Holdet får jo ikke lov at bestå som et hold der bliver bygget sammen. Tyskerne forhindrer jo at der tilføjes nye penge og med et forventet 2026 underskud på 50 mio skal der så derfor igen sælges 2-3 af de bedste + være en meget begrænset råderum for at hente erstatningercalciomania skrev: ↑28. feb 2026, 09:19Nogle snakker stadig om oprykning. Men det er jo fuldstændigt urealistisk med det her hold. Og desuden vil.man bare rykke ud med et brag igen med det samme.
Jeg HAR indset at det ikke bliver til oprykning og derfor gider jeg ikke hidse mig op over en kamp som i går. Hvor man igen igen igen ligger til sejren og smider det væk til sidst. Jeg ser denne sæson som en opbygningsfase, hvor man forhåbentligt får bygget et hold sammen, der med 2-3 forstærkninger kan rykke op næste sæson. Jeg ser i øvrigt også tegn på fremgang og spillet er bedre. Men holdet er bare alt for grønt og umodent.
Med hensyn til fansenes action, så forstår jeg den. Jeg synes dog at det var bedre at lave protester ude ved Hornevej eller i Hamburg, for det bliver for dyrt med alle de bøder, klubben får. Men budskabet jan jeg jo kun være enig i. Jeg køber dog ikke, at disse protester er en undskyldning for at holdet præsterer dårligt. Det må spillerne kunne hæve sig over og det er jo heller ikke DEM, der er mål for protesterne.
Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
-
Gamling
- Superliga

- Indlæg: 717
- Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.Kasper skrev: ↑28. feb 2026, 12:11Forventningen er -50 millioner, hvis oprykningen glipper.Funky skrev: ↑28. feb 2026, 11:47Absolut. Det kan der ikke være to meninger om. jeg mener dog at have hørt Ydesen sige, at AaB's økonomi faktisk er rettet til således, at man faktisk ikke lukker og slukker hvis det ikke bliver til oprykning til sommer.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 11:44Og med AaB's cash-flow in mente kan det blive et altoverskyggende problemFunky skrev: ↑28. feb 2026, 11:30Fast, positiv eksponering i landsdækkende medier.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 11:20
Complea har vel, som så mange andre, også indset, hvor man får bedre eksponering.
Én ting er at vi sakker bagud på bl.a. sponsor-siden ift dem vi gerne vil sammenligne os med, men nu taber vi også sponsorer i egen by til en, indrømmet, på alle parametre langt bedre drevet klub, men stadig i en mindre sport - det er foruroligende
https://aalborghaandbold.dk/complea-bli ... haandbold/
En klub i toppen af verdenseliten, fordi man netop dygtigt har udnyttet det, at det i udgangspunktet er en mindre sport, til på det helt rigtige historiske tidspunkt at etablere sig som en magtfaktor i Danmark, før der går FCK og FCM i håndbold. Jeg tror aldrig, AaB helt haft haft samme mulighed, men tæt på var man måske omkring de første par mesterskaber.
På alle måder en succeshistorie, man kan koble sit brand på.
Jeg tænker ikke, det er svært at forstå.
Jeg ser det dog ikke nødvendigvis som et nulsum-spil. AaB kan godt bygge et bedre image, end man har haft i en årrække nu og leve fint sammen med Aalborg Håndbold, uden at den ene fryser den anden ud. Og jeg tror på, at Tuxen Boll, Højer og Møller er de rigtige personer til det. Men det kommer til at tage tid.
Hvis SSE22 fastholder den her katastrofe kurs, så ender det med konkurs.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Vi skal absolut være nuancerede overfor MTB. Han har knoklet for at få bestemmelsesretten tilbage på Hornevej og få nogle seriøse folk ind og det er i sig selv prisværdigt. Han har trods alt en stor aktie i, at traineeklubben med Nagel, Gow osv. er på porten.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 16:44Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.Kasper skrev: ↑28. feb 2026, 12:11Forventningen er -50 millioner, hvis oprykningen glipper.Funky skrev: ↑28. feb 2026, 11:47Absolut. Det kan der ikke være to meninger om. jeg mener dog at have hørt Ydesen sige, at AaB's økonomi faktisk er rettet til således, at man faktisk ikke lukker og slukker hvis det ikke bliver til oprykning til sommer.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 11:44Og med AaB's cash-flow in mente kan det blive et altoverskyggende problemFunky skrev: ↑28. feb 2026, 11:30
Fast, positiv eksponering i landsdækkende medier.
En klub i toppen af verdenseliten, fordi man netop dygtigt har udnyttet det, at det i udgangspunktet er en mindre sport, til på det helt rigtige historiske tidspunkt at etablere sig som en magtfaktor i Danmark, før der går FCK og FCM i håndbold. Jeg tror aldrig, AaB helt haft haft samme mulighed, men tæt på var man måske omkring de første par mesterskaber.
På alle måder en succeshistorie, man kan koble sit brand på.
Jeg tænker ikke, det er svært at forstå.
Jeg ser det dog ikke nødvendigvis som et nulsum-spil. AaB kan godt bygge et bedre image, end man har haft i en årrække nu og leve fint sammen med Aalborg Håndbold, uden at den ene fryser den anden ud. Og jeg tror på, at Tuxen Boll, Højer og Møller er de rigtige personer til det. Men det kommer til at tage tid.
Hvis SSE22 fastholder den her katastrofe kurs, så ender det med konkurs.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
Vi må også have den nuance med, at da Gow var sportsdirektør var de to direktører sideordnede så på den måde havde MTB ikke rigtigt noget mandat i den sportslige sektor modsat nu hvor han er John Møllers chef.
Det må absolut også være en delikat balancegang at skulle svare til en bestyrelse og et ejerskab, som reelt ikke handler i AaBs bedste interesse. Vores ledere skal jo være loyale overfor ejerskab og bestyrelse, men de ønsker sig nok også selv nogle bedre rammer end det her shitshow.
RAUS RAUS SSE!
-
AaBWanKenobi
- 2. div

- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Urimelig?!? Manden er direktør, og det er en direktørs fornemste opgave at drive en profitabel forretning.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 16:44Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.Kasper skrev: ↑28. feb 2026, 12:11Forventningen er -50 millioner, hvis oprykningen glipper.Funky skrev: ↑28. feb 2026, 11:47Absolut. Det kan der ikke være to meninger om. jeg mener dog at have hørt Ydesen sige, at AaB's økonomi faktisk er rettet til således, at man faktisk ikke lukker og slukker hvis det ikke bliver til oprykning til sommer.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 11:44Og med AaB's cash-flow in mente kan det blive et altoverskyggende problemFunky skrev: ↑28. feb 2026, 11:30
Fast, positiv eksponering i landsdækkende medier.
En klub i toppen af verdenseliten, fordi man netop dygtigt har udnyttet det, at det i udgangspunktet er en mindre sport, til på det helt rigtige historiske tidspunkt at etablere sig som en magtfaktor i Danmark, før der går FCK og FCM i håndbold. Jeg tror aldrig, AaB helt haft haft samme mulighed, men tæt på var man måske omkring de første par mesterskaber.
På alle måder en succeshistorie, man kan koble sit brand på.
Jeg tænker ikke, det er svært at forstå.
Jeg ser det dog ikke nødvendigvis som et nulsum-spil. AaB kan godt bygge et bedre image, end man har haft i en årrække nu og leve fint sammen med Aalborg Håndbold, uden at den ene fryser den anden ud. Og jeg tror på, at Tuxen Boll, Højer og Møller er de rigtige personer til det. Men det kommer til at tage tid.
Hvis SSE22 fastholder den her katastrofe kurs, så ender det med konkurs.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
Jeg skrev, at jeg savner tegn på økonomisk forår, ikke en fuldblown sommerdag.
Faktum er, at AaB’s nøgletal ikke har ændret sig i nævneværdig, positiv grad i de seneste 5 år - nogle endda ikke i 10. Nettoomsætning og sponsorindtægter har stået stille, mens personaleomkostninger er steget 20 mio. (50%) og der er lavet stadigt større underskud de seneste 5 år.
Hvis man trænger til at blive lidt nedtrykt, så læs Steen Houmanns analyser af forretningen AaB.
Tuxen Boll er selvfølgelig ikke ansvarlig for alt dette, men efter 2 år må vi have en forventning om, at i hvert fald nogle af de tal begynder at ændre sig i positiv retning. Skal vi give manden 5, 8, 10 år til at bevise sig, med risiko for at stå i 2030 og måttet erkende, at han ikke kunne løfte opgaven, og udsigten til bare en midterplacering i SL er kilometer væk.
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Dels er det vanskeligt at identificere noget som helst i det nuværende AaB, der peger i retning af en lysere fremtid. Klubben har efter al sandsynlighed udsigt til endnu en sæson med divisionsstatus og endnu et ufatteligt underskud, der ikke kan sløres gennem et brandudsalg som i fjor. Dét stunt var et engangstilfælde og i øvrigt noget, der bare bider os i halen efterfølgende, da indtægtstabene meget hurtigt overstiger engangsgevinsten, som bare lige holder skuden kørende i et endnu et par kvartaler. Man kan sikkert holde den kørende endnu et års tid, men jeg kan ikke se den fjerneste mulighed for, at AaB i sæsonen 2026/2027 skulle kunne stille med et hold, der kan spille med om oprykning, snarere tværtimod - og hvor mange tilskuere og sponsorer er tilbage i sommeren 2027 i det tilfælde?AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 23:52Urimelig?!? Manden er direktør, og det er en direktørs fornemste opgave at drive en profitabel forretning.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 16:44Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.Kasper skrev: ↑28. feb 2026, 12:11Forventningen er -50 millioner, hvis oprykningen glipper.
Hvis SSE22 fastholder den her katastrofe kurs, så ender det med konkurs.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
Jeg skrev, at jeg savner tegn på økonomisk forår, ikke en fuldblown sommerdag.
Faktum er, at AaB’s nøgletal ikke har ændret sig i nævneværdig, positiv grad i de seneste 5 år - nogle endda ikke i 10. Nettoomsætning og sponsorindtægter har stået stille, mens personaleomkostninger er steget 20 mio. (50%) og der er lavet stadigt større underskud de seneste 5 år.
Hvis man trænger til at blive lidt nedtrykt, så læs Steen Houmanns analyser af forretningen AaB.
Tuxen Boll er selvfølgelig ikke ansvarlig for alt dette, men efter 2 år må vi have en forventning om, at i hvert fald nogle af de tal begynder at ændre sig i positiv retning. Skal vi give manden 5, 8, 10 år til at bevise sig, med risiko for at stå i 2030 og måttet erkende, at han ikke kunne løfte opgaven, og udsigten til bare en midterplacering i SL er kilometer væk.
Af samme årsag er det endnu vanskeligere at øjne et perspektiv i denne klub om 5,10 og 15 år - udover, at det er en uvane altid at skulle deponere en klubs skæbne til en udefinerbar fremtid, hvor samtlige personer i det nuværende AaB forlængst er over alle bjerge.
Det nuværende AaB har med andre ord en levetid på 2-3 år. Når jeg fremhæver nuværende, skyldes det, at fodbold på ingen måde er en statisk størrelse, og en kapitaltilførsel under varetagelse af kompetente og ansvarlige mennesker kan vende ovenstående dystopi helt på hovedet og det endda temmelig hurtigt, når vi taler en klub af AaBs størrelse. Jeg henviser blot til Bentham og Claus Steinlein i FC Midtjylland i 2014.
Af samme årsag er det faktisk umuligt at fælde en kvalificeret dom over personer som Michael Tuxen Boll, John Møller og dertil Steffen Højer, skønt man med sikkerhed kan fastslå, at deres respektive ansvarsområder økonomi, spillertrup og resultater alle fremstår komplet håbløse på samtlige parametre. Det eneste, der fremstår endnu mere håbløst, er de rammebetingelser, som de pågældende personer er underlagt. Og hvis ikke disse undergår en total rekonstruktion; kan det sådan set være lidt ligegyldigt, hvilken midtbaneformation Steffen Højer måtte vælge til næste weekends kamp.
-
AaBWanKenobi
- 2. div

- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Vi er nærmest enige - særligt set i lyset af endnu et dårligt resultat i aften.Hovedet skrev: ↑1. mar 2026, 20:10Dels er det vanskeligt at identificere noget som helst i det nuværende AaB, der peger i retning af en lysere fremtid. Klubben har efter al sandsynlighed udsigt til endnu en sæson med divisionsstatus og endnu et ufatteligt underskud, der ikke kan sløres gennem et brandudsalg som i fjor. Dét stunt var et engangstilfælde og i øvrigt noget, der bare bider os i halen efterfølgende, da indtægtstabene meget hurtigt overstiger engangsgevinsten, som bare lige holder skuden kørende i et endnu et par kvartaler. Man kan sikkert holde den kørende endnu et års tid, men jeg kan ikke se den fjerneste mulighed for, at AaB i sæsonen 2026/2027 skulle kunne stille med et hold, der kan spille med om oprykning, snarere tværtimod - og hvor mange tilskuere og sponsorer er tilbage i sommeren 2027 i det tilfælde?AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 23:52Urimelig?!? Manden er direktør, og det er en direktørs fornemste opgave at drive en profitabel forretning.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 16:44Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
Jeg skrev, at jeg savner tegn på økonomisk forår, ikke en fuldblown sommerdag.
Faktum er, at AaB’s nøgletal ikke har ændret sig i nævneværdig, positiv grad i de seneste 5 år - nogle endda ikke i 10. Nettoomsætning og sponsorindtægter har stået stille, mens personaleomkostninger er steget 20 mio. (50%) og der er lavet stadigt større underskud de seneste 5 år.
Hvis man trænger til at blive lidt nedtrykt, så læs Steen Houmanns analyser af forretningen AaB.
Tuxen Boll er selvfølgelig ikke ansvarlig for alt dette, men efter 2 år må vi have en forventning om, at i hvert fald nogle af de tal begynder at ændre sig i positiv retning. Skal vi give manden 5, 8, 10 år til at bevise sig, med risiko for at stå i 2030 og måttet erkende, at han ikke kunne løfte opgaven, og udsigten til bare en midterplacering i SL er kilometer væk.
Af samme årsag er det endnu vanskeligere at øjne et perspektiv i denne klub om 5,10 og 15 år - udover, at det er en uvane altid at skulle deponere en klubs skæbne til en udefinerbar fremtid, hvor samtlige personer i det nuværende AaB forlængst er over alle bjerge.
Det nuværende AaB har med andre ord en levetid på 2-3 år. Når jeg fremhæver nuværende, skyldes det, at fodbold på ingen måde er en statisk størrelse, og en kapitaltilførsel under varetagelse af kompetente og ansvarlige mennesker kan vende ovenstående dystopi helt på hovedet og det endda temmelig hurtigt, når vi taler en klub af AaBs størrelse. Jeg henviser blot til Bentham og Claus Steinlein i FC Midtjylland i 2014.
Af samme årsag er det faktisk umuligt at fælde en kvalificeret dom over personer som Michael Tuxen Boll, John Møller og dertil Steffen Højer, skønt man med sikkerhed kan fastslå, at deres respektive ansvarsområder økonomi, spillertrup og resultater alle fremstår komplet håbløse på samtlige parametre. Det eneste, der fremstår endnu mere håbløst, er de rammebetingelser, som de pågældende personer er underlagt. Og hvis ikke disse undergår en total rekonstruktion; kan det sådan set være lidt ligegyldigt, hvilken midtbaneformation Steffen Højer måtte vælge til næste weekends kamp.
Jeg er gået fra at være chokeret over 1. nedrykning, skuffet over 2. nedrykning, til nu at være i høj grad bekymret for, om AaB overhovedet kommer til at spille i SL de næste 5 år, eller om det måske bliver som et elevatorhold de næste +10 år.
Det er vanvittigt så meget, der er blevet gjort galt eller man ikke har ageret på siden 2014!
Re: Kamptråd AaB - Hillerød d. 27.2.26
Skulle man opsummere kort, kunne man karakterisere perioden fra 2014 til 2023 for stilstand - og perioden fra 2023 til nu for rendyrket forfald. Begge dele et resultat af henholdsvis dårlig og helt ubeskrivelig ledelse.AaBWanKenobi skrev: ↑6. mar 2026, 22:17Vi er nærmest enige - særligt set i lyset af endnu et dårligt resultat i aften.Hovedet skrev: ↑1. mar 2026, 20:10Dels er det vanskeligt at identificere noget som helst i det nuværende AaB, der peger i retning af en lysere fremtid. Klubben har efter al sandsynlighed udsigt til endnu en sæson med divisionsstatus og endnu et ufatteligt underskud, der ikke kan sløres gennem et brandudsalg som i fjor. Dét stunt var et engangstilfælde og i øvrigt noget, der bare bider os i halen efterfølgende, da indtægtstabene meget hurtigt overstiger engangsgevinsten, som bare lige holder skuden kørende i et endnu et par kvartaler. Man kan sikkert holde den kørende endnu et års tid, men jeg kan ikke se den fjerneste mulighed for, at AaB i sæsonen 2026/2027 skulle kunne stille med et hold, der kan spille med om oprykning, snarere tværtimod - og hvor mange tilskuere og sponsorer er tilbage i sommeren 2027 i det tilfælde?AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 23:52Urimelig?!? Manden er direktør, og det er en direktørs fornemste opgave at drive en profitabel forretning.Hajen skrev: ↑28. feb 2026, 16:44Synes du er endog meget hård, og ret urimelig, overfor MTB, og måske du skulle hive et organisationsdiagram frem for at forstå hvorfor.AaBWanKenobi skrev: ↑28. feb 2026, 14:44Jeg var ikke klar over det med Complea, men det giver mening i et forretningsmæssigt perspektiv.
AaB kan ikke vokse sig til succes! Hvis vi på et tidspunkt kommer dertil, hvor vi ikke taber penge hvert år, så er som minimum AGF, alle FC-klubberne og Brøndby kørt endnu længere foran økonomisk. Vi er lykkelige for at sælge en spiller til 17 mio. kr, for at dække bare lidt af et års underskud. I dette transfervindue sagde FCN’s direktør, at 17 mio. euro ikke er et stort salg for dem mere, så de afslog interessen for spilleren
Det er hønen og ægget om igen. Hvordan tiltrækker man sponsorer til ens “fremragende produkt”, når økonomien tilsiger en (underpræsterende), middelmådig trup, som ikke kan levere det fremragende produkt?
Måske kan vi klare et år mere i 1. div., men økonomien må nødvendigvis blive endnu dårligere, og hvem fra SL tænker man, at man kan slutte over næste år, når man pt. har det svært nok med Hvidovre, Kolding og Hillerød?
Hvis AaB ikke som minimum kan “spille til par” ift. de økonomiske muskler (hvilket vel betyder 2. - 3. plads i dette års 1. div.), hvordan skal man så overbevise sponsorer, kommende som nuværende, om at de skal satse på AaB?
John Møller skal have og har brug for tid til at bevise sit værd, men i morgen har MTB været direktør i 2 år uden at have vist store resultater. Han har haft svære vilkår, men det er nu engang hans opgave, og vi skal snart se bare lidt forårstegn fra hans side - ellers må han ud!
Allerhelst og mest åbenlyst har vi brug for nogen, der kan booste økonomien voldsomt i nærmeste fremtid. Hvis ikke det sker eller MTB og Co. snart får vendt skuden, går vi imod + 10 år i Esbjerg/Viborg glemsel!
Ja, MTB har snart siddet i 2 år, men for pokker nogle lorteår og -vilkår han har arbejdet under, og når alt kommer til alt, er han jo "bare" bestyrelsens forlængede arm, da de, organisatorisk er over ham, og omvendt dig synes jeg, at han har forsøgt den svære balancegang, og alligevel fået klart signaleret hvad han mente om den værende konstellation.
Jeg har ikke en masse eksempler og dokumentation, men min opfattelse er, at når en klub (desperat) mangler penge, springer de meste oplagte (lokale) ikke bare sådan til med det samme, hvilket på sin vis kan forståes, da de jo også er købmænd, og vil ha' varen så billig som muligt. Så et eller andet sted kunne jeg godt tro/frygte, at AaB vitterligt skal helt ud til (og måske lidt over) kanten, før tyskerne giver op, og eks nogle lokale kan/vil træde til.
Er bare bange for, at vi står lidt tilbage på perronen, mens de andre forlængst er kørt, og der står vi så uden duelig forretningsplan, og måske efterhånden også med et akademi, der ikke længere er så attraktivt, som det de andre kan tilbyde
Eneste trøst er da, at David Nielsen heller ikke har det særligt sjovt..
Jeg skrev, at jeg savner tegn på økonomisk forår, ikke en fuldblown sommerdag.
Faktum er, at AaB’s nøgletal ikke har ændret sig i nævneværdig, positiv grad i de seneste 5 år - nogle endda ikke i 10. Nettoomsætning og sponsorindtægter har stået stille, mens personaleomkostninger er steget 20 mio. (50%) og der er lavet stadigt større underskud de seneste 5 år.
Hvis man trænger til at blive lidt nedtrykt, så læs Steen Houmanns analyser af forretningen AaB.
Tuxen Boll er selvfølgelig ikke ansvarlig for alt dette, men efter 2 år må vi have en forventning om, at i hvert fald nogle af de tal begynder at ændre sig i positiv retning. Skal vi give manden 5, 8, 10 år til at bevise sig, med risiko for at stå i 2030 og måttet erkende, at han ikke kunne løfte opgaven, og udsigten til bare en midterplacering i SL er kilometer væk.
Af samme årsag er det endnu vanskeligere at øjne et perspektiv i denne klub om 5,10 og 15 år - udover, at det er en uvane altid at skulle deponere en klubs skæbne til en udefinerbar fremtid, hvor samtlige personer i det nuværende AaB forlængst er over alle bjerge.
Det nuværende AaB har med andre ord en levetid på 2-3 år. Når jeg fremhæver nuværende, skyldes det, at fodbold på ingen måde er en statisk størrelse, og en kapitaltilførsel under varetagelse af kompetente og ansvarlige mennesker kan vende ovenstående dystopi helt på hovedet og det endda temmelig hurtigt, når vi taler en klub af AaBs størrelse. Jeg henviser blot til Bentham og Claus Steinlein i FC Midtjylland i 2014.
Af samme årsag er det faktisk umuligt at fælde en kvalificeret dom over personer som Michael Tuxen Boll, John Møller og dertil Steffen Højer, skønt man med sikkerhed kan fastslå, at deres respektive ansvarsområder økonomi, spillertrup og resultater alle fremstår komplet håbløse på samtlige parametre. Det eneste, der fremstår endnu mere håbløst, er de rammebetingelser, som de pågældende personer er underlagt. Og hvis ikke disse undergår en total rekonstruktion; kan det sådan set være lidt ligegyldigt, hvilken midtbaneformation Steffen Højer måtte vælge til næste weekends kamp.
Jeg er gået fra at være chokeret over 1. nedrykning, skuffet over 2. nedrykning, til nu at være i høj grad bekymret for, om AaB overhovedet kommer til at spille i SL de næste 5 år, eller om det måske bliver som et elevatorhold de næste +10 år.
Det er vanvittigt så meget, der er blevet gjort galt eller man ikke har ageret på siden 2014!
Det nuværende misfoster af en klub har i mine øjne intet med AaB at gøre længere, og de sidste to sæsoner kunne man med fordel slet og ret udskrive af AaBs historie og henlægge under SSE Nord 22 eller lignende.
