Korrekt, det var Jes Høgh. Dagen efter kampen nedlagde Brøndby officiel protest til Divisionsforeningen med krav om ny kamp, fordi de mente, at den var afviklet under ikke-sportslige forhold. Desuden mente de, at der var offside på første mål, og at linjedomeren ikke havde set det pga. bøvl med tilskuere.
Jes Høgh, der stadig spillede for Brøndby, udtalte, at det var latterligt af Brøndby at kræve ny kamp. Og det var det jo også.
I 90'erne spillede en ung back i AaB, som blev regnet for en af Danmarks allerstørste talenter - og han vandt da også diverse talentpriser. Venstre back.
Desværre blev det aldrig rigtig til noget med ham pga en masse skader. Stoppede karrieren meget ung.
Han er født og opvokset i Aalborg og hans mellemnavn refererer til et kendt nordjysk stednavn.
Boede iø dør om dør med ham nede i Zürich i en årrække hvor vi begge arbejde. Super rar fyr der kunne en masse gode historier - især omkring guldfesterne i 95 og 99.
Boede iø dør om dør med ham nede i Zürich i en årrække hvor vi begge arbejde. Super rar fyr der kunne en masse gode historier - især omkring guldfesterne i 95 og 99.
Og som forholdsvis ligegyldig (bonus)info kan det nævnes, at han gør det ret pænt i erhvervslivet...
En del tidligere AaB'ere eller Aalborgensere har fremtrædende roller i andre jyske superligaklubber. Jeg tæller i hvert fald fem klubber og flere personer. Hvem kan det være? Og hvor?
Martin S. Jensen, Hobro
Lars Winde, EfB
Steinlein, FCM
Priske, FCM
Ålen, SønderjyskE
Ole Nielsen, Hest
S. Højer, VFF
Søren F., VFF
J. Mølby, VFF
Alligevel imponerende at hele Viborgs trænerteam har en fortid som AaB'ere!
Det har ofte ærgret mig at vi ikke hente Steffen Højer tilbage senere i hans karriere. En forrygende holdspillere og en dygtig afslutter. Scorede ca. 150 mål i løbet af de 400 kampe han spillede. Ifl. wikipedia var han ikke glad for at være reserve i '99-sæsonen, hvilket muligvis forklarer hvorfor han ikke kom tilbage til AaB igen
Sønderhof skrev:
Det har ofte ærgret mig at vi ikke hente Steffen Højer tilbage senere i hans karriere. En forrygende holdspillere og en dygtig afslutter. Scorede ca. 150 mål i løbet af de 400 kampe han spillede. Ifl. wikipedia var han ikke glad for at være reserve i '99-sæsonen, hvilket muligvis forklarer hvorfor han ikke kom tilbage til AaB igen
Han blev sågar blacklistet da han skrev under på en forhåndskontrakt med Brescia, så vidt jeg husker. Det løste man så ved en kort udlejning til Viborg, hvor han så blev alvorligt skadet. Derfor ville Brescia ikke kendes ved ham og så røg han tilbage til Viborg, hvorfra han udviklede sig til at være Ligaens vel nok bedste angriber i flere sæsoner.
Et ærgerligt forløb - især når hverken Frank Strandli eller Anders Oper blev nævneværdige successer i årene der fulgte.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen. - De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
johnfrank skrev:Flot liste. Jeg har en mere fra Viborg. Og en fra AGF. Husk fra Aalborg eller AaB
Sendt fra min LG-H340n med Tapatalk
Morten Jensen og PC?
Vidste ikke PC var tidligere AaB-talent. Nogen der kender historien bag at han ikke fortsatte i klubben? Kunne man ikke se talentet, er han fra Vejle kanten eller noget helt tredje?
Morten Jensen ligner ikke en der har spillet fodbold
johnfrank skrev:Flot liste. Jeg har en mere fra Viborg. Og en fra AGF. Husk fra Aalborg eller AaB
Sendt fra min LG-H340n med Tapatalk
Morten Jensen og PC?
Vidste ikke PC var tidligere AaB-talent. Nogen der kender historien bag at han ikke fortsatte i klubben? Kunne man ikke se talentet, er han fra Vejle kanten eller noget helt tredje?
Morten Jensen ligner ikke en der har spillet fodbold
Morten Jensen har spillet for Nørresundby i 90'erne ved jeg - under Ove C. Har dog aldrig læst eller hørt han skulle have været i AaB.
Jeg er også nysgerrig for historien med PC. Han spillede ungdomsfodbold i AaB, men det er egentlig alt jeg ved.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.