U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kjeldgaard
2. div
2. div

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kjeldgaard » 28. mar 2013, 10:53

Syntes det var en rodet kamp, hvor AaB havde meget svært ved at holde i bolden. Tydeligt Alhman mangler en makker oppe foran til at støtte ham. Enkelte gange så man dog rigtig gode opspil fra AaB, hvor man småspillede sig igennem.
Alhman viste i glimt, at han kan blive rigtig god. MEEN hold op Rye var god - klart banens bedste spiller. Vil nok mere samligne ham med vores egen Würtz.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. mar 2013, 10:56

Kjeldgaard skrev:Syntes det var en rodet kamp, hvor AaB havde meget svært ved at holde i bolden. Tydeligt Alhman mangler en makker oppe foran til at støtte ham. Enkelte gange så man dog rigtig gode opspil fra AaB, hvor man småspillede sig igennem.
Alhman viste i glimt, at han kan blive rigtig god. MEEN hold op Rye var god - klart banens bedste spiller. Vil nok mere samligne ham med vores egen Würtz.
Jeg tror nu Ahlmann spillede kant, men de manglede generelt den gode opspilsstation og boksspiller, som Spalvis var.
Ja, Rye er en glimrende spiller. En Würtz med bedre teknik. Det lyder jo ikke så skidt endda. :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. mar 2013, 12:34

Rye har godt nok hurtige vendinger og teknik. Også hurtig i tanke og handling. Har aldrig set noget fra U19 før, så det var virkelig fedt at opleve. Ville være genialt hvis man bare engang i mellem ville streame nogle kampe fra talentholdene. Enormt højt niveau.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. mar 2013, 22:35

AaBs u17 hold har vundet kvartfinalen over TFS Ginga. Et hold der ellers var suveræne i deres gruppe. Aalborg vandt 2-0, men jeg kender ikke noget til kampens forløb. Med det u17 hold, så er jeg optimistisk med hensyn til en medalje af guld til dem. :aabfan:
De skal i semifinalen møde FC Golden State.

Nu glæder jeg mig til noget u19 bold!!

Edit: Jeg glemte at nævne en sidste ting. Der blev skrevet således på u17: ” Derudover er spillerne en anelse ældre end AaB'erne. Hvor nordjyderne har 11 spillere fra årgang 1996 og ditto fra årgang 1997 i truppen til Dallas Cup, så har TSF Ginga fra New Jersey udelukkende spillere fra andet halvår af 1995 samt 4 spillere fra første halvår 1996.”
Det gør selvfølgelig bare sejren endnu flottere!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 29. mar 2013, 22:58

http://www.youtube.com/watch?annotation ... SSALXM39lA" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. mar 2013, 23:03

Ingen Spalvis i startopstillingen. Regner det for et stort tab. Desuden er andre pladser også ændret.

Edit: Søndergaard Sørensen og Nyeboe i startopstillingen er ikke ideelt, men det går da okay. De er nogle små drenge, så hjørnespark og høje indlæg ville være lækkert. Der kunne Spalvis være dræbende.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 30. mar 2013, 00:02

bagud 1-0, men stadig godt at følge et velspillende AaB-hold. Målmanden så ikke alt for godt ud ved målet, men har ellers set stærk ud. Rye imponerer igen med fin teknik, rap på fødderne og hurtigt tænkende. Ahlmann så god og aggressiv ud, så det er et tab, at han måtte gå ud. Hvor skal målet komme fra? - en dødbold er et godt bud, hvor vi 2 gange er kommet til afslutning med hovedet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. mar 2013, 00:07

MR er den rigtige vinder skrev:bagud 1-0, men stadig godt at følge et velspillende AaB-hold. Målmanden så ikke alt for godt ud ved målet, men har ellers set stærk ud. Rye imponerer igen med fin teknik, rap på fødderne og hurtigt tænkende. Ahlmann så god og aggressiv ud, så det er et tab, at han måtte gå ud. Hvor skal målet komme fra? - en dødbold er et godt bud, hvor vi 2 gange er kommet til afslutning med hovedet.
Ja, de kan ikke nå meget i luften. De har desuden givet udtryk for, at Spalvis kan være i spil som indskifter. Han ville være farlig, hvis vi altså kunne få luft under bolden på den sidste tredjedel af banen. Er også begejstret for Rye. Føler mig sikker med ham på bolden.

Edit: Spalvis på banen. Tre gange så stor som de gule.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. mar 2013, 00:26

Nede med 0-3 - De virker skarpe, og de spiller godt nok godt. Forstår godt de kunne smide United ud.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. mar 2013, 00:40

Oldager skrev:Nede med 0-3 - De virker skarpe, og de spiller godt nok godt. Forstår godt de kunne smide United ud.
Ja der er ikke noget at komme efter, og slet ikke når de mangler så meget i at være i stærkeste opstilling. Det er godt nok et stærkt hold de møder. Jeg hørte kommentatorene sige at japanerne er i aldersgruppen 16-17 år, hvis det er rigtigt er det jo vanvittigt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. mar 2013, 00:46

Jesper Schmidt skrev:
Oldager skrev:Nede med 0-3 - De virker skarpe, og de spiller godt nok godt. Forstår godt de kunne smide United ud.
Ja der er ikke noget at komme efter, og slet ikke når de mangler så meget i at være i stærkeste opstilling. Det er godt nok et stærkt hold de møder. Jeg hørte kommentatorene sige at japanerne er i aldersgruppen 16-17 år, hvis det er rigtigt er det jo vanvittigt.

Ja, der kunne man da godt finde nogle spillere. Problemet er så bare, at de er 1.10 og svage, men hold da op en teknik og overblik en del af dem har.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 30. mar 2013, 00:50

Jesper Schmidt skrev:
syntes egentlig vi har været udmærket med spillemæssigt og chancemæssigt, men Reysol har både vist større klasse og skarphed, selvom de vel ikke har haft flere chancer.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. mar 2013, 20:54

u17 er klar til finalen efter en 1-0 sejr over FC Golden State.

Edit: u17 skriver således på facebook: "FINALE!!! Efter 110 min. og straffesparkskonkurrence lykkedes det U17-talenterne at spille sig i finalen i Dallas Cup. Kampen spilles kl. 12.30 lokal tid på Cotton Bowl. Vi vender tilbage med mere fra dagens kamp, samt info om kampen i morgen..."

Det lyder til, at de har haft det svært. Underligt når de slog et langt bedre hold i går, men sådan er det jo af tog til. Håber på en u17 sejr i morgen, selvom de nok er trætte!
Den bliver vel ikke streamet? En skam.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. mar 2013, 23:25

Oldager skrev:u17 er klar til finalen efter en 1-0 sejr over FC Golden State.

Edit: u17 skriver således på facebook: "FINALE!!! Efter 110 min. og straffesparkskonkurrence lykkedes det U17-talenterne at spille sig i finalen i Dallas Cup. Kampen spilles kl. 12.30 lokal tid på Cotton Bowl. Vi vender tilbage med mere fra dagens kamp, samt info om kampen i morgen..."

Det lyder til, at de har haft det svært. Underligt når de slog et langt bedre hold i går, men sådan er det jo af tog til. Håber på en u17 sejr i morgen, selvom de nok er trætte!
Den bliver vel ikke streamet? En skam.
Mon ikke det gør sig gældende for såvel U19 som U17, at de er nogle af de få (hvis ikke de eneste) hold som er midt i en lang vinterpause, og igang med en opstartsfase?

Det må saftsuseme være hård kost at spille så mange kampe på så kort tid, når spillerne slet ikke er i kamptræning. Det gør selvfølgelig ikke præstationerne mindre flotte, for begge holdenes vedkommende, at man stiller op med sådan et handicap i forhold til sine modstandere... det er saftsuseme godt gået det de har præsteret derovre.

Flot gået af U17, krydser fingre for at vi kunne blive begavet med et stream til finalen :)

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 31. mar 2013, 10:40

Det ser ud til at finalen streames via Kick TV:

http://www.dallascup.com/home/704948.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De kan ihvertfald lave detaljerede kamp planer over there:

http://events.gotsport.com/Content/dire ... 03_31.docx" onclick="window.open(this.href);return false;

I øvrigt vildt at spille finalen på et stadion med plads til 92.000 tilskuere - only in America.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 31. mar 2013, 18:56

Kampen bliver desværre ikke streamet. Kampen begynder 19.30.

Her kan AaB's 11 startere ses:

Billede

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 31. mar 2013, 21:22

U17 vandt 4-1. Pohl scorede hattrick.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. apr 2013, 00:28

Vase skrev:U17 vandt 4-1. Pohl scorede hattrick.
Tillykke til drengene!

Jeg vil desuden lige gentage, hvad jeg før har skrevet:

Fremtidens bomber hedder Jannik Pohl, Jannik Pohl, Jannik Po-o-ohl :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. apr 2013, 02:45

Oldager skrev:
Vase skrev:U17 vandt 4-1. Pohl scorede hattrick.
Tillykke til drengene!

Jeg vil desuden lige gentage, hvad jeg før har skrevet:

Fremtidens bomber hedder Jannik Pohl, Jannik Pohl, Jannik Po-o-ohl :aabfan:
Ja, ham har jeg også hørt gode ting om tidligere. Han bomber vist en del i ungdomsrækkerne.
Men super flot af drengene, jeg kan forstå der er et par stykker af de spillere vi godt kan regne med at se i den stribede om nogle år. Der er selvfølgelig langt fra ungdomsbold til Superliga, men jeg synes vi er blevet gode til at integrere vores unge drenge på første holdet. Og det gør jo bare at fremtiden ser ekstra lys ud.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. apr 2013, 17:20

Jeg faldt lige over disse videoer på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Xh2iFe4vPgw" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af V. Ahlmann og Spalvis - Spalvis ligger op til det første, og OBs keeper ligger op til det andet. Stakkels keeper.

http://www.youtube.com/watch?v=W00b7edCXDE" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af Sebastian Andersen, Jannik Pohl, og Rasmus Pedersen - Johan Ejsing ligger på til det første mål, Moses Opondo ligger op til det andet, og Jannik Pohl ligger op til det tredje.

Jeg forstår ikke hvorfor AaB ikke kan eller vil sammensætte sådanne videoer. Nu hvor der fokuseres på meget på taltentudviklingen, så del da de Nordjyske drengens bedrifter! :aabfan:

Besvar