Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af troelsh » 31. okt 2016, 06:43

Spørgsmålet er vel om den sportslige ledelse ikke bærer et langt større ansvar for den nuværende krise end ls?

Vores spil er jo ganske fornuftigt, og vi ligner da bestemt et top 6 hold når vi spiller imo, og det har træneren vel en andel i.

Ser vi på vores spillerindkøb, er de hver for sig dygtige spillere, men om deres kvaliteter og type passer ind på vores hold og spillestil er jeg ikke sikker på.

Meilinger (startede meget lovende, men desværre faldet en del i niveau, og mangler desværre noget gennembrudsstyrke)
Sloth (vil helst være centralt, men er flyttet ud på kanten, hvor han mangler noget gennembrudsstyrke, men er dog vokset med opgaven de seneste kampe)
Holgersson (ledertype ja, men simpelthen for dårlig med bolden til vores spillestil)
Flores (uden tvivl en meget dygtig spiller, men har endnu ikke fundet sin rette plads på holdet)

Vi kommer frem til tusind indlæg og hjørnespark i kampene, både Sloth og Meilinger slår yderst kvalificerede indlæg, men det er fuldstændig ufarligt med nuværende front duo.

I øvrigt påpegede ls før købet af Flores at vi manglede en target man hvilket vi i den grad savner.

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 31. okt 2016, 11:35

Er kommet til det punkt nu hvor jeg håber OB fyrer KN, så vi kan ansætte ham i stedet for LS. Allan Gaarde og ham har jo bombet os tilbage til sæsonen 2010/2011, hvor vi havde MP som træner og kunne spille bolden rundt og rundt uden på noget tidspunkt at se farlige ud. Det er jo bare høje indlæg, høje indlæg og fucking flere høje indlæg ind til en ikke-eksisterende targetman!

Gaarde har da i øvrigt også fejlet fuldstændig sindssygt. Holger er langsom og ringe til at skille sig af med bolden. Meili ligner en skygge af sig selv og Flores spiller man konsekvent forkert (når han da ikke er skadet eller afsted med landsholdet). Derudover er der stadig ingen alternativer til Würtz eller Ahlmann (som jeg efterhånden har nævnt mange gange), og hvorfor er det Casper Sloth skal spille venstre kant, selv når Risgård har været elendig som 8'er hele sæsonen?
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. okt 2016, 11:53

McMark skrev:Er kommet til det punkt nu hvor jeg håber OB fyrer KN, så vi kan ansætte ham i stedet for LS
Ahhh nu må folk styre sig... Kenth Nielsen sidste år i klubben, der spillde holdet væsenligt dårligere end nu. Det helt store problem, er man satsede hele butikken på de unge angribere, og lejede Helenius ud.. Så gik Enevoldsen i stykker, og et par skader til andre angribere = vi ikke rigtigt har noget ordenligt angreb...

Selve spillet er jo på mange måder ganske godt... men hele holdet lider af, der er ingen der kan sparke dem ind. Basso har vel misbrugt 12 chancer fordelt på 3-4 kampe nu. Pohl har også lavet nogle store afbrændere....

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 31. okt 2016, 11:55

gravballe skrev:
McMark skrev:Er kommet til det punkt nu hvor jeg håber OB fyrer KN, så vi kan ansætte ham i stedet for LS
Ahhh nu må folk styre sig... Kenth Nielsen sidste år i klubben, der spillde holdet væsenligt dårligere end nu. Det helt store problem, er man satsede hele butikken på de unge angribere, og lejede Helenius ud.. Så gik Enevoldsen i stykker, og et par skader til andre angribere = vi ikke rigtigt har noget ordenligt angreb...

Selve spillet er jo på mange måder ganske godt... men hele holdet lider af, der er ingen der kan sparke dem ind. Basso har vel misbrugt 12 chancer fordelt på 3-4 kampe nu. Pohl har også lavet nogle store afbrændere....
Havde vi beholdt Helenius ville være ligge nr. 1!!
Ska' vi hak'?

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 31. okt 2016, 11:57

gravballe skrev:

35 point på 31 kampe i hele 2016. Det er bare ikke godt nok! Jeg havde da også taget Erik Hamren hjem med kyshånd! Alt andet er bedre end den omgang tonserbold vi spiller lige pt.

Hvordan kan du i øvrigt mene, at vi spillede dårligere i 2014/2015-sæsonen, end vi gør nu? Vi gik videre fra Europa League gruppespillet....
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Gamen

Indlæg af Gamen » 31. okt 2016, 12:00

gravballe skrev: Det helt store problem, er man satsede hele butikken på de unge angribere, og lejede Helenius ud.. Så gik Enevoldsen i stykker, og et par skader til andre angribere = vi ikke rigtigt har noget ordenligt angreb...
Kan vi ikke godt pakke den der Helenius som frelser-teori væk. Faktum er, at Helenius var mindst ligeså flagrende som alle de andre angribere vi har. Det var derfor han heller ikke fik mange kampe med Enevoldsen da han kom hjem. Han rendte rundt alle andre steder end boksen. Skulle vi have haft en angriber, så skulle han være en der kunne noget selv, men med særlige boksspiller-kvaliteter. Jeg køber ikke præmissen om at det er så svært at finde angribere der passer til ens spillestil, når Randers tilsyneladende har mindst 3 der kan lave mål, og vi ingen har.

Gamen

Indlæg af Gamen » 31. okt 2016, 12:01

gravballe skrev: Selve spillet er jo på mange måder ganske godt... men hele holdet lider af, der er ingen der kan sparke dem ind. Basso har vel misbrugt 12 chancer fordelt på 3-4 kampe nu. Pohl har også lavet nogle store afbrændere....
Spillet har været bedre de sidste 5 kampe, men hvad så med resten af 2016?! Vi har været pivhamrende ringe det meste af tiden.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. okt 2016, 12:54

Gamen skrev:
gravballe skrev: Det helt store problem, er man satsede hele butikken på de unge angribere, og lejede Helenius ud.. Så gik Enevoldsen i stykker, og et par skader til andre angribere = vi ikke rigtigt har noget ordenligt angreb...
Kan vi ikke godt pakke den der Helenius som frelser-teori væk. Faktum er, at Helenius var mindst ligeså flagrende som alle de andre angribere vi har. Det var derfor han heller ikke fik mange kampe med Enevoldsen da han kom hjem. Han rendte rundt alle andre steder end boksen. Skulle vi have haft en angriber, så skulle han være en der kunne noget selv, men med særlige boksspiller-kvaliteter. Jeg køber ikke præmissen om at det er så svært at finde angribere der passer til ens spillestil, når Randers tilsyneladende har mindst 3 der kan lave mål, og vi ingen har.
Til dels enig omkring Helenius.. Men lige meget hvad havde det været rart at have ham nu, når man ingen andre har.
Gamen skrev:
gravballe skrev: Selve spillet er jo på mange måder ganske godt... men hele holdet lider af, der er ingen der kan sparke dem ind. Basso har vel misbrugt 12 chancer fordelt på 3-4 kampe nu. Pohl har også lavet nogle store afbrændere....
Spillet har været bedre de sidste 5 kampe, men hvad så med resten af 2016?! Vi har været pivhamrende ringe det meste af tiden.

Korrekt, men der skulle også spilles et helt hold ind i efteråret.. Foråret, der har du ret... Det var under alt kritik man smed et så godt efterår væk.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 31. okt 2016, 23:19

Hent nu smukke-Erik, det kan vel ikke være så svært.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 1. nov 2016, 15:51

Brodernumsi skrev:Hent nu smukke-Erik, det kan vel ikke være så svært.
Hvis smukke Erik kommer tilbage kan han ikk andet end skuffe. Folk forventer jo at han er den nye frelser så, og at vi vinder CL om 3 år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2016, 16:01

9000AA skrev:
Hvis smukke Erik kommer tilbage kan han ikk andet end skuffe. Folk forventer jo at han er den nye frelser så, og at vi vinder CL om 3 år.
Nej, jeg er heller ikke sikker på han passer ind i stillingsbeskrivelsen for en træner i dagens AaB - men altså, hvis vi får muligheden, så gad jeg godt se hvem der turde afslå den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. nov 2016, 20:05

Pastorius skrev:
9000AA skrev:
Nej, jeg er heller ikke sikker på han passer ind i stillingsbeskrivelsen for en træner i dagens AaB - men altså, hvis vi får muligheden, så gad jeg godt se hvem der turde afslå den.
Hamren havde jo eftersigende nogle store kampe med Lynge om at få flere penge til spillere. Vel og mærket i en tid hvor pengene sad væsentlig mere løst end de gør i dag. Derfor tænker jeg ikke det er realistisk desværre.

En egoistisk forhåbning er at Kuhn bliver fyret i Sverige i næste sæson, hvorefter han er den åbenlyse arvtager for Søndergaard. Desværre er dette nok endnu mindre sandsynligt end at vi ser Hamren tilbage i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. nov 2016, 22:26

Forza skrev:
Pastorius skrev:
9000AA skrev:
Hamren havde jo eftersigende nogle store kampe med Lynge om at få flere penge til spillere. Vel og mærket i en tid hvor pengene sad væsentlig mere løst end de gør i dag. Derfor tænker jeg ikke det er realistisk desværre.

En egoistisk forhåbning er at Kuhn bliver fyret i Sverige i næste sæson, hvorefter han er den åbenlyse arvtager for Søndergaard. Desværre er dette nok endnu mindre sandsynligt end at vi ser Hamren tilbage i AaB.
Læste et sted, at tiltrods for Malmö netop er blevet mestre, er den virkelige prøve for Kuhn europæisk succes.
Da spillet eftersigende heller ikke har været outstanding, kan det hurtigt vende for Kuhn.
Selvom jeg selvfølgelig gerne så Kuhn tilbage i AaB, ønsker jeg ham fortsat succes i det svenske, det fortjener han :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2016, 09:28

troelsh skrev:Læste et sted, at tiltrods for Malmö netop er blevet mestre, er den virkelige prøve for Kuhn europæisk succes.
Da spillet eftersigende heller ikke har været outstanding, kan det hurtigt vende for Kuhn.
Selvom jeg selvfølgelig gerne så Kuhn tilbage i AaB, ønsker jeg ham fortsat succes i det svenske, det fortjener han :-)
Håber også for Kuhn, men synes de signaler, som kommer fra det svenske(pålidelige eller ej), klart ligger i det spor, som var tvivlen herhjemme.

Men som en anden skrev, det var ikke Søndergaards skyld at vi tabte til Brøndby. Tilsvarende kan vi heller ikke klandre træneren for det uafgjorte resultat mod FCN. Jeg tænker stadig tilbage på kampen og kan ikke forklare, hvorfor FCN ikke blev most.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. nov 2016, 09:35

FlæskeFrank skrev:Jeg tænker stadig tilbage på kampen og kan ikke forklare, hvorfor FCN ikke blev most.
Det gjorde de også - altså hvis man ser bort fra resultatet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. nov 2016, 09:45

Jeg er sikker på, at hvis vi havde haft en anden træner, havde Pohl scoret 5-6 mål, Basso 7-8 mål og Risgård havde sikkert også lavet 3-4. Og så havde vi ligget nr. 3.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 2. nov 2016, 10:08

Forza skrev:

Hvis rygtet skulle tale sandt må kampene være foregået med bestyrelsen. Lynge brugte hver en krone af sit budget. Det var jo netop under Hamren kuglerne blev støbt til feriepengesag og næsten-konkurs.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. nov 2016, 11:42

Freddie skrev:
Hvis rygtet skulle tale sandt må kampene være foregået med bestyrelsen. Lynge brugte hver en krone af sit budget. Det var jo netop under Hamren kuglerne blev støbt til feriepengesag og næsten-konkurs.
Hvilket så også skyldes Lynge's manglende evner til tider. Alene Chanko-købet var både uansvarligt og dårligt udført.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. nov 2016, 19:01

Jimmy og David Nielsen

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 4. nov 2016, 19:17

David Nielsen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar