Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Kontraktforlængelser

Indlæg af fish » 5. sep 2014, 19:44

http://mobil.bold.dk/#/nyt/bruhn-skal-b ... ardhed-paa

Hvor er det lækkert at læse sådan en artikel lige op til weekenden. Især sidste del om hans tiltro til at få chancen under Kent.

God weekend

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2014, 10:32

De næste 14 dage bør give et par kontraktforlængelser. Eller rettere afklaring om AaB og spillernes vegne følges ad.

Det er kun Søren Frederiksen, som har udløb til vinter, men til sommer har vi 7 udløb(3 lejeaftaler). Til næste vinter har Dalsgaard og Blåbjerg udløb - her kunne forlængning godt komme på tale allerede nu.

Kent og Kuhn forlængelse. Det tror jeg ikke sker før i november-december. Det har ikke samme hastværk - trænere er ikke samme handelsvare som spillerne. Men forventer en to-årig forlængelse.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2014, 08:42

Der kom så ingen kontraktforlængelser "de næste 14 dage" som jeg ønskede.

Faktisk er der meget stille på området, om det er godt eller skidt, tjah.

Som den sidste måned er forløbet, så tror jeg Enevoldsen og Helenius tidligst kommer på tale til jul. Kent og Kuhn tror jeg stadig kommer her i november-december.

Frederiksen ?

Men Wichmann må være fortid til sommer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. okt 2014, 10:07

Der afventes vel. Det er kun Søren Frederiksen, der er oppe over, og han afhænger vel især af Jönssons situation.

Sommer-udløbene er vel også på stand-by. Wichmann, V. Ahlmann og Enevoldsen kan vi vel forlænge med hvis vi vil, men ingen af dem har præsteret i efteråret. Det er vel naturligt at se opstartsfasen og måske nogle forårskampe an før vi binder os til dem?

Helenius er selvfølgelig en helt anden historie. Det er uanset hvad en stor transfer, der vil binde en stor del af vores budget for 2015 og fremadrettet. For det første skal Nicklas bevise at han kan komme tilbage på 2012-niveauet og for det andet skal vi vel også have afklaret trænersituationen før vi brænder hele sommerbudgettet af på én spiller. Det kommer næppe på plads før sæsonen er slut.

Jeg synes faktisk det er en rigtig positiv situation hvad angår kontraktudløb. Det er Gaarde, der har fat i den lange ende af tovet og kan vælge og vrage mellem spillerne, der samtidig er presset til at få vist så meget som muligt hvis de vil have ny kontrakt. Ingen af dem vil få tilbud fra større klubber og de virker alle sammen til at være meget glade for at være i AaB. Det er en rigtig fin situation, som jeg er sikker på Gaarde nok skal få det bedste ud af.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. okt 2014, 10:13

Hvis vi skal beholde Helenius må Villa indstille sig på, at prisen bliver en pose grus og et buyout til Helenius.

Det giver ingen mening at betale flere mio kr. som de helt tydeligvis har ødelagt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 4. nov 2014, 11:35

Forlæng med Andrea Bruhn

nu

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 11:50

dyhrmaN skrev:Forlæng med Andrea Bruhn

nu
Rolig. Han er på kontrakt frem til 31. december 2016. Netop signet her i efteråret.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2014, 12:45

astonvilla skrev:
dyhrmaN skrev:Forlæng med Andrea Bruhn

nu
Rolig. Han er på kontrakt frem til 31. december 2016. Netop signet her i efteråret.
En tre-årig forlængelse ville være helt på sin plads. i skal have laaaange kontrakter med vores store talenter. Hellere brænde lidt for meget af på den konto, end at hente etablerede talenter ind udefra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2014, 10:10

http://www.bold.dk/nyt/AaB-vil-forlaenge-med-guldfugl" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jeg faktisk lidt uforstående overfor. Selvfølgelig kan man binde ham 10 år på bankelev løn, så...

Men for mig at se er det oplagt at skyde ham af til sommer. Han har til den tid spillet fast i 3 sæsoner. Og været profil i to, samt været i Europa og langt med U21-landsholdet.

Jeg synes, at der var andre kontraktforlængelser, som var mere oplagt, særligt når vi har kontrakt med ham til udgangen af 2016.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. nov 2014, 10:30

FlæskeFrank skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-vil-forlaenge-med-guldfugl

Det er jeg faktisk lidt uforstående overfor. Selvfølgelig kan man binde ham 10 år på bankelev løn, så...

Men for mig at se er det oplagt at skyde ham af til sommer. Han har til den tid spillet fast i 3 sæsoner. Og været profil i to, samt været i Europa og langt med U21-landsholdet.

Jeg synes, at der var andre kontraktforlængelser, som var mere oplagt, særligt når vi har kontrakt med ham til udgangen af 2016.
Ofte kan man sælge til flere penge, hvis spilleren ikke har udløb et år senere, så de ekstra lønkroner kan hurtigt komme hjem hvis han sælges til sommer.

Desuden er det rart for klubben at vide, at kommer der ikke ordenligt bud (+2 mio euro?), jamen så holder vi da bare på ham.

Forlæng da bare.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2014, 11:11

Fantastisk nyhed. Det er for alvor den del jeg syntes Lynge haltede med. Vi endte altid med at sælge alle spillere tæt på kontraktudløb så køberen havde alle kort på hånden i forhold til at forhandle pris. Hvis Lynge overhovedet forhandlede med spillerne så var det først til allersidst hvor spillerne oftest gerne ville se tiden an

Thomsen er klart vores største talent og har potentialet til at blive solgt for en god sjat penge. Derfor synes jeg det er rart at Gaarde er tidligt ude med denne. Tilmed ville det være helt fair at se ham stige i løn da han er gået fra at være talent til at være en af vores vigtigste mænd. Det må hans lønseddel gerne afspejle.

Jeg kunne dog også godt se andre emner der kunne være rare at forlænge med. Dalsgaard har jo eksempelvist snart udløb og det ku være rart at få ham på plads i flere år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2014, 11:28

Jeg synes den ligger lige til højrebenet. Hvis han ikke vil forlænge nu, skal han skydes af til vinter. Selv med et år tilbage af kontrakten ser det ud til at salgspriserne kommer under pres.

Jeg synes også det bør være ne generel regel i AaB. Hvis vi skal leve af vores talenter, så skal vi have dem på lange kontrakter, og klarer de sig godt skal der vedblive at være så lnagt til kontraktudløb som muligt. Vil talenterne ikke forlænge, skal vi - som hovedregel - skyde dem af med det samme.

Det vil gøre at vi står i en gunstigere situation når vi sælger spillere og får mulighed for at presse priserne lidt højere op. Samtidig vil det lære talenterne fra start af, at vil de have en fremtid i AaB, så skal de skrive lange kontrakter - de kan ikke forvente at lave en Kusk, og selv score en større kontrakt ved at spille på en klausul, eller på at deres kontrakt er ved at løbe ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2014, 11:42

Jeg kan sagtens unde ham en lønforhøjelse, men kan ikke se nytten af at have ham i truppen efter sommeren 2015.
Han er formentlig klar til større ligaer, han har fået al den erfaring en dansk klub kan give ham, mesterskab og europæisk gruppespil, har spillet over 100 kampe for os., er 22 år og burde dermed være flyvefærdig. Så I begges interesse, at han kommer videre. Talenter skal ikke rådne op i DK, men ud i den store verden og helst skydes af på gyldne tidspunkter - sommeren 2015 burde være et gyldent tidspunkt for Nikolaj/AaB.

Hvis U21-EM giver succes, så er der klart større klubber end os. OG med 1½ år tilbage af kontrakten så kan prisen ikke presses. Eneste problem er selvfølgelig hvis hans løn kun består af fredagsslik i kiosken, så vil det nok give noget fnidder i forhandlingen.

Men hvis han kan forlænges til 2018 uden bindinger!!! og så han stiger måske 50.000 kr. om måneden, så vil det nok være en god forretning for AaB. Og vel også for Nikolaj, det skal jo gælde begge veje.

Vi forlængede sidst i april 2013 - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... omsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; - så det er svært at spå om vilkårene i kontrakten på det tidspunkt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2014, 11:43

FlæskeFrank skrev:Jeg kan sagtens unde ham en lønforhøjelse, men kan ikke se nytten af at have ham i truppen efter sommeren 2015.
Han er formentlig klar til større ligaer, han har fået al den erfaring en dansk klub kan give ham, mesterskab og europæisk gruppespil, har spillet over 100 kampe for os., er 22 år og burde dermed være flyvefærdig. Så I begges interesse, at han kommer videre. Talenter skal ikke rådne op i DK, men ud i den store verden og helst skydes af på gyldne tidspunkter - sommeren 2015 burde være et gyldent tidspunkt for Nikolaj/AaB.

Hvis U21-EM giver succes, så er der klart større klubber end os. OG med 1½ år tilbage af kontrakten så kan prisen ikke presses. Eneste problem er selvfølgelig hvis hans løn kun består af fredagsslik i kiosken, så vil det nok give noget fnidder i forhandlingen.

Men hvis han kan forlænges til 2018 uden bindinger!!! og så han stiger måske 50.000 kr. om måneden, så vil det nok være en god forretning for AaB. Og vel også for Nikolaj, det skal jo gælde begge veje.

Vi forlængede sidst i april 2013 - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... omsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; - så det er svært at spå om vilkårene i kontrakten på det tidspunkt.
Pointen er ikke at vi nødvendigvis skal have ham længere end sommeren 2015. Pointen er at vi skal have den rigtige pris for ham, hvis han skal væk til sommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2014, 11:52

Jamen så er vi enige. Og som en anden skrev, så tag lige kontraktforlængelserne med Henrik Dalsgaard samtidig.
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 6. nov 2014, 12:08

FlæskeFrank skrev:Jamen så er vi enige. Og som en anden skrev, så tag lige kontraktforlængelserne med Henrik Dalsgaard samtidig.
Helt enig!

Jeg kunne også godt tænke mig, at vi fik forlænget med Jakob Blåbjerg og Viktor Ahlmann, da de begge er U-landsholdsspillere og forhåbentlig er fremtiden på vores. Jeg kunne ligeledes godt tænke mig, at vi fik forlænget med AK, da han har scoret 6 mål i denne sæson og p.t er vores farligste angriber. Det ville være dejligt, hvis vi kunne lave et salg på ham, hvor vi står på med de bedste kort på hånden. Forlæng til 2018 med dem alle sammen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 6. nov 2014, 14:17

Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.

Hvis det så viser sig at han bliver skadet, falder i niveau eller vi ikke får det rette tilbud, jamen så har vi stadigvæk en klassespiller i truppen.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 6. nov 2014, 14:29

Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.

Hvis det så viser sig at han bliver skadet, falder i niveau eller vi ikke får det rette tilbud, jamen så har vi stadigvæk en klassespiller i truppen.
Jeg er fuldstændig enig. Gaarde har virkelig taget ved lære af Lynges fejl, og udstråler autoritet med denne udmeldning. Forhåbentlig forlænger vi med ham til 2018, hvorefter Nicolaj spiller et helt fantastisk forår og EM-slutrunde, og vi skyder ham afsted til Holland med transfersum på 20 millioner kr., med en videresalgsklausul, så Nikolaj kan udvikle sig endnu mere og tage skridtet til en af de 5 store ligaer.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2014, 14:46

Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.

Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. nov 2014, 15:03

Pastorius skrev:

Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.
For slet ikke at tale om det økonomiske. For bare et halvt år siden havde en forlængelse med Thomsen været lige så urealistisk som det var at forlænge med Kusk. Iøvrigt må vi for min skyld gerne tegne en livstidskontrakt med Thomsen.

Jeg kan sagtens se det overordnede argument for at danske fodboldspillere udvikler sig mere i udlandet, men jeg vil nu hellere have så stærkt et AaB hold som muligt, og Thomsen er en spiller af en klasse vi ikke bare lige kan købe os til, ligesom Kusk var det. Hvis vi skal være et stabilt tophold, mener jeg helt ærligt vi skal have lidt mere ud af spillere som Thomsen (og Kusk) end en enkelt sæson eller 1½ som profiler. Realistisk set, så jeg gerne Thomsen spiller 2016 sæsonen hos os, det ville efter min mening være glimrende.

Besvar