Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jan 2013, 14:44

Forza skrev:http://www.bold.dk/nyt/Altmuligmand-ove ... aB-fremtid

Umiddelbart kan man godt forstå hvorfor PK overvejer hvad fremtiden skal bestå af. Jeg tror dog ikke han har specielt mange alternativer på hånden.

Og de alternativer han har ligger nok i bunden af ligaen, så alt andet lige ligner det for mig den bedste løsning for ham (og AaB) at forlænge.
Jeg tror ikke PK forlænger og jeg må indrømme at jeg godt kan forstå ham, selv om han vil blive savnet. Udsigterne til en fast plads i AaB er efterhånden ikke-eksisterende, og om noget er han vel røget en smule ned i hierakiet på visse pladser i løbet af efteråret.

Sønderjyske, Randers eller Horsens ser jeg som muligheder for ham, men det kunne også blive til en topklub i 1. div. som Vejle eller Viborg. Det må være mulighederne for at spille hver weekend der lokker PK, fremfor om det er klubber der kan vinde trofæer.

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 10. jan 2013, 10:17

Kent forlænger til 2015 - Ja tak! :thumbsup:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... elsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Sv: Kontraktudløb

Indlæg af Huckleberry » 10. jan 2013, 10:34

Lynge stopper til sommer

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. jan 2013, 09:48

AllanPedersen skrev:
limey skrev:
AllanPedersen skrev:
limey skrev:Der er jo ingen af os fans der ved en skid om, hvordan detaljerne i disse forhandlinger ser ud - ja, vi kender knap de store linier i det. Derfor virker det også helt skørt, at man straks begynder at udnævne Kasper Kusk som den store slyngel i denne sammenhæng. Det er holdets topscorer og et af holdets allerstørste profiler som nu hænges ud på et tyndt grundlag. Umiddelbart forestiller jeg mig, at det ikke præcis er den slags som vægter i forhold til, at Kasper Kusk ville ønske at forlænge med AaB.
Limey.. prøv at svare mig på hvorfor du tror Lynge går ud og siger til medierne at Kasper Kusk ikke vil forhandle kontrakt?
Det er for præcis at opnå folk omkring Kusk sætter pres på ham.. for at vi som fans skal tænke "hvad fanden har ham Kusk gang i"
Tror du det er tilfældigt Kusk melder ud på twitter et par timer senere at han vil overveje kontrakt i sæson pausen

Du siger det her pres vil vægte imod Kusk skulle skrive ny kontrakt.
Og det her pres er startet af Lynge..

Er det så fordi at :
a: Lynge er inkompetent?
b: Lynge vil af med Kusk ?

kan jo kun være en af de to så

Jeg må indrømme at jeg misunder din evne til at forvandle en fortænkt tese til et fact. Nej, jeg ved ikke hvorfor Lynge har udtalt sig som han gjorde, for jeg kender ikke konteksten i interviewet. Jeg ved heller hvorfor Kasper Kusk skriver på twitter - umiddelbart tænker jeg, at det er fordi han bliver hængt ud af egne fans på debatsiden - men igen, jeg ejer ikke dit klarsyn.
Det er også let bare at se blind til.
Det faktum at Lynge går ud og udtaler Kasper Kusk ikke vil skrive kontrakt, virker meget dramatisk og voldsomt sat op af Lynge
synes du ikke?

Men det betyder intet at Lynge gør det? det giver dig ikke det mindste af hints om noget som helst?
Jeg har lige glemt jeg er på debatside.dk det sted hvor man på ingen måde må forsøge at tænke sig til ret åbenlyse situationer
men i stedet skal vente indtil Lynge kommer med den ene skuffende besked efter den anden som vi allerede havde forudset.

Vi får at se om 2 måneder... Så kan du jo til den tid hvis Kusk nægter at forlænge skrive 'Det kunne vi ikke have forudset'
Jeg kan fortælle dig jeg forudser det lige nu. og æder gerne ordene igen hvis det sker.
Jeg venter spændt, Allan.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 11. jan 2013, 09:58

limey skrev:
AllanPedersen skrev:
limey skrev:
AllanPedersen skrev:
limey skrev:Der er jo ingen af os fans der ved en skid om, hvordan detaljerne i disse forhandlinger ser ud - ja, vi kender knap de store linier i det. Derfor virker det også helt skørt, at man straks begynder at udnævne Kasper Kusk som den store slyngel i denne sammenhæng. Det er holdets topscorer og et af holdets allerstørste profiler som nu hænges ud på et tyndt grundlag. Umiddelbart forestiller jeg mig, at det ikke præcis er den slags som vægter i forhold til, at Kasper Kusk ville ønske at forlænge med AaB.
Limey.. prøv at svare mig på hvorfor du tror Lynge går ud og siger til medierne at Kasper Kusk ikke vil forhandle kontrakt?
Det er for præcis at opnå folk omkring Kusk sætter pres på ham.. for at vi som fans skal tænke "hvad fanden har ham Kusk gang i"
Tror du det er tilfældigt Kusk melder ud på twitter et par timer senere at han vil overveje kontrakt i sæson pausen

Du siger det her pres vil vægte imod Kusk skulle skrive ny kontrakt.
Og det her pres er startet af Lynge..

Er det så fordi at :
a: Lynge er inkompetent?
b: Lynge vil af med Kusk ?

kan jo kun være en af de to så

Jeg må indrømme at jeg misunder din evne til at forvandle en fortænkt tese til et fact. Nej, jeg ved ikke hvorfor Lynge har udtalt sig som han gjorde, for jeg kender ikke konteksten i interviewet. Jeg ved heller hvorfor Kasper Kusk skriver på twitter - umiddelbart tænker jeg, at det er fordi han bliver hængt ud af egne fans på debatsiden - men igen, jeg ejer ikke dit klarsyn.
Det er også let bare at se blind til.
Det faktum at Lynge går ud og udtaler Kasper Kusk ikke vil skrive kontrakt, virker meget dramatisk og voldsomt sat op af Lynge
synes du ikke?

Men det betyder intet at Lynge gør det? det giver dig ikke det mindste af hints om noget som helst?
Jeg har lige glemt jeg er på debatside.dk det sted hvor man på ingen måde må forsøge at tænke sig til ret åbenlyse situationer
men i stedet skal vente indtil Lynge kommer med den ene skuffende besked efter den anden som vi allerede havde forudset.

Vi får at se om 2 måneder... Så kan du jo til den tid hvis Kusk nægter at forlænge skrive 'Det kunne vi ikke have forudset'
Jeg kan fortælle dig jeg forudser det lige nu. og æder gerne ordene igen hvis det sker.
Jeg venter spændt, Allan.
Giv ham nu en chance, han skal jo lige have fri fra børnehaven først.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. jan 2013, 10:14

Er der nogen der har overblik over hvem der mangler at forlænge?

PK, Due og Kuhn kan jeg lige komme på (og nå ja Lynge - nogen må da kunne vride armen rundt på ham).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 11. jan 2013, 10:17

Pastorius skrev:Er der nogen der har overblik over hvem der mangler at forlænge?

PK, Due og Kuhn kan jeg lige komme på (og nå ja Lynge - nogen må da kunne vride armen rundt på ham).
ROLF TOFT!!!!
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. jan 2013, 10:18

sir-kargo skrev:Han skal da ikke straffes - bare sættes af.

Hvis man nægter at snakke kontrakt - stik imod indgåede aftaler - som man ellers gerne holder når man er fra Nordjylland!!! ja - så kan jeg også godt læse mellem linierne. Det er der vist ikke alle der kan herinde. Så nu skal jeg oversætte:

"Jeg siger kun dette for stadig at spille - indtil jeg kan skrive kontrakt med en anden klub eller presse AaB"!. Citat Kusk

Og så synes jeg ligeså godt vi kan bruge wichman eller patric eller toft - eller hvem som helst ellers. Hvorfor skulle vi hjælpe ham mere.

Personligt kan Kusk så få lov til at rådne op for min skyld og det lige herfra og til sommer... men derfor står jeg jo heller ikke og råber SVIIIINN efter ham på stadion. Men min begejstring over ham den er godt nok svundet ind til ingenting.

Løgnere og folk der ikke overholder deres aftaler de kan hoppe i fjorden for min skyld. Og der kender jeg Lynge godt nok til at vide han ikke lyver når han siger Kusk har afvist at forhandle kontrakt.

I andre der fastholder jeres naive barnetro - amen for det :thumbsup: - men jeg er ligegodt for gammel til ikke at kunne lugte en løgn når man træder på den :@
Spørgsmålet er, om du er for gammel til at lugte, om det er lorten mellem tæerne der kilder dine næsebor, eller når du tipper hovedet på skrå?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 11. jan 2013, 10:19

Kayke, Toft og Gotfredsen har også kontraktudløb.

Og så mangler vi at Lynge bliver ansat i en scout lignende funktion ;)

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 11. jan 2013, 10:28

Kontraktudløb:
Hallur Hansson
2012-12-31

Nicholas Gotfredsen
2013-06-30

Patrick Kristensen
2013-06-30

Anders Due
2013-06-30

Rolf Toft
2013-06-30

Kayke Rodrigues
2013-06-30

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 11. jan 2013, 10:31

Remark skrev:Kontraktudløb:
Hallur Hansson
2012-12-31

Nicholas Gotfredsen
2013-06-30

Patrick Kristensen
2013-06-30

Anders Due
2013-06-30

Rolf Toft
2013-06-30

Kayke Rodrigues
2013-06-30
Var Hallur ikke forlænget?
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. jan 2013, 10:39

Hallur Hansson
2012-12-31

Nicholas Gotfredsen
2013-06-30

Patrick Kristensen
2013-06-30

Anders Due
2013-06-30

Rolf Toft
2013-06-30

Kayke Rodrigues
2013-06-30
Der er bestemt ikke nogen af ovenstående der er nødvendige at forlænge med. Kan man beholde Rolf Toft til Bille penge bør man gøre det, resten kan sagtens erstattes langt billigere. Brug hellere krudtet på Kuhn.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 11. jan 2013, 15:10

Hvis der ikke forlænges med nogen af de 5 er vi nede på en trup på 16 spillere og det er altså for lidt.

OK at der ikke forlænges med Kayke og Gotfredsen. Det har ligget i kortene længe og de erstattes vel af Blåbjerg og Spalvis.

I mine øjne er PK meget værd for AaB med alle de pladser han kvalificeret kan gå ind og dække. Så hvis manden selv er interesseret er han helt klart min førsteprioritet til forlængelse blandt spillerne.

Due kan man diskutere stolpe op og stolpe ned, men man kan ikke tage mandens rutine fra ham. Så her afhænger evt forlængelse af vurderingen af hans forventede præstationsniveau sat i forhold til den økonomiske "byrde" hans nye kontrakt i givet fald vil indebære.

Rolf Toft har ikke slået til endnu, men har gjort det OK på andetholdet. Har svært ved at vurdere hans potentiale til at slå helt igennem. Hvis man ikke forlænger kan han på sit nuværende niveau vel forholdsvis nemt erstattes. Forlængelse afhænger altså af vurdering at potentialet set i forhold til økonomien - også hvis vi skal ud og finde en angrebsbackup udefra - + er der nogen stortalenter hastigt på vej fra ungdomsrækkerne.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 11. jan 2013, 15:27

alithebeast skrev:
Hallur Hansson
2012-12-31

Nicholas Gotfredsen
2013-06-30

Patrick Kristensen
2013-06-30

Anders Due
2013-06-30

Rolf Toft
2013-06-30

Kayke Rodrigues
2013-06-30
Nej ikke endnu, men han er startet op med de andre. Det kommer nok i løbet af et par dage.

Håber på to-årige forlængelser til Rolf Toft og Hallur, og så et enkelt år til Due og PK.

Kayke er jeg meget i tvivl om. Han har potentialet, men vil han gribe chancen? Det virker ikke rigtigt sådan. Det skal dog retfærdigvis siges at Kayke har ramt skadesperioder alle de gange han lige har spillet sig ind i varmen (eller kommet for sent til kamp).

Godtfredsen har hverken talent eller vilje. Ud. Gerne i morgen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

aabaabaab
Lilleput
Lilleput

Indlæg af aabaabaab » 12. jan 2013, 18:45

Kasper skrev:
alithebeast skrev:
Hallur Hansson
2012-12-31

Nicholas Gotfredsen
2013-06-30

Patrick Kristensen
2013-06-30

Anders Due
2013-06-30

Rolf Toft
2013-06-30

Kayke Rodrigues
2013-06-30
Nej ikke endnu, men han er startet op med de andre. Det kommer nok i løbet af et par dage.

Håber på to-årige forlængelser til Rolf Toft og Hallur, og så et enkelt år til Due og PK.

Kayke er jeg meget i tvivl om. Han har potentialet, men vil han gribe chancen? Det virker ikke rigtigt sådan. Det skal dog retfærdigvis siges at Kayke har ramt skadesperioder alle de gange han lige har spillet sig ind i varmen (eller kommet for sent til kamp).

Godtfredsen har hverken talent eller vilje. Ud. Gerne i morgen.
Gotfredsen blev da ellers udråbt til banens bedste i foråret mod AGF, og vilje..... Hvis man styrter ned i omklædningsrummet for at blive syet med 3-4 sting, for derefter styrte tilbage i kampen, syntes jeg nu nok man viser vilje! Og hvis man overvære træningen er man heller ikke tvivl om hvor meget talent de andre spiller syntes han har. Kent vil af en eller anden grund ikke bruge ham og det er fair nok, men forstår ikke helt hvorfor han skal hænges ud..... Men det er AaB fans jo kendt for at gøre, det er bare ikke særlig konstruktivt.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 19. jan 2013, 21:56

Malthe Mondrup har også kontraktudløb til sommer. Han er en del af U19-truppen, og har spillet en del med i reserveholdets kampe i efteråret.

Han er en højrebent back eller kantspiller, som er fra Hobro, men har fået hele sin opdragelse i AaB, hvor han også har boet på College i sin tid. Han fik forlænget sin kontrakt med et år sidste sommer, da hans ungdomskontrakt ophørte.

Udfra de få gange jeg har set ham, vil jeg vurdere ham til at være en hurtig og ærgerrig gut.

Hvis det stod til Figo, tror jeg han fik et år mere til at vise han har kvaliteterne til at slå igennem i AaB!

Sjovt at ingen har nævnt ham.

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 20. jan 2013, 19:03

Jeg ser rigtig gerne der bliver forlænget med Kayke. Men det ser jo ikke ud til Kent vil bruge ham, så mon han smutter til sommer. Manden har potentialet til at blive rigtig god for AaB. Det har vi set før. Enten er det spillesystemet der ikke passer til ham, eller så mangler han fuldstændig selvtillid. Men jeg er sikker på at hvis han fik noget tillid, så ville han blive giftig for AaB.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 21. jan 2013, 00:16

Olly skrev:Jeg ser rigtig gerne der bliver forlænget med Kayke. Men det ser jo ikke ud til Kent vil bruge ham, så mon han smutter til sommer. Manden har potentialet til at blive rigtig god for AaB. Det har vi set før. Enten er det spillesystemet der ikke passer til ham, eller så mangler han fuldstændig selvtillid. Men jeg er sikker på at hvis han fik noget tillid, så ville han blive giftig for AaB.
Kayke er sku' spændende! Jeg håber, om end jeg har svært ved at tro det, at der kommer gang i ham. Han har skuffet i de kampe, han har været med i, men det kan skyldes mange forskellige ting. Manden har i glimt vist rigtigt gode takter (og i andre virkeligt elendige) - men det ville være fedt med en lille Aalborgbrasser med gang i teknikken!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jan 2013, 00:40

Jeg er stensikker på at Kayke er fortid i AaB til sommer. Det er rigtigt at han i små glimt har vist nogle rigtig spændende takter, men der er godt nok langt mellem de glimt, og han har på ingen måde overbevist når han har fået chancen.

Potentialet er der måske godt nok hos Kayke, men han har på ingen måde vist noget der gør at man kan tro på han kommer til at kunne indfri det i AaB.

Med tanke på at Rolf Toft endnu ikke har fået fornyet sin kontrakt og dermed måske er blevet vejet og fundet for let, kan vi sagtens komme til at stå i den spøjse situation til sommer at vi, efter det sandsynlige sommersalg af Helenius, står helt uden angribere. Men så får vi da om ikke andet et lidt mere interessant transfervindue end vi har været vant til det sidste stykke tid...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. jan 2013, 09:28

Helt uden angribere kommer vi vel ikke til at stå. Vi har trods alt stadig Jeppe Curth, Kasper Kusk og mulighed for Victor Ahlmann og Lukas Spalvis.

Vi skal helt sikkert erstatte Nicklas, men hvis Kayke eller Rolf Toft erstattes med Victor Ahlmann er det fuldt ud acceptabelt i min bog. Hellere det end en ny tvivlsom udlænding.

Besvar