhold til kampen, så var Pallesen god i 1.halvleg sammen med Pedro (som dog kom i problemer da hans midtbanemakker blev skiftet ud i 2 halvleg). Også plusser til Hagelskjær og Marakic, som gjorde det han var købt ind til.
De store skuffelser var Børsting/Ahlmann, Prip og Kusk. Fossum fik ikke meget rum at arbejde i, så det blev en usynlig kamp fra hans side.
Mig bekendt blev begge assistenter fyret under Friis pga. kritik fra spillerne af træningsmiljøet, flere af de tidligere spillere (Würtz og Risgård) var ude med kritik af træningsmentaliteten under bl.a. Wieghorst, spillernes kritik under Friis gik på noget af det samme ifølge forlydender herinde.
AaB gik åbenlyst efter en træner der stiller større krav til spillerne, så noget tyder på at de har set det samme. At der var en usund kultur i AaB.
I denne sæson har vi faktisk kun sluppet sølle 1 mål ind i 2. halvleg i de første seks kampe og i øvrigt ingen i de sidste fem. Men rigtigt; i hvert fald de sidste to opgør har 2. halvleg været markbart ringere end den første.
Jeg tror heller ikke han bliver fyret men jeg har altid set ham som den type træner der kan få et hold til at levere godt i et par år for det efter at have kørt holdet dødt.Hovedet skrev: ↑22. aug 2021, 23:04Nu ville vi jo nok sætte pris på en træner, der kunne få AaB til at "levere i et par år" - selvfølgelig bliver han ikke fyret! AGF har leveret de bedste resultater under ham i årtier, og der er spillet 6 runder! Om end - indrømmet - det godt nok er vildt at tabe 4 kampe i træk, hvortil kommer Larnefadæsen.gravballe skrev: ↑22. aug 2021, 19:22Og vi skal ikke langt tilbage før alle ønskede ham til AaB. David er sådan en træner der kan få et hold til at levere i et par år, for der efter at have drænet det fuldstændigtroelsh skrev: ↑22. aug 2021, 19:20Ja ham Said ser godt nok spændende ud, det samme kan siges om Lindwijk på den centrale midt, det er sådan en type vi mangler.Funky skrev: ↑22. aug 2021, 18:31Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Jeg tror han har rimelig lang snor..
Nu begrænser krisen sig jo ikke kun til 6 kampe i denne sæson.Hovedet skrev: ↑22. aug 2021, 23:04Nu ville vi jo nok sætte pris på en træner, der kunne få AaB til at "levere i et par år" - selvfølgelig bliver han ikke fyret! AGF har leveret de bedste resultater under ham i årtier, og der er spillet 6 runder! Om end - indrømmet - det godt nok er vildt at tabe 4 kampe i træk, hvortil kommer Larnefadæsen.
AGF har vel vundet 4 af de sidste 25 betydende kampe eller sådan noget.
Det gik helt galt da man ville skifte spilsystem. Man har en meget stringent måde at spille på, hvor Patrick Mortensen er central. Uden ham er AGF ikke særlig meget.
De har leveret et par rigtigt dårlige transfervinduer.
Uden Diks og Højer har de nul offensiv power fra backs, og Patrick Olsen og Nicolai Poulsen er faldet støt i niveau.
AGF er i kæmpestore problemer, og David (og spillerne) virker rådvilde.
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Nok derfor de kun fik uafgjort mod os i dag...
Nåååh nej det var jo Rend-os vi mødte.
Kom nu tilbage på sporet.
Nåååh nej det var jo Rend-os vi mødte.
Kom nu tilbage på sporet.