Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Brøndbys problem var, at de i perioden udbetalte enormt store sing on-fees - jeg tror og håber på, at vi skrev kontrakter på en lidt anderledes måde.
Økonomitråden
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Brøndbys problem var, at de i perioden udbetalte enormt store sing on-fees - jeg tror og håber på, at vi skrev kontrakter på en lidt anderledes måde.
Ham sammenligner du så med Due, der vel på sine bedste dage har været i toppen af danske spillere, men så heller ikke mere - Beauchamp: en ukendt australsk spiller, som i den grad havde sine problemer ind i mellem - Bøgelund, der var notorisk skadet, da han blev hentet og Wæhler, som var stor i Skandinavien, men så heller ikke mere.
Enten spiller du dum, for at trolle, eller også bør du simpelthen ikke blande dig i disse debatter, for så er dit kendskab til AaB-spillerne for dårligt.
Lidt off-topic: jeg forstår simpelthen ikke, hvordan en ikke-AaB tilhænger kan have snart 600 indlæg på et fremmed fan-forum. Meld dig nu bare ind i ASC og kom over til en rigtig klub i stedet for det der fusions-halløj.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Øh, det er vel ikke spillernes kvaliteter han sammenligner, men perioden og baggrund de kom til klubben på?jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Ham sammenligner du så med Due, der vel på sine bedste dage har været i toppen af danske spillere, men så heller ikke mere - Beauchamp: en ukendt australsk spiller, som i den grad havde sine problemer ind i mellem - Bøgelund, der var notorisk skadet, da han blev hentet og Wæhler, som var stor i Skandinavien, men så heller ikke mere.
Enten spiller du dum, for at trolle, eller også bør du simpelthen ikke blande dig i disse debatter, for så er dit kendskab til AaB-spillerne for dårligt.
Lidt off-topic: jeg forstår simpelthen ikke, hvordan en ikke-AaB tilhænger kan have snart 600 indlæg på et fremmed fan-forum. Meld dig nu bare ind i ASC og kom over til en rigtig klub i stedet for det der fusions-halløj.
Off-topic. Enig. Måske er hønsehuset brændt ned i rævegraven?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nu nævner han evt signon-fee. Ikke hvor meget spillerne efterfølgende vist sig at være værd.jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Iøvrigt er AJ da ikke i nærheden af at være bedste AaB-spiller nogensinde. Har du spist søm?
Janteloven eksisterer IKKE!
- jernskjorten
- Allstar

Min pointe - som så står lidt for meget mellem linjerne - er blot, at AJ formentlig har fået et væsentligt højere sign-on fee end de 4 nævnte spillere, da AJ netop er en bedre spiller, og at det har krævet flere kroner på bordet at få hans underskrift.NIN den fromme skrev:Øh, det er vel ikke spillernes kvaliteter han sammenligner, men perioden og baggrund de kom til klubben på?jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...
Off-topic. Enig. Måske er hønsehuset brændt ned i rævegraven?
Der er stor forskel - som jeg tolker det. Due blev så vidt jeg ved købt - og derfor har han ikke fået så stor en sign on-fee. Det samme med Beauchamp. Wæhler har ikke spillet CL for os, mens Bøgelund rigtigt nok sikkert både har fået en fin sign on og CL-bonus.FCM skrev: Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?
- jernskjorten
- Allstar

Jeg anfægter, at FCM mener, at de nævnte spilleres signon-fees skulle være lige så store som Johanssons. Jeg nægter jeg at tro på, at AaB har betalt Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler et signon-fee i samme størrelsesorden som Johansson. Om jeg er forblændet af spillernes efterfølgende præstationer i AaB, skal jeg ikke kunne afvise. (Jeg har ikke forholdt mig til den betragtning, BoT gør opmærksom på: at signon-fee'sene varierer alt efter om den pågældende spiller var klubløs eller blev købt fri.)Køllen I Møllen skrev:Nu nævner han evt signon-fee. Ikke hvor meget spillerne efterfølgende vist sig at være værd.jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...
Iøvrigt er AJ da ikke i nærheden af at være bedste AaB-spiller nogensinde. Har du spist søm?
Ingen søm her. Jeg har indtaget en havrebolle med ost. Og det er vel ikke det mest mystiske postulat, at AJ har været i toppen af de spillere, der har spillet i AaB. Uden at jeg har set alle AaB-kampe eller -spillere nogensinde... overhovedet...
(Sidebemærkning: jeg kommer måske til at vrisse lidt af FCM, men det bunder i min irritation over, at jeg ikke forstår FCM's ærinde herinde.)
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
FCM-Kent, ønsker du virkelig at AaB går du konkurs og brænder op i helvede, og er du herinde udelukkende for at gnide salt i såret, eller hvad er din agenda? Forstår det virkelig ikke - og synes det er lige smart nok at være kæphøj (imellem linjerne) når din klub som så sikkert som ammen i kirken OGSÅ SKAL have kapital udefra. Og vi har heldigvis ikke pantsat halvdelen af truppen!FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Glæder mig til at se FCM's årsregnskab - jeg tror ikke det bliver kønt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Feriepengesagen er det sidste store lig i lasten over fortidens synder, og regningen fra Spillerforeningen vil ifølge NORDJYSKE Mediers oplysninger løbe op i 10-15 mio. kr.
Ja ja... beløbende i pressen bliver mindre og mindre... fra EB's over 20 mio, til nu mellem 10-15 mio i Nordjyske... lad os nu se om ikke der kommer nogle flere medier på der kan presse beløbet ned
Ja ja... beløbende i pressen bliver mindre og mindre... fra EB's over 20 mio, til nu mellem 10-15 mio i Nordjyske... lad os nu se om ikke der kommer nogle flere medier på der kan presse beløbet ned
Nu handler tråden ikke om FCM, men det er ikke mere end et par uger siden vores regnskab kom, så medmindre du vil gå og glæde dig et helt år til næste årsregnskab, så er det lige her: http://gxgmarkets.com/da/component/gxgn ... HUG1733006" onclick="window.open(this.href);return false;doukas skrev:Glæder mig til at se FCM's årsregnskab - jeg tror ikke det bliver kønt.
Jeg skal ikke svare på Kent´s vegne, men kunne tænke mig at hans gøren herinde er af samme grund, som at din mest aktive tråd herinde omhandler FCM i "Hvorfor hade Fcm"-tråden,?! (43 indlæg eller 2,83% af dine samlede indlæg) Du har åbenbart en (og det fair nok) en vis interesse i Fcm, hvor FCM (Kent) så har en interesse i AaB? Det vel ok så længe debatten er konstruktiv (Man kan altså godt være kritisk og kontruktiv) eller..? Jeg sys ihvertfald det ville bidrage mere at debattere emnet fremfor Kent..doukas skrev:FCM-Kent, ønsker du virkelig at AaB går du konkurs og brænder op i helvede, og er du herinde udelukkende for at gnide salt i såret, eller hvad er din agenda? Forstår det virkelig ikke - og synes det er lige smart nok at være kæphøj (imellem linjerne) når din klub som så sikkert som ammen i kirken OGSÅ SKAL have kapital udefra. Og vi har heldigvis ikke pantsat halvdelen af truppen!FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
FCM har lige offentliggjort årsregnskab for 2012/13 hvis det er det du tænker på? -Og ellers er der ihvertfald noget tid at gå og glæde sig på..
Men vil give dig 100% ret i at FCM absolut ikke har brilleret på den økonomiske side heller! -Hvilket vist iøvrigt også gennem tiderne er blevet påpeget en gang eller 2 af debattører herinde;)
Mike
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
Du sys.......... sys..... SYS???????????Fcmmike80 skrev:Jeg skal ikke svare på Kent´s vegne, men kunne tænke mig at hans gøren herinde er af samme grund, som at din mest aktive tråd herinde omhandler FCM i "Hvorfor hade Fcm"-tråden,?! (43 indlæg eller 2,83% af dine samlede indlæg) Du har åbenbart en (og det fair nok) en vis interesse i Fcm, hvor FCM (Kent) så har en interesse i AaB? Det vel ok så længe debatten er konstruktiv (Man kan altså godt være kritisk og kontruktiv) eller..? Jeg sys ihvertfald det ville bidrage mere at debattere emnet fremfor Kent..doukas skrev:FCM-Kent, ønsker du virkelig at AaB går du konkurs og brænder op i helvede, og er du herinde udelukkende for at gnide salt i såret, eller hvad er din agenda? Forstår det virkelig ikke - og synes det er lige smart nok at være kæphøj (imellem linjerne) når din klub som så sikkert som ammen i kirken OGSÅ SKAL have kapital udefra. Og vi har heldigvis ikke pantsat halvdelen af truppen!FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
FCM har lige offentliggjort årsregnskab for 2012/13 hvis det er det du tænker på? -Og ellers er der ihvertfald noget tid at gå og glæde sig på..
Men vil give dig 100% ret i at FCM absolut ikke har brilleret på den økonomiske side heller! -Hvilket vist iøvrigt også gennem tiderne er blevet påpeget en gang eller 2 af debattører herinde;)
Mike
- Winning doesn't really matter as long as you win.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Flower skrev: Du sys.......... sys..... SYS???????????
Og kunne nogen så ikke finde et par sokker til at proppe i gabet på fcm-mike og fcm-kent, hvis de ikke kan finde ud af at holde sig til diskussioner som bare vedrører dem en lillebitte smule?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Mike, jeg takker for den store interesse (tror du er min første internet-stalker) - og synes da også det er virkelig voldsomt at 2,83 % af mine indlæg handler om FCM.Fcmmike80 skrev:Jeg skal ikke svare på Kent´s vegne, men kunne tænke mig at hans gøren herinde er af samme grund, som at din mest aktive tråd herinde omhandler FCM i "Hvorfor hade Fcm"-tråden,?! (43 indlæg eller 2,83% af dine samlede indlæg) Du har åbenbart en (og det fair nok) en vis interesse i Fcm, hvor FCM (Kent) så har en interesse i AaB? Det vel ok så længe debatten er konstruktiv (Man kan altså godt være kritisk og kontruktiv) eller..? Jeg sys ihvertfald det ville bidrage mere at debattere emnet fremfor Kent..doukas skrev:FCM-Kent, ønsker du virkelig at AaB går du konkurs og brænder op i helvede, og er du herinde udelukkende for at gnide salt i såret, eller hvad er din agenda? Forstår det virkelig ikke - og synes det er lige smart nok at være kæphøj (imellem linjerne) når din klub som så sikkert som ammen i kirken OGSÅ SKAL have kapital udefra. Og vi har heldigvis ikke pantsat halvdelen af truppen!FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Mike
Men havde misforstået den seneste økonomiske rapport FCM kom med, troede det var en kvartalsrapport.
Derudover, så synes (sys) jeg der er en stor forskel på at komme ind på udebanen (Debatside.dk) og debattere AaB, og så være på hjemmebane og debattere FCM.
Og FCM-Kents indlæg ER ikke særlig konstruktive. Hvad er der konstruktive i spørgsmål ala' "Hvad så dit og hvad så dat - han gætter jo bare!?
Jeg kommer jo heller ikke med alle mulige ligegyldige stikspiller inde på Ulvegraven i en FCM-tråd, men kunne selvføgelig godt begynde på det. Så måske skulle jeg lave nogle tråde alá
"FCM's afrikanere dyrker sex med mindre-årig"
"FCM pantsætter deres spillere"
"FCM skal hente 20 mio kr."
"FCM skal betale feriepenge"
Osv. osv osv. - men gider ikke forholde til mig FCM mere i denne tråd
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Fedtegreven er ikke i nærheden af at være den bedste AaBer nogensinde. Han spillede godt i de europæiske kampe, og så viste han ellers meget meget lidt. I slutningen af sin kontrakt var han direkte ringe.jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Desuden vil jeg gerne have, at du kun udtaler dig for dig selv! Jeg VAR ved at gå i opløsning, da han skrev med OB, men det var sgu af glæde!
Hader København!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
AJ - den bedste spiller i AaB nogensinde....arrrrh,vel?! Du har da vist nok åbnet fredagsbaren lidt for tidligt...jernskjorten skrev:Hør her, vi var ved at gå i opløsning, da AJ forlod klubben til fordel for OB. Følelserne er måske aftaget lidt siden, men AJ har været en af de bedste spillere - nogen vil nok mene DEN bedste - der har været i AaB, nogensinde... overhovedet...FCM skrev:Hvad med Due, Beauchamp, Bøgelund og Wæhler? Nogle af dem kom jo også til i 'de glade dage' lige omkring og efter mesterskabet på frie transfers, og dermed sandsynligvis med store sign-ons. De kunne vel i princippet alle være lige så dyre som AJ?BoT skrev:Andreas Johansson er vel også den spiller, der må have klart mest til gode - han blev signet på en fri transfer og fik sikkert en stor sign on-fee, ligesom han var med i CL-eventyret og derfor har fået en del i bonus. Ingen andre har fået så stor sign on + bonus som ham, så alle andre spillere må have væsentligt mindre til gode.
Personligt var jeg glad for at se ham smutte - sådan som han fjumrede rundt totalt umotiveret til sidst...
I øvrigt så sammenligner FCM ikke spillerne - der bliver blot debatteret hvor meget de forskellige har modtaget i sign-on fees etc. Det er jo noget helt andet...
Bienvenu Bassogog!
- jernskjorten
- Allstar

I får det jo til at lyde, som om jeg har drukket af natpotten, da jeg kom med den betragtning, at Johansson har været en af de bedste spillere i AaB-trøjen gennem tiderne.
Han blev da nævnt nogle gange, da der blev snakket om, hvem der var den bedste udenlandske signing i AaB, så helt alene står jeg da ikke med den opfattelse. viewtopic.php?p=385589
Og med hensyn til FCM's sammenligning af spillerne: Jeg er med på, at han/hun ikke henviste til spillernes kvalitet men til størrelsen på signon-fee'et, og jeg er måske lidt skyldig i at blande tingene sammen. Det vil bare stadig overraske mig, hvis de nævnte spilleres signon-fee er større end AJ's, fordi jeg mener, at der er tale om spillere fra helt andre hylder end AJ. Men om det så er fordi, jeg ser et for stort lys i Johansson, er jo så en mulighed.
Han blev da nævnt nogle gange, da der blev snakket om, hvem der var den bedste udenlandske signing i AaB, så helt alene står jeg da ikke med den opfattelse. viewtopic.php?p=385589
Og med hensyn til FCM's sammenligning af spillerne: Jeg er med på, at han/hun ikke henviste til spillernes kvalitet men til størrelsen på signon-fee'et, og jeg er måske lidt skyldig i at blande tingene sammen. Det vil bare stadig overraske mig, hvis de nævnte spilleres signon-fee er større end AJ's, fordi jeg mener, at der er tale om spillere fra helt andre hylder end AJ. Men om det så er fordi, jeg ser et for stort lys i Johansson, er jo så en mulighed.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
En ting er det økonomiske aspekt i den sag. Det er jeg overbevist om, at AaB nok skal komme over. Jeg frygter ikke, at feriepengesagen betyder konkurs - allerhøjest nogle store udgifter, som så bliver modsvaret af en emission.
For mig er det værste sgu ikke pengene. Det værste er, at typer som Andreas Johansson tvinger mig til at miste respekten for ham som person. Hvis han har fået pengene en gang, er det under ingen omstændigheder i orden, at han får dem igen - heller ikke selv om han får rettens ord for det. Og det irriterer mig, at jeg skal miste respekten for en mand, der trods spillede en stor rolle i AaB's tredje mesterskab og de to store sæsoner i Europa omkring mesterskabet.
Heldigvis findes der andre og mere anstændige typer, og det kan man så trøste sig med, mens man prøver at glemme, at man engang har hyldet en mand, der senere tog røven på AaB.
For mig er det værste sgu ikke pengene. Det værste er, at typer som Andreas Johansson tvinger mig til at miste respekten for ham som person. Hvis han har fået pengene en gang, er det under ingen omstændigheder i orden, at han får dem igen - heller ikke selv om han får rettens ord for det. Og det irriterer mig, at jeg skal miste respekten for en mand, der trods spillede en stor rolle i AaB's tredje mesterskab og de to store sæsoner i Europa omkring mesterskabet.
Heldigvis findes der andre og mere anstændige typer, og det kan man så trøste sig med, mens man prøver at glemme, at man engang har hyldet en mand, der senere tog røven på AaB.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg kan sagtens følge dig og er enig. Det er trist at han ikke kun "stjæler" vores penge, men også oplevelserne og minderne om ham som fodboldspiller. Og mht. at han lige pludselig ikke kunne spille fodbold og overordnet set havde et par gode kampe her og der. Så er det vel endnu engang et udtryk for fans evne til at fokusere på øjebliksbilleder. AJ var en fremragende og vigtig spiller for os. Langt fra den bedste, men han var god.sulakvelidze skrev:En ting er det økonomiske aspekt i den sag. Det er jeg overbevist om, at AaB nok skal komme over. Jeg frygter ikke, at feriepengesagen betyder konkurs - allerhøjest nogle store udgifter, som så bliver modsvaret af en emission.
Mht. hans ageren i feriepengesagen. Ja, så er moral jo som ofte hjemmestrikket og passe bedst på naboen. Folk med en ren samvittighed har ofte en dårlig hukommelse og det jeg snyder med, kan jeg godt forsvare. Hvor i mod det naboen snyder med, ja det er langt over grænsen. AJ og alle de andre der nu får udbetalt penge to gange, har jo i princippet ikke gjort noget forkert. Det ændre så bare ikke på at det er temmelig usmageligt. Men vel samtidig et ganske godt billede på, at når det kommer til penge og værdier på bordet så kommer skyklapperne frem fra skuffen.
Det var så - for en gangs skyld - et nuanceret og afbalanceret billede af situationen for AaB. Det er lidt ufatteligt at vi skal så langt hen, før det billede bliver præsenteret i medierne.jernskjorten skrev:En lille vurdering fra Jesper Jørgensen, Deloitte:
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... ekonomisk/
Det eneste - lidt - overraskende der er sket de seneste dage, er oplysningen om at der er planlagt en runde mere i retten den 18. december (det er i hvert fald nyt for mig der er sat dato på). Det er ikke meldt klart ud, men jeg har svært ved at se det kan hænge anderledes sammen, end at AaB mener at de kan opgøre kravet anderledes end den første sag mod Brøndby.
Når der er advokater der har lagt navn til at de forventer det samlede krav kan ende omkring 3 millioner, så må det være fordi de opgør det ud fra nogle andre kriterier end at alle spiller der har været på standardkontrakt i AaB i de berørte år skal have udbetalt feriepenge og pension af alle signon-fees og bonusser. Jeg går ikke ud fra at de tal der har været fremme i medierne er så skæve at det samlede beløb afviger så meget. Det bliver da lidt spændende at se om retten - uden forbehold - mener at der skal afregnes fuldt beløb ved kasse 1, eller om AaB har en sag.
Jeg synes dog det ser ud som om AaB forbereder sig på at hele skidtet skal afregnes og at der så skal rejses kapital til fortsat drift. Det skulle der altså alligevel hvis vi ville noget seriøst (men det er jo træls at en stor del af den går i et sort hul). Jeg vil tro at AaB har en eller anden minimumsemmision aftalt allerede, med den samme kreds af folk som står for den ansvarlige lånekapital, men at man venter til at situationen er helt klar.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert