baresi skrev: ↑10. okt 2026, 21:43Jeg har ikke et horn i siden på arnor men jeg dømmer ham
Bare på hans spil
Nogle af jer skriver at han har været fremragende på CB og vb nogle skriver at han har en masse lækre pasninger og ja flere superlativer
I burde se hans kampe og så skal i gøre jer selv en tjeneste - sammenlign ham med Tibo.
Tibo er super dygtig til at positionere sig forsvarsmæssigt , hen er dygtig til at forstå hans plads i forsvaret - han er klog til at finde balancen ift hvornår der skal spiles frem og tilbage - og så er han dygtig til at komme med frem og har en ret god fod og god fart.
Arnor:
Forsvarsmæssig er han tit fejlplaceret
Han buser op på modstanderen og bliver tit overrendt
Er ik specielt hurtig
Bolden hopper og danser på hans fødder og ham er uvenner med bolden
Han slår en stærk pasning i dag men lige inden slagter han holdet med en pasning direkte hen til en modstander
Der er aldrig en kamp hvor han ikke har en flere farlige pasninger
Han er elendig til at have et overblik ift hvad han skal når han har bolden - han spiller mest bolden hjem eller til siden…
Offensivt jamen der er slet ikke noget at skrive om for ham duer ikke til at deltage i det offensive
Men han er venstre benet og på Islands u landshold så han bliver solgt.
Og til hans Forsvar
Han er og bliver aldrig venstre back.
Men han er en kilde til uro og han gør intet godt for holdet - det er intet mod ham eller hans person
Han er bare ikke bedre
Makolli ville være bedre på venstre back
Men Casper Højer er stadig ledig
Esbjerg - AaB d. 10.10.26
Re: Esbjerg - AaB d. 10.10.26
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Optimalt set så header han ikke bolden fremad ved deres 2. Mål, men det er også godt lavet af Esbjergs angriber.
Når jeg genser de 3 Esbjerg mål, så er det på ingen måde Noels fejl. Der er andre der er meget mere involveret, vi kan starte med keeperen der er helt væk på alle tre.
Noel har lavet fejl. Men i den Tiedemann har været i klubben har han overgået Noel og de andre stoppere på den front.
Når jeg genser de 3 Esbjerg mål, så er det på ingen måde Noels fejl. Der er andre der er meget mere involveret, vi kan starte med keeperen der er helt væk på alle tre.
Noel har lavet fejl. Men i den Tiedemann har været i klubben har han overgået Noel og de andre stoppere på den front.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Kasper
- Allstar

Jeg ser alle AaBs kampe. Oftest to gange.baresi skrev: ↑10. okt 2026, 21:46baresi skrev: ↑10. okt 2026, 21:43Jeg har ikke et horn i siden på arnor men jeg dømmer ham
Bare på hans spil
Nogle af jer skriver at han har været fremragende på CB og vb nogle skriver at han har en masse lækre pasninger og ja flere superlativer
I burde se hans kampe og så skal i gøre jer selv en tjeneste - sammenlign ham med Tibo.
Tibo er super dygtig til at positionere sig forsvarsmæssigt , hen er dygtig til at forstå hans plads i forsvaret - han er klog til at finde balancen ift hvornår der skal spiles frem og tilbage - og så er han dygtig til at komme med frem og har en ret god fod og god fart.
Arnor:
Forsvarsmæssig er han tit fejlplaceret
Han buser op på modstanderen og bliver tit overrendt
Er ik specielt hurtig
Bolden hopper og danser på hans fødder og ham er uvenner med bolden
Han slår en stærk pasning i dag men lige inden slagter han holdet med en pasning direkte hen til en modstander
Der er aldrig en kamp hvor han ikke har en flere farlige pasninger
Han er elendig til at have et overblik ift hvad han skal når han har bolden - han spiller mest bolden hjem eller til siden…
Offensivt jamen der er slet ikke noget at skrive om for ham duer ikke til at deltage i det offensive
Men han er venstre benet og på Islands u landshold så han bliver solgt.
Og til hans Forsvar
Han er og bliver aldrig venstre back.
Men han er en kilde til uro og han gør intet godt for holdet - det er intet mod ham eller hans person
Han er bare ikke bedre
Makolli ville være bedre på venstre back
Men Casper Højer er stadig ledig
Tænker nærmere det er dig der skal pakke telefonen væk når du ser fodbold og koncentrere dig om hvad der er foran dig.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Det er da vist dig, der er helt væk, når du mener at keeperen har skyld i alle tre mål.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 06:57Optimalt set så header han ikke bolden fremad ved deres 2. Mål, men det er også godt lavet af Esbjergs angriber.
- Kasper
- Allstar

De to første skal han pille.AnyFellow skrev: ↑11. okt 2026, 07:57Det er da vist dig, der er helt væk, når du mener at keeperen har skyld i alle tre mål.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 06:57Optimalt set så header han ikke bolden fremad ved deres 2. Mål, men det er også godt lavet af Esbjergs angriber.
Mål 1: bolden kommer lige på ham.
Mål 2: er meget tæt på bolden og dækker ikke det korte hjørne, som er det eneste sted han kan afslutte.
Mål 3: får ikke sparket bolden ordentligt væk.
Mål 1: Afslutning fra tæt hold, den slags afslutninger går altså oftere ind af en årsag. Chancen opstår fordi Noel og Normann ikke er afstemte. Søndergaard ser i øvrigt heller ikke superheldig ud i situationen.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 08:09De to første skal han pille.AnyFellow skrev: ↑11. okt 2026, 07:57Det er da vist dig, der er helt væk, når du mener at keeperen har skyld i alle tre mål.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 06:57Optimalt set så header han ikke bolden fremad ved deres 2. Mål, men det er også godt lavet af Esbjergs angriber.
Mål 2: er meget tæt på bolden og dækker ikke det korte hjørne, som er det eneste sted han kan afslutte.
Mål 2: Hård afslutning, igen fra relativt tæt hold, han kan vel knapt nå at reagere. Chancen opstår fordi Noel header bolden det eneste sted hen, han ikke må.
Mål 3: Gak at sige, det er de Boers mål pga en dårlig clearing som går til indkast, og som holdet har tid til at indstille sig på. EFB får lov at brodere sig igennem i Noels forsvarsside.
På en god dag havde de Boer nappet en af dem, og vi havde vundet 2-3. På en bare rimeligt forventelig dag havde vi vundet 3-5. Jeg ser på dig, Normann…
Jeg har intet imod Noel, tværtimod, jeg ser ham meget gerne lykkes, også på VB, hvis det pinedød er dér, han skal slå igennem, og hans sidste 3-4 kampe har vist fremgang. Den nøgterne, ubarmhjertige vurdering er bare, at vores forsvar er mest shaky, når modstanderne angriber på ham, får vendt på ham og koncentrerer sig om at opfange hans pasninger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Kasper
- Allstar

Det bliver vi aldrig enige om.Funky skrev: ↑11. okt 2026, 08:31Mål 1: Afslutning fra tæt hold, den slags afslutninger går altså oftere ind af en årsag. Chancen opstår fordi Noel og Normann ikke er afstemte. Søndergaard ser i øvrigt heller ikke superheldig ud i situationen.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 08:09De to første skal han pille.AnyFellow skrev: ↑11. okt 2026, 07:57Det er da vist dig, der er helt væk, når du mener at keeperen har skyld i alle tre mål.Kasper skrev: ↑11. okt 2026, 06:57Optimalt set så header han ikke bolden fremad ved deres 2. Mål, men det er også godt lavet af Esbjergs angriber.
Mål 2: Hård afslutning, igen fra relativt tæt hold, han kan vel knapt nå at reagere. Chancen opstår fordi Noel header bolden det eneste sted hen, han ikke må.
Mål 3: Gak at sige, det er de Boers mål pga en dårlig clearing som går til indkast, og som holdet har tid til at indstille sig på. EFB får lov at brodere sig igennem i Noels forsvarsside.
På en god dag havde de Boer nappet en af dem, og vi havde vundet 2-3. På en bare rimeligt forventelig dag havde vi vundet 3-5. Jeg ser på dig, Normann…
Jeg har intet imod Noel, tværtimod, jeg ser ham meget gerne lykkes, også på VB, hvis det pinedød er dér, han skal slå igennem, og hans sidste 3-4 kampe har vist fremgang. Den nøgterne, ubarmhjertige vurdering er bare, at vores forsvar er mest shaky, når modstanderne angriber på ham, får vendt på ham og koncentrerer sig om at opfange hans pasninger.