Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 18:55

Arendt skrev: Uanset hvem vi møder, så vil det altid være en god præstation for Bassogog at score to mål, og at Bruhn laver 1 mål og 3 assist. Sioni ligger 6 point efter Dila Gori, så det er begrænset, hvor dårligt holdet reelt set er. Jeg har dog ikke den store forstand på Georgisk fodbold, men det har du tydeligvis.

Bruhn er dårlig i modgang, men denne kamp kan forhåbentligt være med til, at han får selvtillid og medgang. Vi har før været efter hans slutprodukt. Det kan uanset hvad konkluderes, at der var slutprodukt i dag. I forhold til kampen mod AGF, så er det fortid. Det er muligt, at Bruhn har lært af sine fejl.

I efteråret havde Thrane overhalet Bruhn, men denne startopstilling og kamp indikerer, at Bruhn igen har overhalet Thrane. Det kan være, at det har været den øjenåbner, der skulle til. Det kan også være, at den mere permanente tilgang af Jacob Friis, som Bruhn har haft som U19-træner i sin tid har været et boost for Bruhn.

Vi ved det ikke, men forhåbentligt kan det medføre, at Bruhn løfter sit niveau og kan gøre en forskel for os i foråret, når han får chancen.
Dila Gori var et dårligt hold, men vi kan takke ledelsen for den exit, når vi var tvunget til at stille med to sekunda-angribere. Curth og Frederiksen brændte begge store chancer der kunne have sikret os et glimrende udgangspunkt.

Ja, det er da fint de scorer, men lad os nu få lidt reel modstand før vi konkluderer en hel masse. Igen, Hobro skabte en stribe chancer mod det her hold og burde have vundet 3 eller 4-0.

Han plejer at være god i opstarten, det var også der han sikrede sin startplads sidste sæson, men så faldt han helt sammen i slutningen af sæsonen.
Jeg tror ikke vi skal konkludere så meget på basis af startopstillingen, den så lidt alternativ ud.
Lad os nu se om Bruhn overhovedet får chancen, det kræver som minimum at Børsting og Jönsson er ude før han er et emne til startopstillingen og førstnævnte har med sin fantastiske indstilling ikke spillet sig af.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 11. feb 2016, 18:59

Gamen skrev:
Arendt skrev:Ny sejr og gode præstationer af Bruhn og Bassogog, som normalt bruger mest tid på bænken.

Det tyder på, at vores bredde i offensiven er rigtig god, såfremt der kommer skader eller karantæner.
Skal vi nu ikke lige vente med at konkludere noget til vi møder et hold med gode defensive kvaliteter. Som sagt, så skabte Hobro en 6-8 100% chancer mod det georgiske hold, og de har tidligere tabt til et af af de ringeste hold i den ukrainske liga også.
Det er et dårligt hold.

Når det så er sagt, så er det fint med gode takter, og Bruhn's problem er ikke medgang men modgang. Han forsvinder alt, alt for nemt ud af kampene, og giver for let op. Jeg tænker her i særdeleshed på indsatser som den i AGF ude, hvor han kommer ind sent i kampen og først dribler en 3 mod 2 situation ud i sandet, og derefter forærer AGF en kæmpechance + er kraftigt medvirkende til Yasin's reduceringsmål.

Det er ikke i træningskampe mod obskure modstandere man skal vise sit potentiale, men når det virkelig gælder, og her har det knebet for den unge Bruhn. Lad os da håbe at han kan kæmpe sig tilbage, selvfølgelig, men dømt ud fra tiden efter Søndergaard kom til bliver det svært.
Der er selvfølgelig også den teoretiske mulighed, at en fodboldkarriere ikke bare er en konstant størrelse, men at det, især for unge spillere, går op og ned, inden de rammer et stabilt topniveau. Formkurven, skader, selvtillid og holdets generelle præstation kan spille ind på en ung spillers niveau. Forestiller jeg mig.

Måske er Bruhn en af dem, der tager et skridt tilbage for så at rykke to skridt frem. Ligesom Spalvis og mange andre har gjort det. Bruhn har tidligere vist højt topniveau - for eksempel mod selveste Dynamo Kiew. At han senere tog et niveaumæssigt dyk (og det gjorde han bestemt) er nemmere at forklare med udsving på udviklingen end på generelle mangel på evner. Særligt når han har vist dem før. Jeg deler slet ikke din skepsis over for ham, og jeg synes din baggrund for at dømme ham på vej ud er tynd.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 19:09

Var Bassogog ikke kantspiller ?
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. feb 2016, 19:19

FlæskeFrank skrev:Var Bassogog ikke kantspiller ?
Jo.

Jeg tror man vælger at se om man kan begynde at sluse ham ind, ved at give ham spilletid på en position hvor det taktiske og defensive måske ikke er helt så afgørende som på kanten. Mit gæt er at planen er at han kan få en eller anden jokerrolle som angriber i foråret, hvis han griber chancen.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 11. feb 2016, 19:48

sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:
Arendt skrev:Ny sejr og gode præstationer af Bruhn og Bassogog, som normalt bruger mest tid på bænken.

Det tyder på, at vores bredde i offensiven er rigtig god, såfremt der kommer skader eller karantæner.
Skal vi nu ikke lige vente med at konkludere noget til vi møder et hold med gode defensive kvaliteter. Som sagt, så skabte Hobro en 6-8 100% chancer mod det georgiske hold, og de har tidligere tabt til et af af de ringeste hold i den ukrainske liga også.
Det er et dårligt hold.

Når det så er sagt, så er det fint med gode takter, og Bruhn's problem er ikke medgang men modgang. Han forsvinder alt, alt for nemt ud af kampene, og giver for let op. Jeg tænker her i særdeleshed på indsatser som den i AGF ude, hvor han kommer ind sent i kampen og først dribler en 3 mod 2 situation ud i sandet, og derefter forærer AGF en kæmpechance + er kraftigt medvirkende til Yasin's reduceringsmål.

Det er ikke i træningskampe mod obskure modstandere man skal vise sit potentiale, men når det virkelig gælder, og her har det knebet for den unge Bruhn. Lad os da håbe at han kan kæmpe sig tilbage, selvfølgelig, men dømt ud fra tiden efter Søndergaard kom til bliver det svært.
Der er selvfølgelig også den teoretiske mulighed, at en fodboldkarriere ikke bare er en konstant størrelse, men at det, især for unge spillere, går op og ned, inden de rammer et stabilt topniveau. Formkurven, skader, selvtillid og holdets generelle præstation kan spille ind på en ung spillers niveau. Forestiller jeg mig.

Måske er Bruhn en af dem, der tager et skridt tilbage for så at rykke to skridt frem. Ligesom Spalvis og mange andre har gjort det. Bruhn har tidligere vist højt topniveau - for eksempel mod selveste Dynamo Kiew. At han senere tog et niveaumæssigt dyk (og det gjorde han bestemt) er nemmere at forklare med udsving på udviklingen end på generelle mangel på evner. Særligt når han har vist dem før. Jeg deler slet ikke din skepsis over for ham, og jeg synes din baggrund for at dømme ham på vej ud er tynd.
Præcis.

At dømme Bruhn og Bust færdige er nonsens. Historien viser, at vores ungdomsspillere slår igennem i deres tredje sæson. Bust er førsteårs senior og Bruhn er i sin tredje sæson, men nogle gange tager det længere tid end forventet.

Vi har ikke uendeligt med tid, men Bruhn er på ingen måde færdig for AaB.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. feb 2016, 20:18

Gamen skrev:

Det er et dårligt hold.

Er du ikke ved at blive lidt (for) mavesur? Vi har vundet de seneste mange kampe i træk. Skulle vi ikke vente med at revse holdet til de rent faktisk taber en kamp? Særligt når vi ikke engang har set kampen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 20:25

Pastorius skrev:
Er du ikke ved at blive lidt (for) mavesur? Vi har vundet de seneste mange kampe i træk. Skulle vi ikke vente med at revse holdet til de rent faktisk taber en kamp? Særligt når vi ikke engang har set kampen?
Jeg revser ikke holdet - opponerer bare mod at tale spillere op, fordi vi har vundet mod et pivringe georgisk hold. Man falder heller ikke på halen selvom vi vinder en pokalsejr over Lystrup, gør man?

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 20:26

Jesper Schmidt skrev:
Jo.

Jeg tror man vælger at se om man kan begynde at sluse ham ind, ved at give ham spilletid på en position hvor det taktiske og defensive måske ikke er helt så afgørende som på kanten. Mit gæt er at planen er at han kan få en eller anden jokerrolle som angriber i foråret, hvis han griber chancen.
Tror også det er meningen. Det lyder til at der stadig skal arbejdes lidt med hans beslutninger, når han ligger og arbejder som kant. Intet under, al den stund at hans taktiske skoling inden han kom til AaB var på nulpunktet. Spændende om vi kan få forløst hans uortodokse stil (og ikke mindst hurtighed) ved et par indhop i front.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. feb 2016, 20:40

Gamen skrev:
Arendt skrev: Uanset hvem vi møder, så vil det altid være en god præstation for Bassogog at score to mål, og at Bruhn laver 1 mål og 3 assist. Sioni ligger 6 point efter Dila Gori, så det er begrænset, hvor dårligt holdet reelt set er. Jeg har dog ikke den store forstand på Georgisk fodbold, men det har du tydeligvis.

Bruhn er dårlig i modgang, men denne kamp kan forhåbentligt være med til, at han får selvtillid og medgang. Vi har før været efter hans slutprodukt. Det kan uanset hvad konkluderes, at der var slutprodukt i dag. I forhold til kampen mod AGF, så er det fortid. Det er muligt, at Bruhn har lært af sine fejl.

I efteråret havde Thrane overhalet Bruhn, men denne startopstilling og kamp indikerer, at Bruhn igen har overhalet Thrane. Det kan være, at det har været den øjenåbner, der skulle til. Det kan også være, at den mere permanente tilgang af Jacob Friis, som Bruhn har haft som U19-træner i sin tid har været et boost for Bruhn.

Vi ved det ikke, men forhåbentligt kan det medføre, at Bruhn løfter sit niveau og kan gøre en forskel for os i foråret, når han får chancen.
Dila Gori var et dårligt hold, men vi kan takke ledelsen for den exit, når vi var tvunget til at stille med to sekunda-angribere. Curth og Frederiksen brændte begge store chancer der kunne have sikret os et glimrende udgangspunkt.

Ja, det er da fint de scorer, men lad os nu få lidt reel modstand før vi konkluderer en hel masse. Igen, Hobro skabte en stribe chancer mod det her hold og burde have vundet 3 eller 4-0.

Han plejer at være god i opstarten, det var også der han sikrede sin startplads sidste sæson, men så faldt han helt sammen i slutningen af sæsonen.
Jeg tror ikke vi skal konkludere så meget på basis af startopstillingen, den så lidt alternativ ud.
Lad os nu se om Bruhn overhovedet får chancen, det kræver som minimum at Børsting og Jönsson er ude før han er et emne til startopstillingen og førstnævnte har med sin fantastiske indstilling ikke spillet sig af.
Vendsyssel FF besejrede i dag Dila Gori 2-1 i en træningskamp.

Det skyldtes ikke kun dårlige angribere at Dila Gori slog os ud. Absurd ringe forsvarsspil af Lasse og Gaardsøe i returkampen var også stærkt medvirkende til det pinlige exit

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 20:41

sulakvelidze skrev:

Selvfølgelig er der massive udsving fra tid til anden. Men AaB er et fodboldHOLD, og det betyder at man er nødt til at vise en vis indstilling når man render rundt derinde. Når man ser på en type som Børsting, der har knoklet sig ind i startopstillingen, og så Bruhn, så er der himmelvid forskel.
Og beklager, men jeg ser en helt anden indstilling hos Spalvis, Kasper P. og Børsting.
Det nytter ikke noget at man klatter bolde væk, og forærer modstanderne mål fordi man ikke gider tage returløb. Særligt når man har 15 min. til at gøre en forskel.
Bruhn har det næste halve år til at sætte et aftryk, ellers tror jeg næppe han får forlænget. Vi har ikke råd til at beholde spillere i evigheder, hvis deres udvikling stagnerer, og vi skal slet ikke til at give hver spiller 3 år til at udvikle sig her, hvis ikke de har niveauet. Vi er en professionel fodboldklub, ikke et socialkontor.
Vi skal desuden skabe plads til de næste i rækken, særligt når vi hiver så mange op som det tilsyneladende er tilfældet til sommer. Vi kommer til at have en trup der er over grænsen for, hvad der er ideelt.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 11. feb 2016, 20:44

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:

Selvfølgelig er der massive udsving fra tid til anden. Men AaB er et fodboldHOLD, og det betyder at man er nødt til at vise en vis indstilling når man render rundt derinde. Når man ser på en type som Børsting, der har knoklet sig ind i startopstillingen, og så Bruhn, så er der himmelvid forskel.
Og beklager, men jeg ser en helt anden indstilling hos Spalvis, Kasper P. og Børsting.
Det nytter ikke noget at man klatter bolde væk, og forærer modstanderne mål fordi man ikke gider tage returløb. Særligt når man har 15 min. til at gøre en forskel.
Bruhn har det næste halve år til at sætte et aftryk, ellers tror jeg næppe han får forlænget. Vi har ikke råd til at beholde spillere i evigheder, hvis deres udvikling stagnerer, og vi skal slet ikke til at give hver spiller 3 år til at udvikle sig her, hvis ikke de har niveauet. Vi er en professionel fodboldklub, ikke et socialkontor.
Vi skal desuden skabe plads til de næste i rækken, særligt når vi hiver så mange op som det tilsyneladende er tilfældet til sommer. Vi kommer til at have en trup der er over grænsen for, hvad der er ideelt.
Jeg er enig i, at Spalvis, Kasper P. og Børsting har en anden mentalitet, men det kan Bruhn lære. Ellers er jeg ret uenig i dine holdninger.

Lars Søndergaard roser endvidere, vores kære ven, Andreas i Nordjyske og med respekt for Moses Opondo og Rasmus T, som kan spille samme kant, så er Bruhn noget længere i hans udvikling.

http://nordjyske.dk/nyheder/bruhn--godt ... a3c/4/1513
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 20:49

Arendt skrev:
Jeg er enig i, at Spalvis, Kasper P. og Børsting har en anden mentalitet, men det kan Bruhn lære. Ellers er jeg ret uenig i dine holdninger.

Lars Søndergaard roser endvidere, vores kære ven, Andreas i Nordjyske og med respekt for Moses Opondo og Rasmus T, som kan spille samme kant, så er Bruhn noget længere i hans udvikling.

Det skulle han også gerne være, når han har været omkring 1. holdet i 2,5 sæson...

Mentalitet er ikke noget man kan lære - man kan ændre på sin indstilling, men det er tilsyneladende ikke sket. Ellers var han ikke blevet overhalet af Thrane og andre ovenpå en sæson hvor han trods alt fik 22 kampe (starter + indhop). Enten kæmper man for det, eller også gør man ikke. Det er samme lade attityde der præger Helenius, og næsten-navnebroren Cornelius. Når det kører for dem er det fint, men når det ikke gør, så har de svært ved at arbejde sig ud af tingene.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. feb 2016, 20:52

Endnu en kamp vundet i en nærmest uendelig række af sejre, denne gang mod et hold ingen kender, derfor må det betyde.... nedrykning lurer lige om hjørnet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 21:02

Provst i Brovst skrev:Endnu en kamp vundet i en nærmest uendelig række af sejre, denne gang mod et hold ingen kender, derfor må det betyde.... nedrykning lurer lige om hjørnet.
Jeg giver en øl næste gang du skriver et seriøst indlæg. Jeg spår, at jeg kommer til at vente længe :-)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. feb 2016, 21:06

Provst i Brovst skrev:Endnu en kamp vundet i en nærmest uendelig række af sejre, denne gang mod et hold ingen kender, derfor må det betyde.... nedrykning lurer lige om hjørnet.
Kan vi så snart få den "like-knap" installeret?
:thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. feb 2016, 21:24

Gamen skrev:
Arendt skrev:

Det skulle han også gerne være, når han har været omkring 1. holdet i 2,5 sæson...

Mentalitet er ikke noget man kan lære - man kan ændre på sin indstilling, men det er tilsyneladende ikke sket. Ellers var han ikke blevet overhalet af Thrane og andre ovenpå en sæson hvor han trods alt fik 22 kampe (starter + indhop). Enten kæmper man for det, eller også gør man ikke. Det er samme lade attityde der præger Helenius, og næsten-navnebroren Cornelius. Når det kører for dem er det fint, men når det ikke gør, så har de svært ved at arbejde sig ud af tingene.
Nu syntes jeg sgu du strammer den en smule. Du har fuldstændig ret i at vi ikke skal dømme Bruhn inde på en enkelt god præstation i en træningskamp, men kan vi så ikke også blive enige i at vi heller ikke dømmer manden ude på et enkelt dårligt indhop på 15 min. i suppen? Vi har set de samme kampe, og udover AGF-kampen hvor han var ekseptionelt dårlig og lad, kan jeg ikke se at der skulle være noget galt med indstillingen hos ham, selvom hans direkte konkurent Børsting naturligvis udmærker sig der. Jeg syntes nærmere hans spil har båret præg af uforholdsmæssigt mange fejl og manglende beslutsomhed, hvilket - når vi alligevel har gang i psykoanalysen - der kan være masser af personlige og ikke-fodboldrelaterede årsager såsom manglende modenhed til. Vi har set han har fodboldevnerne, så måske er det bare et spørgsmål om at det andet falder i hak.

Når vi netop har set han har det i benene, så syntes jeg også han er en spiller det giver mening at arbejde videre med, hvis han vil forlænge til en billig penge. Så kan vi evt. sende ham på lån hvis det er det der skal til så han ikke optager pladsen for en anden. Vi har tydeligvis ikke fat i en Kortegård eller Taz her, der simpelthen ikke har det tekniske niveau.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 11. feb 2016, 22:58

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 23:25

Imponerende at se hvordan Bassogog og Bruhn terroriserer deres forsvar i 1. halvleg. Det er umuligt ikke at kunne lide det man ser fra førstnævnte, i hvert fald med tanke på hvor ny han er i AaB-sammenhæng. Selvfølgelig skal man klappe hesten, men det vil være spændende at se ham få nogle indhop hist og her. Han ser utroligt spændende ud, og tager de rigtige løb også. Det fortæller meget om AaB som hold, at den slags spillere ikke behøver voldsom tilvænning for at falde ind i rytmen og ikke mindst sammenholdet. :danmarkfan: for det!

Og så må man bare sige, at det også var et usandsynligt ringe georgisk hold - ingen markeringer whatsoever. Vi kunne have lavet 7-8 mål med lidt mere skarphed.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 11. feb 2016, 23:56

Jeg bliver så glad af at se Bruhn gøre det godt. Knægten indeholder bare så meget fodbold at han kan få mig til at lette røven fra sofaen og se kampene på stadion. Hans førsteberøring er altså en af de bedste i suppen. Nu skal de bare lære ham stabilitet og beslutninger, noget som kommer med rutine.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. feb 2016, 07:37

Lad nu sæsonen komme i gang inden man dømmer Bruhn inde eller ude. Jeg har hele tiden troet på, at han nok skulle få sit endelige gennembrud, også da bølgerne gik højt og debatsiden var ved at kamme over i nedladende vendinger over hans præstationer.

Det bliver et forår hvor vi nok godt kan komme til at mangle noget kreativt fra bænken og der kan Bruhn komme til at spille en rolle. Men det er klart, at det er ved at være sidste udkald, hvis han skal kunne bide sig fast i og omkring startelleveren.

Besvar