Det ændrer vel ikke på, at personer der selv åbentlyst opsøger en ulovlig voldelig konfrontation selv bør betale de skader, de pådrager sig? Din bilforsikring dækker heller skader i forbindelse med spirituskørsel, så hvorfor bør din sygesikring dække dit slagsmål?MHJ skrev:Hvorfor er det relevant? Loven er som det står ret ligeglad med om skaden er pådraget i forbindelse med ulovligheder eller på lovlig vis.alithebeast skrev: Nu er det ikke ulovligt at være betjent, racerkører eller fodboldspiller, vel?
Silkeborg - AaB
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Re: Silkeborg - AaB
Fantastisk! Den gamle debat om at hærværk og vold er ok, så længe det bliver udført i en god mening af de sande troende. Og den endnu ældre debat om hvem der er de mest sande troende.
Jeg har generelt meget svært ved at acceptere ekstremister, hvad enten de retfærdiggøre deres ekstremisme igennem religion, motorcykel-klubber eller fodbold. Principielt mener jeg, at alle skal have lov til at tro på lige hvad de vil, så længe det ikke går ud over os andre. Men det gør det desværre næsten altid
Terrorister slår altid til, der hvor der er flest uskyldige mennesker. Rockere (og andre bander) skyder altid hinanden, der hvor der er "civile" der kan blive ofre. Og "De rigtige fodboldfans" har en kedelig tendens til, altid at skulle slås, smide pyro, lave hærværk og andre former for udadreagerende adfærd (som man vis kalder det i psykiatrien), der hvor der er mange "forkerte fodboldfans". Dvs. dem der bare gerne vil se kampen og have en fadøl.
Jeg har råbt, sunget, jublet og grædt i mange år for denne klub, på stadion såvel som foran skærmen. Men jeg har ved gud aldrig følt mig tvunget til at ryge i slagsmål eller udøve hærværk, eller troet at det ville udviske et nederlag???
Og selv hvis man mener at uheldige episoder som den i Silkeborg kan undskyldes, burde de mulige konsekvenser for den klub, som "De rigtige fans" angiveligt elsker så højt, så ikke lægge en dæmper på blodrusen?
Der skal så forbandet lidt til, for at BIFstyrelsen i DBU giver AaB med den store hammer. Det er jo ikke BIF vi snakker om! Så ovenpå balladen i Silkeborg, skal der sikker ikke meget mere end et enkelt romerlys til onsdag, før AaB får en klækkelig bøde og skal spille uden tilskuere resten af sæsonen. Det vil vores hårdt plagede økonomi næppe have godt af?
Så kom nu ind i kampen venner! Man kan godt more sig uden slagsmål og hærværk, prøv med lidt fadøl i solen i stedet for.
Jeg har generelt meget svært ved at acceptere ekstremister, hvad enten de retfærdiggøre deres ekstremisme igennem religion, motorcykel-klubber eller fodbold. Principielt mener jeg, at alle skal have lov til at tro på lige hvad de vil, så længe det ikke går ud over os andre. Men det gør det desværre næsten altid
Terrorister slår altid til, der hvor der er flest uskyldige mennesker. Rockere (og andre bander) skyder altid hinanden, der hvor der er "civile" der kan blive ofre. Og "De rigtige fodboldfans" har en kedelig tendens til, altid at skulle slås, smide pyro, lave hærværk og andre former for udadreagerende adfærd (som man vis kalder det i psykiatrien), der hvor der er mange "forkerte fodboldfans". Dvs. dem der bare gerne vil se kampen og have en fadøl.
Jeg har råbt, sunget, jublet og grædt i mange år for denne klub, på stadion såvel som foran skærmen. Men jeg har ved gud aldrig følt mig tvunget til at ryge i slagsmål eller udøve hærværk, eller troet at det ville udviske et nederlag???
Og selv hvis man mener at uheldige episoder som den i Silkeborg kan undskyldes, burde de mulige konsekvenser for den klub, som "De rigtige fans" angiveligt elsker så højt, så ikke lægge en dæmper på blodrusen?
Der skal så forbandet lidt til, for at BIFstyrelsen i DBU giver AaB med den store hammer. Det er jo ikke BIF vi snakker om! Så ovenpå balladen i Silkeborg, skal der sikker ikke meget mere end et enkelt romerlys til onsdag, før AaB får en klækkelig bøde og skal spille uden tilskuere resten af sæsonen. Det vil vores hårdt plagede økonomi næppe have godt af?
Så kom nu ind i kampen venner! Man kan godt more sig uden slagsmål og hærværk, prøv med lidt fadøl i solen i stedet for.
Jeg kan slet ikke følge din argumentation. Jeg har ellers prøvet at læse et par sider tilbage i tråden.MHJ skrev:Selv ude om det og selv ude om det. Hvis det relevante kriterium var at man handler med bevidstheden om at handlingen maksimerer risikoen for skade. Hvis man gør det, er man i en eller anden forstand selv ude om det.Pastorius skrev:Nej, men de er åbenbart selv ude om det....alithebeast skrev: Nu er det ikke ulovligt at være betjent, racerkører eller fodboldspiller, vel?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Min sygesikring dækker hvis jeg f.eks. som bokser bliver slået til lirekassemand. Og hvis spirituskørsel var lovligt, er jeg sikker på at det ville være muligt at tegne en forsikring der dækker selv hvis man er alkoholpåvirket, til den rette pris naturligvis. Men stadig, jeg kan ikke se hvad loven har med sagen at gøre. Man kunne i morgen ulovliggøre boksning uden at jeg dermed ville forstå hvorfor det skulle have indflydelse på sygesikringen.alithebeast skrev:Det ændrer vel ikke på, at personer der selv åbentlyst opsøger en ulovlig voldelig konfrontation selv bør betale de skader, de pådrager sig? Din bilforsikring dækker heller skader i forbindelse med spirituskørsel, så hvorfor bør din sygesikring dække dit slagsmål?MHJ skrev:Hvorfor er det relevant? Loven er som det står ret ligeglad med om skaden er pådraget i forbindelse med ulovligheder eller på lovlig vis.alithebeast skrev: Nu er det ikke ulovligt at være betjent, racerkører eller fodboldspiller, vel?
Jeg kan kun uddybe hvis du kan hinte til hvor kæden falder af.Pastorius skrev:Jeg kan slet ikke følge din argumentation. Jeg har ellers prøvet at læse et par sider tilbage i tråden.MHJ skrev:Selv ude om det og selv ude om det. Hvis det relevante kriterium var at man handler med bevidstheden om at handlingen maksimerer risikoen for skade. Hvis man gør det, er man i en eller anden forstand selv ude om det.Pastorius skrev:Nej, men de er åbenbart selv ude om det....alithebeast skrev: Nu er det ikke ulovligt at være betjent, racerkører eller fodboldspiller, vel?
Hvor er det sandt, det du skriver.budo skrev:Fantastisk! Den gamle debat om at hærværk og vold er ok, så længe det bliver udført i en god mening af de sande troende. Og den endnu ældre debat om hvem der er de mest sande troende.
Jeg har generelt meget svært ved at acceptere ekstremister, hvad enten de retfærdiggøre deres ekstremisme igennem religion, motorcykel-klubber eller fodbold. Principielt mener jeg, at alle skal have lov til at tro på lige hvad de vil, så længe det ikke går ud over os andre. Men det gør det desværre næsten altid![]()
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
I er jo helt afsporet. Vi snakker om den absolut mindste minoritet af fans her, kom dog videre i teksten.
Det fremgår tydeligt, at i ikke kan tåle dem - fint. Det er jo ikke fordi nogen tvinger andre her inde til at have noget med dem at gøre.
Hvordan det kan blive til en snak og rigtige og forkerte fans er simpelthen absurd.
Det fremgår tydeligt, at i ikke kan tåle dem - fint. Det er jo ikke fordi nogen tvinger andre her inde til at have noget med dem at gøre.
Hvordan det kan blive til en snak og rigtige og forkerte fans er simpelthen absurd.
Overstående udsagn er jo KOMPLET til grin. Ja, det kan man godt og det ved alle også godt. 9/10 går jo til fodbold uden at overfalde folk eller begå hærværk.Så kom nu ind i kampen venner! Man kan godt more sig uden slagsmål og hærværk, prøv med lidt fadøl i solen i stedet for.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nu var der kun en herinde der prøvede at dreje det ind på noget med rigtige og forkerte fans. Vi andre satte ham bare på pladsBech skrev:I er jo helt afsporet. Vi snakker om den absolut mindste minoritet af fans her, kom dog videre i teksten.
Overstående udsagn er jo KOMPLET til grin. Ja, det kan man godt og det ved alle også godt. 9/10 går jo til fodbold uden at overfalde folk eller begå hærværk.Så kom nu ind i kampen venner! Man kan godt more sig uden slagsmål og hærværk, prøv med lidt fadøl i solen i stedet for.
Vi ved alle at det er et forsvindende fåtal af AaBs fans der laver ballade. Men derfor kan man vel godt debattere dem?
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Kun hvis du er rigtig fan, og en gang er blevet taget på dilleren i Randers.Køllen I Møllen skrev:Nu var der kun en herinde der prøvede at dreje det ind på noget med rigtige og forkerte fans. Vi andre satte ham bare på pladsBech skrev:I er jo helt afsporet. Vi snakker om den absolut mindste minoritet af fans her, kom dog videre i teksten.
Vi ved alle at det er et forsvindende fåtal af AaBs fans der laver ballade. Men derfor kan man vel godt debattere dem?
Sådan som jeg læser 12mands argumenter, så er det indsatsen på og omkring stadion, der afgør om man er rigtig fan.Bech skrev:I er jo helt afsporet. Vi snakker om den absolut mindste minoritet af fans her, kom dog videre i teksten.
Jeg kan godt se at 12mand ikke mener det er OK at slås, men viljen til at slås, er åbenbart alligevel tæt knyttet til hvor stor en fan man er???12mand skrev:jeg synes bare det er for let at kalde sig barca "fan" selvom man aldrig har været i nærheden af barcelona. og jeg synes synes ikke man er rigtig fan uden at være på stadion en gang i mellem. siger ikke at det skal være hver weekend. men det at man aldrig har været, så synes jeg man er supporter.
Du har selvfølgelig fuldstændigt ret i, at langt størstedelen af dem der går til fodbold, ikke laver ballade (forhåbenligt er der ikke 10% af tilskuerne på Aalborg stadion der vil slås12mand skrev:jeg har aldrig sagt det er okay at slås?! jeg har sagt at der er nogen der kun kommer for at slås, men at langt de fleste af dem der slås er lige så store fans (og måske større fans) (i min optik) end du og jeg.larsdahl skrev:Jeg er ligeglad med, hvad du synes er en rigtig fan. Tilgengæld har jeg et ret stort problem med, at du argumenterer for, at det er i orden at komme til fodbold for at slås, bare man i din optik er en rigtig fan.
Fra tidligere i denne tråd:12mand skrev: jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er.
Problemet er ikke, at nogle få unge mænd slås med hinanden og smadrer hinandens ting (hvis det kun var deres egne ting de ødelagde).
Problemet er, at de gør det i AaB trøjer og i forbindelse med AaBs kampe, hvilket kan betyde økonomisk straf og relegering for den klub vi alle holder så meget af. For mig at se, er det ren og skær egoisme og har ikke noget at gøre med den gode stemning rigtig mange fans laver hele vejen rundt på stadion.
Og bare for en god ordens skyld, så tror jeg DBU er fuldstændig ligeglade med, om det er 10, 50 eller 100 AaB fans der smider med pyro, slås med politiet og laver hærværk. Så længe de ikke tager BIF trøjer på, så er der risiko for at AaB bliver starffet for deres handlinger, og det synes jeg bare ikke er i orden. Synes du det?
Tvivler på at dem der godt kan lide lidt gang i den, primært dem der vil slås, men for den sags skyld også dem der er for pyro, har en AaB-trøje på.
-
AalborgTrendies
Lad os lige få noget på det rene:budo skrev: Problemet er ikke, at nogle få unge mænd slås med hinanden og smadrer hinandens ting (hvis det kun var deres egne ting de ødelagde).
Problemet er, at de gør det i AaB trøjer og i forbindelse med AaBs kampe, hvilket kan betyde økonomisk straf og relegering for den klub vi alle holder så meget af. For mig at se, er det ren og skær egoisme og har ikke noget at gøre med den gode stemning rigtig mange fans laver hele vejen rundt på stadion.
Og bare for en god ordens skyld, så tror jeg DBU er fuldstændig ligeglade med, om det er 10, 50 eller 100 AaB fans der smider med pyro, slås med politiet og laver hærværk. Så længe de ikke tager BIF trøjer på, så er der risiko for at AaB bliver starffet for deres handlinger, og det synes jeg bare ikke er i orden. Synes du det?
Som DotBot så korrekt skriver, så klæder de pågældende fans sig sjældent i AaB-tøj. Og nej, det handler ikke om at man ikke gider stå ved klubfarverne, men for eget vedkommende så gider jeg ikke ligne et juletræ, hverken på arbejde, på stadion eller hvilket som helst andet sted.Min kærlighed til klubben udtrykkes på andre måder.
Og jeg må hellere lige tilføje at jeg IKKE tilhører gruppen der har været i vælten siden fredag.
For det andet, så kan AaB aldrig nogensinde blive straffet for DBU af noget der foregår udenfor stadion. Det er noget komplet nonsens du skriver.
Ufatteligt, at I kan sidde og køre op over én debattørs uregerlige raid i denne tråd.
Mig bekendt er det meget sjældent vi rent faktisk ser ballade inde på stadion.
Der skal være plads til alle - det sagt, så kan man vel aldrig dele nogen op i rigtige og "forkerte" fans. Men man kan da skelne imellem dem der arbejder for at løfte vores kultur, og de der ikke bidrager, eller har tænkt sig at bidrage, og brokker sig. Og dem er der en del af. Jeg siger ikke at de befinder sig i denne tråd.
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Ja, det kan ikke skrives meget bedre.limey skrev:Hvor er det sandt, det du skriver.budo skrev:Fantastisk! Den gamle debat om at hærværk og vold er ok, så længe det bliver udført i en god mening af de sande troende. Og den endnu ældre debat om hvem der er de mest sande troende.
Jeg har generelt meget svært ved at acceptere ekstremister, hvad enten de retfærdiggøre deres ekstremisme igennem religion, motorcykel-klubber eller fodbold. Principielt mener jeg, at alle skal have lov til at tro på lige hvad de vil, så længe det ikke går ud over os andre. Men det gør det desværre næsten altid![]()
Ps: Dog vil jeg tilføje at 130,- for en gang svensk (ganske vist uden på tøjet), næppe fåes billigere andre steder.
du burde komme ud og få noget frisk luft, i stedet for at sidde på nettet og lege finn nørbygård.Poker-One-Kenobi skrev:Kun hvis du er rigtig fan, og en gang er blevet taget på dilleren i Randers.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

12mand skrev:du burde komme ud og få noget frisk luft, i stedet for at sidde på nettet og lege finn nørbygård.Poker-One-Kenobi skrev:Kun hvis du er rigtig fan, og en gang er blevet taget på dilleren i Randers.
På forunderlig vis er det faktisk det mest sammenhængende du har skrevet i hele den her tråd. Jeg trænger nemlig SÅ meget til noget frisk luft.
jeg er lidt i tvivl om du rent faktisk er finn nørbygård, eller om du bare stjæler hans jokes, for du er simpelthen da bare for sjov.Poker-One-Kenobi skrev:12mand skrev:du burde komme ud og få noget frisk luft, i stedet for at sidde på nettet og lege finn nørbygård.Poker-One-Kenobi skrev:Kun hvis du er rigtig fan, og en gang er blevet taget på dilleren i Randers.
På forunderlig vis er det faktisk det mest sammenhængende du har skrevet i hele den her tråd. Jeg trænger nemlig SÅ meget til noget frisk luft.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jeg er i tvivl om det er Mensa eller Vagina Dentata du er næstformand i.12mand skrev:jeg er lidt i tvivl om du rent faktisk er finn nørbygård, eller om du bare stjæler hans jokes, for du er simpelthen da bare for sjov.Poker-One-Kenobi skrev:12mand skrev:du burde komme ud og få noget frisk luft, i stedet for at sidde på nettet og lege finn nørbygård.Poker-One-Kenobi skrev:Kun hvis du er rigtig fan, og en gang er blevet taget på dilleren i Randers.