Den smule modspil nordjyske medier kan give har næppe nogen indflydelse i forhold til den overordnede forskel i eksponering. Og det ville da også være mærkeligt hvis FCK og Brøndby fans begyndte at brokke sig over fordelingen da den netop er til deres fordel.EvilF skrev: Come on... Det er jo en af provinsklubbernes fans' yndlings-aversioner. I bruger så meget krudt på, at harcelere over Brøndby og FCK i pressen. Kom nu videre. Der er - som du selv skriver - tale om Københavnerpressen. Vi brokker os jo ikke over, at NORDJYSKE Stiftstidende ikke skriver mere om Brøndby.
Jeg tror ikke de har en eksplicit dagsorden, som de åbenlyst taler om internt. Men det er gang på gang blevet udtalt at Brøndby stof giver flere seere, så naturligvis bliver det pålagt de ansatte at holde fokus på Brøndby. Jeg forestiller mig samtidig at positive nyheder sælger bedre end negative, så igen, jf. samme logik, vil der være en positiv vinkling her. Går det Brøndby godt, går det viasat godt (det samme gælder naturligvis også de andre medier, omend de er mindre åbentlyse i deres partiskhed), så naturligvis er det i viasats interesse at skabe hype omkring Brøndby.EvilF skrev: Jeg skal lige være helt med - du mener at Viasat, helt overordnet set, har en skjult dagsorden der går ud på, at styrke Brøndbys position som fodboldklub?
Alt denne fokus, blandt andet i form af direkte økonomiske støtte med MOTW kampe, er med til at undergrave fodboldproduktet i DK, til alles gene. Men mest de jyske klubber.