AaB - Silkeborg

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: AaB - Silkeborg

Indlæg af Funky » 18. maj 2025, 17:12

I det mindste taler Wichmann som om, der er EN eller anden plan for, hvordan man kommer videre herfra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:13

Hanga skrev:
18. maj 2025, 17:03
R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 16:56
Hanga skrev:
18. maj 2025, 16:51
R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 16:48
Hanga skrev:
18. maj 2025, 16:45
alithebeast skrev:
18. maj 2025, 16:35

Menno havde et pointsnit der hed 0,6 efter vinterpausen med helt samme trup og i den periode mødt blandt andre FCK, FCM, FCN og AGF.

Wichmann har hentet 0,25 og har mødt Silkeborg, Viborg, Vejle og SønderjyskE..
Jeg synes ikke rigtig det giver mening at sammenligne pointsnit på nuværende tidspunkt. Man er nød til at se på omstændighederne. Wichmann kommer ind på et tidspunkt hvor der er fuld panik og skal på ingen tid sætte sit præg.

Men jeg forstår godt hvor du vil hen - det var nemt for spillertruppen langsomt at lægge skylden over på Menno. Og selvom vi godt nok har set mere solide ud de seneste 3 kampe, så ser vi stadig store personlige fejl og at målene hagler ind når der er mindst brug for det. Jeg ved ikke om fyringen af Menno var det rigtige, men det jeg ikke kunne li var at han var begyndt at ryste på hånden rent taktisk. Tvivlen og nervøsiteten havde også indfundet sig på trænerbænken må man bare sige.

Men den største årsag til at vi ender med at tage billetten ned på denne måde er i hovedet på hele holdet. Nøj hvor vi har haft meget lidt coolness her til sidst. Klubben skulle aldrig have kaldt det her for 10 finaler.
Jeg vil nærmere sige i fødderne. Fordi SSE22 og Scouser James.
Det er også rigtigt, men jeg vil stadig fastholde at vores trup som minimum er lige så god som Vejle, Lyngby og Sønderjyske. Hvis de frit kunne plukke fra vores trup så tror jeg de valgte flere end hvis det var omvendt. Til gengæld har de med deres få ressourcer fået sat noget sammen her til sidst og strammet røvballerne da tingene spidsede til. For Vejle spiller Onougha dog en kæmpe rolle. Men efter min opfattelse er der i hvert fald ingen tvivl om hvilken klub der har håndteret presset dårligst og hvor det tydeligst har påvirket præstationerne negativt, og det var for mig meget lidt overraskende og kunne ses komme fra lang afstand.
Det tror jeg så ikke. Jeg synes, vores hold er det absolut ringeste i ligaen. 2-3 med niveau til superliga, resten er rent skrald.
Arh Rosenberg det må være følelserne der taler lige nu. Hvis AaB blev opløst i morgen var der i hvert fald flere end 2-3 stykker der fandt sig en ny superligaklub eller lign niveau. Jeg er helt enig med dig i at vi har hentet alt alt for mange spillere der ikke har vist sig gode nok, det smider jeg en post i transfertråden om om lidt, men de trupper som de har i vores 3 bundkonkurrenter er virkelig ikke noget at råbe hurra for.

Til gengæld er jeg alvorligt bange for at den trup vi står med efter sommerferien, hvor vi har sagt farvel til Widell og Kramer og måske Jørgensen & Jørgensen har niveauet til at rykke op igen, for som jeg ser det er 1 div. stærkere denne gang. Og her er jeg med SSE22s historik på transfermarkedet absolut ikke tryg ved situationen.
Hvem ville finde sig en ny superligaklub?
Ædruelighedens stemme

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 18. maj 2025, 17:14

martinaalborg skrev:
18. maj 2025, 17:08
Glemte Ross at komme ind???
Ross er uden sammenligning den dårligste angriber AaB nogensinde har haft. Selv Safranko var bedre.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:14

Dongdongwh0 skrev:
18. maj 2025, 17:14
martinaalborg skrev:
Glemte Ross at komme ind???
Ross er uden sammenligning den dårligste angriber AaB nogensinde har haft. Selv Safranko var bedre.
Helt enig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 18. maj 2025, 17:14

Krage skrev:
18. maj 2025, 17:11
Sauer skrev:
18. maj 2025, 17:01
Billede

Billede
Det ligner, men man kan vel ikke sige noget definitivt om situationen... Hvis det er rigtigt er den godt nok hård... For så kunne det hedde straffe muligvis tre point og en kamp mod Lyngby, hvor de intet havde at spille for (pt bagud med tre mod Sønderjyske)...
Kæft den er hård...
Svært at være 100% med de billeder, men det ligner sgu en hånd.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:15

Gad vide, hvad Jan Peters har lavet i dag?
Ædruelighedens stemme

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 18. maj 2025, 17:15

Martino1 skrev:
Funky skrev:
18. maj 2025, 17:05
Martino1 skrev:
18. maj 2025, 17:02
Det siger vel også et eller andet om truppens kvalitet at to U-19 spillere, Bomholt og Bonde var vores to bedste spillere idag…den ene endda som debutant.
Jeg synes nu, at både MJ og Helenius også leverede fint, og Jasson i glimt. Men i øvrigt enig.
Ja MJ og Helenius spillede også ok. Jasson mangler noget antrit til at spille wingback men det var da en opgradering i forhold til Jimenez.
Jason var en katastrofe, den ene placeringsfejl og opspilsfejl efter den anden. Har ikke været voldsomt imponeret af det Wichmann har bragt indtil videre, men han skal have noget snor og så håber jeg vi får ryddet op i truppen og spiller med en stamme af lokale drenge

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 18. maj 2025, 17:15

Hvis der er én der starter en RAUS tråd vil mit første indlæg blot læse “Gow”

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 18. maj 2025, 17:16

Dr.Jones skrev:
Krage skrev:
Sauer skrev:
Billede

Billede
Det ligner, men man kan vel ikke sige noget definitivt om situationen... Hvis det er rigtigt er den godt nok hård... For så kunne det hedde straffe muligvis tre point og en kamp mod Lyngby, hvor de intet havde at spille for (pt bagud med tre mod Sønderjyske)...
Kæft den er hård...
Billederne er taget fra TV3 Sports gengivelse af Silkeborgs sidste mål. Forventer at VAR har bedre billeder at arbejde med, men lidt mistænkeligt, man ikke får lov at se dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2025, 17:22

R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 17:13
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
18. maj 2025, 16:45

Jeg synes ikke rigtig det giver mening at sammenligne pointsnit på nuværende tidspunkt. Man er nød til at se på omstændighederne. Wichmann kommer ind på et tidspunkt hvor der er fuld panik og skal på ingen tid sætte sit præg.

Men jeg forstår godt hvor du vil hen - det var nemt for spillertruppen langsomt at lægge skylden over på Menno. Og selvom vi godt nok har set mere solide ud de seneste 3 kampe, så ser vi stadig store personlige fejl og at målene hagler ind når der er mindst brug for det. Jeg ved ikke om fyringen af Menno var det rigtige, men det jeg ikke kunne li var at han var begyndt at ryste på hånden rent taktisk. Tvivlen og nervøsiteten havde også indfundet sig på trænerbænken må man bare sige.

Men den største årsag til at vi ender med at tage billetten ned på denne måde er i hovedet på hele holdet. Nøj hvor vi har haft meget lidt coolness her til sidst. Klubben skulle aldrig have kaldt det her for 10 finaler.
Det er også rigtigt, men jeg vil stadig fastholde at vores trup som minimum er lige så god som Vejle, Lyngby og Sønderjyske. Hvis de frit kunne plukke fra vores trup så tror jeg de valgte flere end hvis det var omvendt. Til gengæld har de med deres få ressourcer fået sat noget sammen her til sidst og strammet røvballerne da tingene spidsede til. For Vejle spiller Onougha dog en kæmpe rolle. Men efter min opfattelse er der i hvert fald ingen tvivl om hvilken klub der har håndteret presset dårligst og hvor det tydeligst har påvirket præstationerne negativt, og det var for mig meget lidt overraskende og kunne ses komme fra lang afstand.
Det tror jeg så ikke. Jeg synes, vores hold er det absolut ringeste i ligaen. 2-3 med niveau til superliga, resten er rent skrald.
Arh Rosenberg det må være følelserne der taler lige nu. Hvis AaB blev opløst i morgen var der i hvert fald flere end 2-3 stykker der fandt sig en ny superligaklub eller lign niveau. Jeg er helt enig med dig i at vi har hentet alt alt for mange spillere der ikke har vist sig gode nok, det smider jeg en post i transfertråden om om lidt, men de trupper som de har i vores 3 bundkonkurrenter er virkelig ikke noget at råbe hurra for.

Til gengæld er jeg alvorligt bange for at den trup vi står med efter sommerferien, hvor vi har sagt farvel til Widell og Kramer og måske Jørgensen & Jørgensen har niveauet til at rykke op igen, for som jeg ser det er 1 div. stærkere denne gang. Og her er jeg med SSE22s historik på transfermarkedet absolut ikke tryg ved situationen.
M. Jørgensen, Widell, Kramer og K. Jørgensen og Bruus vil stensikkert kunne finde en ny SL klub eller tilsvarende niveau. Herudover har jeg også en okay tro på at klubber ville være interesseret i vores unge spillere som Bomholt, Davidsen og Ross (jeg ved du er uenig). Müller, Pudel mv. ville måske også. Og så har en lejeaftale som Isak Hansen-Aarøen helt sikkert virket attraktiv for andre SL klubber end AaB, at han så har været en kæmpe skuffelse er en anden sag, men jeg tror han havner på nogenlunde samme hylde igen på næste lejeaftale.

Igen, jeg er virkelig ikke imponeret over vores trup, men jeg synes du gør vores konkurrenters trupper bedre end de er.

I sidste ende er det ligegyldigt for det er os der tager billetten ned.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenHoejeAaBer
Miniput
Miniput

Indlæg af DenHoejeAaBer » 18. maj 2025, 17:23

Sauer skrev:
18. maj 2025, 17:16
Dr.Jones skrev:
Krage skrev:
Sauer skrev:
Billede

Billede
Kæft den er hård...
Billederne er taget fra TV3 Sports gengivelse af Silkeborgs sidste mål. Forventer at VAR har bedre billeder at arbejde med, men lidt mistænkeligt, man ikke får lov at se dem.
Sidder lige ud for på Nordtribunen. Min øjeblikkelige reaktion er, at der er klar hands, da SIF-spilleren "tæmmer" bolden med overarmen (og ikke skulderen). Var chokeret over, at den ikke kaldes tilbage. Forstår det ikke udover, hvis VAR kun har den der vinkel. Det er selvfølgelig på ingen måde forklaringen på nedrykning, men det er fandme en hård skæbne med tanke på de efterfølgende 30 sekunder!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:28

Hanga skrev:
18. maj 2025, 17:22
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

M. Jørgensen, Widell, Kramer og K. Jørgensen og Bruus vil stensikkert kunne finde en ny SL klub eller tilsvarende niveau. Herudover har jeg også en okay tro på at klubber ville være interesseret i vores unge spillere som Bomholt, Davidsen og Ross (jeg ved du er uenig). Müller, Pudel mv. ville måske også. Og så har en lejeaftale som Isak Hansen-Aarøen helt sikkert virket attraktiv for andre SL klubber end AaB, at han så har været en kæmpe skuffelse er en anden sag, men jeg tror han havner på nogenlunde samme hylde igen på næste lejeaftale.

Igen, jeg er virkelig ikke imponeret over vores trup, men jeg synes du gør vores konkurrenters trupper bedre end de er.

Og jeg synes, du gør vores spillere bedre, end de er (og med al tydelighed har vist). Jeg ser som sagt 2-3. Matti Joe, Bomholt og måske Davidsen (til en bænk). Widell regner jeg ikke med, da han er solgt. Resten er for mig at se max max max 1. division. Nogle ikke engang dét.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 18. maj 2025, 17:32

R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 17:28
Hanga skrev:
18. maj 2025, 17:22
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:

Og jeg synes, du gør vores spillere bedre, end de er (og med al tydelighed har vist). Jeg ser som sagt 2-3. Matti Joe, Bomholt og måske Davidsen (til en bænk). Widell regner jeg ikke med, da han er solgt. Resten er for mig at se max max max 1. division. Nogle ikke engang dét.
Widell er en del af den trup der er rykket ned, så det er vel fair nok at tælle ham med :P

Tja, vi har sendt en del spillere videre de sidste år med stemplet at de ikke var gode nok. Nogle har heller ikke fundet lykken andre steder, mens andre har. F.eks. Andreas Poulsen der er blevet tæt på fast mand hos dagens modstander. Ham havde vi næppe heller kaldt superliga spiller da vi sagde farvel til ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 18. maj 2025, 17:38

SSE22 fik penge i kassen og valgte ikke at bruge dem på 2-3 rutinerede spillere til midteraksen, men troede det var nok at leje 2 knægte på 20. Vi fortjener at rykke ned, spillerne har ganske enkelt ikke haft niveauet. Ud med det udenlandske skrald og lad de unge få spilletiden - men hent for helvede noget kvalitet de kan lære af og støtte sig til.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. maj 2025, 17:43

Kæft SDR ligner nogen, der kunne have revet en 2-0 hjem mod Vejle, mens vi kunne hive 2-0 hjem mod elendigt Lyngby-hold.

Men oh well.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:45

AaBager skrev:
18. maj 2025, 17:38
SSE22 fik penge i kassen og valgte ikke at bruge dem på 2-3 rutinerede spillere til midteraksen, men troede det var nok at leje 2 knægte på 20. Vi fortjener at rykke ned, spillerne har ganske enkelt ikke haft niveauet. Ud med det udenlandske skrald og lad de unge få spilletiden - men hent for helvede noget kvalitet de kan lære af og støtte sig til.
Netop. Det er ikke så svært at finde noget rutine, som måske ikke længere er i startopstillingen i en topklub.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 18. maj 2025, 17:45

Ganske forfærdeligt, men som ventet kunne Kasper Povl ikke holde hovedet koldt og Kramer vælger at smide sig som en tøs i stedet for at tage karrierens vigtigste duel.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 18. maj 2025, 17:47

Kasper skrev:
18. maj 2025, 17:45
Ganske forfærdeligt, men som ventet kunne Kasper Povl ikke holde hovedet koldt og Kramer vælger at smide sig som en tøs i stedet for at tage karrierens vigtigste duel.
Ja den duel var vel lige så vigtig som den duel han skulle have taget efter det reddede straffe sidst vi rykkede ud mod Silkeborg... Øv!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 18. maj 2025, 17:58

Krage skrev:
18. maj 2025, 17:47
Kasper skrev:
Ja den duel var vel lige så vigtig som den duel han skulle have taget efter det reddede straffe sidst vi rykkede ud mod Silkeborg... Øv!
Fuldstændig sindssygt at tyskerne har forsøgt at forlænge med ham.
Håber der er hold i rygterne om at vi skal på danske hænder igen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 18. maj 2025, 18:02

R Rosenberg skrev:
AaBager skrev:
18. maj 2025, 17:38
Netop. Det er ikke så svært at finde noget rutine, som måske ikke længere er i startopstillingen i en topklub.
De valg der blev truffet i vinterens transfer vindue har vist sig at koste dyrt. Det starter jo ellers super godt med de to store salg, og vi får endda lov at beholde Widell sæsonen ud.

Men mens de to unge lejesvende måske var spændende på papiret, så har de slet ikke fungeret. Det siger jo alt at det er Davidsen og Bomholt vi ender med at bruge til sidst. Kunne vi have byttet de to lejesvende til én mere sikker og moden signing til 6'er positionen så havde det været godt givet ud.

Dernæst så er det lidt af en præstation at vi kunne ende med at afløse Iredale med en spiller der gav mindre output. Signingen af Seydel ligner en joke. Nogle vil sige at det da også er uheldigt hvis han skader er fortsat (man hører jo intet), men det var et stort gamble at hente en spiller der har døjet sådan med skaderne og stået uden klub i så lang tid.

Slutteligt så vælger man ikke at erstatte Otoa, hvilket lige kunne gå numerisk i og med at vi spillede med en 4 back kæde - men jeg skal da love for at vi endte med at mangle ham i adskillige kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar