Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af doukas » 28. maj 2014, 10:39

Halil skrev:
Gaarde6 skrev:Stephan Schors var i P4 Nordjylland her til morgen til en snak om økonomien i AaB.

http://www.dr.dk/p4nord/p4nord-morgen

Jeg kan simpelthen ikke linke direkte til udsendelsen og hvor det starter :(
Men start det op og "spol frem" til ca 2:11:11 (Det er det tætteste jeg kan komme)
Det starter efter det musik nummer i rammer der.
Tak for link.

Stephan Schors er en god mand for AaBs økonomi.
Enig, man er ganske tryg med ham ved roret. Det lyder i hvert fald til der sættes næring efter tæring.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 28. maj 2014, 13:01

Kort resume..?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 28. maj 2014, 13:17

hje1980 skrev:Kort resume..?
Billede

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. jun 2014, 09:34

Klubben satser på + 13 mio, hvor af 5 mio kommer af transfers.

Det lyder umiddelbart som Kusk ud på klausul og en gratis Ene ind i stedet, i min læsning.

http://www.aabsport.dk/nyheder/2014/06/ ... ultat.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 5. jun 2014, 09:43

Eksil skrev:Klubben satser på + 13 mio, hvor af 5 mio kommer af transfers.

Det lyder umiddelbart som Kusk ud på klausul og en gratis Ene ind i stedet, i min læsning.

http://www.aabsport.dk/nyheder/2014/06/ ... ultat.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ligner unægteligt et farvel til Kusk :(
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 5. jun 2014, 09:54

doukas skrev:
Eksil skrev:Klubben satser på + 13 mio, hvor af 5 mio kommer af transfers.

Det ligner unægteligt et farvel til Kusk :(
Ja, men lad os nu se hvad der sker. Jeg tror meget afhænger af resultaterne i kval. kampene til Europa. Vi har jo klarhed over vores skæbne i Europa inden vinduet lukker, hvilket betyder at hvis vi ikke leverer varen i Europa, så kan Kusk efterfølgende blive solgt. Jeg har dog ikke i den forbindelse overblik over, hvad det har af konsekvenser, hvis han spiller kval. kampe for os, om han så kan spille europæisk for en evt. kommende klub? Men leverer vi varen i den 3. kval. runde, så kommer der efter en ny udmelding om økonomien og så kan det være Kusk, Thomsen med flere har lyst til at tage efteråret med da vi så er sikret gruppespil enten i CL eller EL. Derefter kan vi lave en "EfB", hvor spillerene efterfølgende bliver solgt - gerne med virkning fra sommeren 15.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2014, 11:07

Det trælse er vel mere, at hvis ikke transferbeløbet ikke indgik, så kunne vi jo forvente at budgettet holdt. Nu kunne man jo rent faktisk havne i en situation, hvor der ikke blev solgt spillere og man så måtte nedjusterer!

Men alle regner vel med salg denne sommer. Spørgsmålet er bare om det er før eller efter kvalkampene. Men udmeldingen synes jeg også virker meget lig Ene retur.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. jun 2014, 11:35

Mit humør dalede i takt med, at jeg læste pressemeddelelsen. Jeg havde også klart foretrukket, at man havde meldt ud, at man regnede med 5 millioner i overskud som først forventet. Det tyder på endnu et transfervindue, hvor fokus alene er rettet mod salg af spillere, og at der ikke venter seriøse investeringer i spillertruppen. Skuffende udmelding.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2014, 12:49

Der står transferindtægter fem mio. Det er altså ikke nettogevinst. I teorien kan der jo i budgettet godt være afsat 1,8 mia til køb af Messi. Salgssiden siger blot fem mio.

Men dejligt at vi skal brokke os over sorte tal. Selvfølgelig er vi alle ærgerligt over, at det ligner endnu et mesterskab, hvor vi ikke efterfølgende kan sætte os på tronen/følge op med et topresultat.
- FlæskeFrank

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 5. jun 2014, 14:00

Det betyder med meget stor sandsynlighed at de er MEGET tæt på at indgå en aftale om et salg af en spiller til ca. 5 mil (Kusk). Som børsnoteret virksomhed kan klubben ikke bare gå ud og melde sådan ud hvis man ikke har en klar forventning om at det sker. Og modsat er klubben ligeledes nødt til at melde sådan her ud hvis de ligger inde med oplysninger om at der i fremtiden kommer ekstraordinære indtægter i form at millionindtægt ved et salg af en spiller

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2014, 14:07

Nu kunne det lyde, som en konklusion understøtter af lufthavnsrygtet om Gaarde. Gaarde tager vel ikke ned og handler færdig? Køber kommer til os.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. jun 2014, 14:13

FlæskeFrank skrev:Nu kunne det lyde, som en konklusion understøtter af lufthavnsrygtet om Gaarde. Gaarde tager vel ikke ned og handler færdig? Køber kommer til os.
Hvis man skal til Belgien for at hente Ene, så flyver man til Amsterdam og tager et hurtigt fly eller et tog videre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2014, 14:16

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu kunne det lyde, som en konklusion understøtter af lufthavnsrygtet om Gaarde. Gaarde tager vel ikke ned og handler færdig? Køber kommer til os.
Hvis man skal til Belgien for at hente Ene, så flyver man til Amsterdam og tager et hurtigt fly eller et tog videre.
AaB var også i England for at sælge Helenius. Mon ikke det er sådan den mest trængende rejser...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. jun 2014, 15:32

Provst i Brovst skrev:
Eksil skrev:
AaB var også i England for at sælge Helenius. Mon ikke det er sådan den mest trængende rejser...
Man må da håbe, at de i det mindste refunderer billetterne eller giver en rejemad for besværet. Alt kan mærkes på klubbens smalle budget

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 5. jun 2014, 18:05

Provst i Brovst skrev:
Eksil skrev:
Måske - men vi er jo ikke ligefrem trængende pt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. jun 2014, 19:35

Det er sgu da lidt utroligt. Man brokker sig over røde tal, når så ledelsen fremviser sorte tal, så er det sgu også negativt. Spillersalg er altså en del af en fodboldforetning og dermed en del af driften. Så hermed får ledelsen en Curth fra mig :thumbsup: med denne opjustering.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jun 2014, 20:59

Provst i Brovst skrev:
Eksil skrev:
Dengang mellemlandede de også i Amsterdam!
Så er det afgjort. De var i Birmingham igår!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2014, 21:07

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Eksil skrev:
Dengang mellemlandede de også i Amsterdam!
Så er det afgjort. De var i Birmingham igår!
:aabfan: :aabfan: :aabfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

marshmellow
Superliga
Superliga

Indlæg af marshmellow » 6. jun 2014, 14:43

jensemand57 skrev:Det er sgu da lidt utroligt. Man brokker sig over røde tal, når så ledelsen fremviser sorte tal, så er det sgu også negativt. Spillersalg er altså en del af en fodboldforetning og dermed en del af driften. Så hermed får ledelsen en Curth fra mig :thumbsup: med denne opjustering.
gad vide om gaardes nye personlige assistens løn er med i regnestykket.
som frygtet har man intet lært om økonomi i AaB.
straks det er lidt forbigående sorte tal udvider man administrationen....der sidder nok snart igen 100 mand som i de glade dage på hadsundvej.
hvad fanden skal han med en personlig assistent til vel 500.000
brug nu pengene på sporten for fanden
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2014, 14:49

marshmellow skrev:
jensemand57 skrev:Det er sgu da lidt utroligt. Man brokker sig over røde tal, når så ledelsen fremviser sorte tal, så er det sgu også negativt. Spillersalg er altså en del af en fodboldforetning og dermed en del af driften. Så hermed får ledelsen en Curth fra mig :thumbsup: med denne opjustering.
gad vide om gaardes nye personlige assistens løn er med i regnestykket.
som frygtet har man intet lært om økonomi i AaB.
straks det er lidt forbigående sorte tal udvider man administrationen....der sidder nok snart igen 100 mand som i de glade dage på hadsundvej.
hvad fanden skal han med en personlig assistent til vel 500.000
brug nu pengene på sporten for fanden
Jeg er mere bekymret for om de store besparelser i administrationen gør, at vi ikke er gearet til at udnytte den imponerende sportslige succes. Eksempelvis bør den enestående succes udnyttes til sidste blodsdråbe, det bliver vel ikke nemmere at sælge nye sponsorater end det er nu. Salgsfolkene bør have kronede dage når de skal nytegne/sælge nye sponsorater, her skal The Double og potentiel udsigt til CL virkelig udnyttes, men det kræver naturligvis at salgsafdelingen ikke er skåret helt ind i knoglen.

Besvar