Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 20. maj 2014, 12:31

doukas skrev:Henning G roser sig selv:

http://www.bt.dk/superligaen/her-er-AaB ... investorer" onclick="window.open(this.href);return false;
Lige DER er det også velfortjent... det er kæmpe styrkelse for AaB at han sidder i bestyrelsen. Han kender jo de folk med penge der er værd at kende i forhold til AaB...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2014, 12:48

Henning Gunnar finds your lack of faith disturbing.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. maj 2014, 15:11

hje1980 skrev:

http://www.bt.dk/superligaen/her-er-AaB ... investorer" onclick="window.open(this.href);return false;
Lige DER er det også velfortjent... det er kæmpe styrkelse for AaB at han sidder i bestyrelsen. Han kender jo de folk med penge der er værd at kende i forhold til AaB...
Det er jo ren Brixtofte. Henning G "sælger" fantastisk havnegrund til Enggard til at for så penge (se historierne i Nordjyske) og derefter falder der en god slat af til klubben. Det er sådan CL hold bliver skabt

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. maj 2014, 22:08

Jeg er nu også ret overbevist om, at Henning G. Jensen er en markant styrkelse af AaB i forhold til netværk. Desuden kunne det godt nok være lækkert, om transfervinduerne fra nu af skal handle om andet, end hvor mange profiler vi mister til hvor få penge. Jeg håber, at 2014 bliver året, hvor vi endegyldigt stopper med at omtale en 5. plads som overpræstation, og hvor nedrykning skal være et ligeså utænkeligt tema før sæsonstart som før 2010. Det skal være slut med at omtale os selv som "en lille klub fra Nordjylland" (Sindal?), som Allan Gaarde kom for skade her for et par dage siden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 00:11

Hovedet skrev:Jeg er nu også ret overbevist om, at Henning G. Jensen er en markant styrkelse af AaB i forhold til netværk. Desuden kunne det godt nok være lækkert, om transfervinduerne fra nu af skal handle om andet, end hvor mange profiler vi mister til hvor få penge. Jeg håber, at 2014 bliver året, hvor vi endegyldigt stopper med at omtale en 5. plads som overpræstation, og hvor nedrykning skal være et ligeså utænkeligt tema før sæsonstart som før 2010. Det skal være slut med at omtale os selv som "en lille klub fra Nordjylland" (Sindal?), som Allan Gaarde kom for skade her for et par dage siden.
Vi kører med det fjerdemindste budget i ligaen, og vi ville formentlig have præsteret et lille underskud før transfer hvis vi havde nået den projekterede sjetteplads. Så jeg tror der går mange år før det giver nogen som helst mening at have en målsætning om meget mere end top 6. Selv hvis vi kommer i Ch. League, og scorer den store gevinst, så har jeg personligt svært ved at se, hvordan dette skal kunne retfærdiggøre at øge udgifterne i en grad hvor vi kan forvente at være toppen af poppen. Det er stadig kun FCK der har formået det i DK, og deres succes har meget lidt med selve fodbolden at gøre.

En sjetteplads er i mine øjne en fin målsætning, der passer til de store udsving man må forvente af en trup der hele tiden vil miste profiler, og som hvert år skal polstres af unge talenter. Se bare FCN. De formår at tjene penge, og de har erkendt at det ikke er muligt at være en fast bestanddel i top 3. Vi har med byens og regionens størrelse en lille fordel i forhold til FCN, mht. tilskuere og sponsorere, men ikke nok - tror jeg - til at vi skal begynde at snakke om AaB som en "stor klub" i forhold til andet end det historiske.

Når alt det så er sagt, ville det være fantastisk hvis vi permanent kunne øge indtægterne i en grad der kunne retfærdiggøre at øge målsætningen. Jeg har bare svært ved at se hvordan i lyset af konkurencen i superligaen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 21. maj 2014, 01:26

Jeg er enig i, at målsætningen om top6 er fin. Men det sagt har vi altså nogle fordele lige nu. Vi har (sammen med Esbjerg) trimmet lønudgifterne, så de står mål med indtægterne. Det vil alt andet lige koste når FCM, OB og de andre også skal til at have deres lønsum ned på vores niveau. Hvis vi kan holde vores trup nogenlunde samlet er der sikkert luft i budgettet til et par forstærkninger samtidigt med, at Europacup-kampene alt andet lige vil øge indtægterne. Gør det os til top3-favoritter??? Sikkert ikke, men det er da alt andet lige sjovere at snakke om, hvem der skal ind, i stedet for at være tvunget til at sælge, hvem som helst fra truppen. Jeg vil ikke blive overrasket over medaljer igen næste år, hvis vi kan holde nogenlunde sammen på truppen....

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. maj 2014, 08:41

MHJ skrev:
Hovedet skrev:Jeg er nu også ret overbevist om, at Henning G. Jensen er en markant styrkelse af AaB i forhold til netværk. Desuden kunne det godt nok være lækkert, om transfervinduerne fra nu af skal handle om andet, end hvor mange profiler vi mister til hvor få penge. Jeg håber, at 2014 bliver året, hvor vi endegyldigt stopper med at omtale en 5. plads som overpræstation, og hvor nedrykning skal være et ligeså utænkeligt tema før sæsonstart som før 2010. Det skal være slut med at omtale os selv som "en lille klub fra Nordjylland" (Sindal?), som Allan Gaarde kom for skade her for et par dage siden.
Vi kører med det fjerdemindste budget i ligaen, og vi ville formentlig have præsteret et lille underskud før transfer hvis vi havde nået den projekterede sjetteplads. Så jeg tror der går mange år før det giver nogen som helst mening at have en målsætning om meget mere end top 6. Selv hvis vi kommer i Ch. League, og scorer den store gevinst, så har jeg personligt svært ved at se, hvordan dette skal kunne retfærdiggøre at øge udgifterne i en grad hvor vi kan forvente at være toppen af poppen. Det er stadig kun FCK der har formået det i DK, og deres succes har meget lidt med selve fodbolden at gøre.

En sjetteplads er i mine øjne en fin målsætning, der passer til de store udsving man må forvente af en trup der hele tiden vil miste profiler, og som hvert år skal polstres af unge talenter. Se bare FCN. De formår at tjene penge, og de har erkendt at det ikke er muligt at være en fast bestanddel i top 3. Vi har med byens og regionens størrelse en lille fordel i forhold til FCN, mht. tilskuere og sponsorere, men ikke nok - tror jeg - til at vi skal begynde at snakke om AaB som en "stor klub" i forhold til andet end det historiske.

Når alt det så er sagt, ville det være fantastisk hvis vi permanent kunne øge indtægterne i en grad der kunne retfærdiggøre at øge målsætningen. Jeg har bare svært ved at se hvordan i lyset af konkurencen i superligaen.
Hvis ikke VI skal kunne tale om ønsket at være en fast del af toppen (Top 3-4 stykker), hvilke klubber mener du så bør kunne sige det.
Kan du virkelig finde 3 andre klubber i Danmark der har bedre forudsætninger end os.
Jeg skal nok selv finde den første:
FCK

Med det kaos der stadig hersker i den blågule betonbunker, så jeg BIF og AaB meget lige hvad angår fremtiden. Så længe de ikke har folk der kan finde ud af og håndtere alle de penge, bliver der aldrig ro der.

Herfra kan jeg ikke se en klub der KLART har en bedre forudsætning end AaB til at kunne være en fast del af toppen. Esbjerg måske er nok næste i rækken...

FCM: Nej - de siger selv de for ALVOR skal sælge ud for at få penge i kassen
OB: Nej - det samme som FCM, og de har jo skuffet alle de sidste mange år
FCN: Nej - bliver bare aldrig en storklub... Deres ejer tænker jo mere på at tjene penge til ham selv, end udvikle klubben (de havde chancen da strøg direkte i Ch. L)

Næ, kan AaB holde sammen på truppen til næste sæson, og forstærke truppen (som det lyder til på Gaarde den skal), så synes jeg godt AaB kan tillade sig at have en intern målsætning om medaljer...
Lad os nu droppe janteloven for en stund og turde sige det: VI ER SGU GODE!!!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2014, 09:06

Jeg er helt enig i, at vi ikke har en chance for at konkurrere med FCK. Derimod skal vi dæleme kunne konkurrere med klubber som Esbjerg, FCM og Randers!

Naturligvis kan det ikke være udtryk for ambitionsniveauet i AaB at have Superligaens fjerdelaveste spillerbudget. Det har været en nødvendighed at køre på helt ekstraordinært lavt blus i en årrække som følge af det økonomiske morads i kølvandet på koncerntiden, men den nuværende tilstand må ikke blive stationær. Man kan også spare sig selv ihjel, og udmeldingerne kan blive så defensive, at det i sig selv afholder folk fra at komme på stadion. Det er værd at bemærke, at AaB indtil FCM-hjemmekampen i midten af marts havde det næstlaveste tilskuertal siden 2000.

AaB bør være fast bestanddel i top 6 og regelmæssigt spille med om medaljer og europæisk deltagelse. Det mener jeg er et passende ambitionsniveau for AaB. Jeg ser generelt en række positive tendenser på det område og tillader mig at betragte Allan Gaardes bemærkning om AaB "som en lille klub fra Nordjylland" som et mindre faux pas i mesterskabseuforien.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 09:58

hje1980 skrev: Hvis ikke VI skal kunne tale om ønsket at være en fast del af toppen (Top 3-4 stykker), hvilke klubber mener du så bør kunne sige det.
Kan du virkelig finde 3 andre klubber i Danmark der har bedre forudsætninger end os.
Jeg skal nok selv finde den første:
FCK
Ingen. Der er ingen klubber udover FCK der pt. kan være en fast bestanddel af toppen. De fleste klubber kan ende mellem på de næste pladser, afhængigt af held, og gyldne årgange. Jeg tror dog, at hvis Brøndby magter at skabe en rentabel forretning, så vil de kunne argumentere for en målsætning om permanent top 4. Men for alle os andre, kan jeg ikke se hvad der skulle antyde at vi kan have de forventninger.
hje1980 skrev: Næ, kan AaB holde sammen på truppen til næste sæson, og forstærke truppen (som det lyder til på Gaarde den skal), så synes jeg godt AaB kan tillade sig at have en intern målsætning om medaljer...
Lad os nu droppe janteloven for en stund og turde sige det: VI ER SGU GODE!!!
Det har for mig intet med jantelov at gøre. Det er et spørgsmål om at give klubben og spillerne den nødvendige ro det kræver at bygge et langtidsholdbart fundament. De gik pissegodt i år, men vi mangler at bevise at det er en permanent tilstand.

Vi aner dog ikke om 1) vi formår at fokusere på to store turneringer. 2) Vi ved ikke hvad der sker hvis Kusk og Thomsen bliver solgt. 3) Vi aner ikke om vi kan klare os uden Kent, Kuhn eller pylle hvis en af dem smutter - og 4) blot fordi vi for en gangs skyld har formået at tjene lidt penge, siger historien at plejer at være et engangstilfælde.

At tro på en permanent top-placering er i mine øjne drømmeri, og jeg helt med på at vi skal have lov til at drømme i øjeblikket. Men jeg håber Gaarde og Co tager udgangspunkt i virkeligheden, hvilket netop giver mig en tro på at vi på sigt kan komme derop hvor det er virkeligt sjovt. En af forudsætningerne for dette er dog - igen, som jeg ser det - at vi som fans stiller os tilfredse med top 6 (som nu engang også inkluderer førstepladsen).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. maj 2014, 10:29

Alle dine punkter er fine nok... men ingen er altså uundværlige...

Men heldigvis er klubben nu i situation, hvor de selv kan tage nogle af beslutningerne... forstået på den måde, at vi har råd til at sige nej til tilbud.

Selvfølgelig skal vi sørge for at alt bliver gjort med økonomisk indsigt... men derfor håber jeg ledelsen og hele holdet tør gå efter mere succes i næste sæson, og tager det som en udfordring.
Lad os nu komme ud af den middelmådige tankegang. Lader til Kenn ved hvad der kræves:
http://www.bold.dk/nyt/Kent-N-Kunsten-er-at-blive-ved" onclick="window.open(this.href);return false;

Og med en UNG og sulten trup, tror jeg alle ved at der kan udvikles endnu mere på dette hold. Samt vi har nogle kræfter i stammen, med KEP, Würtz, Risgård og Augo som har den erfaring som er vigtig at have i truppen. Og er faktisk glad for de alle spiller i midten af banen, til at skabe den ro...
Og lader til lederen på holdet også har forventningerne det RIGTIGE sted. Nemlig i toppen og ikke kun top 6:
http://www.bold.dk/nyt/Wuertz-Maalet-ma ... pplacering" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. maj 2014, 13:58

Eksil skrev:
hje1980 skrev:

Det er jo ren Brixtofte. Henning G "sælger" fantastisk havnegrund til Enggard til at for så penge (se historierne i Nordjyske) og derefter falder der en god slat af til klubben. Det er sådan CL hold bliver skabt
Man kan mene hvad man vil om Henning Gunner Jensen, men jeg tror at det er en gevinst at han er i AaBs bestyrelse. Henning Gunner har helt sikkert et kæmpe netværk som kan komme AaB til gavn. Det er jo nok heller ikke et tilfælde at Enggaard klanen er med i investorgruppen...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 14:10

hje1980 skrev:Alle dine punkter er fine nok... men ingen er altså uundværlige...

Men heldigvis er klubben nu i situation, hvor de selv kan tage nogle af beslutningerne... forstået på den måde, at vi har råd til at sige nej til tilbud.

Selvfølgelig skal vi sørge for at alt bliver gjort med økonomisk indsigt... men derfor håber jeg ledelsen og hele holdet tør gå efter mere succes i næste sæson, og tager det som en udfordring.
Lad os nu komme ud af den middelmådige tankegang. Lader til Kenn ved hvad der kræves:
http://www.bold.dk/nyt/Kent-N-Kunsten-er-at-blive-ved" onclick="window.open(this.href);return false;

Og med en UNG og sulten trup, tror jeg alle ved at der kan udvikles endnu mere på dette hold. Samt vi har nogle kræfter i stammen, med KEP, Würtz, Risgård og Augo som har den erfaring som er vigtig at have i truppen. Og er faktisk glad for de alle spiller i midten af banen, til at skabe den ro...
Og lader til lederen på holdet også har forventningerne det RIGTIGE sted. Nemlig i toppen og ikke kun top 6:
http://www.bold.dk/nyt/Wuertz-Maalet-ma ... pplacering" onclick="window.open(this.href);return false;
Du bringer en nyhed fra kl. 13:29 i dit indlæg fra kl. 10:29, uden at forummet noterer at dit indlæg er redigeret. Det syntes jeg er vildt underligt (har intet med dig at gøre).

Nå, men uanset, kunne du ikke uddybe præcis hvad du mener med at man skal komme ud af den middelmådige tankegang? Skal man snakke sig til toppen ved at melde noget andet ud, eller foreslår du helt konkrete økonomiske tiltag der skal til for at sikre at vi ender i toppen af ligaen samtidig med at vi ikke brænder aktionærernes lommepenge af?

Du mener at en målsætning om top 6 er udtryk for middelmådighed (skønt man lige har løftet 2 pokaler med den målsætning), hvor jeg mener det er udtryk for en fornuftig økonomisk strategi i lyset af et årti hvor vi har tabt mere end 200 millioner med en målsætning om topplaceringer. Så kan vi lade spillerne og trænerne have en målsætning om at ville vinde hver enkelt kamp, som jeg er sikker på de vil, uagtet hvad målsætningen er.

Og så skal vi huske på at top 6 rent faktisk inkluderer førstepladsen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2014, 14:23

MHJ skrev:
hje1980 skrev:Alle dine punkter er fine nok... men ingen er altså uundværlige...

Du bringer en nyhed fra kl. 13:29 i dit indlæg fra kl. 10:29, uden at forummet noterer at dit indlæg er redigeret. Det syntes jeg er vildt underligt (har intet med dig at gøre).

Nå, men uanset, kunne du ikke uddybe præcis hvad du mener med at man skal komme ud af den middelmådige tankegang? Skal man snakke sig til toppen ved at melde noget andet ud, eller foreslår du helt konkrete økonomiske tiltag der skal til for at sikre at vi ender i toppen af ligaen samtidig med at vi ikke brænder aktionærernes lommepenge af?

Du mener at en målsætning om top 6 er udtryk for middelmådighed (skønt man lige har løftet 2 pokaler med den målsætning), hvor jeg mener det er udtryk for en fornuftig økonomisk strategi i lyset af et årti hvor vi har tabt mere end 200 millioner med en målsætning om topplaceringer. Så kan vi lade spillerne og trænerne have en målsætning om at ville vinde hver enkelt kamp, som jeg er sikker på de vil, uagtet hvad målsætningen er.

Jojo, men AaBs målsætning har jo netop IKKE været top 6, men overlevelse og Superligaens 4.laveste spillerbudget. Det har som sagt været en nødvendighed i en periode, men det må ikke blive en stationær tilstand. Det er ikke acceptabelt i det længere løb, at AaB ikke kan konkurrere økonomisk med f.eks. Randers, Esbjerg og FCM, og at transfervinduer ikke drejer sig om andet end mistede profiler - det har nærmest været deprimerende at læse transfertrådene siden 2010.

De fantastiske præstationer på banen i år skal være den kickstart, der genskaber AaB som en seriøs aktør i den bedste halvdel af Superligaen, og som regelmæssigt kæmper om medaljer. Det er kun FCK, der er helt uden for vores rækkevidde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 14:31

Hovedet skrev:
MHJ skrev:

Jojo, men AaBs målsætning har jo netop IKKE været top 6, men overlevelse og Superligaens 4.laveste spillerbudget. Det har som sagt været en nødvendighed i en periode, men det må ikke blive en stationær tilstand. Det er ikke acceptabelt i det længere løb, at AaB ikke kan konkurrere økonomisk med f.eks. Randers, Esbjerg og FCM, og at transfervinduer ikke drejer sig om andet end mistede profiler - det har nærmest været deprimerende at læse transfertrådene siden 2010.

De fantastiske præstationer på banen i år skal være den kickstart, der genskaber AaB som en seriøs aktør i den bedste halvdel af Superligaen, og som regelmæssigt kæmper om medaljer. Det er kun FCK, der er helt uden for vores rækkevidde.
Det med top 6 mindes jeg var et krav fra moderklubben, da de lånte os pengene. Om jeg husker ret, er mere tvivlsomt.

Derudover er jeg helt enig i at vi på sigt skal etablere os som en topklub, samt at vi har et meget fornuftigt fundament i år for at gøre dette. Jeg tror bare ikke at en frisk udmelding om f.eks. top 4 næste år, med alle de usikkerhedsmomenter der er, er fornuftigt, og jeg har svært ved at se hvor pengene skal komme fra, hvis vi øger udgifterne markant.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. maj 2014, 14:38

Ja jeg kan åbenbart nogle tricks... don't know how :cool:

For at kunne spille med om topplaceringen skal truppen naturligvis holdes intakt, samt tilføres kvalitet - indenfor de økonomiske rammer økonomien tillader.
Og med udtalelsen fra Gaarde lader det til der er plads til at hente den kvalitet det kræves. Også at vi nu kan begynde at skrive 4-årige kontrakter med vores største talenter.
Så med tanke på vores nærmeste konkurrenter, skal igang med afviklingen af store og dyre trupper (OB og FCM)... Esbjerg ser jeg egentlig som den største konkurrent, og det lader til de har OK styr på økonomien.

Vi skal naturligvis ikke ud i store sats for at få succes... OVERHOVEDET. Men vi skal dæleme heller ikke lade stå til. Vi har vel ikke været mere attraktiv de sidste 5 år end vi er nu.
Titler og en spillestil der er utrolig indbydende til at blive en del af...
Hvis ikke ledelsen tør "satse" nu, så kommer vi ALDRIG til at fremstå som en stor og topklub i Dansk klubfodbold.

Og må da indrømme... hvis vi har en mindst ligeså god trup til næste sæson, så bliver jeg skuffet hvis vi kun bliver nr. 6...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 14:58

hje1980 skrev:Ja jeg kan åbenbart nogle tricks... don't know how :cool:

For at kunne spille med om topplaceringen skal truppen naturligvis holdes intakt, samt tilføres kvalitet - indenfor de økonomiske rammer økonomien tillader.
Og med udtalelsen fra Gaarde lader det til der er plads til at hente den kvalitet det kræves. Også at vi nu kan begynde at skrive 4-årige kontrakter med vores største talenter.
Så med tanke på vores nærmeste konkurrenter, skal igang med afviklingen af store og dyre trupper (OB og FCM)... Esbjerg ser jeg egentlig som den største konkurrent, og det lader til de har OK styr på økonomien.

Vi skal naturligvis ikke ud i store sats for at få succes... OVERHOVEDET. Men vi skal dæleme heller ikke lade stå til. Vi har vel ikke været mere attraktiv de sidste 5 år end vi er nu.
Hvis ikke ledelsen tør "satse" nu, så kommer vi ALDRIG til at fremstå som en stor og topklub i Dansk klubfodbold.

Og må da indrømme... hvis vi har en mindst ligeså god trup til næste sæson, så bliver jeg skuffet hvis vi kun bliver nr. 6...
Er nok enige det meste af vejen. Og jeg ville også blive skuffet med en sjetteplads, forudsat at al internt og eksternt er uændret næste sæson.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. maj 2014, 15:03

MHJ skrev:

Er nok enige det meste af vejen. Og jeg ville også blive skuffet med en sjetteplads, forudsat at al internt og eksternt er uændret næste sæson.
Ville ikke blive skuffet over en sjetteplads pr. definition, det afhænger af mange ting. Hvis f.eks. AaB formåede at kvalificere sig til et af de europæiske gruppespil og gøre det godt der, og måske endnu en pokalfinale ville jeg være fint tilfreds med sådan en sæson. Det er svært at se nogen dansk klub præsterer godt i 3 forskellige turneringer samtidig, det er dansk fodbold pt. ikke gearet til.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2014, 15:49

doukas skrev:
MHJ skrev:

Ville ikke blive skuffet over en sjetteplads pr. definition, det afhænger af mange ting. Hvis f.eks. AaB formåede at kvalificere sig til et af de europæiske gruppespil og gøre det godt der, og måske endnu en pokalfinale ville jeg være fint tilfreds med sådan en sæson. Det er svært at se nogen dansk klub præsterer godt i 3 forskellige turneringer samtidig, det er dansk fodbold pt. ikke gearet til.
Der er naturligvis altid nuancer med i spillet. Hvis AaB f.eks. vinder Champions League, er jeg også tilfreds, selv om klubben ikke samtidig genvinder DM og pokalturneringen, selv om tanken om en tripple næste sæson tænder mig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2014, 15:51

Hovedet skrev: Der er naturligvis altid nuancer med i spillet. Hvis AaB f.eks. vinder Champions League, er jeg også tilfreds, selv om klubben ikke samtidig genvinder DM og pokalturneringen.
Jeg forudser at næste sæson ender som en shitstorm på debatsiden...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 21. maj 2014, 16:10

Jeg har lige været til møde i min bank - der i sagens natur er SparNord.

Sad med fillialdirektøren for en af de større afdelinger, og de klynkede noget, da både mesterskab og pokal i samme sæson åbenbart har udløst en seriøs bonus-udbetaling til AaB, jfr. kontrakten. Beløb ville han naturligvis ikke ind på - men han sagde det var et temmelig stort beløb. Den havde SparNord nok ikke lige set komme, da man senest forlængede aftalen - gnæk, gnæk.

Lækkert, lækkert.

Og SparNord grælder jo nok tørre tårer, for den eksponering de har fået de seneste uger "kan jo ikke købes for penge" (som man så åndssvagt siger det).

Jeg tænkte på: mon det er SparNord bonusen som skal dække spillernes bonus? Bare gætteri. Spillerne fik vist nok i omegnen af 200k per person ovenpå the double læste jeg et sted.
Bienvenu Bassogog!

Besvar