AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 4. aug 2016, 21:19

Jakobsen skrev:Blåbjerg og Børsting starter inde for OL landsholdet i aften mod Irak. Håber OL kan give de to noget fantastisk erfaring, som gavner AaB.
En vild og hår-på-bryst-givende oplevelse. Sikke da en heksekedel, de spillede i :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. aug 2016, 21:56

:danmarkfan: Børsting spillede faktisk noget af det bedste i år. Mon han har siden jul kun haft OL i tankerne og det blev nu forløst ?

I såfald får vi en ny kantspiller hjem
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. aug 2016, 22:18

FlæskeFrank skrev::danmarkfan: Børsting spillede faktisk noget af det bedste i år. Mon han har siden jul kun haft OL i tankerne og det blev nu forløst ?

I så fald så var det også hans problem seneste halv-sæson. Tror bare vi må erkende, at hans niveau lige pt. ikke er højere. Den dalende formkurve er efterhånden oppe på en 15-18 kampe.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2016, 23:34

Hovedet skrev:
Jakobsen skrev:Blåbjerg og Børsting starter inde for OL landsholdet i aften mod Irak. Håber OL kan give de to noget fantastisk erfaring, som gavner AaB.
En vild og hår-på-bryst-givende oplevelse. Sikke da en heksekedel, de spillede i :aabfan:
Jeg tænkte nu mere på det med at møde en anden type modstandere på internationalt niveau. Skal der være noget kulissemæssigt bliver det mod brasserne eller, hvis de går videre fra gruppen. DK - Irak ville nok aldrig trække mange tilskuere og da slet ikke til OLs decimerede turnering.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. aug 2016, 17:15

det køre da for KEP for tiden, rødt for 2 kampe siden og nu laver han straffe :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. aug 2016, 17:45

Mr. Larsen skrev:det køre da for KEP for tiden, rødt for 2 kampe siden og nu laver han straffe :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
Det seneste år var han blevet en hæmsko i AaB, så fantastisk at han skiftede. OB fortsætter traditionen med utrolig langsomme forsvarsspillere
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2016, 17:51

Martino skrev:
Mr. Larsen skrev:det køre da for KEP for tiden, rødt for 2 kampe siden og nu laver han straffe :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
Det seneste år var han blevet en hæmsko i AaB, så fantastisk at han skiftede. OB fortsætter traditionen med utrolig langsomme forsvarsspillere
Der var så ikke rigtigt noget straffe lige i situationen dér - men til gengæld så han ret dum ud tidligere i kampen da han decideret blev viftet væk af Park.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. aug 2016, 17:52

Enig, vi fik de bedste år af hans karrierer så fint nok han er taget videre :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. aug 2016, 19:11

Funky skrev:
Martino skrev:
Der var så ikke rigtigt noget straffe lige i situationen dér - men til gengæld så han ret dum ud tidligere i kampen da han decideret blev viftet væk af Park.
Jeg er ved at være fan af Park.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2016, 19:27

Provst i Brovst skrev:
Funky skrev:
Martino skrev:
Jeg er ved at være fan af Park.
Han falder bestemt ikke igennem i Viborg, men...slutprodukt, slutprodukt, slutprodukt!
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2016, 20:58

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev::danmarkfan: Børsting spillede faktisk noget af det bedste i år. Mon han har siden jul kun haft OL i tankerne og det blev nu forløst ?

I så fald så var det også hans problem seneste halv-sæson. Tror bare vi må erkende, at hans niveau lige pt. ikke er højere. Den dalende formkurve er efterhånden oppe på en 15-18 kampe.
Det var sådan set også det jeg skrev, nemlig at det har hæmmet ham et ½ år. Spalvis var jo heller ikke klar i hovedet efter hans kontraktskriv, så at en anden ung spiller skulle have OL i hovedet er vel ikke utænkelig.

Nu har jeg ikke rigtig øje for hans præstationer med landskampene, så om han bare spiller bedre på landsholdet end hos os for tiden skal være usagt.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2016, 21:26

OBs debatfora efter kampen i dag skrev:Jönsson skal simpelthen bænkes næste gang. Forfærdelig omgang bræk han kommer med igen i dag. Det har været alle fire kampe, han viser meget få momenter om hvad han faktisk kan, men 98% er direkte lort.
Han får godt nok ikke mange venner for tiden.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. aug 2016, 21:34

FlæskeFrank skrev:
OBs debatfora efter kampen i dag skrev:Jönsson skal simpelthen bænkes næste gang. Forfærdelig omgang bræk han kommer med igen i dag. Det har været alle fire kampe, han viser meget få momenter om hvad han faktisk kan, men 98% er direkte lort.
Det kan jo være at det er OBs version af telefonnummeret eller AllanPedersen du har fået fat på?

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 6. aug 2016, 23:02

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Det kan jo være at det er OBs version af telefonnummeret eller AllanPedersen du har fået fat på?
Nej det er faktisk en ret udbredt holdning på øen. Han bliver allerede sammenlignet med Emil Larsen. Men måske er det gået forbi ham hvordan sådan nogle spillere bliver behandlet i Odense. Fremtiden ser svær ud for ham.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. aug 2016, 23:08

Og det undrer ikke nogen. Herinde har han været feteret på baggrund af 2 år gamle præstationer - klassisk debatside-ting. Han var ikke sin løn værd efter han kom på kontrakt. Vi skal være glade for at vi slap af med ham.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 8. aug 2016, 00:39

Er der nogen der ser U23? Ham Dolly fra Sydafrika er eddermandme vild. Vil tro han kan sprinte fra Basso! Spiller i Sundowns, måske én man burde holde øje med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. aug 2016, 00:54

Kokkefar skrev:Er der nogen der ser U23? Ham Dolly fra Sydafrika er eddermandme vild. Vil tro han kan sprinte fra Basso! Spiller i Kaizer Chiefs, måske én man burde holde øje med.
Man skulle formentlig bruge pænt megen tid og kræfter på at lære ham at deltage i det defensive spil.

Her midt i kampen må man i øvrigt sige, at Børsting og Blåbjerg har taget det svingende niveau med sig til Brasilien. Ikke fordi de ser så meget ringere ud end de andre danskere; holdet kan ret nemt spille sig til chancer, men de bli'r godtnok soldet væk. Lasse Vibe ser totalt uskarp ud. Det ligner alligevel en kamp DK bør og kan vinde, hvis man kan holde ham dér Dolly fra fadet.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 8. aug 2016, 01:01

Funky skrev:
Kokkefar skrev:Er der nogen der ser U23? Ham Dolly fra Sydafrika er eddermandme vild. Vil tro han kan sprinte fra Basso! Spiller i Kaizer Chiefs, måske én man burde holde øje med.
Man skulle formentlig bruge pænt megen tid og kræfter på at lære ham at deltage i det defensive spil.

Her midt i kampen må man i øvrigt sige, at Børsting og Blåbjerg har taget det svingende niveau med sig til Brasilien. Ikke fordi de ser så meget ringere ud end de andre danskere; holdet kan ret nemt spille sig til chancer, men de bli'r godtnok soldet væk. Lasse Vibe ser totalt uskarp ud. Det ligner alligevel en kamp DK bør og kan vinde, hvis man kan holde ham dér Dolly fra fadet.
Vel ikke mere end tilfældet er med Basso og evt. Flores. Kan det lade sig gøre med dem kan det vel også med Dolly. Synes godt nok han ser spændende ud. Vildt langskud på overliggeren fra 35-40 meter!

Jeg er enig i din betragtning af Børsting og Blåbjerg. Der er efterladt meget til fantasien.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. aug 2016, 01:48

Jeg synes nu Børsting gjorde det glimrende - med i rigtigt meget offensivt i 1. halvleg, og meget synlig, udover det sædvanlige arbejdsraseri. Desuden et par rigtigt flotte dybdeløb, hvoraf det ene med lidt mere koldblodighed havde givet mål, og heltestatus. Men perfekt var det selvfølgelig ikke helt.

Hvis jeg skulle ønske mig spillere fra den kamp, så ville jeg i øvrigt give Dortmund et kald og spørge om de ikke har ham der den danske 17 årige 10er i overskud... han bliver sgu god.

EDIT: Derudover kan man jo ikke andet end glæde sig over at der er 3 mand fra AaB's ungdomsafdeling med i en OL slutrundekamp.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. aug 2016, 02:02

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes nu Børsting gjorde det glimrende - med i rigtigt meget offensivt i 1. halvleg, og meget synlig, udover det sædvanlige arbejdsraseri. Desuden et par rigtigt flotte dybdeløb, hvoraf det ene med lidt mere koldblodighed havde givet mål, og heltestatus. Men perfekt var det selvfølgelig ikke helt.

Hvis jeg skulle ønske mig spillere fra den kamp, så ville jeg i øvrigt give Dortmund et kald og spørge om de ikke har ham der den danske 17 årige 10er i overskud... han bliver sgu god.

EDIT: Derudover kan man jo ikke andet end glæde sig over at der er 3 mand fra AaB's ungdomsafdeling med i en OL slutrundekamp.
Jeg synes ikke Børsting var nogen stor oplevelse; jo, han løber og mosler, men boldbehandling og koldblodighed er ikke ligefrem Spitzenklasse. Fra hans (og Blåbjergs) fødder så jeg de samme upræcise pasninger som vi efterhånden kender i AaB. Blåbjerg skal nok være glad for, at hans nærmeste konkurrent i AaB hedder Kasper Pedersen. Børsting får vel også sit hyr med at fastholde en plads i startopstillingen for AaB, når Sloth for alvor begynder at skubbe Ris væk fra midterpladserne.

Bedst for DK var målmand Højbjerg, uden tvivl. Eddy Gomez var en enmandshær i centerforsvaret. Og han løber rundt i Kina og spiller bold?? Skørt. Kaptajn Lasse Vibe brændte store og små chancer i ét væk. En meget typisk dansk landsholdskamp, bortset fra at Gomez var et monster i feltet.

Besvar