Økonomitråden
-
Red0fox
- 2. div

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Økonomiske problemer
Uden at være helt sikker, så vil jeg tro at hele tvisten går på om Sign-on fee er feriepenge berettet. (no kidding...)
Hvorfor: Feriepenge skal optjenes, og en sign-on fee betales ved ansættelsen, så der er ikke optjent noget. Så det måvære der tvisten ligger, og jeg vil umiddelbart sige, at det må vil også være sådan det er. Når spillerene hyler om at få lige vilkår som resten af befolkningen, så kan de ikke både blæse og have mel i munden
Der er også faldet dom i dette, hvor en bank udbetalte 2 former for bonus, den ene var ferieberettiget, den anden var ikke, da der ikke var optjent "feriepenge", det var godt nok for funktionære, så ved ikke om spillerne kommer under denne kategori. men spændende bliver det da...
Hvorfor: Feriepenge skal optjenes, og en sign-on fee betales ved ansættelsen, så der er ikke optjent noget. Så det måvære der tvisten ligger, og jeg vil umiddelbart sige, at det må vil også være sådan det er. Når spillerene hyler om at få lige vilkår som resten af befolkningen, så kan de ikke både blæse og have mel i munden
Der er også faldet dom i dette, hvor en bank udbetalte 2 former for bonus, den ene var ferieberettiget, den anden var ikke, da der ikke var optjent "feriepenge", det var godt nok for funktionære, så ved ikke om spillerne kommer under denne kategori. men spændende bliver det da...
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg kender ikke meget til sagen men synes der er helt grotesk at en spiller som Peter Madsen står til at få 2,5 mill i feriepenge. En middelmådig spiller der i forvejen har kransen fyldt med penge. Det er grådighed når det er allerværst. Vi andre mærker finanskrisen men fodboldspillere malker og malker og malker en ko der er ved at dø...
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg tror du har fat i noget. Det allerværste er, at når spillerne gerne vil have stor signonfees handler det om at slippe billigere i skat. Dermed accepterer man også en lavere løn. Jeg synes det her lugter af, at spillerforeningen både vil have den lave skat samt feriepenge man ikke har optjent. Nogle vil kalde det ret og rimeligt, jeg synes nærmere det er ord som grådighed, der først falder mig ind. Jeg håber for første gang i mit liv, at Brøndby vinder en vigtig kampRed0fox skrev: Hvorfor: Feriepenge skal optjenes, og en sign-on fee betales ved ansættelsen, så der er ikke optjent noget. Så det måvære der tvisten ligger, og jeg vil umiddelbart sige, at det må vil også være sådan det er. Når spillerene hyler om at få lige vilkår som resten af befolkningen, så kan de ikke både blæse og have mel i munden
-
jensemand57
- Allstar

Jeg vil godt indrømme, at jeg bliver lidt bange for udfaldet. Nu har Lyngby indgået et forlig. Får Spillerforeningen ikke her et stærkt kort at spille ud med i retssagen mod Brøndby? Og hvilken indflydelse vil det have på AaB?
Man kan bare i ferieloven hvornår man skal have penge, tror ikke FC.K bare havde betalt penge fordi de synes det var sjovt, mon ikke de viste hvad de gjorde. Spillerne er bare normalt ansatte, de skal naturligvis have pengene hvis de har krav på dem, hvem ville sige nej til feks 2.5 mill som Peter Madsen nok skal have, de fleste ville nok heller have dem i baglommen. Det er sådan at en lønmodtager kan ikke sige nej til pengene.
Nu skal vi vist lige have det hele på plads med REGLERNE for feriepenge:
Løn under ferie, ferietillæg og feriegodtgørelse
§ 23. En lønmodtager, der er antaget månedsvis eller for længere tid, og som har ret til fuld løn på
søgnehelligdage og sygedage, får løn under ferie.
Mon ikke spillerne får løn under ferie!!!
Stk. 2. ....Endvidere får lønmodtageren et ferietillæg på 1 pct. af lønnen i optjeningsåret,
jf. § 26, stk. 1.
Det er kun medarbejdere der IKKE får løn under ferie der skal have de 12,5% hvert år...
§ 24. En lønmodtager, der ikke er omfattet af § 23, får feriegodtgørelse med 12,5 pct. af lønnen i
optjeningsåret. Feriegodtgørelsen forfalder til betaling den 1. i måneden efter kvartalets udløb, jf.
§ 28.
Når medarbejderen så stopper (lad os sige 30. juni 2012) så skal han have feriepenge (12,5%) af BRUTTOLØNNEN i optjeningsåret. Dvs. 12,5% af bruttolønnen i år 2011 som er optjeningsåret for ferieperioden 01/05/12 - 30/04/13.
https://erhverv.atp.dk/www/portal.nsf/m ... tionaerer1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved denne beregner ved ATP, kan man se en spiller der tjener 4.000.000 om året brutto og som har været ansat hele 2011, vil med en trækprocent på 26% (nye forskerordning) skal have ca. 350.000 kr. udbetalt NÅR HAN STOPPER eller ikke får løn under ferien!!!
Løn under ferie, ferietillæg og feriegodtgørelse
§ 23. En lønmodtager, der er antaget månedsvis eller for længere tid, og som har ret til fuld løn på
søgnehelligdage og sygedage, får løn under ferie.
Mon ikke spillerne får løn under ferie!!!
Stk. 2. ....Endvidere får lønmodtageren et ferietillæg på 1 pct. af lønnen i optjeningsåret,
jf. § 26, stk. 1.
Det er kun medarbejdere der IKKE får løn under ferie der skal have de 12,5% hvert år...
§ 24. En lønmodtager, der ikke er omfattet af § 23, får feriegodtgørelse med 12,5 pct. af lønnen i
optjeningsåret. Feriegodtgørelsen forfalder til betaling den 1. i måneden efter kvartalets udløb, jf.
§ 28.
Når medarbejderen så stopper (lad os sige 30. juni 2012) så skal han have feriepenge (12,5%) af BRUTTOLØNNEN i optjeningsåret. Dvs. 12,5% af bruttolønnen i år 2011 som er optjeningsåret for ferieperioden 01/05/12 - 30/04/13.
https://erhverv.atp.dk/www/portal.nsf/m ... tionaerer1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved denne beregner ved ATP, kan man se en spiller der tjener 4.000.000 om året brutto og som har været ansat hele 2011, vil med en trækprocent på 26% (nye forskerordning) skal have ca. 350.000 kr. udbetalt NÅR HAN STOPPER eller ikke får løn under ferien!!!
Det giver jo ingen mening at diskutere reglerne isoleret set. Der er selvfølgelig en gråzone et eller andet sted, ellers ville der ikke have været en retssag. Så længe vi ikke kender den nøjagtige ordlyd i spillernes kontrakter og ved hvad den betyder ift ferieloven, så kommer vi det ikke nærmere, end at vi bliver klogere når de første sager er afgjort.hje1980 skrev:Nu skal vi vist lige have det hele på plads med REGLERNE for feriepenge:
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Pungrotten
- Landshold

I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
http://www.sporten.dk/superligaen/saa-t ... -afgrunden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sporten.dk/superligaen/saa-t ... -afgrunden" onclick="window.open(this.href);return false;
Man må vel bare nyde klubben mens man har den...Pungrotten skrev:I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Som du skriver intet nyt. Understreger blot at en feriepengesag, nedrykning eller lign med sikkerhed betyder AaBs død.Pungrotten skrev:I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
Desværre tror jeg ikke vi "behøver" en kedelig sag for at brække nakken. Som vi styrtbløder er der maksimalt gang i butikken 1½ års tid endnu.
Det er vel der at vi efterhånden kun kan reddes af en rigmand .... om vi kan finde sådan én til at sprøjte penge ind, eller om vi overhovedet vil have et sådan set-up er en helt anden diskussion..
Lad os alle nyde drenge på Communale på Søndag!! Og køb rigeligt med øl, pølser og gear...
Bienvenu Bassogog!
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
Den eneste løsning er vel at reducere udgifterne, når nu man ikke kan tjene tilstrækkeligt til at opretholde et budget på superliga niveau. Et par år i 1 div ville ikke gøre mig noget når alternativet hedder konk og danmarksserie.Pungrotten skrev:I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
Og du tror ikke at 1. division med ca. manglende 20 mio i indtægter er lig med konkurs...!!!Reto skrev:Den eneste løsning er vel at reducere udgifterne, når nu man ikke kan tjene tilstrækkeligt til at opretholde et budget på superliga niveau. Et par år i 1 div ville ikke gøre mig noget når alternativet hedder konk og danmarksserie.Pungrotten skrev:I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
Det er som om, folk tror, at det ville være sundt for AaB at rykke ned. Altså at man rykker ned, får ryddet op og så rykker op igen med en frisk og sund forretning.
Det er for mig at se utroligt naivt. En nedrykning vil fuldstændig smadre det i forvejen spinkle forretningsgrundlag, som AaB hviler på. En klub som Viborg, der for få år siden lå rigtig lunt i Superligaen var sidste sæson tæt på at rykke ned i 2. division, og klubbens økonomi ligger i ruiner. Og selvom både Esbjerg og Randers ser ud til at være sluppet nogenlunde helskinnede igennem nedrykning rent sportsligt, tror jeg deres økonomier er blevet kraftigt belastede.
Hvis vi rykker ned, er jeg sikker på, vi går konkurs. Og går vi konkurs ryger vi altså i Danmarksserien. Og så er der eddermame langt tilbage igen!!!
Det er for mig at se utroligt naivt. En nedrykning vil fuldstændig smadre det i forvejen spinkle forretningsgrundlag, som AaB hviler på. En klub som Viborg, der for få år siden lå rigtig lunt i Superligaen var sidste sæson tæt på at rykke ned i 2. division, og klubbens økonomi ligger i ruiner. Og selvom både Esbjerg og Randers ser ud til at være sluppet nogenlunde helskinnede igennem nedrykning rent sportsligt, tror jeg deres økonomier er blevet kraftigt belastede.
Hvis vi rykker ned, er jeg sikker på, vi går konkurs. Og går vi konkurs ryger vi altså i Danmarksserien. Og så er der eddermame langt tilbage igen!!!
-
Reto
- Allstar

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, men det står jo lysende klart, at de ikke kan skabe de nødvendige indtægter, og så må udgiftssiden jo tilpasses. Dette i sig selv vil nok medføre nedrykning i 2013 med Esbjerg og Randers retur i ligaen til den tid.hje1980 skrev:Og du tror ikke at 1. division med ca. manglende 20 mio i indtægter er lig med konkurs...!!!Reto skrev:Den eneste løsning er vel at reducere udgifterne, når nu man ikke kan tjene tilstrækkeligt til at opretholde et budget på superliga niveau. Et par år i 1 div ville ikke gøre mig noget når alternativet hedder konk og danmarksserie.Pungrotten skrev:I og for sig ikke noget nyt, men nu skrives der om det igen.
Vi er i alle tilfælde ilde stedt.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Skræmmende læsning... det er lige før det ku være sundt for klubben at la sige gå konkurs og starte forfra i DS og kæmpe sig op igen ligesom Lyngby.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Reto
- Allstar

Nu ved jeg ikke, om det var mit indlæg, du hentydede til, men jeg anser det ikke for sundt at rykke ned, forstået på den måde, at så bliver alting godt og vi ryger op igen året efter med kernesund økonomi. Jeg kan bare ikke se at det skulle være bedre at fortsætte på første klasse velvidende at det så med 100 % sikkerhed ender med konk. Så er det vel bedre at drosle ned og så acceptere, at der bare ikke er økonomisk fundament for superliga fodbold i Aalborg.BoT skrev:Det er som om, folk tror, at det ville være sundt for AaB at rykke ned. Altså at man rykker ned, får ryddet op og så rykker op igen med en frisk og sund forretning.
...og hvor realistisk tror du det er at de ansatte der nu tjener løninger der svarer til at de arbejder for en superligaklub, pludselig ville gå ned til et lønniveau der svarer til midten af 1. division?Reto skrev:Nu ved jeg ikke, om det var mit indlæg, du hentydede til, men jeg anser det ikke for sundt at rykke ned, forstået på den måde, at så bliver alting godt og vi ryger op igen året efter med kernesund økonomi. Jeg kan bare ikke se at det skulle være bedre at fortsætte på første klasse velvidende at det så med 100 % sikkerhed ender med konk. Så er det vel bedre at drosle ned og så acceptere, at der bare ikke er økonomisk fundament for superliga fodbold i Aalborg.BoT skrev:Det er som om, folk tror, at det ville være sundt for AaB at rykke ned. Altså at man rykker ned, får ryddet op og så rykker op igen med en frisk og sund forretning.
Pointen er at vi nemt kan justere indtægterne til 1. divisionsniveau, men udgifterne bliver ikke automatisk justeret efterfølgende. Nogle ansatte kan selvfølgelig blot fyres med forholdsvise korte varsler, mens andre er åremålsansatte, elller funktionæransatte med en eller anden opsigelsesfrist.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Kan man ikke reducere bestyrelesen størrelse nu hvor forretningen skrumper ind, der behøves vel ikke samme antal medlemmer længere, men generelt skal udgifterne skæres ned, man kan stille spørgsmål ved om det var klogt at hente flere spillere hjem
Udgiftssiden ER jo tilpasset meget med 2 MEGET dyre spillere væk... ishockey væk fra sommer og med en MEGET smal trup...
Det vigtige for foråret er...
Mange folk på stadion
En god placering til slut (TV-indtægter)
FORHÅBENTLIG en Europa-placering (Top 4)
Men bliver da spændende at se hvordan forventninger til 2012-regnskabet bliver...
Det vigtige for foråret er...
Mange folk på stadion
En god placering til slut (TV-indtægter)
FORHÅBENTLIG en Europa-placering (Top 4)
Men bliver da spændende at se hvordan forventninger til 2012-regnskabet bliver...
Man kunne også argumentere for at vi har brug for alle de ledelsesmæssige kræfter vi kan få fat i, for at ændre vores nuværende situation. Det er selvfølgelig en forudsætning de er deres løn værd (altså at de kan gernere en mængde forøgede indtægter der mindst svarer til den løn de oppebærer). Jeg kender ikke de aktuelle bestyrelsesløninger i koncernen.nik skrev:Kan man ikke reducere bestyrelesen størrelse nu hvor forretningen skrumper ind, der behøves vel ikke samme antal medlemmer længere, men generelt skal udgifterne skæres ned, man kan stille spørgsmål ved om det var klogt at hente flere spillere hjem
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert